apply4residency
Search
Close this search box.

اقامت آلمان با خرید ملک یا ویزای خوداشتغالی

اقامت آلمان با خرید ملک یا ویزای خوداشتغالی

در این نوشته شما میخوانید:

آیا امکان اخذ اقامت آلمان با خرید ملک یا ویزای خوداشتغالی وجود دارد؟ اگرچه آلمان ویزای طلایی ندارد؛ اما اگر کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید که منافع یا نیازهای اقتصادی را برآورده کند، می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری تابعیت این کشور را به دست آورید. بدین ترتیب می‌توانید مجوز اقامت آلمان با خرید ملک را دریافت کرده و پس از 6 الی 8 سال شهروند این کشور شوید.

برای سرمایه‌گذاری در آلمان و اخذ اقامت آلمان با خرید ملک، باید طبق ماده 21 قانون اقامت آلمان، ویزای خوداشتغالی (Self-employment) که به‌عنوان ویزای کارآفرینی (Entrepreneurial Visa) یا راه‌اندازی کسب و کار (Setting Up a Business) نیز شناخته می‌شود، درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد که برای تاسیس یک شرکت یا کسب و کار وارد آلمان شوید. در این مقاله از سری مقالات اپلای 4 با ما همراه باشید تا به بررسی اخذ اقامت آلمان با خرید ملک بپردازیم.

نحوه اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

نحوه اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

دریافت اقامت آلمان با خرید ملک یا سرمایه گذاری؟ برای اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری، باید برای اخذ ویزای خوداشتغالی (کارآفرینی) درخواست دهید و کسب و کاری را راه‌اندازی کنید که سهم قابل‌توجهی در اقتصاد آلمان (از طریق استخدام حداقل 5 کارمند جدید) داشته باشد. علاوه‌بر‌این، شما باید حداقل 6 سال قبل از ارائه درخواست اخذ تابعیت آلمان در این کشور زندگی کرده و در جامعه این کشور ادغام شوید.

البته این یک مسیر مستقیم برای اخذ تابعیت آلمان نیست؛ اما از طریق اخذ ویزای کارآفرینی، می‌توانید انتظار داشته باشید که پس از سه سال، اقامت دائم آلمان و بعد از 6 سال، تابعیت این کشور را به دست بیاورید. اخذ تابعیت آلمان از طریق اخذ ویزای کارآفرینی یک روند سریع است؛ زیرا اکثر مهاجران تنها پس از 4 الی 5 سال اقامت دائم این کشور را دریافت می‌کنند.

اقامت آلمان با خرید ملک؛ الزامات اخذ ویزای خوداشتغالی آلمان

به غیر از دریافت اقامت آلمان با خرید ملک، به‌منظور درخواست ویزای خوداشتغالی و راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان، باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • باید یک طرح تجاری جامع ایجاد کرده و اهداف خود را مشخص کنید.
  • دارای تجربه تجاری مرتبط باشید.
  • کسب‌وکار یا شرکت موردنظر شما تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد و تقاضای منطقه‌ای یا اقتصادی را برآورده سازد.
  • کسب‌وکار یا شرکت موردنظر شما باید حداقل 5 نفر را در آلمان استخدام کند.
  • شما باید تمکن مالی موردنیاز برای کسب‌وکار خود را ارائه دهید. حداقل سرمایه‌گذاری برای اخذ تابعیت آلمان

حداقل مبلغ موردنیاز برای ویزای کارآفرینی آلمان تعیین نشده است. بااین‌حال، به شما توصیه می‌کنیم که حداقل 360000 یورو سرمایه‌گذاری کنید. این مبلغ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری شما تمام الزامات تعیین شده توسط دولت آلمان را برآورده خواهد کرد.

اخذ تابعیت آلمان پس از راه‌اندازی کسب‌وکار چقدر طول می‌کشد؟

اخذ تابعیت آلمان پس از راه‌اندازی کسب‌وکار چقدر طول می‌کشد؟

پس از راه‌اندازی کسب‌وکار در آلمان، پس از 6 الی 8 سال می‌توانید موفق به اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری شوید. روند گام به گام اخذ اقامت آلمان با سرمایه‌گذاری به شرح زیر است:

1. ایجاد یک طرح تجاری

شما باید با کارشناسان حقوقی، مالی و مهاجرتی کار کنید تا یک طرح تجاری که شرایط سرمایه‌گذاری در آلمان را دارد، تهیه کنید. این طرح باید کامل باشد، تمام جنبه‌های ایده شما را با جزئیات توضیح دهد و نشان دهد چگونه بر اقتصاد تأثیر مثبت خواهد گذاشت. طرح تجاری شما توسط اتاق بازرگانی و صنعت آلمان بررسی خواهد شد.

