apply4residency
Search
Close this search box.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان در سال 2023

بهترین شهر کانادا

در این نوشته شما میخوانید:

 

کانادا مقصد اکثر مهاجران در سراسر جهان است شناخته شده‌است. همه مهاجران در کانادا به دلیلی این کشور را خانه خود می‌نامند. اخیراً علاقه به مهاجرت به شهرهای کانادا افزایش یافته‌است زیرا فرصت‌های فراوانی در تمامی رشته‌های کاری و تحصیلی برای تمامی افراد داراست. علاوه بر این، کانادا از کاندیداهای مستعد مختلف درخواست می‌کند تا از منابع موجود برای رشد اقتصاد استفاده کنند. طبیعتا هر کدام از شهر‌های کانادا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد برخی از آنها بسته به ویژگی که دارند به عنوان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان شناخته شده‌اند.

اگر قصد دارید به عنوان یک کارآفرین به کانادا مهاجرت کنید، پیشنهاد میکنیم حتما مطلب راهنمای اخذ ویزای استارت آپ کانادا را مطالعه کنید. 

 

کدام استان بیش‌ترین مهاجر را در کانادا دارد؟ 

دلایل محبوبیت استانی که تعداد مهاجران را به خود جذب می‌کند، نرخ پایین بیکاری، در دسترس بودن املاک و مستغلات برای مهاجران، مشاغل پردرآمد است. با در نظر گرفتن تمامی این اوصاف استان انتاریو (Ontario) رتبه اول را با بیش‌ترین تعداد مهاجر در کانادا دارد و تبدیل به بهترین شهر کانادا برای مهاجرت شده‌است. بر اساس داده‌های IRCC، میزان مصرف انتاریو در سال ۲۰۲۰ به نصف کاهش یافت، اما هنوز هم در رتبه اول قرار دارد، همانطور که مقصد ترجیحی مهاجران در کانادا است. آمار‌های این زمینه شهر Ontario به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی نیز انتخاب کرده‌اند.

 

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت ایرانیان 

طبق گزارش IRCC، نزدیک به ۶۵ درصد از متقاضیان اکسپرس انتری، انتاریو (Ontario) را به عنوان اولین انتخاب برای اقامت ترجیح می‌دهند. پس از آن استان‌های British Columbia و Quebec دیگر استان‌های کانادا هستند که پس از Ontario دیگر از دیگر بهترین شهر کانادا برای ایرانیان هستند. Ontario با توجه به مزایایی که برای مهاجران موجود در این استان دارد، همچنان در جایگاه برتر قرار دارد. دلیل علاقه مهاجران به این استان به دلیل مالیات کم است، که باعث می‌شود نرخ بیکاری را در سطح پایین باقی بماند.

این استان یک مکان فرهنگی با تنوع فرهنگی است. افرادی که به تازگی به این استان مهاجرت کرده‌اند به دلیل تنوع صنایع کانادایی به چشم یک فرصت فوق العاده برای موفقیت به آن نگاه می‌کنند. همچنین Ontario شهری است که می‌تواند برای start-up‌ها و بیزینس‌های گوناگون انتخاب خوبی باشد. شهر Ontario یکی را می‌توان به عنوان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان مهاجر که به دنبال مقصد خوبی در این کشور هستند باشد.

شهر British Columbia در رتبه بعدی به عنوان بهترین مقصد مهاجران قرار دارد، زیرا افراد مهاجر به این استان از مراقبت‌های بهداشتی عالی مطمئن هستند. شرایط آب و هوایی خوب با دمای مطلوب در فصول تابستان و زمستان دیگر مزیت‌های این شهر است. امکانات حمل و نقل عمومی نیز بطور گسترده در این شهر موجود است و افراد می‌توانند برای رفت و آمد در این شهر از همین روش استفاده کنند. این شهر نیز می‌تواند بهترین شهر کانادا برای ایرانیان مقیم کانادا باشد.

شهر Quebec سومین مقصد مهاجرانی از سراسر دنیا به کانادا است. این شهر برای بسیاری از مهاجران می‌تواند بهترین محیط را فراهم کند چراکه یکی از مقرون به صرفه ‌ترین شهر‌های کانادا است. قیمت اجاره املاک در Quebec در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بسیار کمتر است. علاوه بر این، هزینه‌های برق در کم‌ترین حد خود در سراسر کانادا است. همین قیمت مقرون به صرفه می‌تواند دلیل این باشد که Quebec یکی از بهترین شهر کانادا برای مهاجرت باشد؛ چراکه مهاجران در اوایل مهاجرتشان اغلب مشکلات مالی دارند.

 

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت ایرانیان

 

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است؟ 

بهترین شهرهای کانادا عبارتند از:

 

۱- مونترال (Montreal)

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان مهاجر به این کشور مونترال است و بیشتر مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند اما زبان مادری جمعیتی از آنها انگلیسی است. این شهر کانادا با ۳. ۸ میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کل کانادا است.

