apply4residency
Search
Close this search box.

معرفی بهترین شهرهای هلند برای زندگی، کار و مهاجرت در سال 2023

بهترین شهرهای هلند

در این نوشته شما میخوانید:

با توجه به اینکه امروزه کشور هلند به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین و ثروت‌مند‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، پس این کشور مورد توجه بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند قرار می‌گیرد. برای افرادی که تصمیم خود را نهایی کرده‌اند که مهاجرت به کشور هلند را انجام دهند، آگاهی از بهترین شهرهای هلند یکی از موضوعات کاملاً ضروری است. در واقع شما زمانی که بهترین شهرهای هلند برای زندگی را بشناسید می‌توانید در بهترین نقطه این کشور مشغول به زندگی شوید و انتخاب درستی داشته باشید. توجه داشته باشید در هنگامی که صحبت از بهترین شهر هلند برای زندگی به میان می‌آید، نیاز است تا شهرهای مختلف این کشور را بر اساس معیارهای متفاوت ارزیابی کنید تا در نهایت بتوانید با توجه به شرایط خود یکی از این شهرها را به عنوان بهترین شهر این کشور انتخاب نمایید. به همین دلیل باید تا کمی بیشتر راجع به شهرهای کشور هلند اطلاعات کسب کنید.

در صورت تمایل میتوانید از مشاوره رایگان و تخصصی اخذ ویزای استارتاپ هلند مجموعه اپلای 4 هم نهایت استفاده را ببرید. 

 

معرفی بهترین شهر هلند برای زندگی

کشور هلند امروزه به عنوان یک مکان بسیار مناسب برای مهاجرت شناخته شده؛ بنابراین ممکن است بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را دارند، هلند را انتخاب کنند. در هنگام مهاجرت به کشور هلند بهترین شهرهای هلند کدامند؟ توجه داشته باشید که در بیشتر کشورها شما برای انتخاب محل سکونت خود باید به محل کارتان تکیه کنید. در اکثر کشورها محل سکونت فرد با توجه به محل کار او انتخاب می‌شود؛ اما در کشور هلند اوضاع این چنین نیست و به دلیل داشتن سرویس حمل و نقل عمومی، شما قادر هستید تا در هر نقطه از این کشور که تمایل دارید زندگی کنید. بهتر است در این هنگام در ابتدا بهترین شهرهای هلند برای زندگی را بشناسید و بعد از آن محل سکونت خود را انتخاب نمایید.

در واقع بهترین شهر هلند برای زندگی بر اساس معیارهای مختلف مشخص خواهد شد که در ابتدا بهتر است به سراغ بررسی این کشور از لحاظ جغرافیایی برویم. کشور هلند از نظر موقعیت جغرافیایی به دو منطقه تقسیم می‌شود، منطقه اول آن رندستاد نام دارد که در بخش مرکزی کشور هلند قرار گرفته و از چهار شهر بزرگ با نام‌های آمستردام، روتردام، لاهه و اوترخت تشکیل شده است. امروزه منطقه رندستاد به عنوان یک منطقه بسیار ایده‌آل برای افراد بین‌المللی شناخته می‌شود. در این منطقه ارتباطات با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب بوده و به عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی کشور هلند شناخته شده است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت منطقه رندستاد در بین افراد بین‌المللی، فرصت‌های شغلی مناسب آن به شمار می‌رود. منطقه دوم کشور هلند نیز گرونینگن و ماستریخت نام دارد که این مناطق امروزه توانسته خانواده‌ها و شرکت‌ها را به خود جذب کند. در ادامه به سراغ بهترین شهرهای هلند برای زندگی خواهیم رفت تا با آن‌ها به خوبی آشنا شوید و در هنگام تصمیم‌گیری برای مهاجرت از مزیت هر یک استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: 

[irp posts=”10189″ name=”شرایط اقتصادی هلند در سال 2023 چگونه است؟”]

