apply4residency
Search
Close this search box.

مشاوره اخذ ویزای استارتاپ ایرلند | هزینه، مدارک و شرایط

ویزای استارتاپ ایرلند

در این نوشته شما میخوانید:

هدف از ارائه ویزای استارتاپ ایرلند این است که اتباع خارج از منطقه اقتصادی اروپا و خانواده‌های آن‌ها که به راه‌اندازی کسب‌وکار استارتاپی با پتانسیل رشد بالا در ایرلند تعهد می‌دهند بتوانند یک اقامت مطمئن در ایرلند کسب کنند.‌ دولت ایرلند برنامه ویزای استارت آپ ایرلند را از سال ۲۰۱۲ برای تبلیغ و تقویت سرمایه‌گذاری پویا در ایرلند و ارائه اقامت و مزایای مرتبط به متخصصان کسب وکارهای پویا که سابقه موفقی دارند معرفی نمود.

یک تبعه خارجی (خارج از منطقه اقتصادی اروپا) می‌تواند به صورت فردی برای اخذ استارتاپ ویزای ایرلند و اقامت اقدام کند یا می‌تواند برای خود و همسر یا شریک زندگی‌ و فرزندان زیر ۱۸ سال خود برای اخذ، اقامت درخواست ویزای استارتاپ ایرلند را بدهد. در ادامه این مقاله شما را با استارتاپ ویزای ایرلند و هر آنچه باید درباره آن بدانید آشنا می‌کنیم.

 

همین حالا میتوانید از مشاوره رایگان اخذ ویزای استارتاپ ایرلند مجموع اپلای 4 استفاده کنید و با آگاهی کامل اقدامات لازم را به عمل آورید. 

 

ویزای استارتاپ ایرلند چیست

 

ویزای استارتاپ ایرلند چیست و چه کاربردی دارد؟

طبق برنامه ویزای استارتاپ استارتاپ ایرلند در مواردی که طبق قانون به اعضای خانواده اقامت داده می‌شود تا زمانی که متقاضی معیارها و شرایط اقامت تحت این برنامه را رعایت کند اقامت او به طور خودکار برای همسر یا شریک زندگی و فرزندان خردسال او که در ایرلند زندگی می‌کنند اعمال می‌شود.

دستورالعمل‌های برنامه ویزای استارت آپ ایرلند، شرایط اعطا، حفظ و در صورت لزوم لغو وضعیت اقامت اتباع غیراروپایی و خانواده‌های آن‌ها که به طور قانونی در این ایالت اقامت دارند را بر اساس مجوز اقامت که وزیر دادگستری تحت برنامه ویزای استارتاپ ایرلند صادر می‌کند شرح می‌دهد.

 

چرا ویزای استارتاپ ایرلند؟

ایرلند، یکی از بزرگترین اقتصادها را در جهان توسعه یافته دارد. باز بودن اقتصاد به این معنی است که ایرلند از رشد و رونق تجارت جهانی سود می‌برد. به همین دلیل باید همواره خود را با شرایط متغیر و پرشتاب بازار جهانی تطبیق دهد. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در ایرلند چیز جدیدی نیست. تلاش برای تشویق شرکت‌های خارجی برای استقرار و فعالیت در این کشور از اواسط قرن بیستم آغاز شد.

امروزه، موفقیت تجارت و اقتصاد این کشور با توانایی مستمر آن برای جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی پیشرفته سنجیده می‌شود؛ زیرا کشورهای آمریکا، اروپا و آسیا-اقیانوسیه در تثبیت تجارت خارجی خود راحت‌تر اعتماد دیگر کشورها و ملت‌ها را جلب می‌کنند. تقریباً ۱۰۰۰ شرکت (از جمله بسیاری از معروف‌ترین برندهای جهانی)، کشور ایرلند را به دلیل ترکیب عوامل برنده‌ای که این کشور ارائه می‌دهد، کانون توجه خود قرار داده‌اند. کسب و کارها و کارآفرینان خارج از کشور، ایرلند را به عنوان کشوری مطلوب و پذیرای کارآفرینان می‌شناسند.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در رونق اقتصاد و تجارت آینده ایرلند، نقش اساسی دارد. محیط پویا و دوستدار کسب و کار ایرلند باعث شده است که ایرلند در نظرسنجی جهانی نوآوری در سال ۲۰۰۹ رتبه اول سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را کسب کند و در گزارش مربوط به میزان راه‌اندازی کسب‌وکار در سال ۲۰۱۰، در رتبه هفتم جهانی بهترین مکان در جهان برای انجام تجارت جای بگیرد.

