apply4residency
Search
Close this search box.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق طرح‌ های کارآفرینی استان آلبرتا

ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا

در این نوشته شما میخوانید:

طرح های کارآفرینی استان آلبرتا یکی از برنامه‌های مهاجرتی است که امکان نامزدشدن برای اخذ اقامت دائم کانادا را برای افراد واجد شرایط که مهارت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و کار در آلبرتا را دارند، فراهم می‌کند. این برنامه دارای ۴ روش مختلف است که شامل برنامه کارآفرینی روستایی، برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا، برنامه کارآفرینی کشاورزی و برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیل خارجی است. در ادامه این مقاله  از اپلای ۴ با ما همراه باشید تا به بررسی هرکدام از این برنامه‌ها بپردازیم.

برنامه کارآفرینی روستایی (Rural Entrepreneur Stream)

۱٫ برنامه کارآفرینی روستایی (Rural Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی روستایی این امکان را فراهم می‌کند تا آلبرتا کارآفرینان واجد شرایط و توانمندی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا خرید یک بیزینس در نواحی روستایی آلبرتا را دارند، را جذب کند.

منظور از کارآفرین کیست؟

کارآفرین شخصی است که باهدف کسب سود، بیزینسی را راه‌اندازی می‌کند. کارآفرین معمولاً به‌عنوان یک مبتکر برای ارائه ایده‌، کالا، خدمات، کسب‌وکار یا رویه‌های جدید شناخته می‌شود.

کارآفرینان نقش کلیدی در اقتصاد آلبرتا دارند و از مهارت‌ها و ابتکار خود برای پیش‌بینی نیازها و ایجاد شغل برای افراد ساکن این استان استفاده می‌کنند. کارآفرینانی که ثابت می‌کنند در پذیرش ریسک‌های ایجاد یک بیزینس، موفق هستند، با سود و فرصت‌های مستمر همراه خواهند بود.

در طرح های کارآفرینی استان آلبرتا (AAIP)، جوامع روستایی / با جمعیت کمتر از ۱۰۰۰۰۰ نفر تعریف شده اند. AAIP آخرین سرشماری / کانادا را برای تعیین جمعیت یک جامعه مورد نظر قرار می‌دهد. علاوه بر این، جامعه باید خارج از منطقه شهری کلگری و ادمونتون باشد.

تشکل های روستایی

افراد علاقه‌مند به ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا در یک جامعه روستایی آلبرتا، باید با جوامع یا تشکل های محلی ارتباط برقرار کند، درمورد پیشنهاد تجاری خود صحبت کنند و اقدامات لازم برای یک بازدید تحقیقاتی را انجام دهند. جوامع این حقوق را برای خود محفوظ می‌دارند که تنها با کارآفرینان بالقوه‌ای که آن‌ها را مناسب می‌دانند، ملاقات کنند.

برای تماس با جوامع روستایی، فقط از اطلاعات تماس فهرست شده در نمایه هر جامعه باید استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد جوامع روستایی شرکت‌کننده می‌توانید به صفحه آنها مراجعه نمایید.

بازدید تحقیقاتی

داوطلبان برای اقدام به دریافت ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا، باید اقدامات لازم برای فراهم‌کردن یک بازدید تحقیقاتی را انجام دهند. جامعه روستایی و نامزد به‌اتفاق تعیین می‌کنند که بازدید تحقیقاتی حضوری و یا با استفاده از کنفرانس ویدئویی تحت وب انجام شود (در اکثر موارد بصورت آنلاین انجام خواهد شد). متقاضیان موظف‌اند گزارش بازدید تحقیقاتی را چه به‌صورت حضوری و چه از طریق کنفرانس ویدئویی، همراه با برنامه تجاری ارائه دهند.

متقاضیانی که قصد بازدید تحقیقاتی حضوری را دارند، باید از شرایط ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا برخوردار باشند تا بتوانند به آلبرتا بروند. AAIP و جوامع روستایی برای دریافت ویزا به منظور بازدید تحقیقاتی به متقاضیان نامه پشتیبانی ارائه نمی‌دهند.

قبل از سفر به آلبرتا برای انجام بازدید تحقیقاتی، به نامزدها توصیه می‌شود درباره فرصت‌های بازار فعلی در جامعه، الزامات مجوز و ثبت‌نام و مراحل مربوط به ایجاد یک بیزینس در آلبرتا تحقیقات لازم را انجام دهند. این بازدید تحقیقاتی این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا با مخاطبین تجاری محلی، مسئولین توسعه اقتصادی جامعه روستایی و همچنین سایر مخاطبین آینده‌نگر برای یادگیری و درک محیط بیزینس محلی و الزامات ایجاد یک تجارت موفق در این جامعه، ملاقات کنید. هدف از بازدید تحقیقاتی کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه درمورد راه‌اندازی و مدیریت بیزینس در یک جامعه روستایی آلبرتا است. سوابق این سفر از جمله تماس‌ها و جلسات را ثبت کنید؛ زیرا این اطلاعات برای گزارش بازدید تحقیقاتی موردنیاز هستند.

