apply4residency
Search
Close this search box.

راهنمای جامع اخذ ویزای استارتاپ هلند در سال 2023

راهنمای جامع ویزای استارتاپ هلند

در این نوشته شما میخوانید:

هلند به دلیل برخورداری از سیستم رفاه اجتماعی عالی و جامعه صمیمی در میان پنج کشور شاد دنیا در سال 2023 قرار گرفته است. استانداردهای بالای زندگی و امنیت، محیط تجاری دوستانه و… باعث شده است تا سالانه هزاران سرمایه‌گذار به هلند جذب شوند. اقتصاد این کشور در بین بیست اقتصاد برتر جهان قرار دارد و به تجارت خارجی متکی است. علاوه بر این، هلند دارای یکی از بزرگ‌ترین صادرات جهان و بالاترین تولید ناخالص داخلی است. هلند از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است و بیش از یک‌چهارم ذخایر نفت طبیعی اتحادیه اروپا را در اختیار دارد.

کشور هلند همواره از فعالیت‌های کارآفرینانه استقبال کرده است؛ زیرا این امر باعث تقویت اقتصاد و ایجاد شغل در این کشور می‌شود. این کشور دارای چندین آژانس است که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند نقش خود را در میان جامعه تجاری هلند پیدا کنند. در ادامه مطلب از موسسه اپلای 4 با ما همراه باشید تا به بررسی اخذ ویزای استارتاپ هلند و هرآنچه لازم است در این مورد بدانید، بپردازیم.

نکات راه‌ اندازی استارتاپ در هلند

نکات راه‌ اندازی استارتاپ در هلند

اگر می‌خواهید یک بیزینس راه‌اندازی کنید و یک ایده خلاقانه در سر دارید یا اگر ایده کسب‌وکار شما با معیارهای یک استارتاپ مطابقت داشته باشد، شانس بیشتری برای تأمین بودجه و پشتیبانی استارتاپ خواهید داشت. در ابتدا نکاتی درباره راه‌اندازی استارتاپ در هلند را بررسی کرده و سپس به نحوه اخذ ویزای استارتاپ هلند می‌پردازیم.

1. استارتاپ چیست؟

استارتاپ تنها برپایی (راه‌اندازی) یک بیزینس نیست. به طور خلاصه، استارتاپ کسب‌وکاری است که با استفاده از فناوری‌های جدید، یک ایده نوآورانه را به یک محصول یا خدمات مقیاس‌پذیر (اسکیل پذیر) و عمومی تبدیل می‌کند. مقیاس‌پذیر و عمومی به این معنا است که محصول یا خدماتی که یک‌بار توسعه و تولید می‌شوند، می‌توانند بارهاوبارها فروخته شوند. سفارشی‌نکردن محصول و خدمات برای هر مشتری جدید، محصول یا خدمات شما را ارزان‌تر و ارائه آن را آسان‌تر می‌کند.

2. آیا هر کسی می‌تواند در هلند استارتاپ راه ‌اندازی کند؟

به‌طورکلی، هر کسی می‌تواند یک بیزینس استارتاپی در هلند راه‌اندازی کند؛ اما این امر نیازمند رعایت الزامات مختلفی است. افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا به این کشور سفر می‌کنند، به ویزا نیاز خواهند داشت. مسیرهای ویژه‌ای برای اخذ ویزای استارتاپ هلند و راه‌اندازی استارتاپ‌ها وجود دارد؛ برای مثال، شما می‌توانید برای راه‌اندازی استارتاپ خود نسبت به اخذ اقامت هلند درخواست دهید. این فرایند شامل یافتن یک تسهیلگر یا شتاب دهنده است که در ادامه به طور مفصل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

3. آیا باید به تنهایی استارتاپ راه‌اندازی کنید؟

شما می‌توانید به‌منظور اخذ ویزای استارتاپ هلند، استارتاپ را به‌تنهایی راه‌اندازی کنید یا به همراه یک یا چند بنیان‌گذار دیگر این کار را انجام دهید. بسته به اینکه کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، باید ساختار حقوقی کسب‌وکار را انتخاب کنید.

