apply4residency
Search
Close this search box.

اخذ فاند استارتاپ بین المللی

اخذ فاند استارتاپ بین المللی

در این نوشته شما میخوانید:

یکی از چالش‌ برانگیزترین بخش‌های استارتاپ، اخذ فاند استارتاپ بین المللی و کسب حمایت‌ های مالی است. یافتن سرمایه ‌گذاران، دریافت وام، کمک‌ های بلاعوض و انواع مختلف روش ‌های تأمین مالی، به رشد و شکوفایی استارتاپ‌ها کمک می ‌کنند. دریافت فاند استارتاپ، گام مهمی در جهت اخذ ویزای استارتاپ است هر چند که یک شرط الزامی محسوب نمیشود.

صاحبان مشاغل و کارآفرینان خلاق در تلاش برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا یا کشورهای دیگر، می‌توانند وارد عرصه کسب ‌و کار گسترده جهانی شده و فرصت‌ هایی طلایی برای پیشرفت بیشتر خواهند داشت. کسب حمایت‌ های مالی استارتاپ به کارآفرینان کمک می‌کند تا ایده‌ های بالقوه خود را بالفعل کنند. در این مقاله از مجموعه مقالات مؤسسه اپلای 4 به موضوع اخذ فاند استارتاپ بین‌المللی می ‌‌پردازیم.

فاند استارتاپ چیست؟

بودجه مورد نیاز برای راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار جدید یا همان استارتاپ، فاند استارتاپ نام دارد. برای اخذ فاند استارتاپ بین المللی روش‌های مختلفی وجود دارد و این سرمایه به هدف استارتاپ کمک می ‌کند. کارآفرینان خلاق با تکیه ‌بر این حمایت ‌های مالی، می‌ توانند ایده‌ های ناب خود را عملی کرده و به شکوفایی اقتصادی کشور مقصد نیز کمک کنند.

اصلی ‌ترین منابع فاند استارتاپ

برای کسب فاند استارتاپ منابع مختلفی وجود دارد که این منابع را می‌توان به 6 گروه تقسیم‌ بندی کرد. برخی از این منابع فاند استارتاپ بین المللی هستند. سالانه حدود 531 میلیارد دلار سرمایه استارتاپی جمع ‌آوری می‌شود که عبارت اند از:

  • پس‌ انداز و اعتبار شخصی: 5/185 میلیارد دلار
  • خانواده و دوستان: 60 میلیارد دلار
  • سرمایه‌ گذاران فرشته (Angel investors): 20 میلیارد دلار
  • سرمایه‌ گذاران خطرپذیر (Venture capital funds): 22 میلیارد دلار
  • سرمایه‌ گذاری جمعی: 1/5 میلیارد دلار
  • بانک‌ ها (صندوق‌ ها): 14 میلیارد دلار

از این 6 گروه سرمایه ‌گذاران خطرپذیر، بانک‌ها و سرمایه ‌گذاران فرشته را می ‌توان به‌ عنوان گزینه‌ های مهم برای اخذ فاند استارتاپ  بین المللی در نظر گرفت. یکی از شروط اخذ ویزای استارتاپ برای کارآفرینان، کسب حمایت‌ های مالی از یکی از این منابع است. کارآفرینانی که بتوانند این حمایت را دریافت کنند از مزایای ویزای استارتاپ بهره ‌مند می‌شوند.

روش کارکرد فاند استارتاپ

روش کارکرد فاند استارتاپ

وقتی یک کارآفرین توانست حمایت یک فاند استارتاپ بین المللی مانند سرمایه‌ گذار فرشته (Angel Investors)، سهام خصوصی یا صندوق‌های خطرپذیرVenture Capital Funds را جلب کند، فعالیتش آغاز می‌شود. وقتی ایده کارآفرین بالفعل شد و شروع به سودآوری کرد، سرمایه ‌گذاران پول خود را با بخشی از سهام، به‌ عنوان سود می‌گیرند. برخی تأمین ‌کنندگان مالی وارد مراحل بعدی A ،B یا C می‌شوند و با تعیین سود و سرمایه خود از شرکت استارتاپی، همچنان سرمایه خود را در شرکت دارند. البته قبل از وارد ‌شدن به مراحل بعدی باید میزان موفقیت‌ های شرکت و سودآوری آن ارزیابی شود. در ارزیابی میزان موفقیت استارتاپ در آینده، فاکتورهای زیر سنجیده می‌شوند:

