apply4residency
Search
Close this search box.

ثبت برند بین المللی

در این نوشته شما میخوانید:

ثبت برند جهانی یا بین المللی در حقیقت همان جهانی سازی یک برند است که باعث  ارائه کالاها وخدمات یک برند در سطح جهانی خواهد شد. این فرآیند با دو روش توافق نامه Trips و توافق نامه مادرید امکان پذیر است که برای ثبت برندها ایرانی از روش توافق نامه مادرید استفاده می‌شود.  ثبت برند تحت سیستم مادرید با ارائه یک اظهارنامه در سطح بین المللی و فراهم کردن شرایط و پرداخت هزینه‌های مربوطه امکان پذیر است.

در ادامه مطلب ضمن بررسی تعریف دقیق ثبت برند جهانی، به مزایا و اهمیت این فرآیند در گسترش کسب و کارها می‌پردازیم،

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل و هزینه های مربوط به فرایند ثبت برند بین المللی، با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید و کارشناسان به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی کنند. 

 

تعریف ثبت برند جهانی

همانطور که گفتیم ثبت برند بین المللی در واقع همان ثبت نام تجاری یک کسب و کار تحت سیستم مادرید است.  این سیستم در حال حاضر دارای ۸۵ عضو اصلی است که این اعضا علامت‌های تجاری ثبت شده در این سیستم را پذیرفته و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنند. از سال 1382 کشور ایران نیز به عضویت سیستم مادرید درآمده و صاحبان کسب و کارها می‌توانند برای ثبت نشان تجاری خود در این سیستم اقدام کنند.

به منظور ثبت برند بین المللی لازم است ابتدا نشان تجاری خود را به صورت داخلی به ثبت برسانید و سپس نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید. با انجام مراحل مربوطه و در نهایت با انتخاب و گزینش کشور مقصد برای ثبت برند و علامت تجاری اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

 

دلایل ثبت برند بین المللی

اصلی ترین دلیل ثبت برند بین المللی افزایش اعتبار برند شما با بهره مندی از قراردادهای جهانی می‌باشد. در واقع زمانی که شما نشان تجاری مجموعه خود را به صورت بین المللی به ثبت می‌رسانید به صورت فعال می‌توانید از قراردادها و معاهدات تحت سیستم مادرید مانند TRIPS،OHIM و… بهره مند شوید. استفاده از این نوع معاهدات برای کسب و کارها یک مزیت محسوب می‌شود زیرا از طریق قانونی می‌توان کسب و کار و تجارت خود را گسترش داد. در این شرایط صاحبان کسب و کار نیز آزادی عمل بیشتری دارند و می‌توانند با انتخاب‌های هوشمندانه و برنامه ریزی شده، نسبت به گسترش کسب و کار خود در حوزه جهانی گام بردارند.

لازم به ذکر است که در کشور ما نیز قوانین مربوط به ثبت برند جهانی مشابه قوانین بین المللی است و تنها دارای اندکی تفاوت جزئی می‌باشد، بنابراین پس از اتمام ثبت برند خود در ایران لازم است درخواست ثبت نشان تجاری را به دفاتر ثبت جهانی نیز ارجاع دهید.

 

مزایای ثبت برند بین المللی

با انجام مراحل مرتبط با ثبت نام تجاری در سیستم مادرید، می‌توان از مزایای بسیار زیادی برخوردار شد از جمله مهم ترین مزایای ثبت برند بین المللی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد شهرت برای شرکت‌هایی که صاحب نام تجاری و برند هستند.
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی و هزینه‌های مرتبط با تبلیغات شرکت‌های تجاری از طریق ثبت برند جهانی امکان پذیر است.
  • شرکت‌هایی که دارای برند جهانی هستند می‌توانند با درج علامت آن در نام تجاری خود باعث کسب اعتبار بین المللی برای شرکت خود شوند.
  • مصرف کنندگان کالاهای شرکت شما در سراسر دنیا با محصولات تولیدی برند شما آشنا خواهند شد که این مورد یکی از بهترین مزایای ثبت نشان تجاری محسوب می‌شود.
  • ثبت برند جهانی در نهایت منجر به سود دهی بیشتر برای صاحبان کسب و کارها خواهد شد.
  • ثبت کردن یک برند با لوگوی مخصوص و نام جاری منحصر بفرد باعث جلوگیری از سوء استفاده مقلدان از طرح‌ برند مجموعه شما خواهد شد.
  • برندهایی که ثبت جهانی شوند از حمایت‌های قانونی برخوردار خواهند شد.

