apply4residency
Search
Close this search box.

بهترین شهرهای مهم امارات برای زندگی در سال 2023 کدامند؟

شهرهای مهم امارات

در این نوشته شما میخوانید:

امارات متحده عربی یکی از کشور‌های خاورمیانه به شمار می‌آید که در زمینه گردشگری و جذب توریستان خارجی بسیار موفق و پیشرو عمل کرده است. این کشور سرمایه‌گذاری‌های بسیار مناسبی در شهر‌های مختلف خود انجام داده و همین موضوع باعث شده تا دارای یکی از بهترین شهر‌های پیشرفته توریستی مانند دبی باشد که سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌نمایند. در واقع آسمان خراش‌های این کشور کویری باعث شده‌اند تا شهرت زیادی پیدا کند. امارات از کشور‌های منطقه خلیج فارس به شمار می‌آید و دارای شهر‌های مهم گردشگری و توریستی زیادی است. در این مطلب بهترین شهرهای مهم امارات را به طور کامل به شما معرفی میکنیم.

همچنین اگر قصد دارید به فعالیت های کارآفرینی در این کشور بپردازید و استارتاپ خود را در شهرهای امارات راه اندازی کنید، میتوانید به مطلب جامع ویزای طلایی امارات مراجعه کنید.

 

زیباترین شهرهای امارات

 

معروف­ترین شهرهای امارات

در این بخش مهم ترین شهرهای امارات، معرفی شده­اند و ویژگی­های هر یک از آن­ها شرح داده شده است.

1-دبی

دبی یکی از هفت امارتی است که با هم ترکیب شده و امارات متحده عربی را تشکیل می دهند. این شهر جهانی، در اصل یک شهر کویری است. دبی عمدتاً به دلیل معماری مجلل و خطوط افق باورنکردنی خود شناخته شده است. برای گردشگران از سراسر جهان، مجموعه ای از مکان های دیدنی توریستی شهر دبی، آن را به یک نقطه ایده­آل برای تعطیلات و بهترین شهر امارات برای گذران اوقات فراغت تبدیل می کند. دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی است که از محبوبیت زیادی بخوردار است. اگر می خواهید سفر کنید بهتر است بین نوامبر تا آوریل، برای سفر به دبی بلیط خود را رزرو کنید زیرا زمان مناسبی برای سفر به دبی است. همچنین در زمینه مهاجرت به امارات هم دبی میتواند یکی از گزینه های اصلی برای شما به حساب بیاید.

 

مهم ترین شهرهای امارات

 

2. ابوظبی

ابوظبی یک از شهرهای مهم امارات، با طعم ارزش­های سنتی همراه با مدرنیسم قرن بیست و یکم و یک کلان شهر مجلل در امارات است. این شهر، بزرگترین شهر در میان از هفت امارات و یکی از مهم ترین شهرهای  امارات متحده عربی است که به عنوان بهشت خریداران از آن یاد می شود. معماری مدرن و تاریخی ابوظبی، آن را تبدیل به مقصدی می کند که باید از آن بازدید کرد و این شهر مملو از دیدنی های جهان است. اگر در حال برنامه­ریزی برای سفر به شهر ابوظبی هستید، بهترین شهر امارات برای سفر در اواخر اکتبر تا آوریل، شهر ابوظبی است که موزه لوور ابوظبی، مسجد جامع شیخ زاید و پارک و شهربازی دنیای فراری از جاذبه های اصلی گردشگری ابوظبی هستند.

3. راس الخیمه

راس الخیمه یکی از دیدنی­ترین امارات و یکی از شهرهای اصلی امارات متحده عربی است که در امتداد ساحل خلیج فارس در انتهای  بخش شمالی قرار دارد. این شهر با سواحل شنی آرام و طولانی و محیطی آرام، مکان مناسبی را برای مردم محلی و گردشگران فراهم کرده است. این شهر به ‌خاطر جبل جایس، جزیره الحمره، راس الخیمه و موزه ملی شهرت زیادی پیدا کرده است. بهترین شهر امارات برای سفر از مهر تا اواسط فروردین ماه، شهر راس الخیمه می­باشد که این زمان، یکی از تایم­های ایده­آل برای سفر به این شهر است.

