apply4residency
Search
Close this search box.

بررسی شرایط زندگی در هلند | هزینه ها، خدمات درمانی و آب و هوا

شرایط زندگی در هلند

در این نوشته شما میخوانید:

 

کشور هلند یکی از زیباترین و بهترین کشورهای اروپایی است که به ویژه در سال های اخیر، مقصد بسیاری از مهاجرین و گردشگران از سراسر جهان بوده است. هر چند مهاجرت به یک کشور جدید و زندگی در یک فرهنگ جدید با زبان متفاوت از زبان مادری می تواند سخت باشد، اما اگر مزایای زندگی در این کشور را بخواهید، باید این سختی را به جان بخرید. اما زندگی در هر کشوری، یک سری مزایا و معایب بخصوص خود را دارد و همانطور که نیوتون در قانون سوم خود می گوید: هر عملی، عکس العملی دارد! بنابراین اگر می خواهید درباره شرایط زندگی در هلند و هزینه زندگی در هلند بیشتر بدانید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کارآفرینی در هلند به صفحه ویزای استارتاپ هلند مراجعه کنید. 

 

بررسی کلی شرایط هلند برای زندگی

اگر شما هم به کشور هلند به عنوان یکی از مقاصد احتمالی خود برای مهاجرت فکر می کنید، ابتدا باید اطلاعات درستی درباره این کشور، فرهنگ آن، هزینه های زندگی در این کشور، وضعیت سیستم درمانی و آموزشی، بازار کار و درآمد و سایر موارد به دست بیاورید.

کشور هلند برای زندگی یک گزینه مناسب است اما به شرطی که با آگاهی وارد این کشور شده و بتوانید هزینه های خود را در ماه های ابتدایی زندگی در این کشور کنترل کرده و حساب شده عمل کنید. هر چند درآمد شما در این کشور قابل قبول خواهد بود ولی باید بتوانید هزینه های مربوط به بیمه درمانی، خدمات آب، برق و ارتباطات، خواربار و غیره را مدیریت کنید تا به مشکل جدی برنخورید.

یکی دیگر از مواردی که بهتر است پیش از مهاجرت به هلند بدانید این است که در ماه های ابتدایی به رانندگی و استفاده از ماشین شخصی فکر نکنید. این توصیه به این دلیل است که شرایط زندگی در هلند به گونه ایست که روزانه شاهد ترافیک سنگینی در خیابان ها هستیم. از طرفی باید ابتدا با شرایط راهنمایی و رانندگی این کشور و قوانین آن آشنا شوید. البته اگر نیاز به یک وسیله نقلیه دارید، پیشنهاد می کنم مثل مردم محلی، از دوچرخه برای عبور و مرور استفاده کنید.

در خیابان های هلند، یک خط ویژه برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده و شما می توانید به راحتی به دور از ترافیک و شلوغی، به محل کار یا سایر کارهای روزمره خود برسید.

البته به جز اتومبیل شخصی و دوچرخه، می توانید برای حمل و نقل از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، تراموا و مترو هم استفاده کرده و سریع و بی دغدغه به محل کار خود برسید. استفاده از وسایل نقلیه عمومی می تواند تا حد زیادی در مدیریت هزینه زندگی در هلند به شما به ویژه در ماه های ابتدایی مهاجرت، کمک کند.

 

هزینه زندگی در هلند

 

هزینه های کلی زندگی در هلند

مهم ترین نکته در بررسی شرایط زندگی در هلند، پرداختن به بحث هزینه هاست. بهتر است این بحث را با یک آمار دقیق از گزارش موسسه ملی هلند آغاز کنیم. طبق این گزارش، هر خانوار هلندی به طور متوسط، 50 درصد درآمد خود را صرف هزینه هایی از قبیل رهن و اجاره، پرداخت قبوض و بیمه درمانی می کند.

اگر بخواهیم این هزینه ها را از بیشترین به کمترین طبقه بندی کنیم، باید هزینه رهن و اجاره را در صدر لیست قرار دهیم که پس از آن، هزینه قبوض انرژی مثل برق و ارتباطات در رتبه دوم قرار گرفته و پس از آن هزینه بیمه درمانی جای می گیرد.

بر اساس آماری که در سال 2018 از هزینه رهن و اجاره در هلند گرفته شد؛ هزینه اجاره یک واحد مسکونی در هلند حدود 600 یورو و پرداخت وام مسکن حدود 700 یورو در نظر گرفته می شود.