4. پشتیبانی استارتاپ

راه‌اندازی هر کسب‌وکاری می‌تواند یک چشم‌انداز دلهره‌آور باشد. دریافت مشاوره از شرکای باتجربه می‌تواند یک حرکت هوشمندانه در راه‌اندازی استارتاپ باشد. سازمان‌های محلی و منطقه‌ای مختلفی در هلند وجود دارند که راهنمایی و آموزش را به متقاضیان ارائه می‌دهند. یکی از گزینه‌های دیگر، پیداکردن یک شرکت موجود برای مشارکت در روند راه‌اندازی استارتاپ شما است. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید محصولی را توسعه دهید؛ اما تجهیزات لازم برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید با شرکتی که این تجهیزات را دارد، همکاری کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به این لینک که به طور خاص برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی راه‌اندازی شده است تا به آن‌ها کمک کند جایگاه خود را در هلند بیابند، اطلاعات لازم برای اخذ ویزای استارتاپ هلند را پیدا کنید. شما می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در این وب‌سایت بیابید. آن‌ها برنامه‌ها و پیوندهایی را برای تأمین مالی استارتاپ و همچنین کلیه راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند و یک جستجوگر برای کمک به شما در یافتن آنچه به دنبال آن هستید، در این سایت قرار داده شده است.

تامین مالی (بودجه) استارتاپ

5. تامین مالی (بودجه) استارتاپ

تأمین مالی استارتاپ یک موضوع مهم برای راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار است. برای استارتاپ‌ها، چندین بودجه دولتی وجود دارد که می‌توانید برای دریافت آن‌ها درخواست دهید. شما می‌توانید از طریق Startup Box دریابید که کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

شما همچنین می‌توانید از بانک‌ها درخواست وام کرده یا سرمایه‌گذاران را متقاعد کنید که در ازای خرید سهام، بر روی خدمات یا محصولات کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری کنند. بدین منظور می‌توانید از حامیان کسب‌وکار (Business Angels) برای تأمین مالی ایده‌های‌تان کمک بگیرید، یک پروژه تأمین مالی جمعی راه‌اندازی کنید یا از یک شرکت توسعه منطقه‌ای یا صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر درخواست کمک مالی کنید.

در این کار خلاقیت به خرج دهید و به‌موقع به سرمایه‌گذاران خود نزدیک شوید و یک برنامه تجاری و مالی سنجیده ارائه دهید. علاوه بر این، می‌توانید در رویدادهای شبکه‌ای  و تأمین مالی موجود شرکت کنید.

به اندازه کافی درخواست سرمایه دهید و به کم قانع نباشید- بلندنظر باشید و به آینده فکر کنید. می‌خواهید شرکت شما تا 5 سال دیگر کجا باشد و برای رسیدن به این هدف به چه چیزهایی نیاز دارید؟ همچنین، اگر احساس می‌کنید با هم مطابقت ندارید و مجبور هستید بیش از حد باهم مصالحه کنید، از نه گفتن به یک سرمایه‌گذار نترسید. اگر این موضوع را نادیده بگیرید، ممکن است بعدا دچار مشکل شوید.

6. از قوانین پیروی کنید

هر کسی که به‌منظور اخذ ویزای استارتاپ هلند کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کند، باید طبق قوانین عمل کند. یعنی این کار را بر اساس قوانین و مقرراتی که دولت برای کارآفرینان مقرر کرده است، انجام دهد.

چند نکته کوتاه برای اخذ ویزای استارتاپ هلند

  • پیش از اینکه روی نمونه‌های گران‌قیمت محصول یا خدمت اولیه خود سرمایه‌گذاری کنید، اطمینان حاصل کنید که ایده خود را آزمایش کرده‌اید. بدین ترتیب، پایه محکم‌تری برای تأمین مالی استارتاپ خود خواهید داشت.
  • هرچقدر هم که این وسوسه بزرگ باشد که فوراً تنوع را در محصولات و خدمات استارتاپ شروع کنید، تا زمانی که پایه محکمی از محصول یا خدمات اصلی خود در کسب‌وکار ایجاد نکرده‌اید، تسلیم آن نشوید.
  • همه بازارهای بالقوه برای محصول یا خدمات خود را شناسایی کنید و بازاری را انتخاب کنید که برای شروع به کار، آسان‌تر است. بدین ترتیب، شرکت خود را برای بازارهای دیگر نیز آماده خواهید کرد.