4. شارجه

شارجه به عنوان پایتخت هنری ایالات متحده امارات شناخته می شود. شارجه از طریق چشم انداز خود، تاریخ و میراث خود رابه نمایش می گذارد. موزه های زیاد و زندگی محافظه کارانه چیزهایی هستند که باعث شده¬است شارجه، بهترین شهر امارات از منظر فرهنگی و هنری باشد. شارجه یکی از شهرهای مهم امارات است که به دلیل  جذابیت پارک صحرای شارجه، آکواریوم القصبه شارجه معروف است و اکتبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از شهر شارجه، به عنوان یکی از شهرهای هوشمند امارات متحده عربی است.

5. العین

العین به معنای واقعی کلمه در انگلیسی به «بهار» ترجمه می‌شود و زمانی یک واحه حیاتی در مسیر کاروان‌ها از امارات بهعمان بود. این واحه همچنان به روی گردشگران باز است. در مرز امارات و عمان، شهر العین قرار دارد و شهری کوچک و آرام به دور ازهیاهوی ثروتمندترین شهرهای امارات مانند ابوظبی و دبی است. این شهر تا حد زیادی به دلیل سرسبزی، قلعه جبل حفیت العین و باغ وحش الجاهیلی شناخته شده است و یکی از شهرهای مهم امارات است که منظره زیبایی در میان یک بیابان به وجود آورده است. اکتبر تا آوریل همیشه بهترین زمان برای سفر به این شهراست.

6. فجیره

شهر فجیره، یکی از مهم ترین شهرهای امارات و  جوان ترین شهر در امارات متحده عربی  است. این شهر، یک شهر صنعتی است که در امتداد ساحل شرقی مستقر شده است و هنوز هم جوهره-ای از سادگی را در سبک زندگی خود منعکس می کند. این شهر مهم در امارات متحده عربی به خاطر مکان ایی مانند قلعه فجیره، روستای فجیره، جزیره اسنوپی و مسجد البدیه شناخته شده است. سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا ماس ماه های مناسبی برای سفر به این شهر هستند.

 

امارات چند شهر دارد؟

 

7. کلبا

کلبا یکی از شهرهای معروف امارات متحده عربی است که در نزدیکی شارجه قرار دارد. این شهر به عنوان منطقه ای از امارت شارجه، تعریف شده است و در خط ساحلی هم مرز با خلیج عمان قرار دارد. این منطقه که بین عمان و امارت فجیره قرار دارد، به‌ویژه به‌خاطر خور کلبا یا نهر کالبا، که منطقه‌ای باتلاقی است که با جنگل‌های انبوه مانگرو پراکنده شده و یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های عربستان محسوب می‌شود،شناخته شده است. این شهر در امارات همچنین خانه برخی از نادرترین گونه ها و شگفت انگیزترین پرندگان است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای سرمایه گذاری در امارات 

8. غیاثی

این شهر در امارات حدود 3 ساعت با ماشین از ابوظبی فاصله دارد و نام “مکانی در میان ناکجا آباد” را به خود اختصاص داده است. شما می­توانید در اینجا برای یک آخر هفته، به دور از هیاهوی شهر، در فضای عربی نیمه شهری استراحت کنید. این شهر یکی از بهترین شهرهای امارات به حساب می­آید. هتل وسترن یکی از بهترین مکان‌های صبحانه در اینجا استکه در حدود 360 درهم هزینه دارد.  پارک آبی نیز در این شهر زیبا بسیار معروف است.