برای بررسی شرایط زندگی در هلند، ابتدا باید شرایط مسکن و محل اقامت را بررسی کرده و به این ترتیب هزینه زندگی در هلند را برآورد کنید. شما به عنوان یک مهاجر باید در این کشور یک واحد مسکونی خریداری کرده یا اجاره کنید و اغلب شهروندان در هلند برای خرید خانه به دریافت وام مسکن روی می آورند.

 

مطلب پیشنهادی: 0 تا 100 مهاجرت به هلند 

 

مزایا و معایب زندگی در هلند چیست؟

اگر می خواهید به پاسخ این سوال برسید که کشور هلند برای زندگی چگونه است؟ باید مزایا و معایب زندگی در هلند را بدانید تا بی گدار به آب نزنید. فراموش نکنید که زندگی در هر کشوری، مزایا و معایب خود را دارد و نمی توانید هیچ نقطه از جهان را پیدا کنید که بی عیب و نقص باشد. به همین منظور در این بخش از مقاله به شرایط زندگی در هلند و مزایا و معایب آن می پردازیم.

 

مزایای کشور هلند برای زندگی

  • استاندارد زندگی بالا

از لحاظ هزینه زندگی در هلند، این کشور کمی گران تر از برخی کشورهای اروپایی به شمار می رود اما شهروندان در ازای این هزینه، می توانند از خدمات عالی و کیفیت بالای محصولات بهره ببرند. املاک این کشور از کیفیت بالایی برخوردار بوده و معماری خانه های هلند از استاندارد جهانی پیروی می کند تا در کنار زیبایی، امنیت و آرامش ساکنان را فراهم کند.

یکی دیگر از مواردی که استاندارد زندگی در هلند را بالا می برد، کیفیت خواربار و تغذیه در این کشور است. از طرفی رستوران های هلندی از کیفیت فوق العاده برخوردار بوده و جزو بهترین رستوران های جهان هستند؛ به طوری که تنها در سال 2020 تعداد 8 رستوران جدید میشلین استار در این کشور وجود داشت.

  • فرهنگ اجتماعی خوب

اگر یک مهاجر ایرانی هستید و شخصیت برونگرایی دارید؛ حتما از این فرهنگ هلندی لذت خواهید برد. هلندی ها افرادی خون گرم و خوش مشرب هستند و شما می توانید از صحبت با آنها در کافه و رستوران لذت ببرید. همچنین تعداد فعالیت های اجتماعی مثل جشنواره ها، فستیوال های تابستانی و کارناوال های جذاب و هیجان انگیز در این کشور بالاست که می تواند اوقات خوشی را برای شهروندان خود به ارمغان بیاورد.

  • یک پایگاه عالی برای اروپاگردی

شرایط زندگی در هلند برای افرادی که عاشق سفر و ماجراجویی هستند، به هیچ عنوان سخت و طاقت فرسا نخواهد بود. خوشبختانه کشور هلند در یک موقعیت جغرافیایی عالی قرار دارد که رفت و آمد به سایر کشورهای اروپایی را آسان میکند. این کشور با بلژیک و آلمان هم مرز بوده و راه های آبی، زمینی یا هوایی را برای سفر به سایر کشورهای اروپایی فراهم می کند. با توجه به تعطیلات ملی هلند، می توانید یک ماجراجویی شگفت انگیز را در اروپا تجربه کنید.

 

معایب کشور هلند برای زندگی

  • سختی یادگیری زبان هلندی

هر چند زبان هلندی دستور زبان پیچیده ای ندارد، اما یادگیری این زبان به صورت ساده و روان می تواند وقت گیر و سخت باشد. با توجه به اینکه اکثر افراد در کشور هلند به زبان هلندی و انگلیسی صحبت می کنند؛ بهتر است هرچه زودتر به زبان هلندی مسلط شوید.

  • کمبود مسکن

از دیگر مواردی که درباره شرایط زندگی در هلند باید بدانید، شرایط مسکن و مشکل کمبود آن است. از آن جایی که در کشور هلند، مشکل کمبود مسکن وجود دارد؛ هزینه رهن، اجاره و خرید خانه در این کشور بسیار بالاست. بر اساس آمار، این کشور سالانه به بیش از 100000 خانه جدید نیاز دارد و به همین دلیل پیدا کردن خانه به ویژه در ماه های ابتدایی مهاجرت می تواند برای شما سخت باشد.

