apply4residency
Search
Close this search box.

معرفی انواع ویزای هلند (آپدیت 2022) | شرایط، مدارک و نحوه اخذ

انواع ویزای هلند

در این نوشته شما میخوانید:

 

انواع ویزای هلند بر اساس مدت اقامت و هدف بازدید مسافران برای حضور آنها در این کشور صادر خواهد شد. افرادی که تابعیت اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا را دارا هستند، می‌توانند بدون ویزا‌های توریستی برای مدت کوتاهی به این کشور سفر کنند. علاوه بر این می‌توانند بدون نیاز به ویزا در این کشور فعالیت‌های دیگری را نیز داشته باشند. این گردشگران ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روزه را بدون اینکه ویزایی داشته باشند می‌توانند در هلند به سر ببرند؛ اما سایر اتباع باید برای حضور در این کشور درخواست ویزا دهند که این ویزا با توجه به هدف آنها حضور در هلند و مدت اقامتشان متفاوت است.

اگر قصد دارید کسب و کار خود را در هلند راه اندازی کنید، به ویزای استارتاپ احتیاج دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و خدمات مربوطه در این زمینه به صفحه ویزای استارتاپ هلند مراجعه کنید. 

 

بررسی انواع ویزای هلند

ویزا‌های هلند دارای انواع مختلفی هستند که شامل ویزای توریستی هلند، ویزای تجاری، ویزای پزشکی و… می‌شود. هر کدام از انواع ویزا‌های این کشور می‌توانند پاسخگوی نیاز افراد متعددی باشند. افرادی که از کامبوج، بولیوی، الجزایر، مصر، چین، اندونزی، لیبی، هند، پاکستان، کره شمالی و سایر کشورها قصد ورود به هلند را دارند، باید یکی از انواع ویزا‌های هلند را دارا باشند تا بتوانند برای سفر تحصیلی یا هر هدف مشخص دیگری حضور قانونی را در این کشور تجربه کنند. در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با ویزا‌های مختلف کشور هلند آشنا کنیم؛ پس تا پایان ما را همراهی کنید.

 

1. ویزای هلند برای اقامت کوتاه‌ مدت

انواع ویزای هلند می‌تواند برای هدف‌های مختلفی که مسافران دارند به آنها ارائه شود. یکی از این ویزاها، ویزای کوتاه مدت برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا است که می‌خواهند حداکثر تا سه ماه در این کشور حضور داشته باشند. به صورت متداول این نوع ویزای اقامتی برای افرادی که قصد مسافرت دارند یا اینکه می‌خواهند اعضای خانواده خود را ببینند، صادر خواهد شد. برخی از این ارتباع‌ می‌توانند بدون داشتن ویزا از آروبا، کوراسائو، سنت مارتن، بونیر، سنت استاتیوس یا سابا بازدید کنند.

ویزای کوتاه مدت نوع A به صورت متداول به وسیله افرادی استفاده می‌شود که از طریق فرودگاه بین المللی در یکی از فرودگاه‌های هلند قصد عبور دارند. اتباع کشورهایی مانند افغانستان، بنگلادش، کنگو، اریتره، اتیوپی، غنا، ایران، عراق، نیجریه، پاکستان، سومالی، سریلانکا، گینه، گینه بیسائو، نپال، سودان، سوریه، سودان جنوبی، سیرالئون به منظور تغییر پرواز و عبور از هلند باید ویزای ترانزیت فرودگاهی را دریافت کنند.

ویزای کوتاه مدت نوع C برای همه افراد البته با توجه به ملیتی که دارند و می‌خواهند از فرودگاه خارج شوند تا ۹۰ روز طی یک بازه شش ماهه الزامی است؛ به این نوع ویزای توریستی ویزای شینگن هم گفته می‌شود افرادی که مایل هستند بیش از یک کشور شینگن را عبور کنند باید این ویزا را داشته باشند. ویزا‌های هلند بسیار متعدد بوده و بر اساس نیاز خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

انواع ویزاهای هلند

 

دریافت مشاوره رایگان اخذ ویزای استارتاپ هلند 

 

