apply4residency
Search
Close this search box.

ویزای استارت آپ چیست | همه چیز درباره ویزای استارتاپ

ویزای استارت آپ چیست

در این نوشته شما میخوانید:

 

ویزای استارت آپ چیست؟ جواب به این سوال را با یک مثال آغاز می‌کنیم. با شیوع ویروس کرونا، اپلیکیشن زوم تبدیل به پراستفاده‌ترین سیستم ویدئو‌کنفرانس در دنیا شده است. اریک یوآن چینی تبار، موسس کمپانی صاحب زوم، که تجربه هشت بار ریجکت شدن ویزای خود را دارد، در نهمین بار موفق به دریافت ویزای استارت آپ آمریکای خود شده و کمپانی خود را در این کشور تاسیس کرده است. با این مثال احتمالا به اهمیت ویزای استارتاپ پی برده اید. بنابراین برای این که بدانید ویزای استارت آپ چیست و دریافت آن چه نیازهایی دارد با ما همراه باشید.

ویزای استارتاپ یک اجازه اقامت موقت و مشروط است. هدف این نوع ویزا جذب موسسان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها است.همچنین اگر یک سری از شرایط فراهم شود، ویزای استارت آپ می‌تواند تبدیل به اقامت شود‌.

در کشورهای مختلف، اهمیت ویزای استارت آپ چیست؟

کشورهای توسعه‌یافته و بعضی از کشورهای درحال‌توسعه علاقه دارند تا صاحبان و موسسان شرکت‌ها و استارتاپ‌ها را جذب خود کنند. هدف این کشورها این است که استارتاپ‌ها در کشور مقصد تولید دانش و ایجاد شغل کنند. به همین دلایل است که کشورهای مختلف ویزا‌های خاصی را تحت عنوان استارتاپ ویزا به کار می‌گیرند.

اخیرا استارتاپ ویزا در سطح جهانی علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است. در گذشته نیز کشورهایی مثل استرالیا ویزاهایی را تحت عنوان ویزای مووسسان (entrepreneur visa) ارائه می‌کرده اند که امکان اقامت موقت را برای صاحبان استارتاپ‌های خارجی فعال در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کرده است.

از طرفی در کشور‌های مختلف به خصوص کشورهای اروپایی این نگرانی وجود داشته است که اقتصاد این کشورها صرفا با تکیه بر صنایع و و نیروی انسانی بومی کشور خودشان نمی‌تواند به پیشرفت‌های اقتصادی بزرگی برسد. به همین جهت این کشورها شروع به ارائه ویزای استارتاپ کرده‌اند تا به‌ این وسیله نیروی کار متخصص را به کشور خود جذب کنند. هدف نهایی ویزای استارپ نیز این است که اقتصاد نوسازی و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد شود. در صورت تمایل به دریافت مشاوره و خدمات اخذ ویزای استارتاپ انگلیس با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید.

ضوابط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ چیست؟

ما برنامه‌های ویزای مختلف را به دقت بررسی کرده و مشخص کرده‌ایم که آیا این برنامه‌ها واقعا مناسب استارتاپ‌ها هستند و یا صرفا شکل متفاوتی از ویزای سرمایه‌گذاری هستند. برای اطلاع دقیق‌تر از این که ضوابط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ چیست، ما در این جا فقط به بررسی ویزاهایی می‌پردازیم که دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • به منظور غنی‌سازی زیست‌بوم تکنولوژیک در کشور مقصد ایجاد شده باشند.
  • نیاز به پرداخت‌های اختیاری و سرمایه‌گذاری‌های غیرتجاری ندارند.
  • فقط قابل استفاده توسط نوآوران تکنولوژی و نه صرفا بر پایه منابع مالی باشند.

 

ویزای استارت اپ چیست

 

تفاوت ویزای موسس با ویزای استارت آپ چیست؟

ویزای موسس چیست؟

ویزای موسس اجازه اقامت برای انجام یک فعالیت تجاری جدید یا تجارتی است که از قبل در کشور موجود بوده است‌ و  ویزای موسسان به این منظور به افرادی داده می‌شود که می‌توانند اقتصاد را غنی و یا ایجاد شغل کنند. دریافت ویزا‌ی موسسان معمولا نیاز به اسپانسرشیپ از طرف موسسه تجاری یا اقتصادی دارد.