1) آمستردام

یکی از بهترین شهرهای هلند برای زندگی آمستردام نام دارد که این شهر از فرهنگی غنی بوده و از بیش از 180 ملیت برخوردار است. توجه داشته باشید که شهر آمستردام امروزه به عنوان یکی از بهترین شهرها در قاره اروپا شناخته شده و مورد انتخاب بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید که محبوبیت بیش از اندازه شهر آمستردام سبب شده تا قیمت مسکن در آن پیش از حد زیاد باشد. اگر بخواهیم در بین بهترین شهرهای هلند، شهر آمستردام را با دیگر شهرها مقایسه کنیم باید بگوییم که هزینه زندگی در این شهر بالا است. فرصت‌های شغلی مناسب به عنوان یکی از دلایلی شناخته شده هستند که بیشتر مهاجران را به شهر آمستردام جذب کرده‌اند.

2) لاهه

شهر لاهه به عنوان پایتخت سیاسی کشور هلند شهرت دارد و در این شهر شما می‌توانید ترکیبی از کلان شهر و طبیعت را به طور یکجا داشته باشید. شاید همین دلیل سبب شده که امروزه نام شهر لاهه به عنوان بهترین شهر هلند برای زندگی ذکر شود. بهتر است بدانید که با توجه به محبوبیت شهر لاهه در بین مهاجرین این شهر با کمبود مسکن مواجه شده و همین دلیل سبب شده تا قیمت مسکن در آن بالا باشد؛ اما در مقایسه با شهر آمستردام قیمت مسکن در لاهه بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

بررسی بهترین شهرهای هلند در سال 2023

 

3) اوترخت

یکی دیگر از بهترین شهرهای هلند برای زندگی اوترخت نام دارد که شما می‌توانید در این شهر از خانه‌های قدیمی، کانال‌ها و پل‌هایی که از یک برج مرکزی بیرون آمده‌اند، دیدن کنید. بسیاری از افراد به این دلیل اوترخت را به عنوان بهترین شهر هلند برای زندگی می‌شناسند که حال و هوایی تاریخی دارد و انسان را ناخودآگاه به گذشته می‌برد. وجود دانشگاه‌ها سبب شده تا اوترخت یک شهر پر جنب و جوش و شلوغ باشد و رویدادهای فرهنگی بسیاری در آن رخ دهد. با اینکه یافتن مسکن در شهر اوترخت یک امری دشوار است و هزینه‌های زندگی در آن نیز بالاست؛ اما باز هم این شهر برای زوج‌هایی که قصد دارند در مناطق مجاور مشغول به کار شوند، یک گزینه مناسب به شمار می‌رود.

4) روتردام

در بین بهترین شهرهای هلند، شهر روتردام به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور و بزرگ‌ترین بندر دریایی قاره اروپا معروف است. اگر به دنبال این هستید که در مرکز شهر روتردام خانه‌ای پیدا کنید که اجاره آن کم باشد و به تمامی نقاط مهم این شهر دسترسی داشته باشد باید به شما بگوییم که کار دشواری پیش روی شماست. شهر روتردام به عنوان بهترین شهر هلند برای زندگی خانواده‌ها و افراد حرفه‌ای که دنبال یک زندگی آرام و به دور از هیاهو هستند خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را هم مطالعه کنید: 

[irp posts=”9815″ name=”بررسی شرایط زندگی در هلند | هزینه ها، خدمات درمانی و آب و هوا”]

5) آیندهوون

کمتر پیش می‌آید که شخصی به دنبال آگاهی از بهترین شهر هلند برای زندگی باشد و نام شهر آیندهوون به گوشش نخورده باشد. در هنگام صحبت از شهر آیندهوون ممکن است با این ویژگی روبه‌رو شوید و متوجه این بشوید که این شهر زیبایی ظاهری چندانی ندارد، اما توجه کنید که شهر آیندهوون یک مرکز مدرن برای نوآوری فناوری به شمار می‌رود. درست است که از نظر زیبایی‌های سنتی شاید این شهر بهترین نباشد؛ اما یک مکتب مناسب برای افرادی است که علاقه به نوآوری دارند.

