apply4residency
Search
Close this search box.

همه چیز درباره زندگی در ایرلند در سال 2023

زندگی در ایرلند

در این نوشته شما میخوانید:

ایرلند، کشوری واقع در شمال غرب اروپا می­باشد و یکی از نزدیک‌ترین کشورهای اروپایی به ایالات متحده و کانادا محسوب می­شود. پایتخت این جزیره زیبا، شهر دوبلین است که تاریخچه های پرافتخار به ویژه در زمینه ادبی دارد و ادیبان برجسته ه­ای در این کشور زیسته ­اند. گشت­ و گذار و قدم زدن در دوبلین که به عنوان جوان­ترین پایتخت اروپا شناخته می­­شود، به­ ویژه در شب، تجربه ه­ای جذاب و خاطره انگیز برای شما رقم خواهد زد.

در این مقاله شرایط زندگی در ایرلند را با توجه به مسائل مختلف مانند شرایط اقتصادی، شغلی و تحصیلی شرح داده­ایم و سعی کرده­ایم میزان مطلوبیت کشور ایرلند را برای مهاجرت از جنبه ­های گوناگون بسنجیم.

در صورتی که قصد مهاجرت دارید و کشور ایرلند یکی از گزینه ­های مد نظر شما می­باشد، پیشنهاد می­کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید. ما به شما کمک می­کنیم تا با شرایط زندگی در ایرلند آشنا شوید و در صورت تناسب با وضعیت شما، این کشور را برای زندگی انتخاب کنید و به بحث اقامت و ویزا بپردازید.

همچنین اگر قصد دارید در این کشور به کارآفرینی و اشتغال زایی بپردازید، پیشنهاد میکنیم مطلب راهنمای ویزای استارتاپ ایرلند را مطالعه کنید. 

 

شرایط زندگی در ایرلند

در این بخش شرایط زندگی در ایرلند را از جنبه­ های مختلف مورد بررسی قرار داده­ایم تا بتوانیم به این نتیجه برسیم که کشور ایرلند به لحاظ اقتصادی، درمانی، امنیتی و به طور کلی کیفیت زندگی برای مهاجرت انتخاب مطلوبی است یا خیر.

وضعیت امنیت و جرم و جنایت

در کشور ایرلند، داشتن اسلحه گرم، غیر قانونی است. بنابراین جرائم خشن از جمله خشونت با سلاح گرم در ایرلند بسیار کم است یا وجود ندارد. این کشور، قوانین سخت­گیرانه ­ای برای حفظ امنیت و کنترل جرم و جنایت دارد و به همین دلیل در مقایسه با بسیاری از کشورها، از امنیت بالاتری برخوردار است.

 

شرایط زندگی در ایرلند چیست

 

برخورداری از خدمات بهداشتی

تمامی کسانی که دارای اقامت دائم کشور ایرلند هستند، می­توانند از خدمات بهداشتی استفاده کنند. در صورتی که درآمد شما از یک مقدار مشخص کمتر باشد، می­توانید از خدمات پزشکی ایرلند به صورت رایگان، برخوردار شوید. در این صورت، شما یک کارت پزشکی دریافت خواهید کرد که با استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه خدمات پزشکی نخواهید داشت. این موضوع باعث کاهش هزینه زندگی در ایرلند می­گردد. اما در صورتی که واجد شرایط دریافت این کارت پزشکی نباشید، باید هزینه بعضی از خدمات پزشکی مانند ویزیت پزشک را از جیب خودتان پرداخت کنید. با این حال، دولت همچنان برای این هزینه ­ها، یارانه در نظر گرفته است، بنابراین نیاز نیست پول زیادی پرداخت کنید.

یکی دیگر از طرح ­های کشور ایرلند جهت کاهش هزینه ­های بهداشت و درمان، طرح پرداخت داروها می­باشد. بر اساس این طرح، در صورت ابتلا به یک بیماری مزمن و جدی، دولت ایرلند هزینه­ های مربوط به درمان شما را پوشش خواهد داد. علاوه بر این هزینه ­های مربوط به برنامه مراقبت از بارداری و زایمان هم رایگان است. در واقع، این طرح هزینه زندگی در ایرلند در زمینه به دنیا آوردن فرزند را بسیار کاهش ­می­دهد. به طور کلی از نظر خدمات مربوط به بهداشت و درمان، هزینه زندگی در ایرلند نسبتا مناسب است.