ویزای استارت آپ چیست؟

ویزای استارتاپ اجازه اقامت برای ایجاد یک کمپانی تکنولوژیک جدید در یک کشور است. این ویزای به افرادی داده می‌شود که با ایجاد شغل و سرمایه سبب غنی‌سازی اقتصاد نوآورانه (innovation economy) می‌شوند. این نوع ویزا معمولا از طریق یک نهاد دولتی مشوق استارتاپ‌ها اعطا می‌شود.

دیگر مزایای ویزای استارت آپ چیست؟

استارتاپ‌ها نیروی قدرتمندی برای رشد اقتصادها هستند و کشور‌های پیشرو متوجه اهمیت آن‌ها هستند. دولت‌های این کشور‌ها نیز با اعطای سریع (fast-track) شهروندی و اقامت از طریق برنامه‌های ویزای استارتاپ تلاش می‌کنند به اقتصاد خود کمک کنند. هدف این برنامه‌ها جذب (که به آن‌ها ویزای موسسان هم می‌گویند) افرادی با ایده‌های جذاب است که با دنبال ایجاد تجارت جدیدی هستند. کشورهای پیشرو می‌دانند که با ایجاد فضای مناسب برای استارتاپ‌‌ها از طریق برنامه‌های استارتاپ ویزا، می‌توانند به رشد و آموزش صاحبان ایده‌های نوآورانه داخلی نیز کمک کنند. بنیان‌گذاران خارجی استارتاپ‌ها که به کشور مقصد خود متعهد باشند، مشوق خوبی برای فعالان بومی کشور‌ها نیز خواهند بود.

منفعت کشورها از دادن ویزای استارت آپ چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است سبب شوند تا موسس یک استارتاپ تصمیم بگیرد استارتاپ خود را از کشوری به کشور دیگر منتقل کند و این حرکت را لازمه موفقیت خود بداند. این دلایل می‌توانند مواردی مانند مثل‌های زیر باشند:

  • پشتیبانی بیشتر از تجارت‌ها مثل وجود تسهیل‌کننده‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مشوق‌های بیشتر در کشور مقصد
  • دسترسی به مشتریان و بازار
  • منابع مالی دولتی و خصوص جدید
  • محیط‌ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذارانی که بیشتر راغب به سرمایه‌گذاری روی سرویس‌ها و محصولات نوآورانه هستند.
  • نظام مالیاتی بهتر
  • هموار شدن راه برای دریافت اقامت، شهروندی و یا پاسپورت برای افراد و خانواده‌هایشان

برنامه‌های مختلفی در سراسر جهان برای جذب استارتاپ‌ها وجود دارد و برای تصمیم‌گیری درست می‌باست همه چیز درباره ویزای استارتاپ را بدانید. با ما همراه باشید تا ویزاهای استارتاپ در کشورهای مختلف را بررسی کنیم.

برترین برنامه‌های ویزای استارتاپ و ویزای موسس در کشور‌ها

منطقه کشور برنامه درخواست ایده‌ال
آمریکای

شمالی

کانادا ویزای استارتاپ

کانادا

موسسان باتجربه استارتاپ با سرمایه‌گذاری موجود
آسیا تایوان ویزای استارتاپ

تایوان

موسسانی که در ابتدای مسیر خود و به دنبال سرمایه و محیط رشد هستند
آمریکای

جنوبی

شیلی استارتاپ

شیلی

موسسانی که در ابتدای مسیر خود و به دنبال سرمایه و محیط رشد هستند
اروپا لیتوانی ویزای استارتاپ

لیتوانی

موسسانی که در ابتدای مسیر خود و به دنبال دسترسی به اتحادیه اروپا و زیست‌بوم تکنولوژیک خودگردان هستند

 

به صورت کلی 46 برنامه ویزای استارتاپ و ویزای موسس در حال حاضر در جهان وجود دارد که امکان درخواست دسترسی به اقامت را در 39 کشور به متقاضیان می‌دهند‌.

ویزاهایی که موسسان تجارت‌های دورکار و فعال در حوز تکنولوژی را هدف قرار می‌دهند فقط‌ محدود به کشورهای در حال توسعه و کمتر شناخته‌شده نیستند. در واقع از بین 27 کشور اتحادیه اروپا، 26 کشور نوعی از ویزای استارتاپی را ارائه می‌دهند و به دنبال افرادی هستند که صاحب تجارتی جاافتاده هستند و یا حتی ایده‌ای برای ایجاد یک کمپانی سودآور را دارند. کانادا و آمریکا نیز دارای ویزای استارت آپ هستند. ویزای استارتاپ آمریکا نیز در دولت اوباما تایید شد اما، در دولت ترامپ به سرعت متوقف شد. تا‌ به اینجای سال 2022 نیز این ویزا در دولت بایدن پیشرفتی نداشته است.پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین استارتاپ های جهان را نیز مطالعه کنید.

