apply4residency
Search
Close this search box.

تحقیق بازار بین المللی

در این نوشته شما میخوانید:

یکی از چالش‌های پیش روی صاحبان کسب و کارها تطبیق برنامه‌های بازاریابی با تصمیم گیری‌های مشتریان در هنگام خرید است. در واقع منظور اصلی واژه ” تحقیق بازار” به دست آوردن اطلاعاتی است که در تصمیم گیری‌های کسب و کارها تاثیر گذار است. به طور‌کلی صاحبان کسب و کارها برای بدست آوردن اطلاعات دقیق از مشتریان و سایر رقبا در بازارهای تجاری، به دنبال تحقیق بازار بین المللی می‌روند. این فرآیند مدیران را در خصوص درک نقاط ضعف و قوت تجارت راهنمایی می‌کند و از این طریق منجر به شناسایی و تحقق روش‌های گسترش کسب و کار در بازارهای تجاری می‌شود. با توجه به اهمیت تحقیقات بازار در گسترش کسب و کارها، در ادامه مقاله به بررسی مزایای تحقیق بازار می‌پردازیم.

همین حالا میتوانید از مشاوره رایگان مجموعه اپلای 4 در زمینه تحقیق بازار بین المللی بهره مند شوید. 

 

تحقیق بازار بین المللی یا Market Research چیست؟

تحقیق بازار یا مارکت ریسرچ مربوط به فرآیند جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان هر کسب و کاری است که براساس این داده‌ها صاحبان کسب وکارها متوجه نقاط ضعف و قوت خود در زمینه ارائه خدمات و محصولات خواهند شد. در حقیقت کسب وکارها از این اطلاعات جهت ارائه محصولات بهتر و با کیفیت، ایجاد بازاریابی هوشمندانه و افزایش جذب مشتریان وفادار استفاده می‌کنند.

از جمله اصولی‌ترین کارهایی که هر کسب و کاری باید انجام دهد، می‌توان به طراحی پرسشنامه اشاره کرد. طراحی پرسشنامه از طریق پلتفرم‌های تحقیق بازار و نرم افزارهای مرتبط با آن امکان پذیر است. با انجام تحقیقات اصولی و روش‌های نوین در زمینه تحقیق بازار، می‌توان تصمیمات منطقی در خصوص گسترش کسب وکار گرفت.

 

تفاوت تحقیق بازار با تحقیق بازاریابی چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تحقیقات بازار با تحقیقات بازاریابی یکی است و تفاوتی ندارند. از جمله بارزترین تفاوت های این دو مورد می‌توان به تفاوت در پرسشنامه‌ها اشاره کرد.

پرسشنامه تحقیق بازار با تمرکز بر شناخت بازار داده‌های مرتبط با مصرف کنندگان را جمع آوری می‌کند. در واقع پرسشنامه تحقیق بازار بین المللی نخستین گام برای ارزیابی محصولات جدید در بازار هدف است که نیازهای مشتریان را برای صاحبان تجارت آشکار می‌کند.

تحقیقات بازاریابی یا مارکتینگ ریسرچ دامنه وسیع تر از تحقیق بازار دارد و در خصوص تحقیق تبلیغات، مشتری، میزان فروش، روش‌های توزیع، تحقیق محصول جدید و غیره داده‌هایی را جمع آوری می‌کند. این در حالی است که تحقیق بازار تنها 4 زمینه زیر را در بر می‌گیرد:

  1. کالا یا خدمات (Product)
  2. هزینه پرداختی توسط مشتری (Price)
  3. مکانی که محصول در آن بازاریابی می‌شود (Place)
  4. تبلیغات کسب وکار (Promotion)

با توجه به نکات فوق می‌توان به این نتیجه دست یافت که تحقیق بازار زیر مجموعه‌ای از تحقیقات بازاریابی است که با استفاده از آن می‌توان تاثیر بسزایی در گسترش هدفمند یک تجارت داشته باشید.