2. ویزای هلند برای اقامت طولانی

یکی از انواع ویزای هلند برای افرادی است که می‌خواهند بیشتر از یک دوره سه ماهه در هلند حضور داشته باشند و تبعه اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند، ویزای ورود طولانی مدت است. البته اجازه اقامت هم لازم هست. افرادی که مایل هستند از این نوع ویزا‌های هلند استفاده کنند باید به صورت مستقیم درخواست این مجوز را نیز داشته باشند. مهاجرت کردن به هلند تحت شرایط مختلفی مجاز خواهد بود. از جمله آن‌ها دارا بودن شرایطی خاص بوده که فرد را ملزم به حضور بدون وقفه به مدت ۵ سال در این کشور می‌کند. البته بعد از گذراندن این مدت، شخص می‌تواند برای اقامت دائم در این کشور اقدام کند. ویزا و مجوز هلند بعد از درخواست ویژه و ارائه مدارک مورد نیاز برای افراد صادر خواهد شد. به صورت متداول برای تمام افرادی که می‌خواهند وارد هلند شوند دارا بودن برخی مدارک الزامی است. از جمله این مدارک می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • داشتن گذرنامه معتبر که شش ماه تا تاریخ انقضای آن مانده باشد.
  • داشتن بیمه مسافرتی
  • اثبات هدف مسافر از سفر و این که بتواند در طول مدت اقامت از نظر مالی تامین باشد.

در نظر داشته باشید، افرادی که به صورت یک تهدید برای دیگران به شمار می‌روند یا اینکه در فهرست اشخاص ممنوع الورود به کشورهای شینگن هستند، شرایط عمومی برای ورود به هلند را نخواهند داشت.

 

3. ویزای هلند برای کودکان زیر سن قانونی

یکی از انواع ویزای هلند که برای افراد زیر ۱۸ سال صادر می‌شود، ویزای هلند برای کودکان زیر سن قانونی است. بیشتر زوج‌هایی که به کشور هلند مهاجرت می‌کنند و پس از چند سال کار کردن می‌خواهند فرزندان خود را نیز به این کشور آورند، در صورتی که فرزند آنها زیر سن ۱۸ سال باشد می‌تواند برای ویزا و اجازه اقامت اقدامات لازم را انجام دهد. والدین این افراد باید منابع مالی خود را ثابت کنند و بر اساس مدارک درآمد خود را به اثبات برسانند.

قرارداد کار و صورتحساب بانکی یکی از والدین از جمله مدارکی است که برای درخواست ویزای هلند برای افراد زیر سن قانونی الزامی است. در صورتی که والدین این کودکان از یکدیگر جدا شده باشند باید تاییدیه از سوی والدین به کشور هلند داده شود تا دولت بتواند به صورت قانونی ویزای هلند را به فرزندانی که قصد سفر به این کشور را دارند ارائه دهد. دقت داشته باشید که والدین باید حضانت فرزند را برعهده داشته باشند تا بتوانند او را به هلند آورده و با هم زندگی کنند.

۴. ویزای هلند برای مقاصد تجاری

ویزا‌های هلند برای افراد مختلفی می‌تواند صادر شود. یکی از این ویزاها، ویزای سفر کاری است. ویزای سفر کاری می‌تواند برای افرادی صادر شود که می‌خواهند کمتر از سه ماه به خاطر یک هدف تجاری به این کشور سفر کنند. این ویزا به افراد اجازه کار را در این کشور نمی دهد؛ مگر اینکه درخواست مجوز کار را داده باشند. از الزامات درخواست کاری دارا بودن دعوت‌نامه از سوی یک شرکت هلندی است که باید آدرس دقیق را همراه با هدف کاری خود در آن قید کرده باشد. در صورتی که نماینده یک شرکت خارجی هستید باید مدارکی را ارائه دهید که بتواند رابطه تجاری قبلی شما با شرکت هلندی دعوت‌کننده را به اثبات برساند؛ البته صورت حساب‌های بانکی شش ماه گذشته هم باید برای درخواست مجوز کار ارائه شود. یکی از انواع ویزای هلند که برای سرمایه‌گذاران آمریکایی بوده ویزایDAFT است. تجار آمریکایی می‌توانند بر اساس تعهدات دوستانه میان هلند و آمریکا به این کشور نقل مکان کنند.