  • توانایی مدیریت
  • میزان کشش بازار
  • بلوغ استارتاپ
  • میزان سود
  • میزان خطرات احتمالی
  • میزان موفقیت در بازار

بعد از تکمیل ارزیابی، اگر استارتاپ بتواند تمام فاکتورها یا بخش زیادی از آن‌ ها را با موفقیت طی کند، سرمایه ‌گذاران وارد مرحله بعدی می ‌شوند.

دلیل اهمیت فاند استارتاپ بین المللی

در سال 2014 در مطالعه‌ ای که توسط Fortune.com انجام شد مشخص شد که از هر 10 استارتاپ، 9 استارتاپ شکست می‌خورند. این به معنی نا موفق بودن 90% از آن‌ها در انتقال از هیئت مدیره روی کاغذ به دنیای واقعی است. در مطالعه ‌‌ای مشابه، شناسایی شد که کمبود فاند استارتاپ در رتبه اول و عدم تقاضای بازار برای محصول یا خدمت ارائه ‌‌شده در رتبه بعدی، مهم‌ترین دلایل شکست بیش از 30% از استارتاپ‌ ها بوده‌اند. به همین دلیل برای شروع یک استارتاپ در کشور دیگر ابتدا باید بتوان فاند استارتاپ بین المللی اخذ کرد یا منابع مالی مورد نیاز برای راه ‌اندازی کسب ‌و کار توسط صاحبان آن تأمین شود.

امروزه در چشم ‌انداز استارتاپی گروه جدیدی از سرمایه ‌گذاران بین ‌‌المللی به ‌دنبال سرمایه ‌‌گذاری روی ایده‌های خلاقانه هستند. فعالیت به‌ عنوان فاند استارتاپ بین المللی، برای سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان سود آوری بسیاری خواهد داشت؛ زیرا سرمایه ‌گذاران دقیقاً تمامی جوانب کار را می‌سنجند. میزان عملی ‌بودن ایده، میزان سودآوری، تقاضای بازار و میزان موفقیت احتمالی در بازارهای جهانی همگی توسط سرمایه‌ گذاران سنجیده می‌شود. از طرف دیگر کارآفرینان یکی از فاکتورهای مهم اخذ ویزای استارتاپ را خواهند داشت؛ زیرا برای کسب ویزای استارتاپ پیدا کردن یک حامی مالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

راهکارهای مهم برای اخذ فاند استارتاپ بین المللی

کارآفرینان قبل از اقدام برای جذب فاند استارتاپ بین المللی باید از اصول اولیه کار آگاه باشند و تمام اصول را با دقت اجرا کنند. یک کارآفرین خلاق با تمرکز بر اصول زیربنایی و ایجاد یک برنامه مشخص می‌تواند احتمال جذب سرمایه ‌گذاران بین‌ المللی را افزایش دهد؛ زیرا موفقیت در جذب سرمایه‌، شاه ‌کلید اخذ ویزای استارتاپ است.

تعیین ارزش ایده استارتاپی چیست؟

یک کارآفرین باهوش برای کسب فاند استارتاپ بین المللی ابتدا ارزش ایده و کسب ‌و کار خود را مشخص می‌کند تا بتواند حمایت‌ های مالی سرمایه ‌گذاران را کسب کند؛ اگر هنوز اقدام به این کار نکرده ‌اید باید قبل از درخواست بودجه، استارتاپ خود و ارزش آن را در صورت بالفعل شدن مشخص کنید. بدین منظور باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا این ایده ارزش و قابلیت اجرایی دارد؟
  • آیا بازار به محصول یا خدمات شما نیاز دارد؟
  • مخاطبان هدف محصول یا ایده شما چه کسانی هستند؟
  • چرا باید این محصول را خریداری کنند؟

پاسخ‌ ها را به‌ صورت منطقی و واقع‌ بینانه تحلیل کنید و تنها زمانی برای جذب سرمایه درخواست دهید که پاسخ دو سؤال اول «بله» قطعی باشد. در این صورت می‌توانید نسبت به اخذ ویزای استارتاپ نیز امیدوار باشید.

