apply4residency
Search
Close this search box.

ویزای همراه

ویزای همراه

در این نوشته شما میخوانید:

ویزای همراه نوعی ویزا برای افرادی است که بستگان درجه یک آن‌ها موفق به اخذ ویزای کشور مورد نظر شده‌اند.؛ بنابراین این افراد در صورت داشتن شرایط مربوط به این ویزا، می‌توانند برای دریافت ویزای همراه درخواست دهند. در برخی کشورها نیز برای افرادی که برای گردشگری یا اقامت کوتاه قصد ورود به آن کشور را دارند، ویزای همراه صادر می‌شود. در ادامه مطلب به بررسی اینکه ویزای‌همراه چیست، به چه کسانی تعلق می‌گیرد و دارای چه کاربردهایی است می‌پردازیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات، با مجموعه اپلای 4 تماس بگیرید.

ویزای همراه چیست؟

پیش از معرفی مزایای ویزای همراه باید تعریف دقیق این ویزا را بررسی کنیم. ویزای همراه نوعی ویزا برای اقوام درجه یک متقاضیانی است که پیش‌تر موفق به اخذ ویزای کاری، ویزای تحصیلی یا اخذ اقامت دائم کشور موردنظر شده‌اند. این ویزا به همراهان فرد اجازه می‌دهد در کشور مقصد باهم زندگی کنند. این نوع ویزا در کشورهای مهاجرپذیر ازجمله کانادا، انگلستان، استرالیا و غیره جهت بهبود زندگی مهاجران صادر می‌شود.

افرادی که دارای اقامت دائم هستند، دانشجویان و کسانی که ازطریق ویزای کاری مهاجرت کرده‌اند می‌توانند ویزای‌همراه را برای اقوام نزدیک خود درخواست دهند تا بتوانند در کشور مقصد همراه با اعضای خانواده خود زندگی کنند. این نوع ویزا معمولاً برای دانشجویانی که وابستگی زیادی به خانواده خود دارند مناسب است. همچنین بسیاری از افراد به دنبال تبدیل ویزای همراه به ویزای کاری هستند تا از این طریق بتوانند در کشور مقصد مشغول به کار شوند.

لازم به ذکر است که این ویزا برای اعضای درجه یک خانواده متقاضی اصلی، همسر و فرزندان و پدر و مادر یا قیم قانونی متقاضی اصلی ویزای آن کشور قابل استفاده است.

چه زمانی باید برای ویزای همراه درخواست داد؟

چه زمانی باید برای ویزای همراه درخواست داد؟

همراهان متقاضی اصلی ویزا می‌توانند قبل یا بعد از ورود وی به کشور مقصد برای دریافت ویزای همراه یا مجوز کار در آن کشور درخواست دهند. افرادی که از این طریق به دنبال دریافت موقعیت شغلی هستند نیازی به دریافت جاب آفر ندارند و معمولاً دارای مجوز Open Work Permit هستند.

به عنوان مثال اگر شما با دریافت ویزای تحصیلی به کانادا مهاجرت کنید، پیش از ورود به کانادا یا بعد از آن می‌توانید از طریق سفارت این کشور برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزای‌همراه بدهید و با اخذ این ویزا به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کنید. معمولاً همسر متقاضی برای دریافت ویزای همراه میتواند درخواست اقامت موقت اپن ورک پرمیت یا ویزای ویزیتوری نماید که تقریبا ترجیح تمامی همراهان، دریافت اقامت موقت اپن ورک پرمیت است، چرا که علاوه بر استفاده از حق کار در کانادا، شرایط دریافت اقامت دائم خانواده خود را نیز تسهیل می نمایند.

کاربرد ویزای همراه چیست؟

انواع کاربردهای ویزای همراه برای متقاضیان متفاوت است و شامل یکی از موارد زیر است:

  • ویزای‌همراه توریستی
  • ویزای‌همراه کاری
  • ویزای‌همراه تحصیلی
  • ویزای‌همراه همسر دانشجو
  • ویزای همراه فرزندان دانشجو یا دانش آموز

یکی از کاربردی‌ترین موارد ویزای‌همراه، ویزای همراه کاری است که از این طریق امکان دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان کشور مقصد برای متقاضی فراهم خواهد شد.