مراحل اخذ ویزای هلند از طریق روش استارتاپ

آیا می‌خواهید یک شرکت نوآور یا به‌اصطلاح کسب‌وکار استارتاپی خود را در هلند راه‌اندازی کنید؟ برای اخذ ویزای استارتاپ هلند باید مراحل مختلفی را دنبال کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. این برنامه شامل حمایت و پشتیبانی  موسسات هلندی در راه‌اندازی کسب و کار و طیف وسیعی از برنامه‌های شتاب‌دهنده و تسهیلگر است. این 7 مرحله به شما کمک می‌کند تا شرکت خود را راه‌اندازی کرده و ویزای استارتاپ هلند را دریافت کنید.

درخواست مجوز اقامت هلند برای استارتاپ‌های خارجی

1. درخواست مجوز اقامت هلند برای استارتاپ‌های خارجی

مجوز اقامت هلند برای استارتاپ‌های خارجی یک مجوز اقامت یک‌ساله ویژه برای کارآفرینان مشتاق غیر اتحادیه اروپا است که می‌خواهند یک کسب‌وکار استارتاپی در هلند راه‌اندازی کنند. پیش از اقدام، باید بررسی کنید که آیا برای دریافت مجوز اقامت استارتاپ‌های خارجی واجد شرایط هستید یا خیر و سپس درخواست دهید.

در پایان سال می‌توانید ویزای استارتاپ خود را به ویزای خوداشتغالی تغییر دهید. اگر قصد دارید تجارت در هلند را آغاز کنید، باید یک حساب بانکی تجاری (IBAN) داشته باشید یا برای آن درخواست دهید. انجمن بانکداری هلند یک اسکن سریع ایجاد کرده است تا به شما کمک کند، دریابید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. برای نحوه عملکرد این اسکن اینجا کلیک کنید.

2. پیدا کردن تسهیلگر استارتاپ

یکی از شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ هلند برای افراد خارجی، همکاری با یک مشاور تجاری یا به‌اصطلاح یک تسهیلگر (Facilitator) است. این همکاری باید به‌صورت رسمی و طی امضای یک توافقنامه بین کارآفرین استارتاپ و تسهیلگر ایجاد شود. تسهیلگر باید در هدایت استارتاپ‌های نوآور تجربه کافی داشته باشد. تسهیلگر بسته حمایتی متناسب با نیازهای استارتاپ را در اختیار کارآفرین قرار می‌دهد.

برای طرح‌های خوداشتغالی نیازی به تسهیلگر نیست؛ اما باید مدارکی شامل یک بیزینس پلن کامل، گواهی درآمد و مدرک تحصیلی را ارائه دهید.

3. انتخاب محل کسب و کار

انتخاب مکان شاید یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که برای یک کسب‌وکار استارتاپی باید گرفته شود. هلند دارای تنوع زیادی از فضاهای کاری، شتاب‌دهنده‌ها، تسهیلگرهای استارتاپ و سایر ساختمان‌های موجود برای استارتاپ‌ها است. اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار و اخذ ویزای استارتاپ هلند را دارید، می‌توانید نقشه شرکت و کارآفرین را در این لینک مشاهده کنید.

در مکان‌ها و مناطق خاص، مقررات مربوط به کاربری بیزینس (منطقه‌بندی) مشخص خواهد کرد که کدام نوع تجارت می‌تواند انجام شود. بدین منظور می‌توانید با مقامات محلی تماس حاصل کنید تا دریابید که چگونه کاربری مناطق مختلف مشخص شده یا مکان‌ها برای استفاده تجاری تعیین شده‌اند.