گزارش بازدید تحقیقاتی

گزارش بازدید تحقیقاتی باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • نام ارائه‌دهندگان خدمات تجاری یا سازمان‌های جوامعی که در طول سفر خود از آن‌ها بازدید کرده‌اید و یا در کنفرانس ویدئویی با آن‌ها گفتگو کرده‌اید از جمله آدرس‌های پستی، شماره‌تلفن و ایمیل آن‌ها
  • شرحی از فعالیت‌ها، ملاقات‌های حضوری یا کنفرانس ویدئویی و نحوه ارتباط آن با تأسیس یا استقرار بیزینس شما
  • کپی از کارت‌های ویزیت ارائه‌دهندگان خدمات تجاری که در طول بازدید حضوری خود با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید. (در صورت وجود)
  • جزئیات بازدید از مکان‌های تجاری موجود و جلسات با مالکان فعلی در صورت خرید بیزینس در آلبرتا. شما باید نام بیزینس، مکان و نام مالکان فعلی و جزئیات تماس را نیز وارد کنید.

پس از بازدید تحقیقاتی یا مصاحبه آنلاین یک کپی از پیشنهاد بیزینس برنامه کارآفرینی روستایی خود به جامعه مورد نظر تحویل دهید. اگر جامعه تشخیص دهد که شما و بیزینس‌ موردنظر به نفع جامعه روستایی عمل می‌کنید، نامه حمایتی (پشتیبانی) صادر می‌شود و جامعه خلاصه پیشنهاد تجاری را تأیید می‌کند. نامه پشتیبانی جامعه روستایی و تأیید خلاصه پیشنهاد تجاری تضمین می‌کند که جامعه روستایی موردنظر از کسب‌وکار شما آگاه است، از این بیزینس و حفظ آن حمایت می‌کند. جامعه روستایی ممکن است اطلاعات بیشتری درمورد مخاطبین و پشتیبانی در دسترس، برای انتقال به جامعه موردنظر به شما ارائه دهد.

پس از دریافت یک کپی از نامه حمایت جامعه روستایی و خلاصه پیشنهاد تجاری تأیید شده، می‌توانید نامه ابراز صلاحیت خود را برای دریافت ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا به AAIP ارسال کنید.

چه کسانی واجد شرایط هستند؟

چه کسانی واجد شرایط هستند؟

شرایط دریافت ویزای طرح‌های کارآفرینی استانی آلبرتا به شرح زیر است:

  • تجربه کاری

برخورداری از حداقل ۳ سال سابقه به‌عنوان مالک یا مدیر یک بیزینس فعال یا حداقل ۴ سال سابقه کار به‌عنوان مدیر ارشد در ۱۰ سال گذشته.

  • تحصیلات

گذراندن دوره کامل دبیرستان معادل استاندارد کانادایی با ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA) وب‌سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، سازمان‌های تعیین شده برای ECA را در فهرستی منتشر  کرده است.

  • زبان

برخورداری از حداقل سطح (CLB) 4 برای زبان انگلیسی و فرانسوی در هر ۴ مهارت خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن. نتایج آزمون رسمی از زمان صدور دارای ۲ سال اعتبار است. AAIP فقط آزمون‌های زبان زیر را مورد پذیرش قرار می‌دهد:

  • آزمون (CELPIP)
  • آزمون IELTS جنرال
  • آزمون TEF کانادا
  • آزمون TCF کانادا

می‌توانید برای اطلاع از مدارک معادل CLB/NCLC هریک از آزمون‌ها، به وب‌سایت IRCC مراجعه کنید.

  • دارایی خالص

حداقل دارایی خالص لازم برای واجد شرایط بودن این برنامه ۳۰۰۰۰۰ دلار است. همه دارایی‌ها باید دارایی شخصی داوطلب یا همسر قانونی او باشد.

  • سرمایه‌گذاری تجاری

حداقل سرمایه‌گذاری برای برخورداری از برنامه کارآفرینی مناطق روستایی آلبرتا، ۱۰۰۰۰۰ دلار از سهام خود شخص (یا همسر و یا شریک قانونی وی) است. به سطوح بالاتر سرمایه‌گذاری، امتیاز بیشتری تعلق می‌گیرد.

  • تأسیس بیزینس

متقضیان باید مالک حداقل ۵۱ درصد سهام برای راه‌اندازی بیزینس جدید بوده و شرکاری تجاری آنها می بایست شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند. همچنین در خرید یک بیزینس موجود، شما باید مالک ۱۰۰ درصد سهام شوید. (خرید بیزینس باید منجر به تغییر کامل مالکیت شود که در آن متقاضی کنترل کامل کسب و کار را در اختیار بگیرد). کسب و کار نباید در لیست مشاغل غیر واجد شرایط قرار داشته باشد. منابع مورد نیاز برای ایجاد یک کسب و کار در آلبرتا از جمله پشتیبانی و خدمات مربوطه به توسعه طرح کسب و کار، راه‌اندازی بیزینس، وام‌های تجاری و… را می‌توانید در این لینک بیابید.

  • ایجاد شغل

بیزینس‌های جدید باید حداقل یک شغل تمام‌وقت برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائم این کشور (بدون احتساب بستگان) ایجاد کنند. ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر باعث کسب امتیاز بیشتری خواهد شد. برای یک دوره حداقل ۶ ماهه باید برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائم شغل ایجاد شود. در خرید کسب و کارهای موجود، ایجاد مشاغل موردنیاز نیست.

  • نامه حمایت

نامزدها باید نامه حمایت از یک جامعه روستایی آلبرتا داشته باشند.

