apply4residency
Search
Close this search box.

شرایط اقتصادی انگلیس برای راه اندازی استارتاپ در سال 2023 چطور است؟

شرایط اقتصادی انگلیس

در این نوشته شما میخوانید:


اقتصاد کشور انگلیس از دسته اقتصادهای برتر بین المللی به ‌حساب می‌آید و همواره از این کشور به عنوان کشوری پیشرو در صنعت یاد می‌شود. خالی از لطف نیست که این نکته را بدانید طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۵ از نظر شرایط اقتصادی، کشور انگلیس در تولید ناخالصی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است و همچنین بعد از گذشت سالیان متوالی از این رتبه، مجددا جزو رتبه‌های برتر اقتصادی جهان شد. قطعا برای شما سوال پیش می‌آید که از نظر تورم این کشور چه وضعیتی دارد؟ چه بخش‌هایی اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد؟ از نظر مالیات چگونه عمل می‌کند؟ بر همین اساس قصد داریم در ادامه شما را با شرایط اقتصادی انگلیس آشنا کنیم.

در صورتی که قصد دارید در زمینه کارآفرینی در انگلستان فعالیت داشته باشید، به ویزای استارتاپ احتیاج دارید. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه میتوانید به صفحه ویزای استارتاپ انگلیس مراجعه کنید.

شرایط اقتصادی انگلستان چگونه است؟

همان طور که می‌دانید شهر لندن پایتخت انگلیس است. این شهر جزو مراکز تجاری و فرهنگی خوب در جهان به حساب می‌آید که از نظر اقتصاد ملی جایگاه بسیار خوبی دارد و به علت داشتن موقعیت مناسب در بخش‌های مالی، بازرگانی، موسیقی، فناوری، هنر و… توانسته است از سراسر کشور انگلیس افراد بسیاری را به خود جذب کند و از نظر سرمایه‌گذاری جایگاه خوبی پیدا نماید.

خوب است بدانید از جمله نکات مهم در شرایط اقتصاد انگلیس تقسیمات جغرافیایی است. به‌طور مثال در کشور انگلیس قسمتی شمالی آن در سال‌های اخیر جزو یکی از صنعتی ترین مناطق به شمار می‌رفت اما با گذشت زمان و آغاز انقلاب صنعتی این منطقه با کاهش و افت فشار زیادی رو به رو شد. یکی دیگر از دلایل پیشرفت اقتصاد کشور انگلیس مربوط به موضوع خصوصی بودن اقتصاد این کشور است. اکثریت بخش‌ها به جز آموزش و بهداشت در این کشور خصوصی شده و میزان مالیاتی که به ازای آن‌ها دریافت می‌شود نیز در مقایسه با سایر کشورها جایگاه متوسطی دارد.

بررسی انواع منابع اقتصادی انگلیس

برای آنکه با انواع منابع اقتصادی انگلیس آشنا شویم باید بدانیم که اقتصاد این کشور بر چه اساسی پایدار است. طبق تحقیقات صورت گرفته بخش بزرگی از استقرار و رشد این کشور را صادرات منابع طبیعی به خود اختصاص می‌دهد، اما با گذشت زمان مشاغلی چون دامداری، جنگل داری، صید ماهی، ساخت و ساز، خدمات، دارایی، مالیه، سرمایه‌گذاری و… تاثیر بسزایی در شرایط اقتصادی انگلیس گذاشتند.

 

مطلب پیشنهادی: دلایل مهاجرت به انگلیس برای راه اندازی کسب و کار 

 

بستر اقتصادی انگلستان

 

  • دامداری

مردمان انگلیس به پرورش گاو اهمیت زیادی می‌دهند. همچنین بیشتر گوشت مورد استفاده خود را به صورت داخلی تولید می‌کنند تا جایی که صنعت گوشت در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به خاطر نگرانی بیماری جنون گاوی با ورشکستگی زیادی رو به رو شد.

  • جنگل‌داری

در انگلیس اکثریت جنگل‌ها توسط کمیسیون جنگل‌ها تحت نظارت هستند و علاوه بر تولید چوب، بر روی حفظ حیات وحش نیز تاثیر می‌گذارند. از الوار در صنایع آهن و کشتی سازی استفاده می‌شود که در حال حاضر تقاضا برای این صنایع ادامه دار است و نقش قابل توجهی در وضعیت اقتصادی انگلستان ایفا می‌کنند.

  • صید ماهی

ماهی آب شیرین از جمله ماهی‌های سوف، پایک و روچ در رودخانه‌های شرق انگلیس وجود دارند و در شمال این کشور ماهی‌های خروس، سرخابی، ماهی پهن صید می‌شود.

  • ساخت و ساز

در قسمت شمال غربی انگلیس خاک رس و نمک یافت می‌شود. همچنین در منطقه کورنوال این کشور، خشت چینی وجود دارد. جالب است بدانید نزدیک به یک پنجم کارگران انگلیسی در بخش تولید مشغول به کار هستند. موادی چون شن و ماسه به راحتی در دسترس بوده و شرایط ساخت و ساز را در این کشور فراهم می‌کنند.

  • خدمات

بخش زیادی از بستر اقتصادی انگلستان را فعالیت‌های خدماتی پوشش می‌دهند. در شهر لندن به عنوان پایتخت این کشور مشاغل زیادی در حیطه دولت و آموزش پرورش فراهم شده است. همچنین جزو کشورهای پرگردشگر به حساب می‌آید و گردشگری نیز در شرایط اقتصادی انگلیس نقش بسزایی دارد.