4. ثبت ‌نام در بانک اطلاعات سوابق شخصی

برای تعیین هویت و دسترسی به مقامات، باید در بانک اطلاعات سوابق شخصی (Basisregistratie Person BRP) ثبت‌نام کنید. اغلب شهرها امکان ثبت‌نام آنلاین را برای افراد فراهم کرده‌اند. برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، وب‌سایت شهر محل سکونت خود برای اخذ ویزای استارتاپ هلند را بررسی کنید. هنگامی که در شورای محلی خود ثبت‌نام کردید، یک شماره خدمات شهروندی (Burgerservicenumber BSN) دریافت خواهید کرد یا درصورتی‌که غیرمقیم باشید، مشخصات خود را در پایگاه‌ داده‌های سوابق غیرمقیم (registratie niet-ingesetennen RNI) ثبت می‌کنید. ثبت‌نام رایگان است و باید وقت قبلی بگیرید.

اگر برای درخواست مجوز اقامت یا ثبت‌نام شورای محلی به کمک نیاز دارید، با یکی از مراکز مهاجرتی هلند تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند در تمام این موضوعات چه شخصی و چه خانوادگی به شما کمک کنند. توجه داشته باشید که برخی از مراکز مهاجرت برای خدمات خود هزینه دریافت می‌کنند.

ثبت شرکت استارتاپی

5. ثبت شرکت استارتاپی

برای اخذ ویزای استارتاپ هلند و ثبت شرکت خود در این کشور، باید از اتاق بازرگانی هلند (Kamer van Koophandel  یا KVK) وقت بگیرید و یا از خدمات دفتر اسناد رسمی استفاده کنید. روند انجام این کار به نوع ساختار تجاری حقوقی که برای بیزینس خود انتخاب کرده‌اید بستگی دارد؛ پس از ثبت‌نام اتاق بازرگانی، اطلاعات شما به اداره امور مالیاتی و گمرکی (Belastingdienst) ارسال می‌شود تا برای شما شماره VAT صادر شود.

ابزاری برای انتخاب ساختار حقوقی استارتاپ

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار و اخذ ویزای استارتاپ هلند را دارید؛ اما درمورد اینکه کدام ساختار حقوقی را انتخاب کنید مردد هستید، از این لینک برای انتخاب ساختار حقوقی هلندی استفاده کنید.  این لینک شما را از طریق برخی از ملاحظات اصلی مانند مسئولین، کارکنان و مالیات راهنمایی می‌کند و به شما توصیه می‌کند که متناسب با نیازها و خواسته‌های خود یک ساختار حقوقی مناسب انتخاب کنید.

6. افتتاح حساب تجاری و حساب بانکی شخصی

اگر قصد اخذ ویزای استارتاپ هلند را دارید، برای انجام معاملات تجاری مالی در هلند به یک حساب بانکی تجاری هلندی نیاز خواهید داشت. در حال حاضر حدود 60 بانک در هلند فعال هستند. از جمله بانک‌های پیشرو در هلند می‌توان به ING، ABN، AMRO، Rabobank اشاره کرد.

اگر در اتاق بازرگانی هلند (KVK) ثبت نام کرده اید و یا با یک تسهیلگر قرارداد همکاری داشته باشید، می‌توانید حساب بانکی تجاری هلند خود را با اسکن سریع NVB افتتاح کنید. بانک موردنظر شما (ABN، AMRO، ING یا Rabobanl) ظرف 5 روز کاری به شما اطلاع می‌دهد که آیا واجد شرایط درخواست حساب بانکی تجاری IBAN هستید یا خیر. این در صورتی اعمال می‌شود که شما از کشوری در منطقه SEPA (حوزه پرداخت‌های یکپارچه یورو) نباشید.

علاوه بر حساب تجاری، به یک حساب بانکی شخصی نیز نیاز دارید. ساکنان غیر اتحادیه اروپا، هنگام افتتاح حساب بانکی شخصی، به شماره خدمات شهروندی (BSN)، خلاصه ثبت کسب‌وکار و مجوز اقامت نیاز دارند.