نظام مالیاتی مطلوب و سیستم‌های حمایت مالی ایرلند برای تحقیق و توسعه بر عزم جدی دولت برای افزایش مستمر جذابیت این کشور برای شرکت‌های خارج از کشور تأکید می‌کند.

 

هزینه اخذ ویزای استارتاپ ایرلند

 

شرایط دریافت ویزای استارتاپ ایرلند:

طبق برنامه استارتاپ ویزای ایرلند، مهاجرانی که طرحی برای راه‌اندازی یک استارتاپ با پتانسیل رشد بالا در اقتصاد نوآورانه دارند و از عهده تامین بودجه ۵۰ هزار یورویی بر می‌آیند می‌توانند به منظور توسعه کسب‌وکار خود در این ایالت اقامت داشته باشند. هیچ معیار و هدف اولیه‌ای برای ایجاد شغل تعیین نخواهد شد زیرا چنین مشاغلی ممکن است چندین ماه طول بکشد کار خود را شروع کنند.

توجه: در صورتی که یک طرح کسب و کار بیش از یک متقاضی یا مدیر (به غیر از اعضای خانواده) داشته باشد که به دنبال استفاده از این برنامه است، اولین متقاضی باید نشان دهد که بودجه ۵۰ هزار یورویی دارد، در حالی که برای هریک از اعضای دوم و سوم اثبات داشتن ۳۰ هزار یورو لازم است.

هدف این برنامه حمایت از استارتاپ‌هایی است که پتانسیل رشد بالایی دارند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه ویزای استارتاپ ایرلند فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان مجموعه در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند: 

مشاوره تماس/ ایمیل/ نام

"*" indicates required fields

 

پیشنهاد میکنیم مقاله نحوه سرمایه گذاری در ایرلند را نیز مطالعه کنید.

 

چه کسانی شرایط اقامت با ویزای استارت آپ ایرلند را ندارند؟

این طرح برای خرده فروشی‌ها، خدمات شخصی، خدمات پذیرایی و سایر مشاغل دارای ماهیت این چنینی در نظر گرفته نشده است. در حالی که هر درخواست باید بر اساس پتانسیل‌های آن در نظر گرفته شود، نوع کسب و کاری که برای این برنامه در نظر گرفته شده است آن دسته از کسب‌وکارهایی هستند که بخشی اقتصاد نوآورانه در مناطقی هستند که پتانسیل رشد بالایی در آینده دارند. سازمان‌های دولتی نقش کلیدی در ارزیابی مناسب و مطلوب بودن پیشنهادهای کسب‌وکار ارائه شده برای برنامه ایفا خواهند کرد.

یک استارتاپ دارای پتانسیل رشد بالا (HPSU) را وقتی یک سرمایه گذاری استارتاپی به شمار می‌آورند که:

  • محصول یا خدمات جدید یا نوآورانه را به بازارهای بین‌المللی معرفی می‌کند.
  • توانایی ایجاد ۱۰ شغل در ایرلند و تحقق فروش ۱ میلیون یورویی در طی سه تا چهار سال پس از راه اندازی کسب‌وکار را دارد.
  • یک تیم مدیریت با تجربه آن را هدایت می‌کند.
  • در ایرلند مستقر بوده مقر و تحت کنترل است.
  • کمتر از شش سال عمر دارد.

 

مراحل اخذ ویزای استارتاپ ایرلند

 

مدت زمان اخذ ویزای استارتاپ ایرلند:

زمان پردازش درخواست ویزای استارتاپ ایرلند بر اساس پیچیدگی و نوع درخواست متفاوت است. زمان پردازش در نظر گرفته شده برای درخواست‌های کامل ویزا که در دفتر ویزای ایرلند در لندن ثبت شده است به شرح زیر است:

  • درخواست استارتاپ ویزای ایرلند : ۷ روز کاری
  • ویزای ویزیتوری و سایر درخواست‌های ویزای کوتاه‌مدت: تقریباً ۴ هفته

دفتر ویزا، تاریخ تصمیمات برای درخواست ویزا را که در اداره دولتی در زمان پذیرش درخواست گرفته شده است، تایید می‌کند. زمان ‌پردازش کلیه درخواست‌های ویزا که توسط دفتر لندن دریافت می‌شود از جمله درخواست‌های پستی نیز مناسب است.

در مقایسه با درخواست‌های ویزای اقامت کوتاه‌مدت، درخواست‌های ویزای طولانی‌مدت به بررسی دقیق‌تری نیاز دارد. توصیه می‌شود که این درخواست‌ها ۴ ماه قبل از تاریخ سفر ثبت شوند.

