apply4residency
Search
Close this search box.

از 300 هزار یورو به بالا

در این نوشته شما میخوانید:

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

راه اندازی بیزینس و اخذ گرین کارت آمریکا با 500 هزار دلار سرمایه گذاری

مرور کلی

اداره خدمات مهاجرتی آمریکا (USCIS) طرح ویزای مهاجرتی سرمایه‌گذاری EB-5 را اجرا می‌کند. ویزای EB-5 تنها به کسانی که در طرح‌های تجاری که توسط مراکز منطقه‌ای مورد تایید اداره مهاجرت آمریکا USCIS در حال اجرا هستند، اعطا می‌شود تا سرمایه‌گذاری در طرح‌های پیشنهادی مفید در جهت ارتقاء رشد اقتصادی کشور، صورت بپذیرد.

طبق این طرح، سرمایه‌گذاران به همراه همسر و فرزاندان زیر 21 سال مجرد، می‌توانند در صورت تحقق شرایط زیر، درخواست گرین کارت بدهند:

  • سرمایه‌گذاری لازم حداقل 1 میلیون دلار (یا 500 هزار دلار در مناطق کمتر توسعه یافته) در یک موسسه تجاری جدید در ایالات متحده آمریکا
  • ایجاد اشتغال دائمی (یا حفظ اشتغال در شرکت‌های دارای وضعیت بحرانی) برای حداقل 10 نفر نیروی کار واجد شرایط

حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز

  • در حالت کلی: شامل حداقل سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلار در ایالات متحده آمریکا
  • در مناطق خاص کمتر توسعه یافته (مناطق با نرخ بیکاری بالا یا مناطق روستایی): شامل حداقل سرمایه‌گذاری 500 هزار دلار است.

نکته: مناطق با نرخ بیکاری بالا: مناطقی که در زمان سرمایه‌گذاری، نرخ بیکاری آن‌ها حداقل 1.5 برابر متوسط نرخ بیکاری کل ایالات متحده آمریکا باشد.

نکته: مناطق روستایی: مناطقی خارج از شهرهایی با کمتر از 20 هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود.

انواع گرین کارت بر مبنای کار

در واقع 8 طبقه بندی دریافت گرین کارت آمریکا بر مبنای کار (Employment Based- EB) وجود دارد و ویزای EB-5، در واقع ویزای اولویت پنجم در طبقه‌بندی ویزاهای بر مبنای کار است.

  • اولویت اول EB-1 مشمول افراد دارای توانایی‌های خارق‌العاده در علوم، هنر، آموزش، بیزینس و ورزش می‌شود. همچنین یک پروفسور یا محقق برجسته یا مدیر اجرایی بین‌المللی در این گروه جای می‌گیرند.
  • اولویت دوم EB-2 به افراد دارای حرفه‌ای که نیازمند مدارک پیشرفته هستند، یا توانایی‌های استثنایی در علوم، هنر و یا بیزینس دارند، تعلق می‌گیرد.
  • اولویت سوم EB-3 مشمول افرادی که کارگر ماهر (شغلشان نیازمند 2 سال سابقه کار یا آموزش است) هستند یا افراد حرفه‌ای که شغلشان نیازمند یک مدرک لیسانس است و عضو یک گروه حرفه‌ای هستند و یا کارگران غیر ماهری که نیازمند کمتر از 2 سال تجربه و آموزش هستند، می‌شود.
  • اولویت پنجم EB-5 مخصوص اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است.

این افراد که مهاجرین سرمایه‌گذاری EB-5 نیز نامیده می‌شوند، طبق طبقه‌بندی موجود، در اولویت پنجم ویزا بر پایه اشتغال قرار دارند. این متقاضیان بسته به اینکه از داخل خاک آمریکا یا خارج از کشور بخواهند برای این ویزا اقدام کنند، فرآیندهای اقدام متفاوتی را پشت سر می‌گذارند.

مراحل اقدام و درخواست برای ویزای مهاجرت سرمایه‌گذاری EB-5

  1. تکمیل و ارسال فرم I-526 که با نام Immigrant Petition by Alien Entrepreneur شناخته می‌شود.
  2. تصمیم‌گیری در مورد موافقت یا رد درخواست ویزا

اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) تصمیم خود در مورد درخواست رسمی ارسالی از طرف متقاضی را اعلام می‌کند و اگر آن را تایید نکرده باشد، دلایل رد درخواست و امکان وجود درخواست اعتراض برای شما را ذکر می کند.