اهمیت ویزای همراه برای کسب و کارها

همان‌طور که گفتیم ویزای همراه کاری یکی از انواع ویزاهای همراه است که در کشورهایی مانند کانادا و استرالیا طرف‌داران زیادی دارد. در حقیقت متقاضیان این ویزا قصد دارند تا با مهاجرت موقت به آن کشور به وسیله ویزای همراه، اقدام به جستجوی موقعیت‌های شغلی نمایند یا به دنبال سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها هستند. به همین دلیل اخذ ویزای همراه برای صاحبان کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا از این طریق امکان گسترش تجارت فراهم خواهد شد. در ادامه شرایط اخذ ویزای همراه برای کشورهای مختلف در روش استارتاپ را بررسی می‌کنیم.

اخذ ویزای همراه کانادا

هزینه اپلای برای ویزای‌همراه در برنامه ویزای استارتاپ کانادا برای همسر، 1365 دلار و به ازای هر فرزند 230 دلار است. زمان بررسی و صدور ویزا 37 ماه است که با توجه به روند طولانی آن، امکان دریافت ویزای کار موقت وجود دارد که پروسه صدور آن بین 1 تا 4 ماه طول خواهد کشید. همسر اجازه کار و فرزندان اجازه تحصیل رایگان خواهند داشت. مدارک لازم برای درخواست ویزای همراه شامل موارد زیر است:

  • بایومتریک
  • پاسپورت
  • شناسنامه و کارت ملی
  • سند ازدواج
  • عدم سوء پیشینه برای افراد بالای 18 سال
  • عکس
  • رسید پرداخت هزینه اپلای
  • تکمیل فرم های آنلاین

تمکن مالی برای ویزای استارتاپ کانادا با توجه به تعداد نفرات خانواده متغیر و به‌صورت جدول زیر است:

تعداد افراد هزینه
یک نفر 13.757 دلار
دو نفر 17.127 دلار
سه نفر 21.055 دلار
چهار نفر 25.564 دلار
پنج نفر 28.994 دلار
شش نفر 32.700 دلار
هفت نفر 36.407 دلار
و به ازای هر نفر جدید 3.706 دلار

 

اخذ ویزای همراه هلند

اخذ ویزای همراه هلند

هزینه اپلای برای ویزای همراه در برنامه ویزای استارتاپ هلند برای همسر 210 یورو و به ازای هر فرزند 210 یورو است. زمان بررسی مدارک و صدور ویزا بین 7 تا 10 هفته طول خواهد کشید. اعتبار ویزا یک ساله خواهد بود که در انتهای سال اول، با توجه به الزام تغییر ویزای نفر اصلی از ویزای یک ساله استارتاپ به ویزای 3 ساله خود اشتغالی، برای همراهان او هم ویزای 3 ساله صادر خواهد شد و بعد از راه اندازی کامل بیزینس، به اقامت دائم تبدیل می‌شود. مدارک لازم برای صدور ویزای همراه شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • شناسنامه و کارت ملی
  • عکس و بایومتریک
  • رسید پرداخت هزینه اپلای

همسر اجازه کار و فرزندان اجازه تحصیل دارند. تحصیل و خدمات درمانی برای فرزندان زیر 18 سال رایگان است. میزان تمکن مالی قابل ارائه برای فرد مجرد 16 هزار یورو و برای فرد متاهل (با فرزند یا بی فرزند) 24 هزار یورو می باشد.

اخذ ویزای همراه انگلستان

هزینه اپلای به ازای هر نفر از اعضای خانواده 1036 پوند است. زمان بررسی مدارک و صدور ویزا معمولاً 3 هفته و مدت زمان این ویزا 3 ساله با قابلیت تمدید به‌صورت نامحدود است. مدارک لازم برای ویزای همراه شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت
  • عکس و بایومتریک
  • شناسنامه و کارت ملی
  • رسید پرداخت هزینه اپلای

همسر اجازه کار (به غیر از ورزشکار یا مربی ورزش) و فرزندان زیر 18 سال اجازه تحصیل رایگان خواهند داشت.

میزان تمکن مالی مورد نیاز برای همسر 285 پوند، برای فرزند اول 315 پوند و به ازای هر فرزند دیگر 200 پوند است و همچنین باید 1872 پوند برای هزینه مراقبت‌های پزشکی و بیمه درمانی به ازای هر نفر پرداخت شود.

اخذ ویزای همراه دانمارک

هزینه اپلای برای هر یک از اعضای خانواده 2635 کرون است و مدت زمان بررسی مدارک و صدور ویزای همراه استارتاپ دانمارک 2 ماه است. این ویزا 2 ساله با قابلیت افزایش به مدت 3 سال است. پس از پایان مدت اعتبار آن و با تغییر ویزای نفر اصلی به ویزای خود اشتغالی، ویزای همراهان نیز مجدد تمدید می‌شود. در دانمارک علاوه بر همسر و فرزندان زیر 18 سال، والدین یا فرزندان بالای 18 سال شما نیز می‌توانند در صورت دارا بودن دو مورد از موارد زیر، به عنوان همراه شما درخواست ویزا دهند.