 

0 تا 100 اخذ ویزای استارتاپ انگلیس در سال 2022 

 

شرایط و ضوابط صدور مجوز کسب‌وکار در ایرلند چیست؟

مجوز فقط در صورت داشتن شرایط زیر قابل اعطا است:

  • در صورتی که شرکت را همان‌طور که در درخواست شما توضیح داده شده راه‌اندازی کنید.
  • در صورتی که ۱۰۰ درصد توجه و وقت خود را به این سرمایه گذاری اختصاص دهید.
  • شما مجاز به فعالیت در هیچ عنوان شغلی دیگری نیستید.
  • نباید به دولت ایرلند بدهی مالی داشته باشید.
  • هرگز نباید در هیچ حوزه قضایی به جرمی محکوم شده باشید.
  • اگر این استانداردها رعایت نشود، ممکن است وضعیت اقامت تحت ویزای استارتاپ ایرلند است لغو شود.

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای استارتاپ ایرلند

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای استارت آپ ایرلند عبارتند از:

  • گذرنامه و تاریخچه سفر
  • مدارک تحصیلی و کاری
  • ۵۰ هزار یورو یا بیشتر را به مدت ۳ ماه قبل از ارسال درخواست در یک بانک تحت نظارت رگولاتور داخلی نگه دارید
  • توانایی ایجاد ۱۰ شغل در ایرلند و تحقق فروش ۱ میلیون یورویی در طی سه تا چهار سال پس از راه اندازی.
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی

 

مدارک لازم برای ویزای استارتاپ ایرلند

 

جزئیات مدارک لازم برای اخذ استارتاپ ویزای ایرلند:

برای حمایت از درخواست استارتاپ ایرلند خود باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

مدارک مورد نیاز برای حمایت از طرح سرمایه‌ گذاری

  • اگر متقاضی برای شرکت تجاری موجود که می‌خواهد به ایرلند منتقل کند درخواست ویزا و اقامت دهد آخرین حساب‌های حسابرسی شده برای آن کسب و کار باید جهت حمایت از درخواست ویزای استارتاپ ایرلند ارائه شود.
  • در همه موارد یک طرح کسب‌وکار جامع به منظور درخواست راه‌اندازی استارتاپ خلاقانه و بررسی دقیق توسط کمیته ارزیابی مورد نیاز است. طرح‌های کسب و کار باید در قالب نمونه طرح کسب و کار موجود در صفحه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی وبسایت INIS تکمیل شوند.
  • طرح کسب و کار باید همه مکان‌های طرح استارتاپی (یعنی ایرلند و جاهای دیگر) و تعداد کارمندان را در هر کشور مشخص کند.
  • شواهدی مبنی بر تامین مالی ۵۰ هزار یورو یا بیشتر.

متقاضیان باید حداقل ۵۰ هزار یورو را از یک یا ترکیبی از منابع زیر تأمین کنند:

  • منابع خود
  • وام تجاری
  • تامین مالی از سرمایه‌گذاری انجل/سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر
  • کمک مالی از یک آژانس دولتی ایرلند

 

شواهدی مبنی بر پول قابل انتقال 

تمام وجوه مورد نیاز برای تحقق شرایط برنامه ویزای استارتاپ ایرلند باید قابلیت انتقال به ایرلند و تبدیل به یورو را داشته باشد. بسیاری از حوزه‌های قضایی بر انتقال ارز کنترل دارند و لازم است متقاضی ثابت کند که در صورت موافقت با درخواست استارتاپ ویزای ایرلند، می‌تواند وجه را به ایرلند منتقل کند یا خیر.

متقاضیان باید نامه ای از بانک یا موسسه مالی خود به عنوان مدرکی مبنی بر انتقال وجوه به ایرلند ارائه دهند. این نامه باید یک نامه اصلی، بر روی کاغذ رسمی بانک یا موسسه مالی باشد. باید توسط یک مقام مجاز آن موسسه صادر شده باشد و باید جزئیات زیر را تایید کند:

  • نام مالک ذینفع وجوه که باید به نام متقاضی باشد.
  • تاریخ نامه.
  • مقدار پولی که باید منتقل شود.
  • در صورت موافقت با درخواست ویزای استارت آپ ایرلند، بتوان پول را به ایرلند منتقل کرد.
  • اینکه موسسه در صورت درخواست استارتاپ ویزای ایرلند، محتوای نامه را به منظور دریافت سرویس تابعیت و مهاجرت ایرلند تایید می‌کند.
  • بانک یا مؤسسه مالی باید توسط نهاد رسمی نظارتی کشوری که مؤسسه در آن فعالیت می‌کند و وجوه در آن قرار دارند، تایید شود.