مونترال یکی از بهترین شهر کانادا برای زندگی به دلیل استاندارد زندگی و نرخ پایین جرم و جنایت است. اکثریت مردم با فرهنگ متفاوت در مونترال نشان می‌دهند که زندگی در این شهر بسیار دلپذیر است و این شهر را به یک مقصد مهم مهاجرت تبدیل می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه ویزای استارتاپ فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان مجموعه در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند: 

مشاوره تماس/ ایمیل/ نام

"*" indicates required fields

 

۲- ونکوور (Vancouver)

یکی از مهم ‌ترین مواردی که پیش از مهاجرت باید به آن توجه داشته‌باشید انتخاب مقصدی مناسب در کشور مقصد است. کانادا کشور بزرگی است که این تصمیم را بسیار سخت کرده‌است. اکثر شهرهای کانادا دارای امکانات، خدمات و پتانسیل مهاجرت هستند.

ونکوور یکی از شهرهای مهم کانادا است که در لیست بهترین شهر کانادا برای مهاجرت مقام دوم را دارد، برای مهاجر و خانواده او می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بازار کار، اقتصاد، محله، خدمات مالی، سیستم مدرسه، نرخ بالای راحتی و نرخ پایین جرم و جنایت، ونکوور را به بهترین شهر برای مهاجرت در کانادا تبدیل کرده‌است.

اگر تصمیم به مهاجرت به ونکوور دارید، باید همه چیز را در مورد آن و راهنمای مهاجرت بدانید. به دلیل سختی پروسه مهاجرت، اکثر ایرانیان از این روند طرد می‌شوند. روند مهاجرت باید به سمت وکلایی برود که اطلاعات درستی در مورد این موضوع دارند.

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای اخذ اقامت کانادا 

 

۳- تورنتو (Toronto)

تورنتو نیز در لیست بهترین شهر کانادا برای زندگی است. این شهر یکی از چند فرهنگی ‌ترین شهرهای جهان و کانادا است. اکثر ایرانی‌ها تورنتو را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. هر ساله افراد تازه وارد به این شهر نقل مکان می‌کنند و فرهنگ‌ها و جوامع مختلفی را ایجاد می‌کنند و تورنتو را به عنوان یک شهر جهانی معرفی می‌کنند.

تورنتو مرکز آموزش، سرگرمی، مالی، فناوری و منافع تجاری در کانادا است. بسیاری از ایرانیان در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری، این شهر را به عنوان مقصدی برای کار و تحصیل انتخاب می‌کنند. این شهر در کانادا ” Silicon Valley ” نام دارد.

اگر به فکر مهاجرت به تورنتو هستید، باید برنامه ریزی کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد فرآیند مهاجرت بیابید. برای گرفتن ویزا و دانستن کارهایی که باید قبل از مهاجرت به تورنتو انجام دهید، باید به فردی که در این زمینه تجربه دارد وصل شوید.

 

۴- بریتیش کلمبیا (British Columbia)

استان بریتیش کلمبیا چند فرهنگی است، زیرا مهاجران خارج از کشور در این استان مستقر می‌شوند. از ‌کشور ایران نیز مهاجران زیادی به این کشور سفر کرده‌اند که باعث شده‌است به عنوان یکی از بهترین شهر کانادا برای ایرانیان شناخته شود. احترام، تفاهم بالای شهروندان و. . همگی در این شهر به طور حائز اهمیتی فراگیر شده‌است.

جامعه چند قومیتی با حمایت از یکدیگر و داشتن آینده‌ای صلح آمیز، دست به دست می‌دهد و رشد می‌کند. این امر باعث توسعه اقتصادی، اجتماعی پر جنب و جوش و تنوع فرهنگی می‌شود.

 

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان در سال 2023

 

شرایط برای ایرانیان کانادایی

ایرانیان تقریبا یک جامعه مجزا را در کانادا هستند. تا اواخر جنگ جهانی دوم تنها حدود دوازده‌ایرانی در کانادا زندگی می‌کردند. مهاجرت تا دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ بسیار کم بود. پس از انقلاب ۱۹۷۹ ایران که سلطنت را سرنگون کرد و حکومت اسلامی را به قدرت رساند، آمار مهاجرت به میزان قابل توجهی افزایش یافت. در دهه ۱۹۸۰ و در بیشتر دهه ۱۹۹۰ سالانه چندین هزار ایرانی به کانادا مهاجرت می‌کردند و این روند تا به امروز ادامه داشته‌است.

اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان مهاجر از مناطق شهری، به ویژه شهرهای بزرگ و متوسط به کانادا مهاجرت کرده‌اند و همچنان در مراکز شهری اصلی کانادا، به ویژه تورنتو زندگی می‌کنند. بر اساس سرشماری کانادا در سال ۲۰۱۶، ۱۷۰۷۵۵ ایرانی در کانادا زندگی می‌کردند (در مجموع ۲۱۰۴۰۵ کانادایی که اصالتا ایرانی و دیگر اصالت‌های قومی را اعلام کرده‌بودند) . بیش از ۹۰ درصد از مردم کانادا که دارای میراث ایرانی هستند در Ontario، Quebec و British Columbia زندگی می‌کنند، به طور کلی عمدتاً ایرانیان در شهر های، Toronto Vancouver وMontreal زندگی می‌کنند. پس با این تفاسیر ما این سه شهر را می‌توانیم بهترین شهر کانادا برای ایرانیان در نظر بگیریم.

 

پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین استارتاپ های کانادا را هم مطالعه کنید. 

 

۵ شهر برتر برای اقامت در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید 

در ادامه 5 شهر شاخص کانادا برای مهاجران تازه و جدید را معرفی میکنیم.

 

۱. ریچموند (Richmond)

ریچموند، حومه ونکوور و تنها ۳۰ دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد، احتمالاً بهترین شهر این کشور برای سکونت است، اجاره مانند برخی دیگر از مناطق دیگر ونکوور – یکی از گران ‌ترین شهرهای کانادا – بالا نیست و میانگین حقوق‌ها بالاتر از خود شهر است. از این رو همین اجاره پایین خانه‌ها باعث شده که به بهترین شهر کانادا برای مهاجرت تبدیل شود.

 

۲. کلگری (Calgary)

کلگری اخیراً به عنوان مکانی گران قیمت برای زندگی شهرت پیدا کرده‌است، اما اعداد و ارقام چیز دیگری می‌گوید. در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر در کانادا، اجاره کلگری نسبتاً معقول است. علاوه بر این، مشاغل زیادی وجود دارد زیرا نرخ بیکاری بسیار پایین است. دستمزدهای بالا به این معنی است که با وجود قیمت‌های نسبتاً بالای املاک و مستغلات، می‌توانید زودتر از هر شهر بزرگ دیگری در کانادا خانه بخرید.

 

۳. برلینگتون (Burlington)

اگر به دنبال آپارتمان هستید، برلینگتون شهری است که برای مهاجرت باید آن را بررسی کنید. اگرچه اکنون یکی از ثروتمند‌ترین شهرها در کانادا در نظر گرفته می‌شود، اما این شهر دارای نرخ خالی آپارتمان و متوسط اجاره پایینی است که معادل شهر همیلتون بسیار کمتر، تمیز تر و بسیار جذاب تر است که در همسایگی قرار دارد. به علاوه برلینگتون نسبت به همیلتون به تورنتو نزدیکتر است و بیکاری کمتری دارد. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده‌است که کارشناسان این شهر را به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی بدانند.

 

 

۴. مارکهام (Markham)

مارکهام حومه‌ای در شمال تورنتو است که به راحتی از تورنتو از طریق ترانزیت یا بزرگراه قابل دسترسی است. درست در مجاورت ریچموند هیل است. مارکهام که دومین درصد مهاجران را در میان شهرهای بزرگ کانادا دارد و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت آن در خارج از کشور متولد شده‌اند را می‌توان از جهاتی به عنوان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان دانست. . این شهر دارای نرخ بالای جای خالی آپارتمان است و اجاره آن با سایر حومه‌های تورنتو قابل مقایسه است. مارکهام نیز مکان بسیار ثروتمندی است، به این معنی که مکانی امن برای شروع زندگی جدید شماست.

 

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا 

 

۵. میسیساگا (Mississauga)

میسیساگا، سومین شهر بزرگ در پرجمعیت ‌ترین استان کانادا، هنوز هم توسط بسیاری به عنوان حومه تورنتو در نظر گرفته می‌شود. این به این دلیل است که تنها ۲۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر و یک سفر کوتاه با ترانزیت فاصله دارد. میسیساگا دارای بیش از ۵۰ درصد جمعیت مهاجر و نرخ پایین جرم و جنایت است. اما با وجود وسعتش هنوز هم تا حدودی شبیه یک اتاق خواب است – یعنی باید همه جا رانندگی کنید – و نرخ اشتغال با سایر حومه‌های تورنتو قابل مقایسه نیست. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط این شهر در لیست بهترین شهر کانادا برای زندگی قرار گرفته‌است.

 

بهترین شهر کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنید

در این مطلب به بررسی بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان پرداختیم. شما باید بر اساس علایق و سلایق و همچنین شرایط کاری و شخصی خود، بهترین و سازگارترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم تحقیقات بیشتری در زمینه شهرهای شاخص کانادا برای مهاجرت داشته باشید و از دانش افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه راه اندازی استارتاپ در کانادا هم میتوانید با مچجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان مجموعه به طور کامل شما را راهنمایی کنند. 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.