9. ذید

یکی از 10 شهر برتر امارات متحده عربی برای یک استراحت آرام، ذید است. این شهر واحه-ای است که چیز زیادی برای کاوش ندارد. جمعه بازار آن به خاطر سفال، فرش، خشکبار و به ویژه خرما معروف ترین بازار آن است. می‌توانید مسابقه شتر‌سواری منحصر به ‌فردی را که در پیست شتر‌سواری آن برگزار می‌شود، تجربه کنید.

10. دیبا الحسن

اگر به دنبال شهرهای مهم امارات که برتر می­باشند،  هستید، دیبا برای شما مناسب است. دیبا به خاطر قلعه پرتغالی باقی مانده اش، همچنین از جایی که نام خود را از آن گرفته است، می شناسند. این شهر تا دبی 148 کیلومتر فاصله دارد. در اینجا چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که  برای دیدن آن­ها تمام روز را در شهر طی خواهید کرد. اگر فردی هنری هستید، باید از انجمن هنرهای فرهنگی و تئاتر دیبا دیدن کنید. همچنین می‌توانید در امتداد ساحل با کشتی کروز حرکت کنید و دلفین‌ها را که در کنارآن شیرجه می‌زنند، ببینید. دیبا به عنوان یکی از شهرهای مهم امارات، بازار غذاهای دریایی و بازار ماهی بسیار معروفی دارد. هتل های مقرون به صرفه مختلفی نیز در این شهر وجود دارند.

شما میتوانید از خدمات و مشاوره رایگان اخذ ویزای استارتاپ انگلیس مجموعه اپلای 4 نهایت استفاده را ببرید.

 

11. آل مادام

لیستی از مهم ترین شهرهای امارات، بدون شهر آل مادام ناقص است. “شهر ارواح” امارات عنوانی است که این شهر به دست آورده است و می دانیم که شما تعجب می­کنید که چرا؟ به این دلیل که این مکان بیش از یک دهه پیش توسط ساکنانش رها شده بود و امروز خانه‌ها در شن غرق شده‌اند. مردم می­گویند این اتفاق به دلیل روحی رخ داده است که ساکنان آن را رانده است، یا احتمالاً یک طوفان صحرا این کار را کردهاست. اگر واقعاً می خواهید از این مکان دیدن کنید، برای پیاده روی زیاد و داشتن حال و هوای شبح آور آماده باشید. برای رسیدن به اینجا می توانید یک رانندگی آسان 50 دقیقه ای از دبی انجام دهید. ممکن است یک یا دو مکان برای غذا خوردن و یک مسجد درنزدیکی شهر پیدا کنید.

 

بهترین شهر امارات

 

12. ام القوین

ام القوین کم­جمعیت ترین و دومین امارت کوچک و یکی از شهرهای دیدنی در امارات متحده عربی است. مساحت این امارت 750 کیلومتر مربع است. ام القوین شهری است که مانند همسایگانش در معرض شهرنشینی فاجعه بار نیست و این شهر همچنان یادآور گذشته خود به عنوان یک مرکز ماهیگیری است. مکان‌هایی مانند پارک آبی دریم لند، موزه ملی UAQ  و جزیرهالسینیه از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر هستند.

13. عجمان

اگر به دنبال شهری آرام و ساکت در امارات متحده عربی هستید، عجمان یکی از بهترین شهرهای امارات است که باید از آن دیدن کنید. این شهر، کوچکترین شهر در بین هفت شهر امارات است که به خاطر زیبایی منظره و سواحل زیبایش شناخته شده است. به علت وجود گزینه های متعدد برای گشت و گذار مانند موزه ها، سواحل، قلعه و مجتمع های خرید، عجمان اقتصاد رو به رشدی نیز دارد. زمان ایده آل برای بازدید از این شهر از نوامبر تا مارس است. مرکز شهر عجمان، موزه ملی عجمان و حیاط دوو یکی از جاذبه های گردشگری مهم این شهر هستند.