 

مدارکی دال بر درستکاری و داشتن شخصیتی مناسب

همه متقاضیان باید درخواست خود را همراه با تاییدیه درستکار و سالم بودن فرد از سوی مقامات پلیس هر کشوری که در آن طی دوره ۱۰ ساله قبل از درخواست ویزا،بیش از شش ماه در آن اقامت داشته‌اند، ارسال کنند.

در صورتی که طرح سرمایه‌گذاری فرد متقاضی تایید شود باید سوگندنامه‌ای ارائه دهد که درستکار بودن او را نشان دهد و تایید کند که هیچ‌گونه محکومیت کیفری ندارد. این سوگندنامه باید توسط یک کارشناس حقوقی که برای وکالت در ایرلند انتخاب شده است ارائه شود. تا زمانی که این سوگندنامه ارائه نشود INIS مجوز اقامت را صادر نخواهد کرد. یک اعلامیه نادرست هر مجوزی را که تحت برنامه اعطا شده است از اعتبار ساقط می‌کند. سوگندنامه مشابهی از کلیه اعضای خانواده که ۱۶ سال یا بیشتر دارند و تحت این طرح از اقامت استفاده می کنند خواسته می‌شوند. INIS در صورت لزوم در صدور ویزا به این منظور کمک خواهد کرد.

 

مجوز اقامت موجود تحت برنامه ویزای استارتاپ ایرلند

الف) از متقاضیان برنامه استارتاپ ویزای ایرلند که طرح‌های سرمایه‌گذاری آنها توسط کمیته ارزیابی تایید شده است، دعوت می‌شود تا برای مجوز اقامت تحت این برنامه ویزای استارتاپ ایرلند درخواست دهند.

ب) هنگامی که متقاضیان مدارک قابل تاییدی مبنی بر انتقال وجوه مشخص شده در درخواست خود برای تایید به یک حساب بانکی تجاری در ایرلند ارائه کردند، مجوز اقامت در ایرلند به شکل زیر به آن‌ها اعطا می‌شود.

  • مجوز اقامت و کار در ایرلند به مدت دو سال. در مواردی که متقاضی، شهروندی باشد که به ویزا نیاز دارد، به آنها ویزای چندبار ورود برای دوره دو ساله اعطا می‌شود. این ویزا برای تسهیل سفرهای تجاری است.
  • در این مدت ذی‌نفعان باید بیمه درمانی خصوصی داشته باشند و نباید به بودجه عمومی متوسل شوند.
  • همسران و فرزندان خردسال مجاز خواهند بود همراه با متقاضیان موفق اقامت بگیرند.

 

هزینه درخواست استارتاپ ویزای ایرلند

هزینه درخواست برای ویزای استارتاپ ایرلند ۳۵۰ یورو است و حواله پستی یا سفته بانکی که فقط در یک مؤسسه مالی ایرلندی استفاده می‌شود و قابل پرداخت به دبیرکل وزارت دادگستری است، باید همراه با هر درخواست ارسال شود. این هزینه ۳۵۰ یورویی، فرد متقاضی اصلی و همه اعضای خانواده او را پوشش می‌دهد. در صورت رد شدن درخواست‌ها، هزینه‌های درخواست ویزا و اقامت، برگشت داده نمی‌شود.

نکته مهم: داوطلبان باید فقط برای کسب و کارهای نوپا که پتانسیل رشد بالایی دارند درخواست ویزای استارت آپ ایرلند را ارسال کنند.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تخصصی در زمینه اخذ ویزای استارتاپ و راه اندازی کسب و کار در ایرلند با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید.

 

مراحل دریافت ویزای استارتاپ ایرلند:

در ادامه مراحل دریافت ویزای استارتاپ ایرلند را به طور کامل شرح خواهیم داد.

 

مرحله اول : درخواست برای سرمایه گذاری و تایید مهاجرت 

در مرحله درخواست، متقاضیان فرم‌های درخواست و تمام مدارک و همچنین جزئیات مورد نیاز برای پیشنهادات شرکت خود را برای تایید کمیته ارزیابی ارسال می‌کنند. کمیته ارزیابی، پیشنهادها را بررسی می‌کند و در صورت نیاز ممکن است اطلاعات دیگری را هم از متقاضی ویزای استارتاپ ایرلند دریافت کند. لازم به ذکر است که کمیته ارزیابی فقط با متقاضی و نماینده قانونی یا مالی معرفی شده ایشان در ارتباط خواهد بود. کمیته ارزیابی پس از تصمیم‌‌گیری به وزیر دادگستری درباره اینکه آیا شخص و طرح او قابل قبول است یا خیر گزارش می‌دهد.