با توجه به مزایای ثبت برند جهانی، لازم است صاحبان کسب و کارها برای گسترش اعتبار مجموعه خود در سطح جهانی و شناخته شدن در بازارهای بین المللی، نسبت به ثبت نشان تجاری خود تحت سیستم مادرید اقدام کنند.

 

در صورت تمایل میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ثبت شرکت بین المللی نیز مراجعه کنید. 

 

اهمیت ثبت برند بین المللی برای کسب و کارها

ثبت برند بین المللی علاوه بر مزایایی که برای صاحبان کسب و کارها دارد سبب گسترش عرصه کسب و کار شما می‌شود و در نهایت منجر به دستیابی به اعتبار بیشتر در خارج از مرزهای کشور خواهد شد.

از آنجا که ثبت برند جهانی تحت معاهدات و قوانین خاصی صورت می‌پذیرد، می‌توان آن را به عنوان پلی برای روبرویی با بازار هدف بزرگتر در نظر گرفت.

 

دریافت مشاوره ثبت برند جهانی از مجموعه اپلای 4

موسسه اپلای 4 با دارا بودن مشاوران تخصصی حق مالکیت معنوی (IP) و ثبت برند و نشان تجاری بین‌المللی می‌تواند برای انجام این گام مهم محافظت از مالکیت معنوی شما در محیط بین‌المللی کمک نماید. کیفیت بالای مشاوران در کنار هزینه‌های منصفانه انجام این خدمات می‌تواند یکی از نگرانی‌های مهم شما در این زمینه را رفع نماید.

ما در مجموعه اپلای 4 آماده خدمات رسانی و همراهی با شما در این زمینه هستیم. 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

سوالات متداول

مقدار پول مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا، با توجه به تعداد نفرات خانواده متقاضی مشخص می‌شود. برای دانشجو مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا بدون احتساب شهریه و ۸۳۳ دلار در هر ماه است. اولین عضو خانواده دانشجو (همسر): ۴ هزار دلار کانادا (بدون احتساب شهریه) و ۳۳۳ دلار در هر ماه- سایر اعضای خانواده (فرزند): ۳ هزار دلار کانادا (بدون احتساب شهریه) و ۲۵۵ دلار در هر ماه.

امکانی به عنوان تبدیل ویزا در قوانین مهاجرت کانادا وجود ندارد و تنها فرد می تواند با داشتن شرایطی خاص ویزای تحصیلی کانادا و یا اجازه کار در کانادا را دریافت کند. معمولا آن دسته از گردشگرانی که با داشتن ویزای توریستی و مولتی کانادا قصد شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت 6ماهه یا کمتر را داشته باشند (نظیر دوره زبان)، نیازی به دریافت ویزا و مجوز تحصیلی این کشور نخواهند داشت. آنها می‌توانند پیش از اتمام اعتبار ویزای توریستی خود، دوره مورد نظر را تکمیل نمایند. اما اگر قصد ثبت‌نام در یک دوره آموزشی طولانی‌مدت در کانادا برای بیش از 6ماه را دارید و یا زمان مجاز اقامت شما از دوره یک موسسه آموزشی DLI فراتر خواهد رفت، شما باید از خارج از کانادا برای ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل یا همان study permit درخواست دهید.

یکی از دلایل استفاده از موسسات مهاجرتی پیچیدگی و تنوعی است که در برنامه‌های مهاجرتی معرفی‌شده از سوی دولت کانادا وجود دارد، برخی از ابزارهایی که برای خود ارزیابی معرفی می‌شوند، در همه موارد توانایی ارزیابی دقیق از شرایط متقاضی را ندارند و همواره قابل‌اطمینان نخواهند بود. بنابراین، تصویر کاملی از شرایط شما به‌وسیله‌ برخی از این امکانات ارائه نخواهد شد. از طرفی تفسیر اشتباه از قوانین مهاجرتی کانادا منجر به بروز خطاهای رایجی می‌شود که درنتیجه‌ این خطاها، تأخیرهایی غیرضروری که می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد، در روند مهاجرت به کانادا رخ می‌دهند. بنابراین استفاده از یک موسسه معتبر در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد. به علاوه، اثبات توانایی‌ها، انگیزه‌ها و هویت شما به آفیسر‌های ویزا کاری ظریف و بسیار حساس است و نیازمند دقت ریزبینانه همراه اطلاع از قوانین است. نقش موسسه‌ها و وکلا در مهاجرت رفع این نیاز است.

چرا اپلای 4؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

[gravityform id=”8″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.