اروپا

نوع ویزا برنامه کشور
استارتاپ Red-White-Red Card for Start-up Founders اتریش
استارتاپ Cyprus Startup Visa Scheme قبرس
استارتاپ Start-up Denmark دانمارک
Digital Nomad Estonia Digital Nomad Visa استونی
استارتاپ StartUp Visa Estonia استونی
استارتاپ Start-up Entrepreneur Residence Permit فنلاند
استارتاپ French Tech Visa فرانسه
Digital Nomad Remotely From Georgia گرجستان
موسس Self-Employed Residence Visa آلمان
موسس Start-up Entrepreneur Programme (STEP) ایرلند
استارتاپ Italian Startup Visa ایتالیا
استارتاپ Latvia Startup Visa لتونی
استارتاپ Startup Visa Lithuania لیتوانی
استارتاپ Dutch Startup Visa هلند
استارتاپ StartUP Visa پرتغال
استارتاپ San Marino Startup Visa سن مارینو
موسس Entrepreneur Visa Program اسپانیا
موسس Self-Employed Residence Permit سوئد
استارتاپ Innovator Visa انگلستان
استارتاپ UK Start-up Visa انکلستان

 

آمریکای شمالی

نوع ویزا برنامه کشور
موسس Enrepreneur Program Stream 1 کانادا
موسس Enrepreneur Program Stream 1 کانادا
استارتاپ Start-up Visa کانادا

 

آسیا

نوع ویزا برنامه کشور
استارتاپ Japan Startup Visa ژاپن
موسس Malaysia Established Enterpreneur مالزی
استارتاپ Malaysia New Entrepteneur pass مالزی
موسس EnterPass(Entrepteneur) سنگاپور
استارتاپ EnterPass(Innovator) سنگاپور
استارتاپ K-Startup Grand Challenge کره جنوبی
استارتاپ Taiwan Entrepreneur visa تایوان

 

امریکای جنوبی

نوع ویزا برنامه کشور
استارتاپ IncuBAte آرژانتین
استارتاپ Start-Up Brasil برزیل
استارتاپ Startup Chile شیلی
استارتاپ Ruta N کلمبیا
استارتاپ Start Up Jamaica جاماییکا
استارتاپ Startup Mexico مکزیک

 

اقیانوسیه

نوع ویزا برنامه کشور
موسس Business Innovation and Investment Visas استرالیا
استارتاپ Enrepreneur Work Visa نیوزیلند

 

کاراییب

نوع ویزا برنامه کشور
Digital Nomad Work From Anguilla آنگولا
Digital Nomad Welcome Stamp باربادوس
Digital Nomad Work From Bermuda Certifivate برمودا
Digital Nomad Global Citizen Concierge Program جزایر کیمن

 

هر کشوری دارای یک سری از نیازمندی‌ها است و از طرفی امتیازتی را نیز به شرکت‌های درحال رشد ارائه می‌دهد. این به این معنی است هر فردی که به دنبال دریافت این ویزا است، می‌بایست شرایط مختلف کشورها را بسنجد و به دنبال بهترین شرایط با توجه به نیاز‌های خودش باشد. چراکه خانه جدید شما باید بهترین شرایط را برای شما، خانواده و تجارتتان فراهم کند‌.

 آپ کانادا (به جز کبک)

ویزای استارتاپ کانادا اجازه اقامت دائم را به موسسان استارتاپ‌های واجد شرای می‌دهد. اما شرایط لازم برای دیافت این ویزای استارت آپ چیست؟ نکته مهم برای دریافت این نوع ویزا این است که ابتدا می‌بایست برای استارتاپ خود از طرف یک سازمان برگزیده (designated organization) پشتیبانی‌های لازم را دریافت کنید. این پشتیبانی می‌تواند سرمایه‌گذاری از طرف گروه‌های سرمایه‌گذاری، گروه‌های سرمایه‌گذاری فرشته (angel investor group) و یا سرمایه‌های بزرگ خطرپذیر (venture capital fund) باشد. این پشتیبانی همچنین می‌تواند تاییدیه و یا مشاکت یک مرکز رشد تجارت (business incubator) باشد.