تعیین یک طرح مشخص، گامی مهم برای جلب نظر سرمایه‌ گذاران

تعیین یک طرح مشخص، گامی مهم برای جلب نظر سرمایه‌ گذاران

بعد از تعیین خط‌ مشی کلی استارتاپ، باید طرح آن را آماده کنید. محاسبه ارزش کسب‌‌ و ‌کار با شناسایی تمام سرمایه ‌گذاری‌ های لازم، خطرات احتمالی، دلیل نوآوری، بررسی مقیاس پذیری طرح، شناسایی منابع لازم، تحلیل بازار و پیش‌‌ بینی درآمد و سود بالقوه از اصلی ‌ترین مشخصه‌ های طرح شما هستند. نکته مهمی که نباید آن را نادیده گرفت رویکرد رقابتی و تعداد رقبا در آن حوزه است. تمام این عملیات به استارتاپ‌ ها کمک می‌ کند تا میزان فاند مورد نیاز را تخمین زده و بر این ‌اساس به دنبال جذب سرمایه‌ گذاران خارجی باشند.

با ایجاد MVP متفاوت باشید

منظور از MVP محصول یا خدماتی است که حداقل شرایط لازم برای ورود به بازار را داشته باشد. معمولاً زمانی تمایل سرمایه ‌گذاران برای سرمایه ‌گذاری بیشتر می‌شود که یک نمونه ملموس از چیزی که می‌خواهند برایش سرمایه ‌گذاری کنند، را ببینند. ایجاد یک MVP یا حداقل یک نمونه اولیه و ارائه آن به سرمایه‌ گذاران، می‌ تواند کارآفرینان را یک گام به اخذ فاند استارتاپ بین المللی و دریافت ویزای استارتاپ نزدیک ‌‌تر کند؛ اگر برای ایجاد یک نمونه اولیه از محصول یا خدمات خود مهارت کافی ندارید می‌توانید یک شریک پیدا کرده یا از یک شخص خارج از مجموعه کمک بگیرید.

قدرت شبکه‌ سازی بین ‌المللی

در دنیای استارتاپ‌ ها توجه به عبارت «آنچه می‌دانید مهم نیست، آنکه می‌شناسید مهم است» اهمیت زیادی دارد. در دنیای امروزی که به لطف گسترش شبکه اینترنت به دهکده جهانی تبدیل شده است مسیرهای متعددی برای شبکه ‌سازی و ارتباط با سرمایه ‌‌گذاران احتمالی وجود دارد. کنفرانس ‌های بین ‌المللی، عضویت در انجمن ‌های تجاری، جلسات اتاق‌ های بازرگانی و لینکدین بخشی از روش‌ هایی هستند که از طریق آن ‌ها می‌توانید با سرمایه‌ گذاران خطرپذیر آشنا شوید.

البته توجه داشته باشید که ملاقات با سرمایه ‌‌گذاران، اولین قدم برای جذب فاند استارتاپ بین المللی است. قدم بعدی که اهمیت زیادی دارد جلب ‌اعتماد سرمایه ‌گذاران است که این موضوع نیز زمان زیادی لازم دارد. به همین دلیل کارآفرینان با ایجاد روابط بلند مدت و صبر و حوصله می ‌توانند نسبت به اخذ فاند استارتاپ امیدوار باشند.

شرکت در رقابت‌ های بین‌ المللی استارتاپ یک‌ قدم بیشتر برای موفقیت

امروزه برای حمایت از ایده‌ های خلاقانه، رقابت‌ های بین ‌المللی وجود دارد تا بتوان برای ایده ‌های استارتاپی خلاقانه، بودجه جمع ‌آوری کرد. کارآفرینان با مشارکت در رقابت ‌های استارتاپ بین ‌المللی می‌توانند با سرمایه ‌گذاران ملاقات کرده و ایده ‌های خود را مطرح کنند. ازطرف دیگر با شرکت در این رقابت‌ ها می‌‌توان با کارشناسان و متخصصان در این زمینه نیز ملاقات داشته و توصیه‌ های ارزشمندی دریافت کرد. این گردهمایی‌ ها شانس دستیابی به فاند استارتاپ بین المللی را افزایش می‌دهد.