لازم به ذکر است که صرف داشتن شرایط مالی ذکر شده در بالا تضمین‌کننده پذیرش و تایید درخواست ویزای استارتاپ ایرلند نیست. کمیته باید متقاعد شود که طرح کسب‌وکار شما واقعاً نوآورانه است و پتانسیل صادرات قابل توجهی دارد.

برنامه ویزای استارت آپ ایرلند برای تسهیل پیشنهادهای مربوط به راه‌اندازی استارتاپ‌های دارای پتانسیل رشد بالا در نظر گرفته شده است. برنامه‌هایی که بر روی شرکت‌های کوچک یا متوسط ​​و زمینه‌های کسب‌وکارهای داخلی تمرکز می‌کنند مانند راه‌اندازی خرده‌فروشی یا تالار نمایش و سرگرمی مناسب درخواست برای استارتاپ ویزای ایرلند نیستند.

 

مرحله دوم: صدور مجوز اقامت

برای متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای استارتاپ ایرلند شده و طرح‌های استارتاپی آن‌ها تایید شده است با احراز شرایط زیر مجوز اقامت صادر می‌شود.

  • بودجه مورد نیاز به یک موسسه مالی تحت نظارت بانک مرکزی ایرلند منتقل شود.
  • متقاضي و در صورت لزوم همسر یا شريك او، سوگندنامه لازم مبني بر حسن خلق و عدم محكوميت جنايي خود را ارائه دهند. در صورت نیاز، روند صدور استارتاپ ویزای ایرلند متقاضیان با پیگیری این سوگندنامه تسهیل خواهد شد.

 

رد درخواست‌ های ویزای استارتاپ ایرلند

تصمیم کمیته ارزیابی درباره درخواست استارتاپ ویزای ایرلند قطعی است و رد درخواست اقامت تحت برنامه ویزای  کاری ایرلند قابل بررسی یا تجدید نظر نخواهد بود. با این حال، این مسئله مانع از آن نمی‌شود که فرد در تاریخ بعدی درخواست جدیدی ارائه ندهد. در صورت رد درخواست ویزای استارتاپ ایرلند، اداره مهاجرت و تابعیت ایرلند دلایل رد درخواست اقامت را به صورت کتبی به متقاضی اعلام می‌کند.

این نکته را یادآوری کنیم که با دریافت استارتاپ ویزای ایرلند تابعیت ایرلندی به شما داده نمی‌شود. افرادی که بر اساس برنامه ویزای استارت آپ ایرلند اقامت دریافت می‌کنند، می٬توانند طبق قوانین تابعیت و شهروندی ایرلندی برای گرفتن تابعیت ایرلندی درخواست دهند تا بر اساس معیارهای ارائه شده در آن قوانین ارزیابی ‌شوند.

 

با دریافت ویزای استارت آپ ایرلند مجوز چه نوع اقامتی دریافت می‌ کنید؟

به متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای استارتاپ ایرلند شوند و اعضای خانواده آن‌ها اقامت دو ساله در ایرلند داده می‌شود که برای سه سال دیگر قابل تمدید خواهد بود. پس از ۵ سال اقامت، دریافت‌کنندگان ویزا تحت برنامه ویزای استارت آپ ایرلند واجد شرایط اقامت طولانی مدت در این ایالت خواهند بود. در صورت نیاز، به متقاضی ویزای چند بار ورود  برای ایرلند برای مدت زمان مشابه داده می‌شود. ویزای چندبار ورود، این فرصت را در اختیار کاندیداهای موفق قرار می‌دهد که در ایرلند اقامت داشته باشند و در طول مدت اقامت خود، مجوز رفت و آمد آزادانه به ایرلند را دریافت کنند. شرایط اقامت و شرایط تمدید ویزا و اقامت در ادامه این مقاله توضیح داده شده است.

 

دریافت اقامت با ویزای استارتاپ ایرلند

 

نحوه تمدید مجوز اقامت تحت برنامه ویزای استارتات ایرلند

مجوز اقامت در ایرلند تمدید در صورتی تمدید می‌شود که:

  • پس از پایان مدت زمان اقامت، شرکت استارتاپی برای مدتی مشخص در آن کشور باقی بماند.
  • کمیته ارزیابی موفقیت یا دوام سرمایه گذاری را ارزیابی و تایید کند.
  • کاندیداها شخصیت خوب خوب خود را حفظ کنند.
  • کاندیداهایی که بیمه درمانی خصوصی خود را حفظ می‌کنند و به برنامه‌های رفاهی با بودجه دولتی متوسل نمی‌شوند.