محصول یا تجارت شما می‌بایست نوآورانه باشد، پتانسیل ایجاد شغل برای کانادایی‌ها و توانایی رقابت در خارج کانادا را نیز داشته باشد.

تا پنج نفر می‌توانند به عنوان عضوی از یک شرکت برای ویزا درخواست بدهند. هر یک از افراد نیز می‌بایست حداقل 10 درصد از حق رای را در شرکت داشته باشد.

متقاضیان و سازمان‌هاس پستیبانی‌‌کننده می‌بایست حداقل 50 درصد از حق رای شرکت را در زمان درخواست ویزا داشته باشند.

در طول بررسی درخواست ویزای استارتاپ کانادا، دولت می‌تواند یک اجازه اقامت موقت را برای شما صادر کند تا یه کانادا نقل مکان کنید‌. این اجازه به این منظور است که بتوانید فعالیت خود برای آغاز کنید. این رده ویزای استارتاپ به یک آزمون زبان نیز نیاز دارد.

هزینه‌های مربوط به این ویزا از 2075 دلار شروع می‌شوند و پروسه آن از 12 تا 16 ماه طول خواهد کشید.

توجه داشته باشید که کبک نیز دارای یک برنامه مهاجرت استارتاپی است که مستقل عمل می‌کند‌.

ویزای استارتاپ دانمارک

دانمارک درخواست ویزای استارتاپ شما را بررسی و در عرض 6 هفته نتیجه آن را به شما اطلاع می‌دهد. دپارتمان مهاجرت دانمارک به استارتاپ‌های دارای صلاحیت 2 سال اقامت و ویزای کار ارائه می‌دهد وشما می‌توانید چند بار برای افزایش زمان این ویزا اقدام کنید.

ویژگی‌های این ویزای استارت آپ چیست و چه مزایایی دارد؟  یک آژانس دولتی به صورت اختصاصی از این برنامه ویزای استارت آپ پشتیبانی می‌کند. موسسان و صاحبان استارتاپ‌ها به طیف گسترده‌ای از پشتیبانی دولتی دسترسی خواهند داشت. همچنین شما، همسر و فرزندانتان صلاحیت لازم برای بهره‌ندی از مزایای بهداشتی و درمانی از جمله سیستم مشهور درمانی و آموزشی دانمارک را خواهید داشت. محیطی که در آن تجارت خود را اداره می‌کنید، نقش مهمی در پیروزی و شکست شما خواهد داشت. نکته مهم این است که آیا از تجارت نوپای شما پشتیبانی کافی خواهد شد و یا خیر.

در سال 2015، مجله فوربز دانمارک را در رتبه اول بهترین کشور‌ها برای انجام تجارت قرار داده است. دانمارک همچنین به عنوان خوشحال‌ترین کشور جهان در سال 2016 شناخته شده است.

همه چیز درباره ویزای استارتاپ پرتغال

دولت پرتغال جزو پیشروترین کشورها در جذب مهاجر از طریق سرمایه‌گذاری است و لیزبون جامعه استارتاپی بسیار فعالی دارد.. این کشور از طریق راهکارهایی مثل مراکز On the Spot Firm تلاش کرده است تا محیط را برای انجام فعالیت‌های تجاری آماده کند. این مراکز به شما اجازه می‌دهند تا یک تجارت جدید و یا یک شعبه از یک کمپانی خارجی را در کمتر از یک ساعت ثبت کنید. دولت و مراکز رشد خصوصی و شتابدهنده‌های استارتاپ‌ها در این کشور به زبان‌های انگلیسی و پرتغالی فعال هستند. اما شرایط موثر ور بررسی این ویزای استارت آپ چیست؟ استارتاپ‌هایی که برای این برنامه درخواست می‌کنند در 5 دسته ارزیابی می‌شوند.

  • میزان نوآوری
  • پتانسیل رشد تجارت موردنظر
  • پتانسیل بازار
  • ظرفیت تیم مدیریت
  • پتانسیل ایجاد شغل

دیگر نیازمندی‌ها شامل:

  • نیاز است تا استارتاپ متمرکز بر حوزه تکنولوژی باشند.
  • استارتاپ باید نشان دهد که پتانسیل ایجاد شغل را دارد و در هر سال به میزان 325  هزار یورو بازگشت سرمایه خواهد داشت.