عواملی که شانس شما را افزایش می‌دهد

عوامل مختلفی وجود دارد که شانس شما را برای دریافت ویزای طرح های کارآفرینی استانی آلبرتا کانادا افزایش می‌دهد. اگر داوطلبان دارای یک یا چند عامل از عوامل زیر باشند، احتمال دریافت تأییدیه برای آن‌ها بالاتر خواهد بود.

  • از نظر منافع اقتصادی: خرید بیزینس موجود
  • محدودیت سنی: از ۲۱ الی ۴۹ سال
  • مشخصات همسر: اگر همسر یا شریک زندگی شما شرایط زیر را داشته باشد:
  • حداقل یک سال تحصیلات تمام‌وقت پس از متوسطه (گواهینامه، مدرک کاردانی، دیپلم، لیسانس یا بالاتر) را گذرانده باشد.
  • دارای حداقل سطح زبان معادل ۴CLB مهارت‌های چهارگانه (اعتبار نتایج آزمون زبان در زمان ارسال درخواست باید کمتر از ۲ سال باشد)
  • اقامت بستگان در آلبرتا: بستگان نظیر پدر، ناپدری، مادر، نامادری، فرزند، فرزندخوانده، خواهر، خواهر ناتنی، برادر، برادرناتنی، نامزد، همسر یا شریک زندگی مشترک

ابزار خودآزمایی AAIP

برای ارزیابی شرایط خود و بررسی واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

انتخاب بر اساس EOI

برنامه AAIP در حال حاضر درخواست های EOI را تحت برنامه کارآفرینی مناطق روستایی پذیرش می‌کند. اطلاعات ارائه شده در EOI، خلاصه پیشنهاد کسب‌وکار، کاربرگ ارزش خالص دارایی‌ها و نامه پشتیبانی جامعه روستایی شما ارزیابی  و توسط AAIP بر اساس شبکه امتیازات برنامه کارآفرینی روستایی، امتیازدهی می‌شود. آلبرتا ممکن است متقاضیانی که دارای بالاترین امتیاز هستند را انتخاب کند و از آن‌ها بخواهد یک درخواست تجاری ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد فرایند درخواست، به این لینک مراجعه کنید.

فرایند انتخاب و اطلاع‌ رسانی

فرایند انتخاب و اطلاع‌ رسانی

هنگامی که AAIP درخواست تجاری شما را دریافت نماید، بر اساس معیارهای خود، آن را ارزیابی و امتیازدهی می کند. یک مسئول برنامه از AAIP ممکن است برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرد. AAIP تضمین نمی‌کند که تمام درخواست‌های تجاری کامل دریافت شده، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند یا برای همه نامزدهایی که معیار ارزیابی را برآورده کنند، نامه تأیید درخواست تجاری یا گواهی نامزدی صادر کند. ارسال درخواست تجاری یا نامزدی توسط AAIP نیز تضمینی بر دریافت ویزای اقامت دائم آلبرتا برای شما نخواهد بود.

عدم صلاحیت

درصورتی‌که در یکی از موارد زیر قرار داشته باشید، واجد شرایط درخواست ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا کانادا تحت برنامه کارآفرین مناطق روستایی نخواهید بود:

  • شما یک نامزدی فعال دارید که منقضی نشده است و یا واجد شرایط تمدید تحت یک برنامه AAIP دیگر است. داوطلبان فقط واجد شرایط یک گواهی نامزدی AAIP هستند.
  • نامه‌ای درمورد درخواست قبلی AAIP برای شما صادر شده است که نشان می‌دهد برای مدت‌زمان مشخصی واجد شرایط درخواست مجدد برای این برنامه نیستید؛ اگر در طول دوره مشخص شده درخواست دهید، تحت برنامه کارآفرین مناطق روستایی، درخواست شما رد خواهد شد.
  • شما یک حکم ریجکتی دارید که توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) یا آژانس خدمات مرکزی کانادا (CBSA) علیه شما صادر شده است.
  • شما مدعی پناهندگی هستید یا درگیر درخواست استیناف یا اخراج توسط دولت فدرال هستید. AAIP در فرایند درخواست، استیناف یا اخراج پناهندگان فدرال مداخله نمی‌کند.
  • شما یک تبعه خارجی هستید که در کانادا کار یا زندگی می‌کنید و وضعیت اقامت موقت معتبری ندارید.
  • کسب‌وکار شما در لیست مشاغل غیر واجد شرایط قرار دارد.

بیزینس‌ های تأسیس شده در آلبرتا

کارآفرینانی که در حال حاضر دارای بیزینس در یک جامعه روستایی در آلبرتا هستند می‌توانند برای AAIP درخواست داده و طی این درخواست نشان دهند که دارای معیارهای مشخص شده در برنامه کارآفرینی مناطق روستایی در زمان ارسال EOI هستند. بیزینس تأسیس شده باید قبل از ارسال EOI در پورتال AAIP حداقل یک سال در آلبرتا فعالیت کرده باشد. علاوه بر این، نامه حمایت از جامعه روستایی باید همراه با EOI ارسال شود.

موارد ارسالی EOI بر اساس سیستم امتیازات برنامه کارآفرینی مناطق روستایی امتیازدهی می‌شوند و از نامزدهایی که بالاترین امتیازات را کسب کرده‌اند، دعوت می‌شود درخواست تجاری خود را به AAIP ارسال نمایند. کارآفرینانی که قبلاً دارای بیزینس در جوامع روستایی آلبرتا بوده‌اند و در حال حاضر آن را اداره می‌کنند، نیازی به فعالیت یک‌ساله پس از ارسال درخواست برای AAIP ندارند.