در صورت تمدید، مجوز اقامت برای ۳ سال دیگر اعطا خواهد شد؛ بنابراین، مجوز اقامت در ایرلند ممکن است برای دوره‌های ۵ ساله تمدید شود.

 

اعضای واجد شرایط خانواده برای اقامت تحت ویزای استارتاپ ایرلند

امکان اقامت با شرایط مشابه، برای همسر یا شریک‌های زندگی و فرزندان خردسال متقاضی (یعنی کودکان زیر ۱۸ سال) که متقاضی اصلی و یا همسر یا شریک زندگی آن‌ها دارای سرپرستی قانونی هستند نیز وجود دارد.

الف) در نظر گرفتن روابط خانوادگی: در مواردی که شخص متقاضی تحت ویزای استارتاپ ایرلند برای اقامت خود و خانواده‌هایش درخواست می‌دهد اعتبار و صحت روابط خانوادگی او بررسی می‌شود.

زوجین: متقاضیان باید مدرکی ارائه دهند که ازدواج آن‌ها قانونی است.

شرکا: متقاضیان باید مدارکی ارائه دهند که نشان دهد در دو سال گذشته با شریک خود رابطه قانونی و زندگی مشترک داشته‌اند.

فرزندان: فرزندان خردسال متقاضی، واجد شرایط اقامت هستند مشروط بر اینکه متقاضی واجد شرایط اقامت باشد و مشروط بر اینکه آنها به طور قانونی تحت حضانت / قیمومیت متقاضی باشند و آنها مجرد بوده و در یک رابطه موقتی یا عرفی نباشند.

در رابطه با هر کودک، متقاضی باید گواهی تولد حاوی جزئیات والدین یا اسناد قانونی که حضانت یا سرپرستی متقاضی را تأیید می‌کند ارائه دهد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه ویزای استارتاپ ایرلند فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان مجموعه در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند: 

مشاوره تماس/ ایمیل/ نام

"*" indicates required fields

 

شرایط از دست دادن اقامت در ایرلند:

وضعیت اقامت افرادی که ویزای استارتاپ ایرلند را کسب کرده‌اند در شرایط زیر از ذینفع و اعضای خانواده وی سلب می‌شود.

  • در صورتی که محرز شود اقامت او از راهی غیرقانونی و فریبکارانه بوده است.
  • صدور حکم دیپورت برای دارنده استارتاپ ویزای ایرلند.
  •  محکومیت فرد مقیم ایرلند به ارتکاب جرم سنگین کیفری.

 

معمولا تعداد زیادی از استارتاپ‌های نوپا با شکست مواجه می‌شوند. در صورت شکست سرمایه‌گذاری، وضعیت مهاجرت فرد دارای ویزا بررسی می‌شود و آن‌ها باید برای اقامت در ایرلند به شکلی دیگر درخواست دهند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند تحت ویزای استارتاپ ایرلند درخواست دیگری ارائه دهند یا برای اخذ مجوز استخدام یا گرین کارت اقدام کنند. چنین درخواست‌هایی مشمول قوانین مهاجرتی آن زمان خواهند بود.

 

همه چیز درباره ویزای استارتاپ ایرلند

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان به طور کلی شما را در این زمینه راهنمایی کنند. 

 

جزئیات برنامه استارتاپ ویزای ایرلند:

برنامه ویزای استارتاپ ایرلند به کارآفرینان این فرصت را می‌دهد برای اقامت و راه‌اندازی استارتاپ در ایرلند درخواست داده و در این کشور اقامت داشته باشند. ایرلند به دلیل کمترین نیازهای مالی، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مهاجران کارآفرین است. تحت برنامه استارتاپ ویزای ایرلند می‌توانید از مزایای زیر بهره ببرید:

  • به سرمایه‌گذاری پایین ۵۰ هزار یورویی نیاز دارد.
  • می‌توانید به مدت دو سال به همراه خانواده خود در ایرلند اقامت داشته باشید که این زمان برای سه سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.
  • پس از ۵ سال، شرایط اقامت طولانی‌مدت در این کشور را خواهید داشت.
  • نرخ مالیات شرکتی پایین ۱۲.۵ درصد از تجارت فعال
  • عدم نیاز به هدف اولیه ایجاد شغل در طی ۲ سال اول
  • عدم نیاز به تجربه خاص در زمینه مدیریت کسب و کار
  • دسترسی به مزایای مراقبت های بهداشتی و آموزشی دسترسی
  • دسترسی به استاندارد بالای زندگی

 

برنامه ویزای استارتاپ ایرلند  (STEP)

برنامه ویزای استارتاپ ایرلند (STEP)  در سال ۲۰۱۲  از سوی دولت ایرلند معرفی شد تا به کارآفرینان نوآور این فرصت را دهد تا برای راه‌اندازی کسب و کار خود و اقامت در ایرلند به صورت تمام وقت مجوز درخواست دهند.