پایین بودن هزینه زندگی، سطح بالای زندگی و دسترسی به بازار و سرمایه اروپا همگی جزوی از نقاط مثبت گرفتن این نوع ویزا هستند و پرتغال را برای افرادی که به دنبال شروع یک فعالیت اقتصادی هستند، جذاب کرده اند.

این ویزا همچنین راهی است برای دستیابی به شهروندی و پاسپورت پرتغال.

ویزای استارتاپ و ویزای موسس نیوزیلند

ویزای موسس نیوزیلند فقط برای موسسان استارتاپ‌ها نیست و شامل هر کسی می‌شود که می‌خواهد تجارتی را در نیوزیلند ایجاد کند و یا بخرد. از طریق این برنامه می‌توانید برای اقامت تحت دسته‌ اقامت موسس (Entrepreneur Residence Category) اقدام کنید‌. برای موسسان مهاجر، زمان تایید صلاحیت دو سال است. هرچند طول زمان اقامت برای سرمایه‌گذاری بالای 500هزار دلارنیوزیلند در یک کمپانی، به 6 ماه کاهش یافته است. خانواده افراد درخواست‌کننده ویزا ‌ نیز مشمول این برنامه می‌شوند. این رده از ویزا راهی برای دریافت شهروندی و پاسپورت نیوزیلند هم بشمار می‌رود‌.

نیوزیلند این ویزا را برای سه سال ارائه می‌دهد و تایید آن دو مرحله دارد. مرحله اول یک ویزای کار یکساله است که اجازه خرید یا ایجاد یک تجارت را می‌دهد. مرحله بعدی اجازه اقامت دوساله است و در این زمان شما نشان خواهید داد که درحال توسعه و تحکیم کمپانی خود هستید.

شما برای تایید صلاحیت شدن برای ویزای استارتاپ نیوزیلند باید در 5 حوزه صلاحیت خود را ثابت کنید. اما شرایط لازم برای دریافت این ویزای استارت آپ چیست؟

  • می‌بایست حداقل به میزان 100 هزار دلار سرمایه‌گذاری ثابت داشته باشید(شامل سرمایه در گردش نمی‌شود).
  • دولت نیوزیلند می‌بایست تجارت شما را تایید کند. یک سیستم نمره‌دهی وجود دارد و می‌بایست در آن 120 نمره کسب شود. نمره‌ها به عواملی مثل احتمال موفقیت تجارت و یا ارزش کمپانی برای نیوزیلند اعطا می‌شوند.
  • شما به یک برنامه تجاری نیاز خواهید داشت که استوار بر روی ایده شما باشد و قدم‌های بعدی را مشخص کند.
  • نشان دهید که سابقه‌ پاک بدون ورشکستگی، کلاهبرداری و شکست دارید.
  • نشان دهید که شخصیت، سلامت و سطح زبان انگلیسی مناسبی دارید.

همه چیز درباره ویزای استارتاپ اسپانیا

ویزای استارت آپ در این کشور ویزای موسس اسپانیا (Spain Entrepreneur Visa) نام دارد. ویزای اسپانیا تفاوت‌هایی با دیگر ویزاهای مشابه دارد. اما تفاوت این ویزای استارت آپ چیست؟ نکته اصلی برای بررسی درخواست شما این است که تجارت شما چه منفعتی می‌تواند برای اسپانیا داشته باشد. درحالیکه بیشتر ویزاها تمرکز بیشتری روی نوآورانه بودن محصولات دارند، قواعد در اسپانیا آزادی بیشتری دارند‌. در اسپانیا شما باید نشان دهید که می‌توانید شغل ایجاد کنید و همچنین نقشه راه مشخص، پشتیبانی مالی کافی، بیمه و سابقه جنایی پاکی دارید. پروسه دریافت این ویزا نسبتا سریع است ولی پیشنهاد می‌شود از وکلای مهاجرت استفاده کنید تا با مدارک موردنیاز به مشکل نخورید. اسپانیا روند‌های گیج‌کننده‌ای دارد و همه مدارک می‌بایست به اسپانیایی و یا کاتالان ترجمه شوند.

