apply4residency
Search
Close this search box.

خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا

در این نوشته شما میخوانید:

برای خرید بیزینس در کانادا باید زمان و انرژی زیادی صرف نمود. مهم است که پیش از اقدام، تحقیقات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین بیزینس کانادا را با توجه به شرایط خود، خریداری و بهای منصفانه‌ای برای آن پرداخت می‌کنید. کانادا از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان موفقی که به دنبال فرصت‌ها و چالش‌های جدید هستند، استقبال می‌کند. برنامه مهاجرت کاری و تجاری برای تشویق و تسهیل پذیرش این دسته از افراد طراحی شده است و امکان اخذ اقامت دائم با خرید بیزینس کانادا را ایجاد کرده است.

هم دولت فدرال و هم دول استانی/منطقه‌ای از مهاجران تجاری و صاحبان کسب و کار استقبال می‌کنند و خدماتی را برای کمک به آن‌ها به‌منظور راه‌اندازی و یا خرید بیزینس در کانادا و اقامت در این کشور ارائه می‌دهند. بدین ترتیب، شما نیز می‌توانید با خرید بیزینس در کانادا به این کشور مهاجرت و اقامت دائم آن را دریافت نمایید. ما در این راهنمای ویژه مهاجرت کاری، به بررسی خرید بیزینس در کانادا و اخذ اقامت با خرید بیزینس در کانادا و دریافت ویزای بیزینس خواهیم پرداخت.

خرید بیزینس آماده در کانادا

هنگامی که تصمیم می‌گیرید صاحب یک بیزینس شوید، دو گزینه خرید بیزینس در کانادا یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید را  پیش رو دارید. گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید نحوه اختصاص دارایی‌های تجاری برای اهداف مالیات‌بردرآمد را توجیه می‌کند. زمانی که یک بیزینس را خریداری می‌کنید، به‌طورکلی مبلغ مشخصی را برای آن کسب‌وکار پرداخت می‌کنید. در برخی موارد قرارداد فروش، قیمتی را برای هر دارایی، ارزشی برای موجودی کسب‌وکار و مبلغی را به‌عنوان سرقفلی (در صورت وجود) تعیین می‌کند. خرید یک بیزینس موجود می‌تواند شما را از دردسرهای راه اندازی کسب و کار از صفر نجات دهد. خرید یک بیزینس موجود می‌تواند مشتریان بالقوه و سابقه اثبات شده ای را برای شما به همراه داشته باشد.

اگر قیمت دارایی‌های فردی در قرارداد فروش تعیین شده و قیمت‌ها معقول باشد، می‌توانید از این قیمت‌ها استفاده کنید. درصورتی‌که قیمت دارایی‌ها در قرارداد تعیین نشده باشند، باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از قیمت خرید را به طور منطقی به هر دارایی، موجودی انبار و سرقفلی (در صورت وجود) اختصاص می‌دهید. این مبالغ باید با هزینه‌ای که فروشنده هنگام آگهی فروش تعیین کرده است، مطابقت داشته باشد.

میزان قیمتی که به هر دارایی اختصاص می‌دهید باید باارزش منصفانه بازار (FMV) مطابقت داشته باشد. باید مبلغی را که پس از مطابقت ارزش منصفانه بازار به هر دارایی و موجودی کالا باقی‌مانده است را به سرقفلی اختصاص دهید؛ برای مثال شما قصد خرید کسب‌وکاری را در کانادا دارید و یک کسب‌وکار را به قیمت 480000 دلار خریداری می‌کنید. ارزش منصفانه بازار (FMV) خالص دارایی‌های قابل شناسایی این بیزینس به شرح زیر است:

  • حساب‌های دریافتی: 80.000 دلار
  • فهرست اموال: 40.000 دلار
  • زمین: 120.000 دلار
  • ساختمان: 200.000 دلار
  • مجموع دارایی‌های قابل‌شناسایی: 440.000 دلار

شما می‌توانید ارزش سرقفلی را با کم‌کردن ارزش کل دارایی‌های قابل‌ شناسایی از قیمت خرید، تعیین کنید.