برای اطلاع از نحوه درخواست و شرایط این طرح لطفا ادامه مقاله را مطالعه کنید.

فیلد مرجع فقط باید حاوی اطلاعاتی به شرح زیر باشد

 

STEP ـ شماره پاسپورت شما

شما مسئولیت پرداخت هرگونه هزینه انتقال و کارمزد تبدیل ارز را برعهده دارید. کل مبلغ ۳۵۰ یورو باید به حساب بانکی واریز شود و پرداخت کمتر از این هزینه منجر به تاخیر در پردازش درخواست استارتاپ ویزای ایرلند شما می‌شود.

مشخصات حساب بانکی وزارتخانه عبارتند از:

  • IBAN: IE65 BOFI 9000 1782 4921 91
  • BIC: BOFIIE2D
  • نام حساب: وزارت دادگستری
  • نام بانک: بانک ایرلند
  • آدرس بانک: کالج گرین 2، دوبلین 2.

لطفا توجه داشته باشید:

  • درخواست‌های ناقص عودت داده می‌شود.
  • لابی کردن یا تلاش برای جلب نظر باعث رد صلاحیت متقاضیان و پروژه مرتبط می‌شود.

 

مراحل صدور ویزای استارتاپ ایرلند

 

شرایط مربوط به مجوز اعطایی چیست؟

هنگام اعطای مجوز باید شرایط زیر رعایت شود:

  • شما میبایست کسب و کار را همان‌طور که در درخواست شما ذکر شده است تاسیس کنید
  • باید به صورت تمام وقت روی این تجارت کار کنید
  • شما مجاز به استخدام در هر سمت دیگری نیستید
  • نباید بار مالی بر دوش دولت ایرلند بگذارید
  • نباید در هیچ حوزه قضایی به دلیل یک جرم کیفری محکوم شوید

در صورت عدم رعایت این شرایط، وضعیت اقامت تحت برنامه استارتاپ ویزای ایرلند ممکن است لغو شود.

 

هزینه ثبت‌ کسب و کار در ایرلند چقدر است؟

هزینه ثبت نام برای فایل کاغذی ۴۰ یورو و فایل الکترونیکی ۲۰ یورو است.

به سرمایه‌گذاران تایید شده به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر سن قانونی، تحت ویزای سرمایه‌گذار ایرلند اقامت ۵ ساله داده می‌شود. مدت اقامت پس از یک دوره ۲ ساله قابل تمدید خواهد بود. ایرلند در نظر دارد با ارائه ویزای سرمایه‌گذار، اوراق قرضه دولتی طراحی شده ویژه با بهره کم را تشویق کند. متقاضیانی که این گزینه را انتخاب می‌کنند ملزم به سرمایه‌گذاری حداقل یک میلیون از این اوراق هستند.

سرمایه‌گذاری روی ملک یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه‌گذاران خارج از کشور است. آنها می توانند حداقل ۴۵ هزار یورو روی یک ملک مسکونی سرمایه‌گذاری کنند. این گزینه همراه با ترکیب سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار یورویی در اوراق قرضه برای سرمایه‌گذاران مهاجر در دسترس قرار دارد.

ویزای سرمایه‌گذاری ایرلند نیز ویژگی منحصر به فردی دارد. سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بهداشت، آموزش، ورزش یا فرهنگی نیز با هدف ارائه مزایای مهاجرت معرفی شده است. در این زمینه هیچ مبلغ مشخصی برای سرمایه‌گذاری مورد نیاز نیست. میزان مبلغی که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود بیشتر بر اساس ماهیت سرمایه‌گذاری و صنعتی است که به آن اختصاص داده خواهد شد. با این حال، دولت ایرلند اعلام کرده است که مبلغ مورد نیاز معمولاً بین ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون یورو است.

شهروندان خارج از کشور و همچنین اعضای خانواده آن‌ها می‌توانند برای ویزای اقامت دائم پس از انجام سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت درخواست کنند. اعتبار ویزای PR معمولاً 5 سال است و تأیید ویزا در دو مرحله مختلف انجام می‌شود.