7. مدیریت مسائل شخصی و خانوادگی

اخذ ویزای استارتاپ هلند و اقامت هلند سؤالات زیادی را درمورد مسائل شخصی و خانوادگی ایجاد خواهد کرد. از جمله این سؤالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در کجا زندگی خواهید کرد؟
  • آیا می‌توانید برای همسر یا فرزندان خود مجوز اقامت دریافت کنید؟
  • درمورد مدرسه یا مهدکودک بین‌المللی فرزندان خود چه برنامه‌ای دارید؟
  • سؤالاتی دررابطه‌با مراقبت‌های بهداشتی، بیمه و…

برای دریافت حمایت باید به کجا مراجعه کرد؟

این برنامه 7 مرحله‌ای باید به شما در شروع کسب و کار و اخذ ویزای استارتاپ هلند کمک کند. می‌توانید از اکوسیستم استارتاپ‌های هلندی برای یافتن سازمان‌هایی برای همکاری، درخواست کمک مالی و… استفاده کنید. از جمله سازمان‌هایی که می‌توانند در این فرایند به شما کمک کنند عبارتند از:

اخذ اقامت هلند از طریق استارتاپ

اخذ اقامت هلند از طریق استارتاپ

مجوز اقامت هلند از طریق استارتاپ برای افرادی در نظر گرفته شده است که در خارج از اتحادیه اروپا (EU) قرار دارند و به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوآورانه در هلند هستند. این مجوز اقامت حداکثر یک سال اعتبار دارد. در طول این مدت، شما باید یک محصول یا خدمت جدید و نوآورانه را تحت راهنمایی یک تسهیلگر باتجربه تولید یا معرفی کنید.

منظور از ویزای استارتاپ هلند چیست؟

مجوز اقامت برای استارتاپ‌ها به کارآفرینان خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس اجازه می‌دهد تا برای اقامت موقت هلند درخواست دهند. ویزای استارتاپ هلند به کارآفرینان یک سال فرصت می‌دهد تا بیزینس نوآورانه خود را راه‌اندازی کنند. دریافت راهنمایی از یک تسهیلگر مجرب برای این کار الزامی است. این راهنمایی و دریافت پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا از یک استارتاپ به یک کسب‌وکار عملیاتی تبدیل شوید. این یک معامله دو سر سود برای کارآفرینان و جامعه هلندی است. بدین ترتیب، شما یک کسب‌وکار موفق خواهید داشت و اقتصاد هلند نیز از آن سود خواهد برد.

نحوه درخواست ویزای استارتاپ هلند

شما یا تسهیلگری که انتخاب می‌کنید، می‌تواند برای مجوز اقامت و ویزای استارتاپ هلند درخواست دهد. این کار از طریق اداره مهاجرت هلند (Immgratie-en Naturalisatiedienst  یا IND) انجام می‌پذیرد. تسهیلگر شما می‌تواند به‌صورت آنلاین درخواست دهد؛ اگر خودتان درخواست می‌دهید، باید فرم درخواست را از طریق پست ارسال نمایید. انجام این کار شامل ارائه اطلاعات درمورد خودتان است. همچنین برنامه گام‌به‌گام استارتاپ شما که توضیح می‌دهد چگونه قصد دارید ایده خود را به یک شرکت تبدیل کنید. این درخواست توسط سازمان RVO ارزیابی می‌شود.

کارآفرینان استارتاپی که در خارج از کشور هلند زندگی می‌کنند، می‌توانند درخواست ویزای استارتاپ هلند خود را به سفارت یا کنسولگری هلند در کشور محل زندگی خود ارسال نمایند. این روند شامل درخواست مجوز اقامت موقت (mvv) نیز است. کارآفرینان کشورهایی از جمله استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزلند، واتیکان، انگلستان، ایالات متحده، کره جنوبی و سوئیس استثنائاتی برای دریافت مجوز اقامت موقت وجود خواهد داشت. این کارآفرینان می‌توانند برای دریافت ویزای استارتاپ هلند با استفاده از فرم درخواست موجود در وب‌سایت، مستقیماً به IND درخواست بدهند.

اتباع خارجی که دارای مجوز اقامت معتبر هستند و می‌خواهند مجوز اقامت خود را به ویزای استارتاپ هلند تغییر دهند نیز می‌توانند از این طریق درخواست دهند.