6) هارلم

در بین بهترین شهرهای هلند زمانی اسم شهر هارلم آورده می‌شود که مهاجرین به دنبال انتخاب محلی تاریخی و زیبا باشند. در واقع قدمت شهر هارلم به سال 1245 باز می‌گردد و در این شهر می‌توانید جذابیت‌هایی که مربوط به زمان قدیم است را حس کنید. قرار گرفتن شهر هارلم در کنار رودخانه اسپارن، خیابان سنگ فرش شده باریک، بازارهای هفتگی و فضای دنجی که دارند، سبب شده تا حال و هوایی روستایی داشته باشد. قرار گرفتن دو جنگل با شکوه و پارک ملی در شهر هارلم باعث شده تا محبوبیت آن در بین مهاجرین بیشتر باشد. شما می‌توانید با 15 دقیقه دوچرخه‌سواری در شهر هارلم میلیون‌ها لاله رنگارنگ را دیدن فرمایید و از دیدن چنین محیطی لذت ببرید.

7) گرونینگن

گرونینگن بزرگ‌ترین شهر هلند در قسمت شمالی آن است. اکثر هلندی‌ها زمان صحبت از این شهر به دور بودن آن اشاره می‌کنند، اما بهتر است بدانید که با استفاده از قطار شما می‌توانید در دو ساعت و نیم از شهر گرونینگن به آمستردام بروید. بیشترین جمعیتی که در شهر گرونینگن مشغول به زندگی هستند، دانشجویان هستند. به همین دلیل شهری پر جنب و جوش شناخته شده است. اگر شما به دنبال این هستید که در این شهر مشغول به کار شوید بهتر است بدانید که اگر زبان هلندی را آموزش ندیده و به این زبان تسلط نداشته باشید، انجام این کار با سختی روبه‌رو است. پایین بودن قیمت مسکن در شهر گرونینگن سبب شده تا این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای هلند برای زندگی شناخته شود. توجه داشته باشید که دور بودن آن از دیگر مناطق هلند دسترس شما به فرودگاه و شهرهای اصلی را کمی دشوار می‌سازد.

 

مطلب پیشنهادی: ویزای استارتاپ انگلیس

بهترین شهر هلند کدام است؟

 

8) تیلبورگ

با اینکه در حال حاظر شهر تیلبورگ به عنوان یک شهر ساکت و آرام شناخته شده؛ اما بهتر است بدانید که در زمانی بسیار نزدیک این شهر به مرکزی برای استارتاپ و تدارکات تبدیل می‌شود. در شهر تیلبورگ بارش باران و باد زیاد است، به همین دلیل مهم‌ترین وسیله‌ای که هر روز باید آن را به همراه داشته باشید یک چتر است. قیمت مسکن در این شهر ارزان بوده و بسیاری از مهاجرین به این دلیل این شهر را به عنوان یکی از بهترین شهرهای هلند عنوان کرده‌اند. اگر شما هم به دنبال داشتن زندگی آرام در یکی از شهرهای هلند هستید بهتر است شهر تیلبورگ انتخاب شما باشد.

9) لیدن

در بین بهترین شهرهای هلند، شهر لیدن به عنوان یک شهر کوچک شناخته شده که در قلب منطقه رندستاد قرار گرفته است. در شهر لیدن 15 موزه قرار دارد که در این مکان‌ها آثاری مشهور برای مطالعه پیدا خواهید کرد تا با فرهنگ غنی کشور هلند بیشتر آشنا شوید. امروزه جمعیت شهر لیدن برابر با 124000 بوده و فرهنگ دانشجویی سبب شلوغ شدن بیشتر شهر لیدن شده است. معمولاً افرادی که به نکات فرهنگی علاقه دارند شهر لیدن را برای زندگی در هلند انتخاب می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که گردشگران برای بازدید از این شهر مراجعه کنند.

