apply4residency
Search
Close this search box.

آلمان: انواع مختلف مجوزهای اقامت

مجوزهای اقامت آلمان

در این نوشته شما میخوانید:

آلمان:  انواع مختلف مجوزهای اقامت

هر کسی که قصد زندگی ، تحصیل یا کار در آلمان را داشته باشد نیاز به Aufenthaltstitel یا مجوز اقامت دارد.

صرف‌نظر از اینکه آیا تبعه خارجی به دنبال تحصیل در خارج از کشور آلمان یا مهاجرت به آلمان است، با این وجود مجوز اقامت برای آن‌ها مورد نیاز خواهد بود.

در حالی که شهروندان کشورهای خاص – که به طور کلی برای اقامت ۳ ماه اول در آلمان به ویزا نیاز ندارند – می‌توانند درخواست مجوز اقامت پس از ورود به کشور را داشته باشند، آن‌هایی که از کشورهای دیگر می‌رسند باید قبل از ورود به آلمان درخواست ویزا دهند.

انواع ویزای آلمان که می تواند برای افراد از داخل آلمان یا از طریق سفارت یا کنسولگری آلمان در کشورشان درخواست شود شامل موارد زیر است:

ویزای دانشجویی

 

اولین قدم برای تحصیل در خارج از کشور آلمان پذیرش در یک دانشگاه آلمانی یا یک دوره آموزش زبان است. سایر شرایط خاص – داشتن دارایی کافی و نامه پذیرش از موسسه ای در آلمان – نیز باید رعایت شود.

 

به عنوان اثبات داشتن دارایی، یک دانشجوی خارجی که قصد تحصیل در آلمان در سطح دانشگاهی را دارد، باید ]Sperrkontoحساب مسدود شده] ، با حداقل 9،936 یورو [یا 10،932 یورو برای دانشجویان دوره زبان] داشته باشد.

 

ویزای جوینده کار

 

با اجازه دادن به دارنده ویزا برای ماندن به مدت ۶ ماه در کشور، ویزا جوینده کار آلمان JSV))  سکوی ایده‌آلی برای شهروند خارجی برای یافتن شغلی در داخل آلمان ارائه می‌دهد.

 

از آنجا که می توان مصاحبه ها را به صورت حضوری در آلمان انجام داد، JSV آلمان می تواند شانس ایجاد شغل برای تبعه خارجی را در این کشور بسیار افزایش دهد.

 

مدرک آموزش آکادمیک یا حرفه‌ای مورد نیاز است. به همین ترتیب، لازم است که تبعه خارجی بتواند ثابت کند که می‌تواند هزینه‌های زندگی خود را در آلمان تامین کند.

 

به عنوان اثباتی بر وجوه، فرد می‌تواند یک  Verpflichtungserklarung ارایه دهد، یعنی یک اظهارنامه از طرف یک دوست یا عضو خانواده که حمایت مالی را تضمین می‌کند؛ یا یک حساب مسدود شده را نشان دهد.

ویزای اشتغال

برای یک تبعه خارجی که بتواند در خارج از کشور کار کند، شرکتشان باید بیانیه‌ای را به ) Bundesagentur furاداره استخدام فدرال( صادر کند. این بدان معناست که فرد مورد نظر به طور منحصر به فرد برای موقعیت تحت بررسی واجد شرایط است به گونه‌ای که هیچ ملیت آلمانی یا اتحادیه اروپا وجود ندارد.

اثبات درآمد نیز باید ارائه شود. وجوه مورد نیاز در یک موقعیت خاص ممکن است از ملیتی به ملیت دیگر متفاوت باشد.

کارت آبی

کارت آبی ساده ترین راه برای هر فرد از هر ملیت – و خانواده نزدیک آنها – برای اخذ مجوز اقامت در آلمان است.

 

آلمان بالاترین تأیید کننده کارتهای آبی در اتحادیه اروپا است که سالانه 90 درصد کارتهای تخصیص یافته را ارائه می دهد. یک کارت آبی به فرد امکان ماندن و کار در آلمان را می‌دهد.

علاوه بر داشتن مدرک دانشگاهی، فرد همچنین باید الزامات حقوق و دستمزد را نیز داشته باشد.

به طور کلی، افراد علاقمند ممکن است از کشور مبدا خود درخواست دهند. برخی از آن‌ها ممکن است بتوانند در شرایط خاصی در آلمان زندگی کنند.

ویزای آزاد

آلمان همچنین انواع مختلفی از ویزای آزاد را ارائه می‌دهد. برلین یک ویزای آزاد ارائه می‌دهد. اکثر کشورهای آلمان برای نویسندگان مستقل یا روزنامه نگاران ویزا دارند.

معمولا، هیچ نیازی به ارائه یک برنامه مالی به همراه درخواست ویزا وجود ندارد.

کارت نقل و انتقالات درون شرکتی [ICT]

کارت انتقال درون شرکتی یا کارت ICT برای کارگران غیر اتحادیه اروپا صادر می شود که برای کار در شعبه ای از شرکت خود در آلمان به آلمان نقل مکان می کنند.

کارگر باید متخصص و یا در این زمینه مدیر باشد.

اقامت دائم

اکثر اتباع خارجی – که قبلاً حداقل 5 سال از این طریق با آلمان تماس داشته اند – ممکن است واجد شرایط درخواست Niederlassungserlaubnis ، برای اقامت دائم در آلمان باشند.

برای سکونت در آلمان به عنوان یک ساکن دارای اقامت موقت، فرد باید شرایط خاصی را داشته باشد. آن‌ها باید برای ۵ سال بدون وقفه در آلمان زندگی کنند، برای خود و اعضای خانواده شان در آلمان، فضای کافی برای زندگی داشته باشند و باید بتوانند برای نشان دادن اینکه آن‌ها دانش کافی از سیستم‌های اجتماعی و قانونی در آلمان دارند، در آزمون شرکت کنند.

موسسه Apply4Residency گستره وسیعی از محصولات و خدمات مهاجرتی و ویزا و همچنین خدماتی برای مهاجران/دانشجویان مشتاق و علاقمند فراهم می­نماید. این خدمات و محصولات شامل؛ ویزای کاری آلمان، ویزای کسب و کار شینگن، ویزای تحصیلی شینگن، ویزای توریستی شینگن و همچنین ویزای کاری شینگن می­باشد.

اگر شما به دنبال تحصیل، کار، سفر توریستی، سرمایگذاری و یا مهاجرت به آلمان هستید، با موسسه معتبر ویزا و امور مهاجرتی A4R در ارتباط باشید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.