مقامات مهاجرت در ایرلند پس از ۲ سال اقامت سرمایه‌گذار، وضعیت سرمایه‌گذاری او را بررسی می کنند. این کار برای اطمینان از دوام سرمایه‌گذاری و بررسی داشتن الزامات ویزای سرمایه‌گذار است. در صورت داشتن شرایط، ویزا برای ۳ سال دیگر تمدید خواهد شد. پس از آن، سرمایه‌گذار می‌تواند ویزای PR را هر ۵ سال یکبار تمدید کند.

 

دریافت مشاوره اخذ ویزای استارتاپ ایرلند اپلای 4 :

ایرلند به عنوان یکی از بهترین و مظلوب‌ترین اقتصادهای جهان، مقصد مناسبی برای کارآفرینانی است که به دنبال اقامت در خارج از کشور هستند. برنامه ویزای استارتاپ ایرلند ایرلند از کارآفرینان غیر اتحادیه اروپا دعوت می‌کند تا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و به طور دائم در ایرلند مستقر شوند. ایرلند با فرصت‌های پویا و استاندارد زندگی عالی، برای کارآفرینانی که به دنبال جهانی پویا هستند، مناسب است.

در صورت تمایل به بهره مندی از مشاوره تخصصی و رایگان ویزای استارت آپ ایرلند، میتوانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید. ما مفتخر هستیم که خدمات اخذ استارتاپ ویزای ایرلند را در سریع ترین زمان و با هزینه مناسب به شما متقاضیان عزیز ارائه دهیم.

 

سوالات متداول:

آیا می‌توانم برای ویزای استارتاپ ایرلند درخواست بدهم؟

شما می توانید برای STEP درخواست دهید اگر:

  • فردی با شخصیت و درستکار باشید.
  • در هیچ حوزه قضایی به ارتکاب جرایم کیفری محکوم نشده باشید..
  • بودجه ۵۰ هزار یورویی مورد نیاز را داشته باشید
  • یک طرح کسب‌وکار نوآورانه داشته باشید.

چه زمانی می‌توانم برای استارتاپ ویزای ایرلند درخواست بدهم؟

درخواست برای ویزای استارتاپ ایرلند را می‌توانید در هر زمانی به صورت الکترونیکی ارسال کنید. این نکته را باید یادآوری نمود که طرح‌هایی که به عنوان بخشی از درخواست ویزای استارت آپ ایرلند ارسال می‌شوند، به صورت فصلی توسط کمیته ارزیابی بررسی می‌شوند.

بعد از درخواست ویزای استارتاپ استارتاپ چه اتفاقی می‌افتد؟

یک کمیته ارزیابی مستقل متشکل از کارمندان ارشد دولتی، مسئول ارزیابی مناسب بودن طرح استارتاپی شما است. کمیته ارزیابی طرح را بررسی خواهد کرد و در صورت نیاز ممکن است اطلاعات بیشتری را از نامزد دریافت کند. کمیته ارزیابی در مورد مناسب بودن طرح استارتاپی شما به وزیر دادگستری توضیحاتی ارائه خواهد داد.

اگر درخواست من تایید شود چه اتفاقی می‌افتد؟

برای متقاضیانی که طرح‌های آنها توسط کمیته ارزیابی و وزیر دادگستری مناسب تشخیص داده شود نامه ای صادر می‌شود که به آنها اجازه اقامت در ایالت را می‌دهد.

چگونه می‌توانم برای ویزای سرمایه‌گذاری ایرلند از ایران اقدام کنم؟

برنامه مهاجرت مبتنی بر سرمایه‌گذاری ایرلند یکی از جدیدترین برنامه هایی است که در سال ۲۰۱۲ در سطح جهانی راه‌اندازی شده است. ایرلند برنامه خود را به ۲ بخش گسترده و مشابه سایر برنامه‌ها در اروپا طبقه بندی می کند: ویزای استارتاپ ایرلند و برنامه سرمایه‌گذار مهاجر.

برای درخواست شهروندی ایرلند به چه مدارکی نیاز دارم؟

درخواست شهروندی ایرلندی توسط شهروندانی غیر از اتحادیه اروپا و سوئیس بر اساس اقامت مستلزم اثبات این مسئله است که متقاضی:

  • مقیم قانونی ایرلند بوده و باشد.
  • در ایرلند “اقامت قابل محاسبه” کافی داشته باشد.

اگر درخواست ویزای استارتاپ استارتاپ ایرلند رد شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر درخواست ویزای استارتاپ ایرلند شما رد شود، تصمیم وزیر و دلایل رد درخواست شما به صورت کتبی به شما اطلاع داده خواهد شد. تصمیم وزیر قطعی است و رد درخواست اقامت تحت برنامه استارتاپ ویزای ایرلند قابل بررسی یا تجدید نظر نخواهد بود.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.