کارآفرینان واجد شرایط پس از ارسال درخواست تجاری خود به برنامه، گواهی نامزدی دریافت می‌کنند و باید تا زمانی که فرایند اقامت دائم با IRCC را طی می‌کنند، به فعالیت بیزینس خود در آلبرتا ادامه دهند. برای اطلاعات بیشتر درمورد مراحل بعدی، به این لینک مراجعه کنید.

مشاغل واجد شرایط

این مسئولیت بر عهده شما است که اطمینان حاصل کنید بیزینس پیشنهادی شما با معیارهای مشاغل واجد شرایط مطابقت داشته باشد؛ اگر بیزینس شما واجد شرایط نیست یا به‌وضوح منافع اقتصادی قابل‌توجهی برای آلبرتا نداشته باشد، EOI یا درخواست تجاری شما ممکن است رد شود.

بیزینس موردنظر باید بر طبق نظر AAIP پتانسیل ایجاد منافع اقتصادی برای آلبرتا را داشته باشد. یک بیزینس پیشنهادی باید با الزامات کلی زیر مطابقت داشته باشد تا بتواند تحت برنامه کارآفرینی مناطق روستایی، واجد شرایط دریافت ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا قرار بگیرد. این شرایط به شرح زیر است:

  • هدف از این کسب‌وکار باید کسب سود از درآمد فعال باشد نه از درآمد غیرفعال و باید از طریق فروش کالا یا ارائه خدمات حاصل شود.
  • بیزینس پیشنهادی باید با الزامات قانونی، نظارتی و یا مجوزی دولت فدرال، استانی یا شهری مطابقت داشته باشد که شامل قوانین کار آلبرتا، استخدام، بهداشت و ایمنی شغلی و قوانین کار است.
  • بیزینس موردنظر باید با الزامات گواهی تجاری قابل‌اجرا در آلبرتا مطابقت داشته باشد؛ برای مثال، در ‌ بیزینس هایی که به گواهینامه نیاز دارند، گواهی مربوطه اخذ شود. برای تعیین اینکه آیا به گواهی تجاری نیاز دارید یا خیر، به لینک‌های زیر مراجعه کنید.
  1. تجارت‌هایی که به گواهینامه نیاز دارند.
  2. تجارت‌هایی که ارائه گواهینامه اختیاری دارند.
  • بیزینس پیشنهادی باید همیشه یک مکان فیزیکی در یک جامعه روستایی در آلبرتا داشته باشد.
  • برای فرنچایزها، الزامات مالکیت و سایر معیارهای مورد نیاز در نظر گرفته می‌شود. داوطلبان باید شواهدی را ارائه کنند که نشان دهد از فرنچایزر اصلی حق اداره یک شعبه را دریافت کرده‌اند.
  • اگر بیزینس جدید است، باید صاحب حداقل ۵۱ درصد از سهام آن باشید یا اگر یک بیزینس موجود را خریداری کرده‌اید، باید مالکیت ۱۰۰ درصدی آن را داشته باشید.
  • شما باید در آلبرتا اقامت داشته و در مدیریت روزانه بیزینس شرکت داشته باشید. شما نمی‌توانید این کار را از راه دور و یا در استان دیگری از کانادا یا کشور دیگری انجام دهید و باید اقامت آلبرتا را برای دریافت مجوز کار ارائه دهید.

مشاغل غیر واجد شرایط طرح های کارآفرینی آلبرتا

مشاغل غیر واجد شرایط دریافت ویزای طرح‌های کارآفرینی استان آلبرتا

مشاغلی که واجد شرایط دریافت ویزای طرح‌های کارآفرینی استان آلبرتا نیستند،

  • هر کاری که با قوانین اداره مهاجرت در تضاد باشد مانند طرح های سرمایه گذاری مرتبط با مهاجرت و سرمایه گذاری های غیر فعال
  • بیزینس هایی که فاقد ارزش افزوده هستند مانند ارائه وام های روز پرداخت، نقدینگی چک و تجارت کالاهای دست دوم
  • مشاغل با سرمایه گذاری و مدیریت غیر فعال مانند سرمایه گذاری و اجاره املاک، دلالی املاک، کارگزاری های تجاری، بیمه و مشاغلی که بدون فعالیت هستند و از طریق یک ماشین یا سیستم اتوماتیک سرویس ارائه میدهند مانند خشکشویی ها و کارواش ها
  • مشاغل پروژه ای یا فصلی
  • مشاغل خانگی از جمله ارائه تختخواب، صبحانه و خانه های اقامتی
  • مشاغلی که قسمتی از یک خرید بیزینس باشند که متعلق به یک فامیل است، در طی ۴ سال اخیر توسط یک کارآفرین دیگر راه اندازی شده باشد یا در طی ۳ سال گذشته و قبل از برنامه کارآفرنی آلبرتا تغییر مالکیت داشته باشد
  • مشاغلی که به تولید، توزیع و فروش محصولات مرتبط با پورن مرتبط باشند
  • و هر شغلی که باعث بدنامی برنامه کارآفرینی آلبرتا شود

۲٫ برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا (Graduate Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا یکی دیگر از زیر شاخه های ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا است که این استان را قادر می‌سازد تا فارغ‌التحصیلان واجد شرایط بین‌المللی از مؤسسات تحصیلات عالی آلبرتا که قصد تأسیس بیزینس در آلبرتا دارند، را جذب کند.