  • شخص تحت حمایت مالی شما باشد و در یک محل با هم زندگی می‌کنید.
  • شخص به دلیل ناتوانی، سن بالا و موارد مشابه، تحت حمایت شما باشد.
  • شخص هیچ خانواده دیگری در کشور خود نداشته باشد.
  • شخص قبلاً و در زمانی که در خارج از کشور بوده اید، با شما زندگی می‌کرده است.

در این ویزا همسر اجازه کار و فرزندان زیر 18 سال اجازه تحصیل رایگان دارند. همچنین همسر می‌تواند در یک برنامه آموزشی رایگان ثبت نام کند.

تمکن مالی موردنیاز بر اساس تعداد اعضای خانواده شما به‌صورت زیر است:

مورد هزینه
شخص مجرد 143.328 کرون
شخص متأهل بدون فرزند 286.656 کرون
شخص متأهل دارای فرزند (تعداد فزرند مهم نیست) 333.816 کرون
شخص دارای یک یا چند فرزند که همسر ندارد 190.488 کرون

 

با ویزای همراه برنامه استارتاپ دانمارک می‌توان تا 90 روز در یکی از کشورهای حوزه شنگن اقامت داشت.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه

برای اخذ ویزای همراه تمام مدارک باید کامل و بی‌نقص باشد تا شانس شما برای اخذ ویزای‌همراه افزایش یابد. مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه شامل موارد زیر است:

  • رسید پرداخت اپلیکیشن فی
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت (تمام صفحات خالی، جلد جلو و پشت پاسپورت)
  • تمکن مالی
  • ترجمه سند ازدواج (برای همسر) و اسناد زندگی مشترک مانند قراردادهای اجاره، بیمه‌نامه، صورتحساب یا نامه‌های بانکی، پرداخت‌های مشترک یا موارد مشابه در آدرس مشترک (برای پارتنر)
  • ترجمه شناسنامه (برای فرزندان)

بهره‌مندی از خدمات ویزای همراه اپلای 4

آیا می‌دانید یکی از مراحل مهم بعد از دریافت نامه تأییدیه اسپانسر ویزای استارتاپ اقدام برای ویزای استارتاپ، اقامت استارتاپ و ویزای‌همراهان ازطریق اداره مهاجرت آن کشور است؟

آیا می‌دانید که بسیاری از ویزاهای استارتاپ در مرحله نهایی ارسال درخواست به سفارت دارای مصاحبه هستند که اگر برای آن آماده نباشید و نتوانید اثبات کنید که هدف واقعی شما برای ورود به آن کشور راه‌اندازی آن استارتاپ است و در گفتار خود صادق هستید، تمام زحمات شما به هدر می‌رود؟

آیا شما نیز ابهامات و سؤالاتی درباره درخواست ویزای همراه همسر یا فرزندان خود در کشور مقصد دارید؟

مؤسسه اپلای 4 تا مراحل پایانی ارسال درخواست ویزای استارتاپ و همچنین درخواست و اپلای ویزا با شما همراه خواهد بود تا بدون کمترین مشکل و با موفقیت این مراحل مهم را طی نمایید.

همچنین قبل از مصاحبه اداره مهاجرت کشور مقصد، جلسات آماده‌سازی متقاضی برای انجام موفقیت‌آمیز مصاحبه برگزار خواهد شد تا با انواع سؤالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود و نحوه پاسخگویی به آن‌ها آشنا شوید. برای رزرو وقت مشاوره و بهره‌مندی از خدمات اپلای 4 به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

جمع‌بندی

افرادی که موفق شده‌اند از کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، هلند و… ویزا بگیرند می‌توانند برای بستگان درجه اول خود ویزای همراه درخواست دهند. هرکدام از کشورها برای صدور ویزای‌همراه قوانین خاص خود را دارند. برخی از این قوانین بین آن‌ها مشترک هستند. تمکن مالی، مدارک شناسایی و پاسپورت برخی از آن‌ها هستند. متقاضی درخواست ویزای‌همراه باید بتواند اثبات کند که می‌تواند افرادی را که برای آن‌ها درخواست ویزا داده از نظر مالی تأمین کند. ویزای همراه انواع مختلف دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: ویزای همراه کاری، ویزای‌همراه توریستی، ویزای همراه تحصیلی. همسر و فرزندان فرد متقاضی ویزای همراه اجازه کار و تحصیل در کشور مقصد را دارند.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.