2. اقدام برای اخذ ویزای خوداشتغالی از طریق سفارت آلمان

درصورتی‌که اتاق بازرگانی طرح کسب‌وکار شما را تأیید کند، باید نسبت به اخذ ویزای خوداشتغالی در سفارت آلمان واقع در کشور خود اقدام کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار وارد آلمان شوید.

3. دریافت مجوز اقامت موقت

زمانی که وارد آلمان می‌شوید، مجوز اقامت موقت از اداره مهاجرت دریافت خواهید کرد. این مجوز برای سه سال صادر می‌شود و قابل‌تمدید است. مجوز اقامت موقت این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا در آلمان زندگی کرده و شرکت خود را در این کشور اداره کنید.

4. دریافت مجوز اقامت آلمان

پس از سه سال اقامت بدون وقفه در آلمان، می‌توانید مقیم (دائم) این کشور شوید. با اقامت آلمان، امنیت بیشتری درمورد وضعیت اقامت خود خواهید داشت.

5. درخواست تابعیت آلمان

زمانی که در مجموع 8 سال بدون وقفه در آلمان زندگی کردید، می‌توانید به‌عنوان یک شهروند آلمانی درخواست تابعیت دهید؛ اگر به خوبی در جامعه آلمان ادغام شده‌اید و به زبان آلمانی تسلط دارید، می‌توانید پس از 6 سال اقامت بدون وقفه برای اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری درخواست دهید.

مدت‌زمان اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

مدت‌زمان اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

در ادامه جدول زمانی برای اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری تجاری را به شما ارائه می‌دهیم:

  • دریافت ویزا و تأیید طرح تجاری: 4 الی 6 ماه
  • تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم: 3 سال
  • اخذ تابعیت آلمان در صورت برخورداری از شرایط لازم: 3 الی 5 سال

آیا می‌توان برای اعضای خانواده‌ نیز درخواست اقامت آلمان با خرید ملک را داد؟

بله؛ درصورتی‌که قصد سرمایه‌گذاری یا تأسیس شرکت در آلمان را دارید، شما و اعضای خانواده‌تان می‌توانید برای اخذ ویزای آلمان درخواست دهید. پس از گذشت چند سال، شما و افراد خانواده‌تان می‌توانید برای اخذ اقامت دائم یا تابعیت آلمان درخواست دهید. شما می‌توانید درخواست اقامت افراد زیر را در درخواست خود بگنجانید:

  • همسر یا شریک زندگی
  • فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال
  • فرزندان بزرگسالی که به شما یا همسرتان چه از نظر مالی و چه به دلیل مشکلات جسمی وابسته باشند

اعضای خانواده شما می‌توانند در آلمان به کار یا تحصیل بپردازند و پس از 5 سال واجد شرایط درخواست اقامت دائم آلمان خواهند بود.

مدارک موردنیاز برای اخذ تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

هنگام درخواست ویزای کارآفرینی (خوداشتغالی) آلمان به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس در اندازه پاسپورتی (6*4)
  • طرح کسب‌وکار جامع
  • تمکن مالی
  • اثبات برخورداری از وجوه لازم برای سرمایه‌گذاری
  • مدرکی که منبع سرمایه شما را اثبات کند.
  • ثبت‌نام در German Trade Register
  • مدرکی که اثبات کند تحصیلات دانشگاهی شما با ایده کسب‌وکار موردنظرتان مرتبط است.
  • رزومه شما که باید شامل مدارک حرفه‌ای، تحصیلی و گواهینامه‌ها باشد.
  • مدارک اقامت در آلمان: برای اینکه ثابت کنید در آلمان مکانی برای اقامت دارید، باید یک قرارداد اجاره یا مدرکی مبنی بر مالکیت خانه ارائه دهید.
  • گواهی بیمه سلامت: باید اثبات کنید که شما و خانواده‌تان از بیمه درمانی آلمان (چه دولتی و چه خصوصی) برخوردار هستید.
  • اگر سن شما بالای 45 سال است، مدارک برنامه بازنشستگی مانند پس‌انداز، مستمری، بازنشستگی خصوصی یا بیمه عمر و… را ارائه دهید.