شرایط مورد نیاز برای برنامه کارآفرینی فارغ ‌التحصیلان آلبرتا

به‌منظور واجد شرایط بودن برای برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا و ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا، متقاضیان باید از معیارهای زیر برخوردار باشند:

  1. تحصیلات

حداقل دو سال تحصیلات تمام‌وقت را گذرانده باشید که منجر به دریافت مدرک یا دیپلم از یک مؤسسه آموزش عالی در آلبرتا با بودجه عمومی باشد.

  1. مجوز کار

برخورداری از مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) صادر شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) که در زمان ارسال (EOI) معتبر باشد.

  1. زبان

برخورداری از حداقل سطح معیار زبان کانادایی (CLB) 7 در مهارت‌های چهارگانه زبان، اعتبار نتایج آزمون رسمی در زمان ارسال EOI شما باید کمتر از ۲ سال باشد. آزمون های مورد تایید عبارتند از:

  • آزمون (CELPIP)
  • آزمون IELTS جنرال
  • آزمون TEF کانادا
  • آزمون TCF کانادا
  1. راه‌اندازی کسب و کار

داوطلبان باید بیزینس جدیدی را ایجاد کنند یا یک بیزینس موجود در آلبرتا را با حداقل ۳۴ درصد مالکیت خریداری کنند. نوع بیزینس پیشنهادی نباید در لیست مشاغل غیر واجد شرایط قرار داشته باشد. این افراد تا زمانی که درخواست تجاری آن‌ها توسط AAIP تایید نشده باشد، ملزم به ایجاد بیزینس در آلبرتا نیستند. شما می‌توانید منابع لازم درمورد چگونگی ایجاد یک تجارت در آلبرتا، از جمله پشتیبانی و خدمات مربوط به توسعه بیزینس پلن و وام‌های تجاری را در این لینک بیابید. شرکای تجاری باید شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا باشند.

چه عواملی شانس شما را افزایش می‌دهد؟

چه عواملی شانس شما را افزایش می‌دهد؟

عواملی مختلفی وجود دارد که شانس شما را برای دریافت ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا از طریق برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا افزایش می‌دهد.

اگر از یک یا چند مورد از شرایط زیر برخوردار هستید، احتمال دریافت نامه پذیرش درخواست تجاری شما افرایش خواهد یافت.

  1. تجربه کاری

برخورداری از حداقل ۶ ماه تجربه کاری تمام وقت که می‌تواند ترکیبی از مدیریت فعال، مالکیت بیزینس و یا موارد مشابه باشد. برخورداری از  تجارب مشابه شامل تجربه کار با یک مرکز رشد کسب و کار، شتاب دهنده کسب و کار یا دوره های تکمیلی برنامه های کارآفرینی.

تجربه کاری می‌تواند در داخل یا خارج از کانادا و قبل یا بعد از اتمام تحصیلات در آلبرتا کسب شده باشد. مدرک تحصیلی کسب شده در آلبرتا که برای برآورده‌کردن معیارهای تحصیلی و تجربه کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد باید حداقل مدت‌زمان موردنیاز برای تحصیل و تجربه کاری را پوشش دهد.

  1. منافع اقتصادی

بیزینس شما می‌تواند منافع اقتصادی را برای آلبرتا از طریق موارد زیر فراهم کند.

  • ایجاد شغل
  • کمک به پویایی اقتصادی محل یا شهر استقرار کسب‌وکار (برای مثال حومه یا روستایی)
  • خرید یک کسب‌وکار
  • سرمایه‌گذاری
  • توسعه مالکیت معنوی
  • دریافت مشارکت یا پشتیبانی از انکوباتور، شتاب‌دهنده کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و یا Angel investor (سرمایه‌گذاری فرشته)
  1. سن

داوطلبان درصورتی‌که بین ۲۱ تا ۴۹ سال سن داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا خواهند داشت.

  1. همسر

همسر یا شریک زندگی قانونی شما باید حداقل یکی از موارد زیر را برای افزایش شانس در برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا داشته باشد:

  • تجربه حداقل یک سال کار مداوم تمام‌وقت در آلبرتا را داشته باشد.
  • حداقل ۲ سال تحصیل تمام وقت را در یک موسسه آموزش عالی در آلبرتا به پایان رسانده باشد.
  • از حداقل سطح CLB 5 در انگلیسی یا NCLC 5 در فرانسوی در هر ۴ مهارت زبان برخوردار باشد.
  1. بستگان ساکن در آلبرتا

شما یا همسرتان دارای یک یا چند مورد از موارد زیر هستید که به‌صورت تمام‌وقت در آلبرتا زندگی می‌کنند:

  • پدر
  • ناپدری
  • مادر
  • نامادری
  • فرزند
  • فرزندخوانده
  • خواهر
  • خواهر ناتنی
  • برادر
  • برادرناتنی