اگر درخواست شما تایید شود، در حالی که خارج از آمریکا زندگی می‌کنید (یا داخل خاک آمریکا زندگی می‌کنید ولی خواهان درخواست برای ویزای مهاجرتی خارج از آمریکا هستید)، آنگاه USCIS تاییدیه درخواست شما را برای دپارتمان مرکزی ویزای ایالات متحده (State’s National Visa Center) می‌فرستد. این درخواست تا زمانی که یک شماره ویزا برای شما به عنوان متقاضی مهاجرت، بر اساس سقف ویزای اقامت دائم و گرین کارت مجاز اعطایی در هر سال وجود داشته باشد، در آنجا باقی خواهد ماند.

نکات مهم در مورد محدودیت تعداد ویزاهای گرین کارت صادره از آمریکا:

  • موسسه INA آمریکا، تعداد ویزاهای مهاجرتی که جهت اخذ گرین کارت طبقه‌بندی‌های مختلف، اجازه صدور دارند را هر ساله مشخص می‌کند.
  • ویزای مهاجرتی برای خویشاوندان نزدیک شهروندان آمریکایی، نامحدود است؛ که شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال مجرد و پدر و مادر شهروند آمریکایی هستند و همچنین بیوه شهروند آمریکایی که طی 2 سال قبل از فوت همسرش، درخواست را ارسال کرده باشد.
  • ویزای مهاجرتی برای گروه‌های خانوادگی و اشتغال در طبقه‌بندی‌های خود بر اساس تعداد محدودی در سال می‌توانند اقدام کنند. برای مثال برای Family-Sponsored Preference Visa تعداد 226 هزار ویزا در سال 2018 می‌تواند صادر شود.
  • برای کل زیرشاخه‌های Employment-Based Preference Visa شامل (EB-1, EB-2, EB-3, EB-4, EB-5) تعداد 140 هزار ویزا در سال می‌تواند صادر شود که هر کدام از اولویت بندی‎ها دارای سهمیه و درصد مشخصی از این مقدار هستند.
  • اگر تعداد مجاز در سال‎های قبل تکمیل نشده باشد، در سال جدید، این تعداد باقی مانده به تعداد سال جدید اضافه خواهد شد.
  • علاوه بر این، برای هر کشوری تنها درصد خاص و محدودی از ویزای قابل درخواست مهاجرت وجود دارد.

 

  1. بعد از موافقت با درخواست فرم I-526 ، دو مسیر دارید:
  • فرم I-485 با نام Application to Register Permanent Residence or Adjust Status را با USCIS تکمیل کنید تا status خود را به یک تقاضای اقامت دائمی مشروط در داخل خاک آمریکا تغییر ADJUST دهید.
  • یا فرم D-260 با نام Application for Immigrant Visa and Alien Registration را به US Department of State ارسال کنید تا ویزای EB-5 را از خارج آمریکا به دست آورید.

 

  1. بعد از موافقت و تایید فرم I-485 یا بعد از پذیرش ورود به آمریکا با ویزای مهاجرتی EB-5، به سرمایه‌گذار و سایر اعضای خانواده اقامت دائم مشروط برای مدت 2 سال پس از طی مراحل زیر داده می‌شود.
    1. منتظر تماس مرکز ویزای ملی بمانید.

مرکز ویزای ملی (NVC) مسئول جمع‌آوری هزینه‌های درخواست ویزا و همچنین مستندات و مدارک مربوطه است. NVC به شما به عنوان ذینفع و درخواست کننده، هنگامی که درخواست رسمی ویزا را دریافت می‌کند، خبر می‌دهد و همچنین مجدداً هنگامی که یک شماره ویزای مهاجرت بر اساس سهمیه موجود به فرد تعلق می‌گیرد نیز اطلاع رسانی می‌کند. آن‌ها به شما در مورد تاریخی که باید هزینه‌های پردازش ویزای مهاجرتی با نام صورتحساب هزینه (fee bills) را به همراه اسناد و مدارک مورد نیاز بفرستید، خبر می‌دهند.

  1. دعوت به مصاحبه:

هنگامی که شماره ویزا در دسترس باشد، افسر کنسولگری یک زمان‌بندی برای مصاحبه با شما هماهنگ می‌کند. افسر کنسولگری در مورد اینکه شما برای ویزای مهاجرت شایسته هستید یا خیر تصمیم‌گیری می‌کند.