هزینه اخذ ویزای استارتاپ هلند

متقاضیان باید برای درخواست ویزای استارتاپ هلند هزینه درخواست را پرداخت کنند.

شرایط ویزای استارتاپ هلند

شرایط ویزای استارتاپ هلند

برای ارزیابی درخواست‌ها، IND با سازمان RVO و وزارت امور اقتصادی و سیاست‌های اقلیمی هلند مشورت‌های لازم را انجام می‌دهد. 5 شرط برای اخذ ویزای استارتاپ هلند وجود دارد که باید آن‌ها را برآورده کنید.

شرط اول: همکاری با تسهیلگر

یکی از شرایط لازم برای اخذ ویزای استارتاپ هلند، همکاری با یک تسهیلگر است. این همکاری باید در یک توافقنامه میان کارآفرین استارتاپ و تسهیلگر تنظیم شود. از دیگر الزامات همکاری با تسهیلگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسهیلگر باید تجربه هدایت استارتاپ‌ها را داشته باشد.
  • تسهیلگر بسته به راهنمایی موردنیاز استارتاپ، بسته حمایتی متناسب با نیازهای کارآفرین را ارائه کند؛ برای مثال، تسهیلگر می‌تواند در مدیریت عملیاتی، بازاریابی، تحقیق و جستجوی سرمایه‌گذاران برای شرکت کمک کند.
  • تسهیلگر حقوق و اکثریت سهام را نسبت به شرکت استارتاپی نداشته باشد.
  • تسهیلگر یک معاون در داخل شرکت داشته باشد.
  • تسهیلگر باید دارای اعتبار مالی باشد. تسهیلگر نباید به‌هیچ‌وجه در آستانه ورشکستگی، ورشکسته و یا دارای سهام منفی باشد.
  • تسهیلگر نباید با کارآفرین استارتاپ نسبت فامیلی داشته باشد. (حداکثر 3 نسل فرزند، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، عمو، خاله، پسرعمو، برادرزاده و خواهرزاده)

شرط دوم: محصول یا خدمات نوآورانه باشند

آژانس تصدی هلند ارزیابی خواهد کرد که آیا محصول یا خدمات شما نوآورانه است یا خیر. محصول یا خدمات در صورتی نوآورانه محسوب می‌شود که حداقل 1 شرط از 3 شرط زیر را داشته باشد:

  • محصول یا خدمات جدیدی در هلند ارائه دهید.
  • شامل یک فناوری جدید برای تولید، توزیع یا بازاریابی باشید.
  • رویکرد سازمانی و فرایند نوآورانه جدیدی در کسب‌وکار وجود داشته باشد.

شرط سوم: کارآفرین استارتاپی برنامه‌ای برای تبدیل ایده به یک بیزینس را داشته باشد

به‌عنوان یک کارآفرین استارتاپی، برای تبدیل ایده خود به کسب‌وکار و اخذ ویزای استارتاپ هلند، باید فعالیت‌های خاصی را انجام داد. دولت هلند می‌خواهد بداند این فعالیت‌ها چه هستند. کارآفرین استارتاپی باید این فعالیت‌ها را در یک طرح گام‌به‌گام توضیح دهد که حاوی اطلاعات مربوط به شرکت نیز خواهد بود. کارآفرین استارتاپی باید نقش فعالی داشته باشد. این بدان معنا است که کارآفرین صرفاً یک سهام‌دار یا سرمایه‌گذار نیست. طرح گام‌به‌گام استارتاپ باید شامل موارد زیر باشد:

  • ساختار سازمان
  • نقش‌ها و وظایف
  • ساختار حقوقی
  • پرسنل
  • هدف شرکت
  • شرح ایده برای محصول یا خدمات و چرایی نوآوری آن
  • فعالیت‌های مورد انتظار در یک سال اول
  • شرح برنامه‌ریزی و فعالیت‌های کسب‌وکار
  • اقداماتی که برای راه‌اندازی شرکت باید انجام شود