بیمه تحصیلی برای کودکان و بیمه بزرگسالان، هر کدام دارای شرایط مخصوص خود می­باشد. بیمه تحصیلی کودکان در ایرلند از طرف مدرسه آن­ها ارائه می شود و افرادی که می­خواهند از بیمه تکمیلی استفاده نمایند، باید در این زمینه وضعیت خوبی را فراهم سازند.

یکی از مسائلی که در زمینه درمان لازم است مورد توجه قرار بگیرد این است که با وجود این که مراقبت‌های بهداشتی در ایرلند قابل‌دسترسی و عمدتا دارای کیفیتی مطلوب است ، اما در این کشور، برای برخورداری از برخی از خدمات پزشکی، باید مدت زمان طولانی را منتظر بمانید. اما شرایط درمان در هیچ کشوری کاملا ایده آل نیست و تجربه زندگی در ایرلند نشان می­دهد که به طور کلی شرایط زندگی در ایرلند از جنبه بهداشت و درمان، قابل قبول است.

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای ثبت شرکت در ایرلند 

 

حق تابعیت دوگانه

یکی از نقاط قوت این کشور این است که در صورتی که شما یک مهاجر هستید به عنوان یکی از ساکنان ایرلند ، به شرطی که کشور زادگاهتان توانایی داشتن تابعیت دوگانه را به رسمیت بشناسد، می‌توانید  از تابعیت دوگانه برخوردار  شوید. این به این معنی است که شهروند ایرلندی شدن، لزوماً به معنی از دست دادن حقوق خودتان در کشور زادگاهتان نیست.

شرایط حمل‌ونقل عمومی

در شهرهای مهم و وسیع ایرلند، مانند دوبلین، پایتخت این کشور، حمل‌ونقل عمومی معمولا بسیار سریع­السیر بوده و دارای وضعیتی مطلوب و ایمن است. با این وجود، در برخی از سیستم‌های بزرگ‌تر تأخیرهایی وجود دارد. در خارج از شهرهای این جزیره، شما می توانید با اتوبوس‌ها و قطارهایی که وجود دارد، تقریبا به هر مقصدی که مد نظرتان است، به راحتی سفر کنید. برای مکان­ هایی که دسترسی به آن­ها با اتوبوس و قطار امکان­پذیر نیست نیز، امکان اجاره اتومبیل‌های ارزان قیمت فراهم شده­است.

شرایط اقلیمی

شرایط زندگی در ایرلند از منظر آب و هوا و اقلیم، تقریبا غیر قابل پیش­بینی و دارای وضعیتی ناپایدار و بسیار متغیر است. به طوری که خود مردم ایرلند در مورد آن می­گویند: ” شما می‌توانید هر فصل را در یک روز ببینید”. به طور کلی ایرلند، بیشتر اوقات در طول سال هوای ابری و بارانی دارد و حتی در طول تابستان، نیز اکثر اوقات هوا ابری است و آسمان ممکن است در هر زمانی، شروع به باریدن کند. اگر کسی هستید که هوای آفتابی برایتان اولویت دارد و وقتی هوا ابری است، احساس ناراحتی می­کنید، ممکن است شرایط زندگی در ایرلند از این نظر، با آنچه شما می­پسندید، مطابقت نداشته­ باشد.

 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت کاری با ایرلند 

 

هزینه سوخت

در کشور ایرلند، هزینه بنزین به علت مالیات بالای سوخت، بسیار گران قیمت است که هزینه زندگی در ایرلند را افزایش می­دهد. در اواخر سال 2017، ایرلند چهارمین کشور قیمت در دنیا از نظر هزینه تأمین سوخت یک ماشین محسوب می­شد و هزینه زندگی در ایرلند، فقط برای تامین سوخت، با احتساب مالیات،60٪ از هزینه‌ی مخزن بنزین بود. هزینه بنزین در ایرلند بیش از دو برابر از ایالات متحده آمریکا بالاتر است.

قیمت بسیار بالای سوخت در ایرلند، رفت ­و­ آمد با ماشین شخصی را با محدودیت مواجه می­کند. بنابراین در صورتی که شما فردی هستید که به استفاده از ماشین وابسته هستید و یا تمایلی به پیاده ­روی و استفاده از حمل­ و ­نقل عمومی را ندارید، هزینه بالای سوخت می تواند شرایط زندگی در ایرلند را برای شما در زمینه رفت­ و آمد تحت تاثیر قرار دهد.