اخذ ویزای استارتاپ کانادا با کمک سرمایه ‌گذاران فرشته

تجربه نشان می‌دهد که سرمایه ‌گذاران فرشته، نقش زیادی در موفقیت بسیاری از ایده ‌های استارتاپی داشته ‌اند. با جلب حمایت سرمایه ‌گذاران فرشته برای فاند استارتاپ بین المللی، می ‌توانید خود را برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا آماده کنید. سرمایه ‌گذاران فرشته ممکن است در گروه‌ها و شبکه‌ های رسمی فعالیت داشته و طرح‌ های تجاری و استارتاپی را کاملاً بررسی ‌کنند.

گروهی از سرمایه‌ گذاران فرشته علاوه بر سرمایه ‌گذاری، توصیه‌های ارزشمندی به کارآفرینان ارائه می ‌دهند. کارآفرینان برای اخذ فاند استارتاپ بین المللی می‌ توانند در کنفرانس‌ هایی که توسط سرمایه ‌گذاران فرشته سازماندهی می‌شوند شرکت کنند. با جلب نظر این گروه از سرمایه ‌گذاران می‌توانید به‌عنوان کارآفرینی خلاق، خود را برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا آماده کنید.

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا

یکی از برنامه ‌هایی که به کارآفرینان خلاق فرصتی برای رشد می ‌دهد، برنامه ویزای استارتاپ کانادا است. بر اساس این طرح، کارآفرینان ماهر و خلاقی که بتوانند مهارت خود و ناب ‌بودن ایده‌ هایشان را ثابت کنند می‌توانند با دریافت ویزای استارتاپ کانادا اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. این برنامه، کارآفرینان را تشویق می ‌کند تا ایده‌ های خود را مطرح کرده و با جذب فاند استارتاپ بین المللی کسب ‌و ‌کار خود را در کانادا رونق دهند.

برای این کار متقاضیان باید تمام فاکتورهای مربوط به اخذ ویزای استارتاپ کانادا را داشته باشند. کارآفرینان باید نوآوری و خلاقانه ‌بودن ایده خود را و اینکه استارتاپ آن ‌ها می‌تواند در شکوفایی بیشتر اقتصاد کانادا نقش داشته باشد را اثبات کنند. متقاضیان می ‌توانند با سازمان‌ ها و شرکت ‌های بخش خصوصی کانادا در ارتباط بوده و تمام رهنمودها و پیش ‌نیازهای لازم برای راه‌ اندازی استارتاپ، اخذ فاند استارتاپ و تخصص‌ های مورد نیاز را دریافت کنند.

جمع‌‌ بندی

با گسترش شبکه اینترنت در سطح جهان و تشکیل یک دهکده جهانی، کارآفرینان خلاق و نوآور می ‌توانند برای یافتن سرمایه ‌گذاران بین ‌‌المللی تلاش کنند. فرایند تأمین فاند استارتاپ بین المللی می‌تواند طولانی، خسته ‌کننده و گاهی همراه با ناامیدی باشد. نکته مهم در این راه این است که به ‌صورت سیستماتیک و اصولی و از طریق تحقیقات کتابخانه ‌ای و میدانی مناسب عمل کرد. با توجه ‌به شرایط و قوانین هر کشور، یکی از ضروریات اخذ ویزای استارتاپ برای کارآفرینان می ‌تواند جذب یک حامی مالی معتبر باشد.

سرمایه ‌گذاران فرشته، صندوق ‌های مالی و سرمایه ‌گذاران خطرپذیر از مهم‌ ترین منابع تأمین فاند استارتاپ ‌های بین ‌المللی هستند. کارآفرینان با موفقیت در جذب سرمایه ‌گذاری و اخذ ویزای استارتاپ، می ‌توانند از مزایای ویزای استارتاپ کانادا نیز بهره‌ مند شوند. بزرگ ‌ترین مزیت اخذ ویزای استارتاپ کانادا، کسب حق اقامت دائم این کشور است. با تیم تخصصی اپلای 4 می‌توانید برای اخذ ویزای استارتاپ در کانادا و کشورهای دیگر اقدام کنید. برای رزرو وقت مشاوره به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.