شرط چهارم: کارآفرین استارتاپی و تسهیلگر باید کسب‌وکار را در KVK ثبت کرده باشند

کارآفرین استارتاپ باید کسب‌وکار را در اتاق بازرگانی هلند (KVK) ثبت کند. این ثبت‌نام باید نشان دهد که کارآفرین در این استارتاپ حرفی برای گفتن دارد. این امر برای تصمیم‌گیری درمورد شرکتی که قرار است تأسیس شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا هنوز امکان ثبت کسب‌وکار خود در KVK را نداشته‌اید؟ تسهیلگر می‌تواند با صدور یک اظهارنامه تضمین کند که استارتاپ در طول صدور ویزای استارتاپ هلند و اخذ مجوز اقامت ثبت می‌شود. تسهیلگر باید شماره KVK را نیز داشته باشد. ارائه خلاصه‌ای از ثبت‌نام لازم نیست؛ بلکه شماره KVK کافی است. آژانس تصدی هلند ثبت‌نام کسب‌وکار را بررسی می‌کند.

بودجه کافی برای اقامت و زندگی در هلند

شرط پنجم: بودجه کافی برای اقامت و زندگی در هلند وجود داشته باشد

کارآفرین استارتاپ به‌منظور اخذ ویزای استارتاپ هلند، باید پول کافی برای اقامت، زندگی و راه‌اندازی کسب‌وکار در هلند را داشته باشد. کارآفرینان تازه‌کار نباید به بودجه عمومی مانند مزایای رفاهی متکی باشند.

کارآفرین می‌تواند به طرق مختلف اثبات کند که از بودجه و منابع کافی برخوردار است. کارآفرین می‌تواند از طریق صورت‌حساب بانکی نشان دهد که پول کافی در حساب خود دارد. مبلغ موجود باید حداقل 70 درصد مبلغ استاندارد برای افراد مجرد تحت قانون حداقل دستمزد باشد. شخص دیگری (مانند تسهیلگر) نیز می‌تواند با ارائه منابع به کارآفرین استارتاپ، او را از نظر مالی تامین کند. مبلغ باید برای کل دوره اقامت کارآفرین استارتاپ (حداقل یک سال) در دسترس باشد.

زمان تأیید درخواست

روند درخواست ویزای استارتاپ هلند حداکثر 3 ماه به طول خواهد انجامید. در صورتی که درخواست شما تایید شود، از شما دعوت می‌شود که مجوز اقامت موقت (mvv) خود را از کنسولگری یا سفارت هلند دریافت کنید. پس از ورود به هلند، به شما گفته می‌شود که چه زمانی و در کجا مجوز اقامت موقت خود را دریافت کنید. ممکن است مجوز خود را از یک دفتر IND یا یکی از مراکز مهاجرتی در هلند دریافت کنید.

اجازه اقامت پرسنل متخصص برای استارتاپ ها

آیا نیاز به استخدام متخصصان خارجی بسیار مجرب دارید که برای توسعه و رشد استارتاپ شما ضروری هستند؟ امکان درخواست اقامت برای پرسنل ضروری استارتاپ‌ها برای کارآفرینان از تاریخ 1 ژوئن 2021 فراهم شده است. این پروژه آزمایشی 4 ساله استخدام پرسنل خارجی ضروری را برای استارتاپ‌ها آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

در پایان سال اول چه اتفاقی می‌افتد؟

همان‌طور که گفتیم، مجوز اقامت و ویزای استارتاپ هلند به شما امکان می‌دهد حداکثر به مدت یک سال در هلند بمانید و به‌عنوان یک کارآفرین کار کنید. در پایان سال اول، می‌توانید برای مجوز اقامت خوداشتغالی درخواست دهید یا می‌توانید نوع دیگری از ویزا یا مجوز اقامت را به‌شرط برخورداری از شرایط لازم دریافت کنید.

مجوزهای اقامت در هلند

مجوزهای اقامت در هلند

در هلند، IND مسئولیت صدور مجوز اقامت را برعهده دارد. به‌طورکلی، قوانین و مقررات بسته به اینکه شما یک تبعه اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا باشید و مدت زمانی که قصد اقامت در هلند را دارید، متفاوت است.