 

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره مهاجرت به امارات 

 

4. ویزای تجاری هلند

کارآفرینان خارجی تابع برخی از کشورهای خاص با توجه به برخی شرایط می‌توانند حداکثر تا ۹۰ روز در این کشور ویزای تجاری دریافت کنند. البته این ویزای کوتاه مدت برای افرادی که تابعیت اتحادیه اروپا یا سوئیس دارند قابل ارائه نیست. به عبارتی می‌توانیم بگوییم به عنوان مثال سرمایه‌گذاران خارجی چینی یا هندی که می‌خواهند ویزای تجاری و هلند را دریافت کنند، حق استفاده از این ویزا را خواهند داشت.

شرط بسیار مهمی که برای درخواست ویزای تجاری هلند واجد اهمیت است، دارا بودن تمکن مالی برای انجام کار، اقامت برای مدت محدود و امکان خرید بلیط برگشت سفر است. به عنوان یک قاعده کلی ۵۵ یورو در روز، به ازای طول مدت اقامت در هلند برای هر کارآفرین و تاجر نیاز است. این افراد باید مدارک بیمه پزشکی خود را نیز ارائه کنند تا بتوانند حداقل ۳۰ هزار یورو هزینه‌های پزشکی در هلند یا منطقه شینگن را پوشش دهند.

از ویزاهای هلند، ویزای استارت آپ است. ویزای طراحی شده برای استارت‌ اپ‌ها در هلند برای سرمایه‌گذارانی که انگیزه بسیار زیادی برای کسب و کار دارند و افراد غیر اتحادیه اروپا و سوئیس، یک راه حل بسیار عالی برای اقامت به حساب می‌آید. این افراد ظرف مدت یک سال هم فرصت دارند کسب و کار خود را رونق ببخشند و آن را راه‌اندازی کنند. البته برخی الزامات برای بنیانگذاران استارتاپ وجود دارد که باید برای اخذ ویزا به آن توجه کافی را داشته باشند. در ادامه برای اخذ ویزای استارتاپ هلند بیشتر شما را راهنمایی می‌کنیم.

 

راه اندازی کسب و کار در هلند

 

درخواست

سرمایه‌گذار باید درخواست خود برای اخذ این نوع از انواع ویزای هلند را ارائه دهد و در این درخواست اطلاعات مهمی در ارتباط با طرح تجاری خود بیان کند. این درخواست به سفارت و کنسولگری هلند در کشور مبدا متقاضی ارسال خواهد شد.

هزینه‌ها

هزینه ویزای تجاری در هلند پس از درخواست پرداخت می‌شود. اجازه اقامت همراه با این نوع ویزا در بدو ورود به کشور اخذ خواهد شد.

بررسی

اخذ این نوع ویزا منوط به ارزیابی جامع و کامل به وسیله بخشی بوده که متصدی این امور در هلند است.

شرایط

دارا بودن یک همکار مجرب، ارائه محصول یا خدمات جدید، دارا بودن طرحی برای تبدیل ایده به کسب و کار از شرایطی است که باید این افراد داشته باشند.

 

هزینه‌های ویزای تجاری هلند

برای دریافت این نوع از ویزاهای هلند لازم است برخی هزینه‌ها توسط افراد پرداخت شود تا بتوانند بدون مشکل وارد این کشور شوند:

  • ۸۰ یورو: می‌توانیم بگوییم این ابتدایی‌ترین هزینه‌ای است که کارآفرین برای اولین درخواست خود را ارائه می‌دهد.
  • ۳۰ یورو: هزینه تمدید ویزای اقامت کوتاه مدت برای افرادی که مدارک فوق را دارا هستند.
  • ۲۲۲۳ یورو: این هزینه برای اولین درخواست ویزای سرمایه‌گذار خارجی است. در زمان تمدید این ویزا باید ۱۱۱۲ یورو دیگر پرداخت شود.
  • ۳۴۹ یورو: این هزینه را باید برای اولین درخواست ویزای راه‌اندازی و تغییر در هدف اقامت خود، اشخاص بپردازند؛ در صورتی که متقاضی بعد از ایجاد کسب و کار هدف اقامت خود را تغییر بدهند باید هزینه‌های اضافی دیگری را نیز بپردازند.