14. خورفکان

شهر خورفکان که در سواحل شرقی امارات متحده عربی قرار دارد، یکی از مناطق تابعه امارت شارجه است و چیزی کمتر از بهشتی روی زمین نیست. بنابراین یکی از بهترین شهرهای امارات است. با وجود ساحل خورفکان در کرانه های خلیج عمان و خلیج خور فکان، این شهر از نظر جغرافیایی توسط کوه های هاجر در انتهای غربی آن احاطه شده است. سواحل، کوه‌ها، قلعه‌های تاریخی، موزه‌ها و مساجد – خور فکان جاذبه‌های زیادی دارد که می‌توانید در طول اقامت در آنجا از آن دیدن کنید.

15. کلبا

کلبا یک از شهرهای مهم و  عجیب امارات است که به عنوان منطقه ای ازشارجه توصیف می شود که در خط ساحلی هم مرز با خلیج عمان قرار دارد. این منطقه به ‌ویژه به‌خاطر خور کلبا یا نهر کالبا، منطقه‌ای باتلاقی که با جنگل‌های انبوه زیبای حرا که قدیمی‌ترین جنگل‌های عربستان محسوب می‌شود، پراکنده شده است. این شهر همچنین خانه برخی از زیباترین و کمیاب ترین گونه های پرندگان است.

16. جبل علی

جبل علی یکی از شهرهای مهم امارات در سواحل جنوب غربی دبی واقع شده است و دارای اهمیت تاریخی است زیرا نهمین بندر شلوغ جهان، بزرگترین بندر ساخت بشر و بزرگترین و با فاصله زیاد شلوغترین بندر در خاورمیانه است. بندر جبل علی در اواخر دهه 1970 برای کمک به کاهش فشار بر تاسیسات بندر رشید ساخته شد. این مکان به سرعت به پربازدیدترین مکان توسط کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده در خارج از ایالات متحده تبدیل شد.

اگر قصد دارید به امارت مهاجرت کنید، پیشنهاد میکنیم مطلب هزینه زندگی در امارات را هم مطالعه کنید.

17. مدینه زاید

این شهر، ترکیبی از  بیابان ها و آسمان خراش ها است که در ابوظبی، در غربی‌ترین نقطه منطقه قرار دارد، همچنین مهم‌ترین و برجسته‌ترین منطقه اداری در الغربیه است. با این حال، به سبب جشنواره ای که شامل یک مسابقه زیبایی برای شترها به نام جشنواره الظفره است نیز شناخته شده است. همچنین دارای چندین رویداد عجیب و غریب و سرگرم کننده مانند بازار سنتی، مسابقات و چندین فعالیت اجتماعی اماراتی است.

18. واحه لیوا

واحه لیوا یک واحه هلالی شکل به طول 100 کیلومتر است که در 220 کیلومتری شمال جزیره ابوظبی در لبه شمالی محله خالی عربستان سعودی (ربع الخالی) واقع شده است. واحه یکی از مهمترین مناطق کشاورزی و تولید مرتع امارات است که آن را به بخش مهمی از کشور، به ویژه بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ روستایی امارات تبدیل کرده است.

19.هاتا

هاتا یکی از شهرهای مهم امارات با تلفیقی ازماجراجویی و فرهنگ است. این منطقه  بخشی از امارات متحده عربی است و در بالای کوه های هاجر واقع شده است. این شهر برای  ورزش هایی مانند پیاده روی و کوهنوردی مناسب است.  اقتصاد هاتا بر گردشگری استوار است.

20 .بستکیه

یکی از محله‌های قدیمی کشور امارات متحده عربی بستکیه است. این شهر در مجاورت موزه دبی قرار دارد و در نزدیکی منطقه بر دبی و در خیابان فهیدی قرار گرفته است. زمانی که از این شهر قدیمی دیدن می‌کنید شاهد معماری‌های دوران گذشته و کوچه‌های باریک خواهید بود. از مشخصه‌های این شهر می‌توان به بادگیر‌های مرتفع اشاره کرد. این سبک معماری نشان‌دهنده نوع زندگی مردم در زمان‌های گذشته است.