درآمد دولت انگلیس

برای آگاهی از وضعیت اقتصادی انگلستان ابتدا بهتر است بدانید که دولت آن هر ساله حدود ۸۰۰ میلیارد پوند درآمد دارد. طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۲۱_۲۰۲۲ میزان کل درآمد بریتانیا ۸۱۹ میلیارد پوند برآورد شد. مالیات جزو بهترین بخش‌ها برای درآمد دولت هستند که بیشترین مالیات‌ها به عنوان مالیات سهم بیمه ملی و مالیات بر درآمد است. همچنین از موارد مهم مالیاتی می‌توان به مالیات ارزش افزوده اشاره کرد. خوب است بدانید حدود ۸۸ میلیارد پوند از میزان درآمد دولت توسط مالیات محاسبه نمی‌گردد و این درآمدهای غیردولتی شامل میزان پول دریافتی از شرکت‌های دولتی، وام‌های دانشجویی و… می‌شود.

در این راستا پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین سرمایه گذاری در انگلیس را هم مطالعه کنید. 

 

وضعیت اقتصادی انگلیس در سال 2023

 

سیستم مالیاتی انگلیس چگونه کار می کند؟

از سری موارد مهم در میزان مالیات که فراهم‌ ساز بستر اقتصادی انگلستان است می‌توان به شرایط فردی و وضعیت اقامت مالیاتی اشاره کرد. افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند باید به خوبی با سیستم مالیاتی این کشور آشنا شوند. از سری مالیات‌های این کشور می‌توان به عابدی سرمایه، مالیات بر ملک، مالیات بر درآمد و… اشاره داشت. در بین مواردی که ذکر شد بسیاری از افراد به علت درآمد بالاتر میزان مالیات بیشتری می‌پردازند که به آن مالیات‌های تصاعدی گفته می‌شود که در پیشرفت شرایط اقتصادی انگلیس موثر واقع شده‌اند. مواردی از درصد مالیت کشور انگلیس شامل موارد زیر است:

  • میزان نرخ مالیات شرکت 19 درصد
  • 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده
  • 18 تا 28 درصد مالیات بر ملک
  • 40 درصد نرخ استاندارد مالیات بر ارث

تولید خالص و ناخالص انگلیس چگونه است؟

تولید خالص داخلی یا NDP به معنای اندازه‌گیری سالانه میزان تولید یک کشور به حساب می‌آید که بستر اقتصادی انگلستان را تقویت می‌کنند و برای اندازه‌گیری کردن میزان استهلاک وضع می‌شود. همچنین برای محاسبه NDE باید میزان استهلاک تولید ناخالص داخلی کسر شود. میزان تولید ناخالص داخلی یا GDP از سری معیارهای مهم در سلامت اقتصاد یک کشور در یک دوره زمانی است. از دیگر کاربردهایGDP می‌توان به مقایسه اندازه اقتصادهای مختلف در یک زمان اشاره کرد و ارزش تولید ناخالص داخلی در کشور انگلیس حدود ۲.۴۰ درصد از اقتصاد کل جهان را شامل می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: روش های مهاجرت به انگلیس 

 

بررسی وضعیت اقتصادی انگلستان

 

نرخ بیکاری و تورم در انگلیس چگونه است؟

برای آگاهی از شرایط اقتصاد انگلیس می‌بایست نرخ بیکار و تورم آن را بررسی کرد. نرخ بیکاری در این کشور در آستانه نزدیک شدن به ۴ درصد است و همین امر بیانگر وضعیت اقتصادی انگلستان است. کشور انگلیس توانسته در طی ماه‌های گذشته میزان نرخ بیکاری خود را ۰.۱ درصد کاهش دهد. همچنین در حدود ۱۴ ماه قبل کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داد و تعداد افراد بیکار این کشور از ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر به 1 میلیون و ۱۵۲ هزار نفر رسید و علت اصلی این پیشرفت به گفته کارشناسان اقتصادی انگلیس افزایش استخدام نیرو در شرکت‌ها است. میزان متوسط نرخ بیکاری انگلیس در سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۱ معادل ۶.۸۲ درصد بوده است که بیشترین میزان آن به سال ۱۹۸۴ برمی‌گردد که حدود ۱۲ درصد برآورد شد و کمترین تورم مربوط به سال۱۹۷۳ است که میزان ۳.۴ درصد را به خود اختصاص داد.

 

کسب و کار خود را در انگلیس راه اندازی کنید

برای افرادی که به دنبال مهاجرت به کشور انگلیس هستند ایجاد شغل‌های نوپا و جدید گزینه خوبی است. همچنین از دیگر مزایای این کشور می‌توان به کمبود نیروی کار اشاره کرد که خود یک گزینه مثبت به ‌شمار می‌رود. از جمله شرایط اقتصادی انگلیس باید به نرخ کم تورم اشاره داشت. این امر سبب شده است تا انگلستان بتواند از نظر اقتصادی رتبه خوبی در جهان کسب کند و طی سال‌های متوالی پیشرفت خوبی داشته باشد.

اگر قصد دارید استارتاپ خود را در انگلستان راه اندازی کنید و در یک بستر اقتصادی پیشرو و عظیم، به عملی کردن ایده خود و توسعه آن بپردازید، میتوانید با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان و تخصصی ما در زمینه اخذ ویزای استارتاپ انگلیس و راه اندازی کسب و کار در این کشور بهره مند شوید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.