مطلب پیشنهادی: 

[irp posts=”9561″ name=”شرایط مهاجرت به هلند برای راه اندازی کسب و کار در سال 2023″]

10) ماستریخت

در شهر ماستریخت شما می‌توانید 1677 بنا که در شمار میراث ملی کشور هلند هستند را مشاهده کنید. افراد علاقه‌مند به معماری قدیم بی‌شک از قرار گرفتن در این شهر احساس خوبی را به دست می‌آورند. توجه داشته باشید که شهر ماستریخت به عنوان شهری امن در هلند شناخته شده که بسیاری از افراد علاقه‌مند به زندگی کردن در آن هستند. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که بازدید از میراث ملی کشورهای دیگر برایتان جالب به نظر می‌رسد یا علاقه به زندگی در منطقه‌ای دارید که شما را به یاد گذشته بیندازد، می‌توانید این شهر را انتخاب کنید.

 

معرفی بهترین شهرهای هلند

 

کدام شهر هلند را برای زندگی انتخاب کنیم؟

کشور هلند به دلیل وجود برخی مزیت‌هایی که دارد، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند، قرار گرفته است. چنین افرادی به دنبال این هستند که مطلع شوند بهترین شهرهای هلند برای زندگی کدام شهرها هستند. بعد از اینکه چنین افرادی با بهترین شهرهای هلند آشنایی پیدا کردند می‌توانند با توجه به شرایط خود و اینکه به چه دلیل قصد مهاجرت به هلند را دارند، یکی از این شهرها را انتخاب کنند.

توجه داشته باشید که برترین شهرهای کشور هلند که مورد انتخاب مهاجرین قرار می‌گیرند به ترتیب آمستردام، لاهه، اوترخت، روتردام، آیندهوون، هارلم، گرونینگن، تیلبورگ، لیدن و ماستریخت هستند. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور هلند را دارید می‌توانید با توجه به توضیحات درباره هر یک از این شهرها و با توجه به وضعیت و شرایط زندگی خود در کشور هلند یکی از برترین مقصدها را در این کشور که با شرایط شما سازگاری دارند را انتخاب نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ ویزای استارتاپ برای راه اندازی استارتاپ با مجموعه اپلای 4 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

1) بهترین شهرهای هلند برای زندگی که می‌توانیم انتخاب کنیم کدامند؟

اگر به دنبال یافتن این سوال هستید که بهترین شهرهای هلند برای زندگی کدامند باید به شما گفت که این شهرها آمستردام، هارلم، اوترخت، روتردام، لیدن و گرونیگن نام دارند.

2) بهترین شهرهای هلند را با توجه به چه معیارهایی انتخاب می‌کنند؟

امروزه مهاجرین برای اینکه بتوانند برترین شهرهای هلند را رتبه‌بندی کنند، به معیارهایی مانند هزینه زندگی در آن شهر، وضعیت اشتغال، امنیت مردم، وجود دانشگاه‌های معتبر، شرایط بهداشت و درمان توجه دارند.

3) چگونه می‌توانیم به کشور هلند مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به کشور هلند باید در ابتدا نوع مهاجرت خود را مشخص کنید، به این صورت که شما قصد دارید برای تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کنید. بعد از مشخص کردن نوع مهاجرت خود باید مدارک مورد نیاز را به سفارت این کشور ارائه دهید و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید.

4) مهاجرت به کشور هلند برای شما چه مزیتی دارد؟

افرادی که کشور هلند را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند شاید دانستن این موضع برایشان جالب باشد که در هنگام مهاجرت به هلند از چه مزیت‌هایی برخوردار هستند. در واقع شما می‌توانید با مهاجرت به کشور هلند از مزایایی مانند ثابت بودن شرایط اقتصادی، هزینه معقول و متناسب نسبت به درآمد، حقوق یکسان، بازار کار مناسب، وجود شرکت‌های معتبر در دنیا و سیستم آموزش و درمان قوی برخوردار شوید.

 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.