apply4residency
Search
Close this search box.

برای تحصیل در آلمان چطور درخواست پذیرش بفرستیم

تحصیل در آلمان

در این نوشته شما میخوانید:

برای تحصیل در آلمان چطور درخواست پذیرش بفرستیم

دانشگاه‌های آلمان در سراسر جهان به‌دلیل کیفیت و رتبة تحسین شده‌اند. امکانات پیشرفته، بورسیه‌های بسیار برای انتخاب، برنامه‌های درسی پژوهش‌محور، تنوع وپویایی گروه‌های دانشجویی و نیز سبک زندگی منحصر‌به‌فرد به معنی آن است که شما بهترین تجربة تحصیلی را خواهید داشت.

این ویژگی‌ها دانشگاه‌های این کشور را به مرکز تجمع دانشجویان نخبة بین‌المللی تبدیل کرده است. اگر تصمیم دارید در آلمان تحصیل کنید این موارد گام‌هایی هستند که باید در روند درخواست خود دنبال کنید.

گام ۱

انتخاب دانشگاه

آلمان دانشگاه‌های بسیاری دارد که دوره‌های گسترده‌ای را ارائه می‌کنند. شما باید زمان بگذارید و دوره و دانشگاه مناسب را انتخاب کنید. شما می‌توانید از کمک بخش خدمات مبادلة دانشگاهی آلمان (DAAD) استفاده کنید که پایگاه داده‌ای دارد شامل حدود ۲۰۰۰ برنامة در دسترس در این این کشور.

گام ۲

مدارک موردنیاز پذیرش را چک کنید

پیش از اقدام برای پذیرش، بررسی کنید که آیا تخصص فعلی شما به‌وسیلة دانشگاه انتخاب‌شده پذیرفته می‌شود یا نه.

برای دانشجویان کارشناسی، دیپلم دبیرستان، مدرک ترک تحصیل یا نتیجة آزمون ورودی کفایت می‌کند.

همچنین نیاز دارید تا پیش‌نیاز زبان را هم بررسی نمایید. بیشتر دوره‌ها به زبان آلمانی تدریس می‌شود و نیاز است داوطلبان خارجی مدرکی برای مهارت زبان آلمانی خود ارائه کنند.

اگر دورة آموزشی که قصد دارید برای پذیرش گرفتن اقدام کنید به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، جز در مواردی که ساکن کشوری انگلیسی‌زبان هستید یا قبلاً سابقة تحصیل به این زبان را دارید، به ارائة مدرک دانش زبان دارید که معمولاً ازطریق آزمون‌هایی چون آیلتس یا تافل سنجیده می‌شود. معمولاً دانشگاه‌ها امتیازی که لازم است را در وب‌سایتشان می‌نویسند.

گام ۳

ارائة مدرک تمکن مالی

ممکن است نیاز باشد برای اثبات توانایی مالی‌تان برای پوشش هزینه‌های زندگی خود به مدت یک سال،مدرکی ارائة کنید که نشان می‌دهد شما ۸۷۰۰ یورو پول دارید یا نشان دهید به این مبلغ دسترسی دارید. اما بسته به سبک زندگی و عادات شما شاید مبلغ بیشتری نیاز داشته باشید. هزینة زندگی معمولاً بسته به منطقة زندگی متفاوت است.

گام ۴

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌هایی که برگزیده‌اید اقدام کنید.

برای بیشتر دوره‌ها شما باید به‌صورت مستقیم به دفتر امور خارجی دانشگاه درخواست بفرستید. در روش دیگر شما می‌توانید از وب‌سایت www.uni-assist.de استفاده کنید. این سایت یک پرتال مرکزی بین‌المللی پذیرش دانشجویی است که به‌وسیلة خدمات مبادلة دانشگاهی آلمان (DAAD) اداره می‌شود، اما این مورد برای همة دانشگاه‌ها صادق نیست. ممکن است شما نیاز داشته باشید برای دوره‌های مختلف و دانشگاه‌های متفاوت جداگانه درخواست دهید تا شانس شما برای پذیرش در دانشگاه افزایش یابد.

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان ممکن است دو بار در سال یعنی در ترم زمستانی یا تابستانی امکان پذیرش بگذارند. به‌عنوان یک قاعدة کلی، داوطلبان برای ثبت‌نام زمستان باید ۱۵ جولای و برای ثبت‌نام تابستان تا ۱۵ ژانویه اقدام کنند.