توجه داشته باشید مدارک موردنیاز اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری بسته به ملیت، نوع سرمایه‌گذاری و اینکه آیا به همراه خانواده به آلمان سفر می‌کنید یا خیر متفاوت است.

مزایای سرمایه‌گذاری در آلمان

از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در آلمان و همچنین اخذ اقامت آلمان با خرید ملک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلمان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است. اقتصاد قوی، موقعیت مرکزی و بازار آزاد (و استقبال از سرمایه‌گذاران جدید)، این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری تبدیل نموده است.
  • شما می‌توانید اعضای خانواده تان را به همراه خود به این کشور بیاورید. همسر و فرزندان شما می‌توانند به همراه شما به آلمان بیایند. آن‌ها از نظر تحصیل، کار، مراقبت‌های بهداشتی و اقامت از حقوقی مشابه با شما برخوردار خواهند بود.
  • آلمان از نظر کیفیت زندگی یکی از بهترین کشورهای دنیا است. این امر شامل امنیت اجتماعی، آموزش، فرصت‌های شغلی و مراقبت‌های بهداشتی است.
  • پس از 6 الی 8 سال، شما واجد شرایط اخذ پاسپورت آلمان می‌شوید. بدین ترتیب، شما بدون نیاز به ویزا به بیش از 145 کشور در سراسر دنیا دسترسی خواهید داشت.
  • به اتحادیه اروپا دسترسی خواهید داشت. به‌عنوان یک مقیم دائم آلمان، می‌توانید بدون نیاز به ویزا از تمام کشورهای حوزه اتحادیه اروپا دیدن کنید. در نهایت، با برخورداری از تابعیت آلمان می‌توانید آزادانه به هرکدام از کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کنید و به کار و سرمایه‌گذاری بپردازید.
  • آلمان یک مکان عالی برای زندگی است. از سیستم جهانی مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا دانشگاه‌های مشهور دنیا، زیرساخت‌های یکپارچه و مکان‌های زیبای تاریخی، این کشور را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی تبدیل کرده است.

آیا امکان اخذ اقامت آلمان با خرید ملک وجود دارد؟

آیا امکان اخذ اقامت آلمان با خرید ملک وجود دارد؟

از نظر فنی برای اقامت آلمان با خرید ملک، شما نمی‌توانید تابعیت یا اقامت دائم آلمان را صرفاً با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دریافت کنید. بااین‌حال، اگر بتوانید در آلمان زندگی کنید و به سرمایه شخصی خود متکی باشید، در صورت خرید املاک و مستغلات ممکن است به شما مجوز اقامت موقت اعطا شود. با اخذ مجوز اقامتی که بدین منظور دریافت کرده‌اید، مجاز به هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی نخواهید بود و امکان نخواهد داشت که از طریق این مسیر واجد شرایط اخذ تابعیت آلمان و دریافت اقامت آلمان با خرید ملک از طریق سرمایه‌گذاری یا مجوز اقامت دائم این کشور شوید.

آیا می‌توانم در آلمان تابعیت مضاعف داشته باشم؟

معمولاً آلمان تابعیت مضاعف را مجاز نمی‌داند؛ بنابراین، برای اخذ تابعیت یا اقامت دائم این کشور باید تابعیت فعلی خود را رها کنید. بااین‌حال، در برخی موارد بسیار خاص، ممکن است مقامات آلمانی به شما اجازه دهند دو تابعیت خود را حفظ کنید.

جمع‌بندی

پاسپورت آلمان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان شناخته می‌شود. شهروندان آلمان بدون نیاز به ویزا میتوانند به بیش از 145 کشور دنیا سفر کنند. درحالی که تقریبا هیچگونه برنامه اعطای تابعیت یا مجوز اقامتی در آلمان از طریق سرمایه‌گذاری وجود نداشته است، ماده 21 قانوناقامت آلمان با خرید ملک این امکان را برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرده است تا تحت شرایط خاصی مجوز اقامت دریافت کنند.

کشور آلمان به دلیل اقتصاد قوی، موقعیت استراتژیک و نقش اساسی در اتحادیه اروپا یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. این کشور امکانات و مزایای مختلفی را برای شهروندان خود ایجاد می‌کند و از سطح کیفیت بالای زندگی برخوردار است. علاوه بر این، با تابعیت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری قادر خواهید بود خانواده و فرزندان خود را نیز به این کشور بیاورید. در این مقاله کوشیدیم به توضیح امکان اقامت آلمان با خرید ملک بپردازیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما متشکریم.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.