  • قیمت فروش: 480.000 دلار
  • دارایی‌های قابل‌شناسایی: 440.000 دلار
  • مبلغ اختصاص‌یافته به سرقفلی: 40.000 دلار

سرقفلی و برخی دیگر از اموال غیرمنقول به‌عنوان مخارج سرمایه‌ای واجد شرایط در نظر گرفته نمی‌شوند. ارزش موجودی را به‌عنوان خرید کالا برای فروش مجدد در نظر بگیرید و آن را در محاسبه بهای تمام شده کالای فروخته شده در صورت سود و زیان خود در پایان سال لحاظ کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد دریافت ویزای استارتاپ انگلیس

مزایای خرید بیزینس در کانادا

مزایای خرید بیزینس در کانادا

خرید یک بیزینس در کانادا به طور خودکار باعث اخذ اقامت دائم شما نخواهد شد؛ اما می‌تواند این فرصت را برای شما فراهم کند تا مجوز کار موقت که برای مدیریت بیزینس خود به آن نیاز دارید را دریافت کنید. علاوه بر این، با خرید بیزینس در کانادا می‌توانید به طور موثر صاحب یک شغل در این کشور شوید. این مزیت به ‌خودی ‌خود بسیار ارزشمند است؛ زیرا کسب تجربه کاری در کانادا می‌تواند شانس شما را برای اخذ اقامت دائم این کشور افزایش دهد. بدین ترتیب، خرید بیزینس در کانادا روشی مطمئن برای دستیابی به اقامت دائم کانادا میباشد.

چه کسانی صلاحیت خرید بیزینس در کانادا را دارند؟

اگر قصد خرید بیزینس در کانادا و مهاجرت به این کشور را دارید، باید شرایط آنرا داشته باشید. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک سرمایه‌گذار خارجی باشید که دارای تجربه مالکیت یک کسب و کار یا تجارب مرتبط است.
  • از سرمایه کافی برای خرید بیزینس در کانادا برخوردار باشید.
  • از مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی موردنیاز برای مدیریت فعال بیزینس در کانادا برخوردار باشید. البته به نمره زبان بالا نیاز ندارید و با حداقل نمره، مجاز به ارسال درخواست خود خواهید بود.

نحوه خرید بیزینس کانادا

اگر به‌عنوان یک کارآفرین یا سرمایه‌گذار خارجی قصد مهاجرت به کانادا را دارید، خرید بیزینس موجود در کانادا می‌تواند گزینه مناسبی برای کارآفرینی باشد. پیداکردن یک بیزینس با پتانسیل رشد عالی برای مهاجرت کمی پیچیده است. شما باید بیزینسی را انتخاب کنید که با مهارت‌ها، تجارب و اهداف مالی شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، بیزینسی که قصد خرید آن را دارید باید از الزامات تعیین شده توسط اداره مهاجرت کانادا برخوردار باشد. در ادامه به بررسی مراحل خرید بیزینس در کانادا می‌پردازیم.

تمرکز بر مشاغل موردعلاقه IRCC

IRCC که مختصر عبارت Immigration, Refugees and Citizenship Canada و به معنای مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا است، نام سازمان مهاجرت کانادا است که ورود تازه ‌واردان به کانادا را بررسی می‌کند. فرض کنید شما قرار است به‌عنوان صاحب یک بیزینس به کشور کانادا مهاجرت کنید. در این صورت شما باید نشان دهید که فعالیت‌های تجاری شما با خرید بیزینس در کانادا، منافع اقتصادی قابل‌ قبولی برای این کشور به همراه خواهد داشت. شما می‌توانید منافع اقتصادی قابل قبول در خرید بیزینس در کانادا را با سرمایه گذاری در صنایع کلیدی آن به ارمغان آورید.

اقتصاد کانادا متشکل از 3 صنعت و بخش بسیار مهم است:

  • بخش خدمات که شامل حمل و نقل، آموزش، مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز، امور بانکی، ارتباطات، خرده فروشی و توریسم می باشد.
  • صنعت که شامل تولید کاغذ، تجهیزات با تکنولوژی بالا، فناوری های مرتبط با هوافضا، خودرو، ماشین آلات، غذا، لباس و بسیاری از محصولات دیگر است
  • منابع طبیعی که شامل جنگلداری، ماهیگیری، کشاورزی، معدن و انرژی است

انتخاب‌های خود را محدود کنید

پس از یافتن چند بیزینس که نظر شما را جلب کردند، راستی‌آزمایی اولیه را برای خرید بیزینس در کانادا و انتخاب بهترین بیزینس کانادا با توجه به شرایط خود شروع کنید. با صاحبان بیزینس‌ تماس بگیرید یا از کارگزار خود بخواهید برای دریافت اظهارنامه مالیاتی در سه سال گذشته با آن‌ها ارتباط برقرار کند. در کانادا اظهارنامه مالیات ‌بردرآمد شرکتی T2SCH100 و T2SCH125 نامیده می‌شود. علاوه بر این، باید پرونده‌های مالیات کالا و خدمات و مالیات فروش آن‌ها را در سال جاری بررسی کنید.