ذکر این نکته ضروری است که تعیین هزینه‌ها به وسیله اداره مهاجرت و تابعیت می‌تواند تغییر کند. در صورتی که می‌خواهید بیشتر از جزئیات راه‌اندازی استارتاپ و هزینه‌های آن بدانید می‌توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. ویزای استارتاپ، هم برای افراد متقاضی و هم برای اقتصاد و رشد جامعه هلند سودمند خواهد بود. موسس این کار با پشتیبانی‌های که دارد، می‌تواند تجارتی موفق را در پیش داشته باشد. این پشتیبانی‌ها شامل زیرساخت‌ها و دارا بودن حمایت دولت هلند خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم مطلب مهاجرت به پرتغال در سال 2022 را نیز مطالعه کنید. 

 

5. ویزای استارتاپ هلند

همانطور که اشاره داشتیم انواع ویزای هلند برای اهداف مختلفی ارائه می‌شود. از جمله این ویزاها، ویزای راه‌اندازی استارتاپ است. این ویزا توسط دولت هلند برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند و می‌خواهند یک کسب و کار در هلند راه‌اندازی کنند، صادر خواهد شد. برخلاف ویزای کوتاه مدت ساده که برای اهداف تجاری ارائه می‌شود، ایجاد استارتاپ می‌تواند اجازه اقامت بلندمدت حداکثر ظرف مدت یک سال را به بنیانگذار آن بدهد. باید دقت داشته باشید که اگر مایل هستید این ویزا را دریافت کنید باید در طول این یک سال به تولید محصول یا راه‌اندازی خدمات جدید بپردازید.

ویزای استارت آپ به سرمایه‌گذاران خارجی تعلق می‌گیرد که طرحی جدید داشته باشند و بخواهند کسب و کار خود را در هلند راه‌اندازی کنند. این ویزا به مدت یک سال به این افراد داده می‌شود تا بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند؛ البته برخی موارد وجود دارد که برای دریافت این ویزا لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید.

برای راه اندازی کسب و کار در هلند پیشنهاد میکنیم مطلب ایده های استارتاپی خلاقانه در سال 2022 را مطالعه کنید. 

 

6. ویزای هلند برای اهداف پزشکی

از انواع ویزای هلند می‌توانیم به ویزای پزشکی آن اشاره کنیم. افرادی که می‌خواهند خدمات پزشکی را در این کشور انجام دهند و به عبارتی به دنبال یک بیمارستان در هلند هستند تا بتوانند به درمان بپردازند می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. الزاماتی که برای دریافت این ویزا وجود دارد این است که یک گزارش پزشکی محلی برای فرد بیمار وجود داشته باشد که سفر او را به این کشور توجیه کند. پیش از سفر به هلند باید با یک پزشک هلندی تماس گرفته شده و از بیمارستان‌های آن وقت بگیرید. وضعیت پزشکی بیمار باید چک شود و تاریخ مشاوره و برنامه‌ریزی‌های لازم هم به بیمار ابلاغ گردد؛ در ضمن باید سندی مبنی بر تایید و پرداخت هزینه‌های پزشکی ارائه شود.

 

کدام ویزای هلند برای من مناسب است؟

انواع ویزای هلند برای افراد مختلف صادر می‌شود و این افراد باید بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند. اگر به دنبال مهاجرت و اقامت مناسب همراه با پشتیبانی‌های دولتی در هلند هستید، بهترین ویزا از ویزا‌های هلند برای شما ویزای استارتاپ است. از طریق این مجوز می‌توانید مدت یک سال را در هلند اقامت داشته باشید و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. در صورتی که بتوانید کار خود و موفقیت‌های این شغل را به دولت هلند اثبات کنید اقامت‌های بلند مدتی به شما داده خواهد شد.

برای دریافت مشاوره رایگان اخذ ویزای استارتاپ هلند با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید. 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.