نکته: مدارک تحصیلی که می‌توان برای اخذ ویزای طرح‌های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه فارغ‌التحصیلان آلبرتا به‌جای تجربه کاری از آن‌ها استفاده کرد، باید از یک مؤسسه عالی در آلبرتا کسب شده باشد. برنامه‌‌های آموزش عالی تأیید شده و پیشنهاداتی که می‌توان به‌عنوان معادل تجربه کاری از آن‌ها استفاده کرد به شرح زیر است:

  • کارآفرینی بومی
  • کارآفرینی مهارتی
  • کارآفرینی آشپزی
  • کارآفرینی
  • لیسانس بازرگانی، کارآفرینی و نوآوری
  • لیسانس بازرگانی، کسب‌وکار کوچک و کارآفرینی
  • کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) – نوآوری و کارآفرینی

چندین دوره و برنامه کارآفرینی از طریق مؤسسات مختلف تحصیلات تکمیلی در آلبرتا در دسترس است؛ اما همه دوره‌ها برای معادل‌سازی باتجربه کاری در نظر گرفته نمی‌شوند. در مجموع، دوره‌هایی که خارج از برنامه هستند و بخشی از یک برنامه آکادمیک رسمی نیستند، ممکن است واجد شرایط معادل‌سازی باتجربه کاری نباشند.

انتخاب بر اساس EOI ارسالی

اطلاعات ارائه شده در EOI، خلاصه پیشنهاد تجاری، کاربرگ ارزش خالص دارایی‌های شما ارزیابی و توسط AAIP بر اساس شبکه امتیازات برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا، امتیازدهی می‌شود. ممکن است آلبرتا نامزدهای دارای بالاترین رتبه را انتخاب و از آن‌ها دعوت کند تا درخواست تجاری خود را ارائه دهند. برای اطاعات بیشتر درمورد فرایند درخواست اینجا کلیک کنید.

فرایند انتخاب و اطلاع ‌رسانی

زمانی که AAIP درخواست تجاری شما را دریافت کرد، آن را بر اساس معیارهای واجد شرایط بودن ارزیابی کرده و سپس امتیازات EOI شما تأیید می‌شوند. یک مقام AAIP ممکن است برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرد.

لازم به ذکر است AAIP تضمین نمی‌کند که تمام درخواست‌های تجاری دریافت شده، مورد ارزیابی قرار گیرند یا برای همه متقاضیانی که معیارهای ارزیابی را برآورده می‌کند دعوت‌نامه صادر شود.

عدم صلاحیت

شرایط عدم صلاحیت کاملا مشابه با برنامه کارآفرینی مناطق روستایی است.

کسب ‌و کار تأسیس شده در آلبرتا

کسب ‌و کار تأسیس شده در آلبرتا

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که در حال حاضر صاحب یک بیزینس در آلبرتا هستند، می‌توانند برای AAIP به‌عنوان گزینه دیگری برای اخذ اقامت دائم درخواست دهند. آن‌ها باید نشان دهند که از معیارهای لازم در شبکه امتیازات برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا در زمان درخواست EOI برخوردار هستند. بیزینس‌های تأسیس شده باید بلافاصله قبل از ارسال EOI در پورتال AAIP حداقل به مدت یک سال در آلبرتا فعالیت کرده باشند.

EOI های ارسالی بر اساس گرید امتیازات برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی آلبرتا امتیازدهی می‌شوند و از نامزدهایی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌شود تا درخواست تجاری خود را به AAIP ارسال کنند. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که قبلاً بیزینسی را در آلبرتا تأسیس کرده‌اند و در حال اداره آن هستند، پس از درخواست برای ویزای طرح‌های کارآفرینی استان آلبرتا نیازی به فعالیت بیزینس خود به مدت یک سال نخواهند داشت.

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی واجد شرایط پس از ارسال درخواست تجاری خود به AAIP گواهی نامزدی دریافت می‌کنند و باید تا زمانی که فرایند درخواست اقامت دائم با IRCC را سپری می‌کنند، به فعالیت تجاری خود در آلبرتا ادامه دهند.

۳٫ برنامه کارآفرینی کشاورزی (Farm Steream)

به‌منظور واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا از طریق برنامه کارآفرینی کشاورزی، داوطلبان باید در زمان ارسال درخواست خود به AAIP و زمان ارزیابی  توسط  آن از معیارهای زیر برخوردار باشند. اگرچه رعایت این الزامات، نامزدی یا اقامت دائم را تضمین نمی‌کند؛ اما می‌تواند شانس شما را برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق طرح های کارآفرینی استان آلبرتا افزایش دهد.

۱٫۳ مهارت‌های مدیریت کشاورزی

متقاضیان باید اثبات کنند که از مهارت‌های مدیریت کشاورزی برخوردار هستند. اثبات این مهارت از طریق شرایط زیر امکان‌پذیر است:

  • اسناد مالی یک کسب‌وکار مربوط به کشاورزی
  • اسناد تحصیلی، آموزشی و تجربه کاری
  • ارائه یک بیزینس پلن
  • ارائه مدرکی مبنی بر اینکه یک مؤسسه مالی کانادایی مایل به تأمین مالی بیزینس کشاورزی پیشنهادی شما است.

۲٫۳ منابع مالی کافی

داوطلبان باید بتوانند حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا در یک بیزینس کشاورزی در آلبرتا سرمایه‌گذاری کنند. باید اسنادی ارائه شود که حداقل دارایی خالص ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا را اثبات کند. همچنین ممکن است از داوطلبان درخواست شود که توانایی سرمایه‌گذاری بیش از این مقدار را اثبات کنند.