در واقع بادگیر‌هایی که در شهر بستکیه وجود دارند فقط جنبه زیبایی نداشته و برای خنک نمودن منازل پیش از اینکه بتوان از انرژی الکتریکی استفاده کرد، بهره گرفته می‌شد. در حال حاضر حکومت دبی اقدام به مرمت این محله قدیمی کرده و قصد دارد تا آن را به یک دهکده توریستی تبدیل نماید. وسعت این محله در حدود ۳۸ هزار متر مربع است و ۵۲ خانه مسکونی با معماری قدیمی در آن وجود دارد.

شما میتوانید از خدمات و مشاوره رایگان اخذ ویزای استارتاپ پرتغال این مجموعه استغاده کنید.

 

21 .سویحان

یکی از روستا‌های شهر العین که در منطقه شیخ نشین ابوظبی قرار گرفته است، سویحان نام دارد. این روستا تا شهر العین حدود ۷۰ کیلومتر فاصله داشته و شهرت آن به علت مزرعه‌هایی است که دور تا دور این روستا را احاطه کرده‌اند. در این منطقه شاهد یک مرکز ملی تحقیق در رابطه با طیورو پرندگان خواهید بود. این مرکز ملی تحقیق یکی از بزرگ‌ترین مراکز در امارات ابوظبی به شمار می‌آید.

 

معرفی شهرهای مهم امارات در سال 2023

 

مطلب پیشنهادی: شرایط ثبت شرکت در دبی 

به کدام شهر امارات سفر کنیم؟

تمامی ده شهر برتر ذکر شده در امارات متحده عربی و پربازدیدترین شهرهای امارات متحده عربی برترین مکان های دیدنی در امارات متحده عربی هستند که ارزش دیدن را دارند. تمامی شهر‌های این کشور دارای امکانات و خدمات ویژه برای متقاضیان هستند. یکی از مراکز توریستی و از شهر‌های امارات می‌توان به دبی اشاره کرد. ابوظبی نیز به عنوان پایتخت امارات و یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های آن به شمار می‌آید. این کشور در بخش جنوبی دریای خلیج فارس قرار دارد و یکی از کشور‌های نفت‌خیز منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. در حدود چهار پنجم از آن را بیابان تشکیل داده است؛ اما چشم‌انداز‌های طبیعی زیادی مانند تپه‌های سرخ لیوا و کوه‌های هاجر باعث شده تا از نظر جغرافیایی بسیار حائز اهمیت باشد.

شما می توانید متناسب با شرایط و علایق خودتان، بهترین شهر را برای تفریح انتخاب کنید. به طور کلی اگر قصد دارید برای کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ خودتان به امارات سفر کنید، یکی از بهترین گزینه ای فعلی را برای مهاجرت انتخاب کرده اید. دبی به عنوان پایتخت رو به جلو و توسعه یافته امارات در کنار دیگر شهرهای مهم این کسور، بستر منتسبی را جهت حمایت از صاحبین ایده های ایتارتاپی فراهم کرده اند و سما مبتوانید با یک ایده خلاقانه و بهینه در کنار یک بیزینس پلن اصولی و موارد دیگر، اقدام به اخذ ویزای طلایی امارات نمیاید. برای کسب اطلاع بیشتر و اقدام در این زمینه میتوانید از مشاوره رایگان ویزای استارتاپ مجموعه اپلای 4 بهره مند شوید.

 

 

 

سوالات متداول

شهر دبی با چه مواردی شناخته شده و مجبوبیت یافته است؟

دبی عمدتاً به دلیل معماری مجلل و خطوط افق باورنکردنی خود شناخته شده است.

کدام شهر امارات به ماجراجویی معروف است؟

شهر هاتا که تلفیقی از ماجراجویی و فرهنگ است.

کم ­جمعیت ­ترین شهر امارات کدام شهر است؟

شهر ام­القوین کم­جمعیت ترین و دومین امارت کوچک

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.