این اسناد به شما یک چشم‌انداز اولیه از فروش ناخالص بیزینس ارائه می‌دهد تا بتوانید گزینه‌های مختلف را باهم مقایسه کنید. درحالی که این تنها یک ‌قدم از شروع تحقیقات شما برای خرید بیزینس در کانادا است، یک گام کاربردی خواهد بود.

در صورت امکان، فکر خوبی است که با صاحبان بیزینس ملاقاتی آنلاین داشته باشید و از مالکان بپرسید چرا بیزینس خود را می‌فروشند.

مهم نیست که کدام استراتژی را برای خرید بیزینس در کانادا اتخاذ می‌کنید؛ باید اطمینان حاصل کنید که بیزینسی که انتخاب می‌کنید از معیارهای زیر برخوردار باشد:

  • ترجیحا بیزینس فعال و قابل ‌استفاده باشد
  • اگر دارای کارمند باشد، دارای امتیاز مثبت است
  • منابع درآمدی کافی برای پوشش هزینه‌ها را داشته باشد.
  • پیشینه یا مجموعه فعالیت‌های شما با بیزینسی که قصد خرید آن را دارید مرتبط باشد.
  • دارای پتانسیل برای کسب موفقیت تجاری پایدار
  • جزو بیزینس های غیر مجاز نباشد. (بیزینس های غیر مجاز معمولا شامل بیزینس با مدیریت یا سرمایه گذاری غیر فعال مانند اجاره و دلالی املاک، کسب و کارهای مرتبط با صنعت پورن، پروژه های فصلی یا پروژه ای، پولشویی و غیره میباشد)
  • ترجیحا جزو اولویتها و صنایع کلیدی استان باشد
  • دارای منافع اقتصادی برای استان
  • بیزینس باید با الزامات قانونی، نظارتی یا مجوزی فدرال، استانی یا شهری مطابقت داشته باشد

نحوه خرید بیزینس در کانادا برای اخذ اقامت دائم

نحوه خرید بیزینس در کانادا برای اخذ اقامت دائم

مراحل زیر نحوه اخذ اقامت و دریافت ویزای استارتاپ کانادا با خرید بیزینس در کانادا را شرح می‌دهد:

1. انجام تحقیق و انتخاب بیزینس

همان‌طور که ذکر کردیم، قبل از انتخاب یک بیزینس در کانادا باید تحقیقات کافی را انجام دهید. بهترین بیزینس کانادا برای شما باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد و با توجه به شرایط شما انتخاب شود.

2. تهیه بیزینس پلن

گام بعدی، تهیه یک طرح تجاری قوی است و باید شامل موارد زیر باشد:

  • چکیده
  • بررسی بازار با آمار و ارقام
  • تجزیه ‌وتحلیل صنعت
  • بررسی های فنی
  • مدل کسب‌ وکار
  • ساختار سازمانی
  • طرح استخدام کارکنان
  • پیش ‌بینی‌های فروش
  • بررسی های مالی و اقتصادی
  • تجزیه‌ وتحلیل عمیق نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها SWOT
  • مدیریت ریسک

کیفیت بیزینس پلن تاثیر بسیار زیادی در تایید یا رد درخواست شما دارد، به همین دلیل، باید از جامع بودن آن اطمینان حاصل کنید.

3. EOI خود را ثبت و منتظر نتیجه بررسی باشید

پس از تهیه بیزینس پلن، نیاز است درخواست خود را برای کارآفرینی بصورت خرید یک بیزینس به استان مورد نظر ارسال کنید. اینکار از طریق ارسال EOI  صورت میگیرد و می بایست اطلاعات و مدارک لازم را نیز همراه با درخواست خود ارسال و هزینه دولتی اپلیکیشن را نیز پرداخت نمایید.

4. به کانادا مهاجرت کنید و کسب و کار خود را اداره کنید

در صورت تایید درخواست شما و صدور ویزای مربوطه می‌توانید پس از دریافت مجوز کار وارد کانادا شوید. پس از این، شما باید بیزینس خود را بر اساس قوانین و مقررات کانادا راه اندازی و مدیریت نمایید.

5. درخواست اقامت دائم

با توجه به روش کارآفرینی و استان انتخابی میتوانید برای اخذ اقامت دائم خود درخواست دهید، به شرط آنکه ضوابط مربوطه را رعایت و شرایط لازم را احراز کرده باشید.