پیشنهاد می‌شود درخواست‌ها حداقل شش هفته قبل از آخرین مهلت ثبت شوند تا اگر به تغییرات یا اصلاحاتی نیاز داشتید در فرصت باقی‌مانده انجامش دهید.

در حدود یک یا دو ماه بعد از پایان مهلت می‌توانید امیدوار به دریافت نتیجة پذیرش یا رد درخواست خود باشید.

گام ۵

ثبت مدارک لازم

هر کدام از دانشگاه‌ها شرایط و مدارک مدارک خاص خود را برای پذیرش می‌خواهند، اما مدارک کلی دانشگاه‌ها شامل این موارد هستند:

  • کپی دیپلم دبیرستان یا مقاطع قبلی و هر مدرک مناسب دیگر
  • عکس پاسپورت
  • کپی از پاسپورت شما
  • مدرک تاییدیة زبان
  • رسید پرداخت هزینة درخواست
  • اثبات مهارت در زبان
  • رسید پرداخت اپلیکشین فی.

گام ۶

دریافت بیمة سلامت

بیمة مراقبت سلامت برای دانشجویان خارجی در آلمان اجباری است. بنابراین لازم است بیمة سلامت را برای پوشش موارد نیاز به کمک‌های پزشکی در شرایط اورژانس در کشور آلمان داشته باشید. شما باید پوشش بیمة سلامت دانشجویی خود را قبل از ثبت‌نام در دانشگاهتان انجام دهید.

گام ۷

دریافت ویزای دانشجویی مناسب

برای برنامه‌های دانشجویی مختلف ویزاهای متفاوت و مدارک متنوعی لازم است که شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، تبادل یا تحصیلات دکترا می‌شود. حتی ممکن است نیاز به ویزا برای مشارکت در دورة پیش‌دانشگاهی یا دورة زبان آلمانی غیردانشگاهی داشته باشید.

سه نوع ویزای دانشجویی آلمان وجود دارد که شما می توانید برای آن‌ها درخواست بدهید:

ویزای دانشجویی آلمان: ویزایی است برای دانشجویان بین‌المللی که برای برنامة تحصیلی تمام‌وقت از دانشگاهی آلمانی پذیرش گرفته‌اند.

ویزای متقاضی دانشجویی آلمان: اگر باید به‌صورت حضوری برای کسب پذیرش در دانشگاه اقدام کنید به این ویزا نیاز دارید. می‌توانید از این ویزا برای پیوستن به دورة خود استفاده کنید اما اجازة تحصیل در آلمان با این ویزا داده نمی‌شود.

ویزای دورة زبان آلمان: این ویزا را درصورتی‌که می‌خواهید در دورة زبان آلمانی در این کشور تحصیل کنید نیاز دارید.

گام ۸

یافتن محل اقامت و ثبت‌نام در دانشگاه

اگر در دورة خود ثبت‌نام کرده‌اید و ویزای دانشجویی‌تان را دریافت کردید پیشنهاد می‌شود شروع برای یافتن محل اقامت جست‌وجو را شروع کنید چون بیشتر دانشگاه‌های آلمانی امکان اقامت برای دانشجو ندارند. احتمالاً بیشترین هزینة ماهانه شما اجاره‌بهاست که بسته به اینکه شما در چه سطحی زندگی می‌کنید متفاوت است.

شما باید قبل از اینکه دورة خود را شروع کنید و به دانشکده بروید در دانشگاه ثبت‌نام کنید.

گام ۹

حرکت به‌سمت آلمان

حالا می‌توانید برای عزیمت به آلمان جهت ادامة تحصیلتان هماهنگی‌ها را انجام دهید.

موسسه Apply4Residency گستره وسیعی از محصولات و خدمات مهاجرتی و ویزا و همچنین خدماتی برای مهاجران/دانشجویان مشتاق و علاقمند فراهم می­نماید. این خدمات و محصولات شامل؛ ویزای کاری آلمان، ویزای کسب و کار شینگن، ویزای تحصیلی شینگن، ویزای توریستی شینگن و همچنین ویزای کاری شینگن می­باشد.

اگر شما به دنبال تحصیل، کار، سفر توریستی، سرمایه ­گذاری و یا مهاجرت به آلمان هستید، با موسسه معتبر ویزا و امور مهاجرتی A4R در ارتباط باشید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.