۳٫۳ سرمایه‌گذاری باروری اولیه

متقاضیان برای اخذ ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینی کشاورزی، باید برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را در یک بیزینس پلن مستند کرده و آن را همراه با درخواست خود به AAIP ارائه دهند. بیزینس پلن پیشنهادی بررسی خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که عملیات کشاورزی با الزامات صنعت کشاورزی آلبرتا مطابقت دارد. برنامه‌هایی که نشان‌دهنده بهترین فرصت برای رشد مرتبط با اهداف کشاورزی آلبرتا هستند، در اولویت قرار خواهند گرفت.

۴٫ برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی (Foreign Graduate Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی یکی از ‌ روش های اخذ اقامت دائم کانادا از طریق طرح های کارآفرینی استان آلبرتا است که زمینه مهاجرت اقتصادی برای فارغ‌التحصیلان واجد شرایط تحصیل کرده در خارج از کانادا را تسهیل می‌کند. این برنامه امکان راه‌اندازی استارتاپ‌های نوآورانه، کسب‌وکارهای نوپا به منظور اخذ اقامت دائم کانادا را برای این دسته از دانشجویان که تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده‌اند، فراهم می‌کند که با مشارکت و همکاری آژانس‌ها و موسسات ارزیاب انجام می‌شود.

فارغ‌التحصیلان خارجی علاقه‌مند به درخواست ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی باید با آژانس تعیین شده کار کنند. درصورتی‌که آژانس تعیین شده شرایط لازم برای برآورده‌کردن الزامات AAIP توسط این افراد را تشخص دهد، توصیه‌نامه‌ای صادر می‌کند. فارغ‌التحصیلان خارجی باید توصیه‌نامه خود را همراه با (EOI) از طریق پورتال AAIP ارسال نمایند.

آژانس تعیین شده برنامه‌های تجاری را بر اساس توانمندی فارغ‌التحصیلان خارجی و به‌منظور نشان‌دادن نیاز یا تقاضای بازار، پتانسیل ورود موفق به بازار در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، جذب مشتری، توسعه بیزینس، مشارکت‌های کلیدی، برنامه‌های مالی برای تأمین مالی و توسعه و بهره‌برداری از استارتاپ، مورد بررسی قرار خواهد داد.

آژانس تعیین شده گزارش کتبی درمورد ارزیابی خود از طرح تجاری پیشنهادی ارائه خواهد داد. فارغ‌التحصیلان خارجی باید این گزارش را همراه با درخواست ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی ارائه دهند.

آژانس‌ های تعیین شده

آژانس‌ های تعیین شده در اخذ ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا

نقش آژانس تعیین شده در اخذ ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی به شرح زیر است:

  • حمایت های لازم به منظور تقویت ایده، آمادگی صاحبان آن، بازاریابی و توسعه کسب و کار را انجام خواهند داد
  • فارغ‌التحصیلان خارجی را برای توصیه به AAIP انتخاب می‌کنند.
  • ارائه مشاوره تجاری، مربیگری و راهنمایی‌های لازم

معیارهای صلاحیت

شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیلان خارجی عبارتند از:

  1. تجربه کاری

حداقل ۶ ماه سابقه کار تمام وقت که می‌تواند ترکیبی از مدیریت فعال، مالکیت کسب و کار یا معادل آن باشد.

  1. تحصیلات

اخذ مدرک تحصیلی از یک مؤسسه آموزش عالی در خارج از کانادا با ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) که دارای ویژگی‌های زیر باشد.

  • در ۱۰ سال گذشته و در زمان ارائه EOI به پایان رسیده باشد.
  • باید معادل مدارک کانادایی باشد.

وب‌سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) سازمان‌های تعیین شده برای ECA را در فهرستی ارائه می‌دهد.

  1. بیزینس پلن

افرادی که قصد اخذ اقامت دائم کانادا از طریق طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیلان خارجی را دارند، باید یک بیزینس پلن با پیش‌بینی مالی ارائه دهند.

  1. Pitch deck

یک ارائه ۱۰ دقیقه‌ای (ارائه اسلایدی) که سرمایه‌گذاری تجاری بیزینس را تشریح می‌کند

  1. زبان

برخورداری از حداقل سطح زبان (CLB)  ۵ زبان انگلیسی و Niveaux  فرانسوی  در هر ۵ مهارت خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن. اعتبار نتایج آزمون رسمی باید در زمان ارسال EOI شما کمتر از ۲ سال باشد. AAIP فقط آزمون‌های زبان زیر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد:

  • آزمون (CELPIP)
  • آزمون IELTS جنرال
  • آزمون TEF کانادا
  • آزمون TCF کانادا
  1. راه‌اندازی کسب و کار

اگر محل کسب‌وکار در مرکز شهر واقع شده باشد باید حداقل دارای ۳۴ درصد مالکیت و برای  مناطق خارج از کلگری و ادمونتون باید حداقل دارای ۵۱ درصد مالکیت باشید. شرکای تجاری باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند. علاوه بر این، بیزینس نباید در لیست مشاغل غیر واجد شرایط باشد.