  1. اطلاع رسانی به NVC در مورد تغییرات به وجود آمده خاص

شما نیازی ندارید که با NVC درباره پیگیری درخواست خود تماس بگیرید، آن‌ها خودشان با شما برای اطلاعاتی که نیاز دارند، تماس می‌گیرند ولی شما باید با NVC در شرایط زیر تماس بگیرید:

  • آدرس محل سکونت شما تغییر کرده است.
  • در زمان ارسال درخواست زیر 21 سال و مجرد بوده‌اید ولی اکنون به سن 21 سال رسیده‌اید، یا وضعیت تاهل شما تغییر کرده است.

این تغییر شرایط می‌تواند شایستگی شما در تایید ویزایتان را تحت تاثیر قرار دهد.

  1. بعد از اینکه ویزای شما اعطا شد.

هنگامی که ویزای مهاجرتی شما آماده شد، افسر کنسولگری مجموعه‌ای از اطلاعاتتان را در یک بسته‌بندی به شما می‌دهد که Visa Packet نام دارد و نباید توسط متقاضی گشوده شود.

شما مستلزم هستید که پس از دریافت visa packet هزینه مهاجرتی با نام USCIS Immigrant Fee را بپردازید. USCIS از این هزینه پرداختی برای پردازش اطلاعات موجود در Visa Packet جهت تهیه گرین کارت استفاده می‌کند. ما به شما توصیه می‌کنیم که این هزینه را به صورت آنلاین بعد از دریافت Visa Packet و قبل از اینکه کشورتان را به قصد آمریکا ترک کنید، بپردازید.

هنگامی که شما وارد ایالات متحده شدید، باید visa packet را به قسمت Customs and Border Protection (CBP) بدهید. افسر CBP از شما بازجویی کرده و تعیین می‌کند که آیا اجازه ورود به آمریکا به عنوان اقامت دائمی قانونی را دارید یا خیر. اگر افسر CBP شما را بپذیرد، بعد از آن شما اقامت دائم قانونی آمریکا را به دست می‌آورید و می‌توانید به طور دائمی در آمریکا کار و زندگی کنید.

  1. دریافت گرین کارت:

اگر شما هزینه مهاجرتی USCIS را پرداخت کرده‌اید، گرین کارتتان را از طریق پست بعد از ورود به ایالات متحده دریافت خواهید کرد. اگر شما گرین کارتتان را تا 45 روز بعد از ورود به آمریکا دریافت نکردید، با مرکز تماس USCIS با شماره 800-375-5283 تماس بگیرید یا قرار ملاقاتی را برای دیدن USCIS Field Office محلی‌تان بگذارید.

اگر شما هزینه USCIS را قبل از ورود به آمریکا پرداخت نکرده باشید، نیاز خواهید داشت که هزینه را قبل از اینکه USCIS گرین کارت را برای شما بفرستند، بپردازید.

  1. حذف مشروطیت اقامت دائم:

جهت حذف مشروطیت اقامت دائم، فرم I-829 با نام Petition by Entrepreneur to Remove Conditions on Permanent Resident Status ظرف حداقل 90 روز قبل از دومین سالگرد ورود به آمریکا به عنوان یک مقیم دائم مشروط در آمریکا از طریق EB-5 تکمیل و ارسال می‌شود.

شرایط مورد نیاز جهت حذف مشروطیت از اقامت دائم

  • سرمایه گذاری: مدارکی دال بر اینکه شما در یک موسسه تجاری جدید سرمایه‌گذاری کرده‌اید یا در شرف سرمایه‌گذاری هستید. مدارک می‌تواند شامل مستندات سازمان‌دهی تشکیلات بیزینس و مدارک مالی و مالیاتی فدرال حسابرسی شده و مدارکی که میزان سرمایه‌گذاری انجام شده تاکنون را نشان دهند، باشد. همچنین مدارکی که نشان دهد شما سرمایه‌گذاری در موسسه تجاری جدید را طی دو سال اقامت مشروط انجام داده‌اید؛ شامل مدارکی از قبیل:
  • Invoices and Receipts
  • Bank Statement
  • Contracts
  • Business Licenses
  • Federal or State Income Tax Return
  • Federal or State Income Quarterly Tax Statements
  • ایجاد اشتغال یا حفظ سطح اشتغال فعلی در شرکت دچار بحران (باید فرم I-9، کپی مدارک مالیاتی، و طرح کسب و کاری که نشان دهد برای حداقل 2 سال همان کارکنان را حفظ خواهد کرد)

مدارک زیر دال بر استخدام 10 نفر به صورت تمام وقت:

  • Pay Roll Records
  • Relevant Tax Documents
  • Form I-9 for Employees

اگر اداره مهاجرت آمریکا این درخواست را تایید کند، مشروطیت از اقامت دائم برای شما و خانواده حذف می‌شود.