همه چیز درباره ویزای استارتاپ شیلی

شیلی چندین برنامه دارد و برای ایده‌های نوآورانه پا را فراتر از ویزا می‌گذارد. شما در این کشور به بودجه دولتی، پشتیبانی مراکز رشد تجاری و بسیاری خدمات دیگر دسترسی خواهید داشت. جامعه استارتاپی این کشور در طول فرایند ایجاد یک استارتاپ از شما پشتیبانی خواهد کرد. در عوض این کشور به دنبال افرادی است که بتوانند روحیه تاسیس تجارت‌های جدید را در شیلی گسترش دهند. در حال حاضر بیش از 1300 استارتاپ در این برنامه قرار دارند.

شیلی زیرساخت‌های عالی، دسترسی به تخصص و هزینه زندگی و مالیات پایینی دارد. در این برنامه نکات مثبت زیادی برای موسسان استارتاپ‌هایی است که به دنبال مسیری ساده برای شیروع فعالیت خود هستند، وجود دارد

ویزای استارتاپ و ویزای موسس ژاپن

در ژاپن برنامه جدیدی در دسامبر 2017 معرفی شد که خدمات جذابی را به متقاضیان ارائه می‌دهد‌. اما این برنامه ویزای استارت آپ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ این برنامه در حال حاضر به شهر فوکوکا(Fukuoka) محدود شده است. این شهر کافه استارتاپی (Fukuoka Startup Café) را راه‌اندازی کرده است تا به بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها در مسیرشان کمک کند. این پشتیبانی شامل خدماتی کمکی گسترده‌ای در حوزه‌هایی مثل باز کردن حساب بانکی، خود فرایند ویزا، بازاریابی محصول در ژاپن و… می‌شود‌.

ویزای 6 ماهه استارتاپ ژاپن با بررسی‌ منظم پیشرفت استارتاپ قابل تمدید است. صاحبان استارتاپ‌های موفق به برنامه‌های یارانه‌ اجاره دفتر و مسکن ارایه شده توسط شهر دسترسی دارند. با این که امروزه فقط فوکوکا ویزای موسس را ارائه می‌دهد. امید می‌رود که بخش‌های دیگر ژاپن نیز از این روند پیروی کنند.

ویزای استارتاپ استونی

استونی بیشترین تعداد استارتاپ‌ها را به ازای هر نفر در اتحادیه اروپا دارد. برای مثال اسکایپ یک استارتاپ استونیایی بوده است. سرمایه‌گذاران فعال در محیط استارتاپی استونی افرادی چون ریچارد برنسون، پیتر تایل و شرکت‌های مثل Seedcamp، Matrix Partners وIntel Capital هستند. دولت استونی از پتانسیل استارتاپ‌ها آگاهی دارد و هم‌اکنون طیفی از ویزاها و اجازه‌های اقامت را ارائه می‌دهد. ویزای موسس استاندارد این کشور 12 ماهه و قابل تمدید است. به همسر موسس هم ویزای کار و اقامت تعلق می‌گیرد‌. متخصصان استونی را یکی از بهترین مکان‌های جهان برای استارتاپ‌ها می‌دانند.

اگر می‌خواهید کمپانی خود را در استونی تاسیس کنید ولی در آنجا مستقر باقی نمانید، دولت برنامه نوآورانه Estonia e-Residency را در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه به کمپانی شما اجازه می‌دهد تا در این کشور اروپایی تاسیس و اداره شود، حتی اگر شما در آنجا سکونت نداشته باشید. قیمت 80 یورو این برنامه آن را بسیار جذابتر نیز می‌کند.

ویزای سرمایه‌گذاری به عنوان موسس هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ یک قطبی جهانی سرمایه‌گذاری است و به بزرگ‌ترین بازار جهان دسترسی دارد. در این منطقه نیروی متخصص باکیفیت و زیرساخت‌ بی‌رقیب است. بااینکه هنگ‌کنگ به تازگی با مشکلات سیاسی و مالی مواجه شده است، آینده محیط تجاری هنگ‌کنگ همچنان سالم است.

ویزای سرمایه‌گذاری به عنوان موسس هنگ‌کنگ معمولا برای دو سال ابتدایی قابل‌ قبول است. می‌توانید ویزا را برای دوره‌های سه ساله دیگر تمدید کنید.

این ویزا همسر/پارتنر و هر کودک غیرمستقل و ازدواج نکرده زیر 18 سال را پوشش می‌دهد.

روند درخواست ویزا به صورت کلی 4 هفته است.