 

 زندگی در ایرلند

 

ساعات کار و تایم مجاز استراحت

براساس دستورالعمل زمان کار اروپا، در کشور ایرلند، میانگین هفته کاری برای بسیاری از کارمندان نباید از 48 ساعت بیشتر باشد. همچنین آن­ها پس از 4 ساعت کار، به مدت 15 دقیقه حق استراحت دارند. در صورتی که کارمندان 6 ساعت کار کنند، می­توانند به مدت نیم ساعت استراحت داشته ­باشند. نکته قابل توجه این است که در ازای این وقفه‌هایی که برای استراحت در نظر گرفته می­شود، حقوقی پرداخت نمی­شود.

به‌طور کلی دفاتر کار از ساعت 9:00 صبح فعالیت خود را آغاز می کنند و تا ساعت 5:30 بعدازظهر باز هستند. هفته کاری مردم ایرلند از دوشنبه تا جمعه می­باشد و یک ساعت زمان استراحت برای ناهار در نظر گرفته ­می­شود. در اکثر شرکت­ ها زمان استراحت برای صرف نهار، ساعت 13:00 می­باشد. آخر هفته‌ها نیز معمولا دفاتر و شرکت ها، تعطیل هستند.

تایم کاری خرده‌فروشی­ های کشور ایرلند کمی متفاوت از دفاتر و شرکت­ ها است. آن­ها معمولاً از ساعت 9.00 صبح تا ساعت 8.00 عصر باز هستند. بانک‌ها هم از ساعت 10.00 صبح تا ساعت 4.00 باز هستند؛ و آن­ها هم مانند دفاتر در آخر هفته‌ها معمولاً تعطیل هستند. هم­چنین ساعات کار نهادهای دولتی از 9.00 صبح شروع می­شود و تا 5.00 بعدازظهر به طول می ­انجامد.

پیشنهاد میکنیم مطلب نحوه سرمایه گذاری در ایرلند را هم مطالعه کنید. 

 

هزینه زندگی در ایرلند

هزینه های زندگی در ایرلند جزو مهمترین مواردی است که قبل از مهاجرت باید مورد بررسی قرار گیرد. هزینه زندگی در ایرلند، با توجه به استانداردهای مدنظر شما و شرایط فردی می تواند طیف گسترده­ای داشته باشد. علاوه بر این هزینه­ ها باید به هزینه های جاری زندگی مانند هزینه ی ویزا، بیمه سلامت، پیش پرداخت محل سکونت و موارد این چنینی هم توجه داشته­ باشید.

 

زندگی ایرانیان در ایرلند

تجربه زندگی در ایرلند، نشان می­دهد که شرایط زندگی در ایرلند، در برخی موارد با زندگی ایرانیان تشابه دارد. به عنوان مثال قوانین وام ایرلند با قوانین وام ایران مشابه است و ایرلند هم از نظر ارائه وام ضعیف عمل می­کند. هم­چنین در ایرلند هم مانند ایران، امکان تحصیل برای خارجیان فراهم شده ­است. از سوی دیگر کشور ایرلند هم مانند ایران ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نسبتا مناسبی دارد.

به لحاظ فرهنگی، براساس نظر مهاجران در زمینه تجربه زندگی در ایرلند،  مردم ایرلند در ابتدا ممکن است با شما کمی سرد برخورد ­کنند اما وقتی که با آنها بیشتر آشنا شوید، می­توانید با آنان ارتباطات نزدیک داشته­ باشید. استفاده از تلفن همراه در ایرلند بسیار کم است و شرایط زندگی در ایرلند همچنان به صورت سنتی پیش می­رود. هم­چنین تجربه زندگی در ایرلند بیانگر آن است که مردم کشور ایرلند نیز مثل ایرانیان فخرفروش نیستند.

شما میتوانید از خدمات و مشاوره رایگان اخذ ویزای استارتاپ انگلیس مجموعه اپلای 4 نهایت استفاده را ببرید.  

 

 زندگی در ایرلند چگونه است

 

مهاجرت به ایرلند، بله یا خیر؟

با توجه به آنچه که که در این مقاله خواندید، با شرایط ایرلند و مزایا و معایب آن آشنا شدید و می­توانید متناسب با شرایط و استانداردهای مورد نظر خودتان، در مورد مهاجرت به این کشور تصمیم بگیرید. در صورتی که به دنبال کشوری امن، با خدمات درمانی عالی و سیستم حمل و نقل مطلوب هستید و قیمت بالای بنزین برای شما ملاک نیست و هم­چنین از هوای ابری لذت می­برید، بر اساس تجربه زندگی در ایرلند از دید مهاجران، کشور ایرلند، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ ویزای استارتاپ ایرلند و ثبت شرکت در این کشور هم میتوانید با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید. 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.