 

مزایای تحقیق بازار بین المللی

تحقیق بازار دارای مزایای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کارها است که در اینجا به بررسی مهم ترین مزایای آن می‌پردازیم:

  1. با جمع آوری اطلاعات از طریق تحقیق بازار در نهایت می‌توان نتایج کمی و قابل اندازه گیری و همچنین نتایج کیفی را شناسایی کرد.
  2. واکنش بازار هدف توسط مشتریان و تولیدکنندگان قابل مشاهده خواهد بود.
  3. مهم ترین مزیت تحقیق بازار بین المللی، متمایز کردن کسب و کار خود از سایر رقبا است.
  4. کشف دلایل موفقیت رقبای با سابقه در بازارهای تجاری از جمله مهم ترین دستاوردهای تحقیق بازار است.
  5. آشنایی با نقاط ضعف در کسب و کار خود می‌تواند شما در میان رقبا قدرتمند سازد و باعث گسترش تجارت‌های نوپا شود.

 

دریافت خدمات تحقیق بازار بین المللی اپلای 4

با توجه به اهمیت تحقیق بازار در گسترش کسب و کارها و همچنین حفظ کردن مشتریان بالقوه، همواره استفاده از تکنیک‌ها و پرسشنامه‌های تحقیقات بازار را به صاحبان کسب وکارها پیشنهاد می‌کنیم. برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از انجام فرآیند تحقیق بازار دریافت کنید، لازم است از انواع پرسشنامه‌های اصولی و هدفمند استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از داده‌های حاصل از آنها، کسب و کارتان را با اطمینان پایه ریزی کرده و در جهت گسترش آن گام بردارید.

ما در مجموعه اپلای 4 به طور کامل شما را در این مسیر همراهی میکنیم و آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم. 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

سوالات متداول

مقدار پول مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا، با توجه به تعداد نفرات خانواده متقاضی مشخص می‌شود. برای دانشجو مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا بدون احتساب شهریه و ۸۳۳ دلار در هر ماه است. اولین عضو خانواده دانشجو (همسر): ۴ هزار دلار کانادا (بدون احتساب شهریه) و ۳۳۳ دلار در هر ماه- سایر اعضای خانواده (فرزند): ۳ هزار دلار کانادا (بدون احتساب شهریه) و ۲۵۵ دلار در هر ماه.

امکانی به عنوان تبدیل ویزا در قوانین مهاجرت کانادا وجود ندارد و تنها فرد می تواند با داشتن شرایطی خاص ویزای تحصیلی کانادا و یا اجازه کار در کانادا را دریافت کند. معمولا آن دسته از گردشگرانی که با داشتن ویزای توریستی و مولتی کانادا قصد شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت 6ماهه یا کمتر را داشته باشند (نظیر دوره زبان)، نیازی به دریافت ویزا و مجوز تحصیلی این کشور نخواهند داشت. آنها می‌توانند پیش از اتمام اعتبار ویزای توریستی خود، دوره مورد نظر را تکمیل نمایند. اما اگر قصد ثبت‌نام در یک دوره آموزشی طولانی‌مدت در کانادا برای بیش از 6ماه را دارید و یا زمان مجاز اقامت شما از دوره یک موسسه آموزشی DLI فراتر خواهد رفت، شما باید از خارج از کانادا برای ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل یا همان study permit درخواست دهید.

یکی از دلایل استفاده از موسسات مهاجرتی پیچیدگی و تنوعی است که در برنامه‌های مهاجرتی معرفی‌شده از سوی دولت کانادا وجود دارد، برخی از ابزارهایی که برای خود ارزیابی معرفی می‌شوند، در همه موارد توانایی ارزیابی دقیق از شرایط متقاضی را ندارند و همواره قابل‌اطمینان نخواهند بود. بنابراین، تصویر کاملی از شرایط شما به‌وسیله‌ برخی از این امکانات ارائه نخواهد شد. از طرفی تفسیر اشتباه از قوانین مهاجرتی کانادا منجر به بروز خطاهای رایجی می‌شود که درنتیجه‌ این خطاها، تأخیرهایی غیرضروری که می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد، در روند مهاجرت به کانادا رخ می‌دهند. بنابراین استفاده از یک موسسه معتبر در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد. به علاوه، اثبات توانایی‌ها، انگیزه‌ها و هویت شما به آفیسر‌های ویزا کاری ظریف و بسیار حساس است و نیازمند دقت ریزبینانه همراه اطلاع از قوانین است. نقش موسسه‌ها و وکلا در مهاجرت رفع این نیاز است.

چرا اپلای 4؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

[gravityform id=”8″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.