این برنامه  ویزای موسس به دنبال جذب تجارت‌ها در سطح جهانی است. اما شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزای استارت آپ چیست؟ دو شرط اصلی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشلره شده است:

  • هیچ مشکل فردی ازجمله جرم‌های جدی و ورشکستگی نباید وجود داشته باشد.
  • صلاحیت تکنیکی یا سه‌گانه (tertiary) مناسب.

شما می‌توانید با جامعه اقتصادی هنگ‌کنگ همکاری کنید. این همکاری می‌تواند از طریق سود، ایجاد شغل، سرمایه‌گذاری و یا معرفی مهارت یا تکنولوژی جدید باشد. شما باید مشخص کنید که تجارت شما چگونه این نتایج را به همراه خواهد داشت.

 

ویزای استارت آپ چه کاربردی دارد

 

همه چیز درباره ویزای استارتاپ (ویزای EnterPass) سنگاپور| ویزای استارتاپ

این ویزا چند دسته از ویزاهای استارتاپ و موسس را پوشش می‌دهد. اگر به تازگی تجارتی را آغاز کرده و یا قصد آغاز آن را دارید، ممکن است واجد شرایط دریافت این ویزا باشید. اما برای موسسان یک مانع وجود دارد و این افراد می‌بایست یکی از سه معیار زیر را داشته باشند.

شرایط برای دریافت این نوع از ویزای استارت آپ چیست؟

  • می‌بایست حداقل 100 هزار دلار سنگاپور سرمایه‌گذاری تضمین‌شده از طرف یک سرمایه‌گذار تایید‌شده داشته باشید. در لیست تایید‌شده گروه‌های فرشته (Angel) و VCها وجود دارند‌.
  • شما در یک مرکز رشد یا شتاب‌دهنده دولتی ثبت شده باشید.
  • سابقه استارتاپی و شبکه تجاری قابل‌توجهی داشته باشید.

اگر محصول نوآورانه‌ای دارید (حق امتیاز منطبق با قانون)، راه دیگری نیز وجود دارد. این راه نیز سه گزینه دارد.

  • یک ایده را به ثبت برسانید که به تجارت شما نسبت به رقبا برتری می‌دهد.
  • یک همکاری تحقیقاتی با یک موسسه تایید‌شده سنگاپوری.
  • داشتن یک سابقه فوق‌العاده در حوزه تخصص خود‌.

ویزای موسس هلند

هلند کشور موسسان است‌. این موضوع در ویزای موسس فوق‌العاده ارائه‌شده توسط دولت هلند خود را نشان می‌دهد. دسترسی به برنامه استارتاپ این کشور اتحادیه اروپا نیاز به سه عامل دارد:

  • داشتن یک ایده عالی.
  • همکاری با یک شتاب‌دهنده، مرکز رشد، تسهیل‌کننده یا راهنمای هلندی.
  • داشتن حداقل 13 هزار یورو برای پشتیبانی از خودتان.

برآورده کردن عوامل گفته‌شده منجر به دریافت ویزای استارتاپ 12 ماهه می‌شود‌. این ویزا قابل تمدید است و اگر تجارت شما موفقیت‌آمیز باشد، می‌تواند منجر به دریافت اقامت و شهروندی نیز بشود. هلند کشوری است که به صورت مداوم در بین ده کشور برتر دنیا قرار می‌گیرد‌. این کشور به بازار اتحادیه اروپا دسترسی دارد، مردم تحصیل‌کر‌ده‌ و جامعه‌ای پویا دارد. ویزای موسس هلند می‌تواند اولین مرحله برای افرادی باشد که ایده تاسیس یک استارتاپ را دارند‌.

ویزای استارتاپ ایرلند

ایرلند خانه 3 تا از 5 کمپانی بزرگ بازی‌سازی جهان(مثل EA و Activision) و 9 تا از 10 کمپانی پیشرو در حوزه تکنولوژی و اینترنت (مثل Facebook و Google) است. همچنین دوبلین در سال 2015 پایگاه بیش از 2000 استارتاپ بوده است.استارتاپ‌هایی سبب درآمد 300 هزار یورویی برای این شهر شده اند.