خرید بیزینس در کانادا از طریق خرید سهام شرکت

خرید بیزینس در کانادا از طریق خرید سهام شرکت

یکی دیگر از راه‌های اخذ اقامت از طریق خرید بیزینس در کانادا، خرید سهام شرکت است. این کار بر ارزش دارایی‌های کسب‌وکار تأثیر نمی‌گذارد. یک شرکت به‌عنوان یک شخص حقوقی جداگانه است و می‌تواند دارایی‌هایی به نام خود داشته باشد. تغییر در مالکیت سهام تأثیری بر ارزش مالیاتی دارایی‌های شرکت نخواهد داشت

اطلاعات لازم برای خرید بیزینس در کانادا

اخذ اقامت با خرید بیزینس در کانادا می‌تواند نحوه تکمیل اظهارنامه مالیات‌بردرآمد شما را تغییر دهد. علاوه بر این، ممکن است تعداد و نوع برگشت‌ها و فرم‌هایی که باید تکمیل کنید را تغییر دهد. به‌طورکلی، برای خرید بیزینس در کانادا باید از اطلاعات زیر آگاه باشید.

  • کد تجاری (BN)
  • میزان و شرایط پرداخت حقوق و دستمزد
  • مالیات کالا یا خدمات (GST)
  • مالیات فروش (HST)

علاوه براین، هنگام خرید بیزینس در کانادا دانستن نکات زیر به انتخاب درست کمک می‌کند.

تغییر مالکیت

هنگامی که مالک یک شرکت سهامی خاص (انفرادی)، یکی از شرکای یک شرکت تضامنی یا یکی از اعضای هیئت‌مدیره یک شرکت تغییر می‌کند، مهم است که با اداره مالیاتی خود تماس بگیرید. بسته به ساختار بیزینسی که قصد خرید آن را دارید، تغییر مالک (مالکین) تأثیر متفاوتی بر بیزینس شما خواهد داشت. ممکن است نیاز به تغییر نام قانونی یا ثبت کد تجاری جدید داشته باشید. اطلاع از نام و شماره بیمه اجتماعی هر یک از مدیران حائز اهمیت است.

ارزش موجودی و سایر دارایی‌ها

همان‌طور که اشاره شد، هنگام خرید بیزینس در کانادا، به‌طورکلی مبلغی را برای کل بیزینس پرداخت می‌کنید. در برخی موارد، قرارداد فروش، قیمتی را برای هر دارایی، ارزشی برای موجودی کسب‌وکار و سرقفلی (در صورت وجود) در نظر می‌گیرد.

انتخاب یک تیم متخصص

شما به متخصصانی نیاز دارید که در قوانین، تعهدات و مقررات این کشور تخصص داشته باشند.

علاوه بر این، به کارشناسانی نیاز دارید که به شما در انتخاب بهترین بیزینس کانادا و خرید بیزینس در کانادا کمک کنند. ازاین‌رو، داشتن یک وکیل تجاری و یک حسابدار برای شما ضروری است.

اگر قصد دارید با خرید بیزینس در کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید، قبل از خرید بیزینس با یک وکیل مهاجرتی نیز نیاز مشورت کنید. وکیل مهاجرتی می‌تواند بررسی و تعیین کند که آیا بیزینس انتخابی شما می‌تواند نیازهای مهاجرت شما را برآورده سازد یا خیر.

مطلب پیشنهادی: راهنمای اخذ ویزای استارتاپ هلند

خرید بیزینس در کانادا

جمع‌بندی

کارآفرینان خارجی، فضای کسب‌وکار کانادا را به‌عنوان یک گزینه جذاب برای راه‌اندازی بیزینس‌های جدید و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای موجود می‌شناسند. ثبات سیاسی و اقتصادی، منابع طبیعی فراوان و نیروی کار با تحصیلات عالی، باعث جذب کارآفرینان زیادی به این کشور شده است. این افزایش درخواست برای اخذ اقامت با خرید بیزینس در کانادا تا حدی به دلیل موقعیت استراتژیک این کشور است که آن را به یک مرکز ایده‌ال برای چنین شرکت‌هایی تبدیل نموده است.

اخذ اقامت با خرید بیزینس کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران ایرانی است که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کشورهای خارجی را دارند. در این مقاله کوشیدیم هرآنچه لازم است دررابطه‌با انتخاب و خرید یک بیزینس در کانادا بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.