چرا موسسه حقوقی نام آوران

  1. همکاری موسسه حقوقی نام آوران با یکی از بزرگترین موسسات سرمایه گذاری و حقوقی آمریکا جهت اخذ گرین کارت سرمایه گذاری
  2. دریافت هزینه ثابت مشاوره اخذ اقامت بدون توجه به تعداد نفرات همراه متقاضی اصلی
  3. دریافت هزینه پیش پرداخت بسیار پایین در مقایسه با سایر موسسات حقوقی معتبر فعال در این حوزه
  4. تهیه پکیج کامل راهنمای زندگی و تحصیل در کشور آمریکا پس از اخذ اقامت از موسسه
  5. مشاوره رایگان تحصیلی به فرزندان متقاضی جهت تحصیل در آمریکا و انتخاب رشته و دانشگاه توسط کارشناسان حرفه‌ای مقیم این کشور
  6. مشاوره رایگان جهت سرمایه گذاری در بیزینس‌ها، شرکت‌ها، املاک و … در ایالت های مختلف کشور آمریکا توسط کارشناسان برجسته سرمایه گذاری
تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

سوالات متداول

مقدار پول مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا، با توجه به تعداد نفرات خانواده متقاضی مشخص می‌شود. برای دانشجو مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا بدون احتساب شهریه و ۸۳۳ دلار در هر ماه است. اولین عضو خانواده دانشجو (همسر): ۴ هزار دلار کانادا (بدون احتساب شهریه) و ۳۳۳ دلار در هر ماه- سایر اعضای خانواده (فرزند): ۳ هزار دلار کانادا (بدون احتساب شهریه) و ۲۵۵ دلار در هر ماه.

امکانی به عنوان تبدیل ویزا در قوانین مهاجرت کانادا وجود ندارد و تنها فرد می تواند با داشتن شرایطی خاص ویزای تحصیلی کانادا و یا اجازه کار در کانادا را دریافت کند. معمولا آن دسته از گردشگرانی که با داشتن ویزای توریستی و مولتی کانادا قصد شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت 6ماهه یا کمتر را داشته باشند (نظیر دوره زبان)، نیازی به دریافت ویزا و مجوز تحصیلی این کشور نخواهند داشت. آنها می‌توانند پیش از اتمام اعتبار ویزای توریستی خود، دوره مورد نظر را تکمیل نمایند. اما اگر قصد ثبت‌نام در یک دوره آموزشی طولانی‌مدت در کانادا برای بیش از 6ماه را دارید و یا زمان مجاز اقامت شما از دوره یک موسسه آموزشی DLI فراتر خواهد رفت، شما باید از خارج از کانادا برای ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل یا همان study permit درخواست دهید.

یکی از دلایل استفاده از موسسات مهاجرتی پیچیدگی و تنوعی است که در برنامه‌های مهاجرتی معرفی‌شده از سوی دولت کانادا وجود دارد، برخی از ابزارهایی که برای خود ارزیابی معرفی می‌شوند، در همه موارد توانایی ارزیابی دقیق از شرایط متقاضی را ندارند و همواره قابل‌اطمینان نخواهند بود. بنابراین، تصویر کاملی از شرایط شما به‌وسیله‌ برخی از این امکانات ارائه نخواهد شد. از طرفی تفسیر اشتباه از قوانین مهاجرتی کانادا منجر به بروز خطاهای رایجی می‌شود که درنتیجه‌ این خطاها، تأخیرهایی غیرضروری که می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد، در روند مهاجرت به کانادا رخ می‌دهند. بنابراین استفاده از یک موسسه معتبر در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد. به علاوه، اثبات توانایی‌ها، انگیزه‌ها و هویت شما به آفیسر‌های ویزا کاری ظریف و بسیار حساس است و نیازمند دقت ریزبینانه همراه اطلاع از قوانین است. نقش موسسه‌ها و وکلا در مهاجرت رفع این نیاز است.

چرا اپلای 4؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.