  1. سرمایه‌گذاری

برخورداری از حداقل سطح سرمایه‌گذاری و حمایت از یک مؤسسه مالی معتبر کانادایی، سرمایه ریسک‌پذیر یا شرکت سرمایه‌گذاری فرشته قبل از سفر به آلبرتا. حداقل سرمایه‌گذاری اجباری برای بیزینس در مرکز شهر ۱۰۰۰۰۰ دلار و برای مناطق خارج از شهر ۵۰۰۰۰ دلار است. سرمایه گذاری بیشتر دارای امتیاز بیشتر است.

  1. توصیه‌نامه

متقاضیان اخذ ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی باید توصیه‌نامه‌ای از یک آژانس تعیین شده مورد تأیید AAIP داشته باشند.

  1. هزینه‌های اقامت

متقاضیان باید اثبات کنند که بودجه موردنیاز برای راه‌اندازی بیزینس خود را دارند.

میزان تمکن مالی بر اساس تعداد اعضای خانواده و بر اساس میزان جمعیت محل کسب و کار و بر اساس جدول ذیل است:

اندازه جمعیت جامعه و بودجه موردنیاز
تعداد افراد خانواده کمتر از ۱۰۰۰ ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰ تا ۹۹٫۹۹۹ ۱۰۰۰۰۰ تا ۴۹۹۹۹۹ ۵۰۰۰۰۰ و بیشتر
۱ ۸٫۹۲۲ دلار ۱۰٫۱۵۱ دلار ۱۱٫۰۹۳ دلار ۱۲٫۹۶۱ دلار ۱۲٫۹۶۰ دلار
۲ ۱۱٫۱۰۷ دلار ۱۲٫۶۳۶ دلار ۱۳٫۸۱۰ دلار ۱۶٫۱۳۵ دلار ۱۶٫۱۳۵ دلار
۳ ۱۳٫۶۵۵دلار ۱۵٫۵۳۴ دلار ۱۶٫۹۷۷ دلار ۱۹٫۸۳۶ دلار ۱۹٫۸۳۶ دلار
۴ ۱۶٫۵۷۹ دلار ۱۸٫۸۶۱ دلار ۲۰٫۶۱۳ دلار ۲۴٫۰۸۴ دلار ۲۴٫۰۸۳ دلار
۵ ۱۸٫۸۰۳ دلار ۲۱٫۳۹۲ دلار ۲۳٫۳۷۹ دلار ۲۷٫۳۱۵ دلار ۲۷٫۳۱۵ دلار
۶ ۲۱٫۲۰۸ دلار ۲۴٫۱۲۷ دلار ۲۶٫۳۶۷ دلار ۳۰٫۸۰۷ دلار ۳۰٫۸۰۶ دلار
۷ ۲۳٫۶۱۱ دلار ۲۶٫۸۶۱ دلار ۲۹٫۳۵۶ دلار ۳۴٫۲۹۹ دلار ۳۴٫۲۹۹ دلار

انتخاب بر اساس EOI ارسالی

انتخاب بر اساس EOI ارسالی

AAIP در حال حاضر EOI ارسالی را برای دریافت ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا تحت برنامه کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی بررسی می‌کند. اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات کارآفرینان فارغ‌التحصیل خارجی ارزیابی و امتیازدهی می‌شوند. نامزدهایی که بالاترین امتیازها را کسب کنند، دعوت نامه دریافت میکنند. اطلاعاتی که باید ارزیابی شوند شامل موارد زیر است:

  • EOI
  • بیزینس پلن
  • Pitch deck
  • کاربرگ دارایی خالص
  • توصیه‌نامه از یک آژانس تأیید شده
  • مجوز جمع‌آوری و افشای اطلاعات شخصی برای همسر، شرکای مشترک و وابستگان در صورت لزوم

جمع‌بندی

مناظر دیدنی و طبیعت شگفت انگیز، جامعه پذیرای مهاجرین و فرصت های بکر سرمایه گذاری و کاری تنها چند مورد از دلایل جذب مردم از سراسر جهان به آلبرتا است. هرساله افراد زیادی از سراسر کانادا و جهان آلبرتا را برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند. این استان دارای استاندارد بالای زندگی، یک جامعه چند ملیتی و مناظر خیره‌کننده است. آلبرتا مجموعه‌ای متنوع از فرهنگ‌ها و جوامع مختلفی است که میزبان بسیاری از افراد از سراسر جهان است. برنامه کارآفرینی آلبرتا (AAIP) یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی است که افراد را برای اخذ اقامت دائم کانادا انتخاب می‌کند.

داوطلبان برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق طرح های کارآفرینی استان آلبرتا، باید مهارت‌هایی برای تکمیل کمبودهای شغلی یا برنامه‌ریزی برای خرید یا راه‌اندازی بیزینس در آلبرتا را داشته باشند. علاوه بر این، آن‌ها باید بتوانند علاوه بر برآورده‌کردن الزامات لازم، مخارج خود و خانواده خود را تأمین کنند. در این مقاله از سری مقالات اپلای ۴ به بررسی موضوع ویزای طرح های کارآفرینی استان آلبرتا پرداختیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

 

 

سوالات متداول

  • آیا برای ایجاد کسب و کار از طریق ویزای استارتاپی آلبرتا لازم است در این کشور حضور داشته باشیم؟

بله شما باید به صورت روزانه مدیریت کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دهید و در آلبرتا حضور داشته باشید.

  • برای اخذ ویزای استارتاپی آلبرتا نیاز به زبان خاصی است؟

بله شما باید بتوانید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.