اگر ملیت اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس را ندارید و برای زندگی و کار به‌عنوان کارآفرین به هلند مهاجرت می‌کنید، به ویزا نیاز دارید. بسته به کشور مبدأ خود، ممکن است نیاز به مجوز اقامت موقت یا مشروط داشته باشید. می‌توانید با استفاده از این لینک دریابید که باتوجه‌به شرایط خود به چه نوع مجوزی نیاز دارید. همچنین اگر به‌عنوان کارمند به هلند مهاجرت می‌کنید، ممکن است به مجوز اقامت نیاز داشته باشید. کارفرمای شما باید برای دریافت مجوز کار به شعبه کاریابی آژانس بیمه کارمندان (UWV) مراجعه کند.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید برای افتتاح شرکت و راه‌اندازی استارتاپ خود به هلند مهاجرت کنید، باید برای ویزای استارتاپ هلند یا مجوز اقامت موقت درخواست دهید. دولت هلند به کارآفرینان واجد شرایط یک سال فرصت می‌دهد تا استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند. این کار از طریق مراحل مختلف و تحت رعایت شرایط و قوانین خاصی انجام می‌پذیرد.

برای دریافت ویزای استارتاپ هلند، باید قبل از ارسال درخواست خود به IND، شرایط عمومی را رعایت کنید. پس از دریافت مجوز اقامت، می‌توانید به هلند مهاجرت کرده و شروع به توسعه کسب‌وکار خود نمایید. در این مقاله به بررسی ویزای استارتاپ هلند پرداختیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشند.

 

 

سوالات متداول 

 

  1. ویزای استارتاپ هلند چیست؟

استارتاپ ویزای هلند یک ویزای ویژه است که به کارآفرینان و کسب‌وکارهای نوپا اجازه می‌دهد تا در هلند به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کنند. این ویزا برای افرادی است که توانایی ایجاد فرصت‌های اشتغالی، نوآوری و رشد اقتصادی در هلند را دارند.

  1. چه شرایطی برای دریافت ویزای استارتاپ هلند وجود دارد؟

برای دریافت ویزای استارت آپ هلند، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • داشتن یک برنامه کسب‌وکار متناسب با شرایط هلند و اثبات قابلیت اجرای آن
  • داشتن منبع مالی کافی برای تامین هزینه‌های شخصی و تجاری
  • تحصیلات مناسب و تجربه کاری مرتبط
  • پاسخگویی به استانداردهای بهداشت و ایمنی هلند
  • اثبات زبان هلندی یا انگلیسی
  1. چه مدت می‌توانم با ویزای استارت آپ هلند در کشور بمانم؟

استارتاپ ویزا هلند ابتدا برای مدت یک سال صادر می‌شود. پس از آن، می‌توانید درخواست تمدید ویزا را ارسال کنید. پس از پنج سال اقامت در هلند، می‌توانید درخواست دریافت وضعیت پایداری مالی (MVV) را ارسال نمایید که شما را مجاز به اقامت بدون محدودیت زمانی می‌کند.

  1. آیا برای دریافت ویزای استارتاپ هلند نیاز به توسعه تجارت در یک حوزه خاص دارم؟

بله؛ برای دریافت ویزای استارت آپ هلند، باید توانایی توسعه تجارت در یک حوزه خاص را داشته باشید. باید بتوانید نشان دهید که کسب‌وکار شما در زمینه‌ای خاص فعالیت خواهد کرد و به رشد و توسعه می‌پردازد.

  1. آیا باید سرمایه‌گذاری مالی در هلند داشته باشم؟

بله؛ برای دریافت ویزای استارت آپ هلند، باید سرمایه‌گذاری مالی در این کشور داشته باشید. مقدار دقیق سرمایه‌گذاری مورد نیاز بستگی به نوع کسب‌وکار و شرایط می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، در صورتی که کسب‌وکار شما در شهرهای کمتر توسعه یافته فعالیت کند، سرمایه‌گذاری مالی مورد نیاز کمتر است.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.