همانطور که گفته شد، استقبال زیادی از استارتاپ ویزای ایرلند می‌شود. اما علت استقبال از ویزای استارت آپ چیست؟ دلیل محبوبیت ایرلند در بین استارتاپ‌ها پشتیبانی مالی و عملی دولت و پایین بودن مالیات بر شرکت‌های سهامی است. دیگر نقاط مثبت شامل عضویت اتحادیه اروپا، رابطه نزدیک با اقتصاد آمریکا، اجتماع‌ سرمایه، زیست‌بوم تکنولوژی فعال و حضور نیرو‌های متخصص بین‌المللی است. مهمان‌پذیر بودن و برنامه منعطف ویزای استارتاپ این کشور، آن را تبدیل به گزینه مناسبی برای کار و زندگی کرده است.

ویزای استارتاپ به اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا تحت یک ویزا مهاجرت کنند. همچنین این ویزا در ابتدا به دنبال ایجاد شغل نیست (اما می‌بایست پتانسیل ایجاد ده شغل در 3 تا 4 را داشته باشد). موسسان باید ثابت کنند که به 50 هزار یورو سرمایه برای تجارت دسترسی دارند و استارتاپ آن‌ها دارای ایده‌ای با پتانسیل بالا است. ویزای استارت آپ ایرلند راهی برای گرفتن اقامت دائم و شهروندی ایرلند برای موسس استارتاپ و خانواده‌اش است.

ویزای موسس فرانسه

بطور کلی فرانسه استقبال بسیار خوبی از موسسان استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه تکنولوژی می‌کند‌. البته برای پذیرش درخواست ویزای هر دسته از متقاضیان نیازمندی‌های متفاوتی وجود دارد و ما در اینجا فقط به استارتاپ‌ها می‌پردازیم. فرانسه برای افزایش جذب استارتاپ‌ها برنامه ویژه‌ای به نام  French Tech Ticket دارد. هدف French Tech Ticket کمپانی‌های استارتاپی هستند. این برنامه چیزی بیشتر از راهی سریع برای رسیدن به اقامت فرانسه است و فواید زیاد دیگری نیز دارد. این فواید شامل کمک هزینه و فضای اداری رایگان در بهترین مراکز رشد پاریس است.

سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فرانسوی از یک میلیارد دلار در سال 2014 به 2 و سپس 2.4 میلیارد دلار به ترتیب در سال‌های 2015 و 2016 رسیده است. این جریان ورود پول نشان می‌دهد که فرانسه سریع‌ترین رشد زیست‌بوم استارتاپی را در اروپا در پنج سال گذشته داشته است و امروزه بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر را در اروپا دارد. اما شرایط دستیابی به این ویزای استارت آپ چیست؟  برای دریافت این ویزا، استارتاپ شما می‌بایست با یک شتاب‌دهنده و یا مرکز رشد فرانسوی همکاری کند. به‌علاوه شما می‌بایست به اندازه‌ای سرمایه داشته باشید که به مدت یک سال از خود پشتیبانی کنید (حدود 18 هزار یورو). بعد از آن ویزای موسس قابل تمدید است.

اجازه اقامت موقت لتونی

لتونی سیستم پشتیبانی فوق‌العاده‌ای برای استارتاپ‌ها دارد وامروزه دارای یک برنامه ویزای استارتاپ سریع‌الانتقال است. اما شرایط دستیابی به این ویزای استارت آپ چیست؟ شما می‌بایست بنیان‌گذار یک کمپانی باشید که بر روی یک ایده نوآورانه با پتانسیل بالا بنا شده است و مقدار کمی پول نقد نیز در بانک داشته باشید. با این شرایط شما صلاحیت لازم برای گرفتن ویزای موقت یک ساله را خواهید داشت. تا پنج نفر از موسسان کمپانی می‌توانند برای ویزا درخواست بدهند. اجازه اقامت شامل همسر و فرزندان غیرمستقل نیز می‌شود‌. همچنین درخواست ویزای شما می‌تواند در کمتر از یک هفته بررسی شود.

مشاوره اخذ ویزای استارتاپ

برای تمدید این ویزای استارت آپ بعد از یک سال، می‌بایست دارای یک سری شرایط باشید. شما در طول یک سال می‌بایست تجارت خود را در لیتونی بنا کرده باشید و آن را گسترش و رشد داده باشید. و یا می‌بایست از یک VC به میزان 30 هزار یورو و یا از یک فرشته شتابدهنده/تجارت به میزان 15 هزار یورو سرمایه جمع‌آوری کرده باشید. برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه اخذ ویزای استارتاپ کانادا و انگلیس با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.