  • ترافیک سنگین

همانطور که گفتیم؛ یکی از مشکلات این کشور، ترافیک سنگین روزانه آن است. هلند یکی از کشورهای پرجمعیت اروپا به شمار رفته و در ساعات شلوغ روز، به سختی می توانید از ترافیک خلاص شوید. به همین دلیل توصیه می کنیم در اوایل مهاجرت، به استفاده از وسایل نقلیه شخصی فکر نکرده و به سراغ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بروید تا در هزینه زندگی در هلند هم صرفه جویی کرده باشید.

 

کشور هلند برای زندگی

 

بهترین شهرهای هلند برای زندگی کدامند؟

بر اساس رتبه بندی مسکونی که در سال 2019 به دست آمده؛ بهترین شهرهای هلند برای زندگی شامل موارد زیر است:

  • آمستردام
  • اوترخت
  • دلفت
  • آمرسفورت
  • Zwolle
  • آلمر
  • هارلمرمر
  • آرنهم
  • گرونینگن
  • لاهه

 

پیشنهاد میکنیم مطلب انواع ویزای هلند را هم مطالعه کنید. 

 

بررسی سطح رضایت افراد ساکن هلند

درصد رضایت مردم یک کشور از زندگی، میزان کیفیت زندگی در این کشور را نشان می دهد. خوشبختانه مطابق آمار CBS یا همان اداره آمار کشور هلند، اکثریت شهروندان هلندی از زندگی در این کشور رضایت دارند و این نشان از مناسب بودن شرایط زندگی در هلند دارد.

بر اساس آمار، 90 درصد مردم از وضعیت اجتماعی و روابط خود رضایت داشته و 85 درصد از بزرگسالان از شرایط زندگی در هلند راضی هستند. هر چند این آمار می تواند برای گروه های سنی مختلف بر اساس نیازها و تمایلات آنها کمی متفاوت باشد.

 

نکات مهم زندگی در هلند

کشور هلند برای زندگی یک کشور ایده آل به شمار می رود و شما می توانید با مهاجرت به این کشور، آینده ای روشن برای خود یا خانواده تان رقم بزنید. با این حال بهتر است پیش از اقدام به مهاجرت، یک سری نکات مهم درباره شرایط زندگی در هلند را بدانید.

  • مردم هلند رفتاری خونگرم و دوستانه دارند

مردم هلند برخلاف برخی دیگر از اروپاییان، رفتاری صمیمی و دوستانه دارند و با افراد خارجی خوش برخورد هستند. این یکی از بهترین نکات مثبت درباره زندگی در هلند است که به شما به عنوان یک فرد تازه وارد کمک خواهد کرد تا زودتر با محیط خو بگیرید.

  • تدریس در دانشگاه به زبان انگلیسی است

خوشبختانه کشور هلند بیش از 1000 مدرک انگلیسی برای انگلیسی زبانان صادر کرده و شما می توانید در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور، به زبان انگلیسی تحصیل کنید. همین موضوع سختی یادگیری زبان هلندی را کاهش داده و از ضرورت آن می کاهد.

  • مردم هلند انگلیسی می دانند

یکی از دغدغه های مهاجران، یادگیری زبان کشور مقصد است. با این حال در هلند می توانید در هرجایی از دانشگاه گرفته تا محل کار یا کافه و رستوران و بازار، به زبان انگلیسی صحبت کنید و همین شرایط زندگی در هلند را راحت تر می کند.

  • به عنوان یک خارجی می توانید به سادگی در هلند کار پیدا کنید

اگر نگران تامین هزینه زندگی در هلند هستید، بهتر است بدانید در این کشور به عنوان یک خارجی می توانید به راحتی کار پیدا کرده یا اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کنید. خوشبختانه قوانین هلند از کارآفرینان به خوبی استقبال کرده و پلتفرم خوبی برای پیشرفت شما فراهم می کند.

  • کشور هلند از سازمان دهی و زیرساخت خوبی برخوردار است

زیرساخت های کاری، تحصیلی، درمانی و اجتماعی در این کشور کاملا کارشناسی شده و متعادل است و امنیت شغلی، تحصیلی، اقتصادی و اجتماعی را برای شهروندان به همراه دارد.

  • بهترین تعادل کار و زندگی در هلند

کشور هلند یکی از برترین کشورهای اروپایی است که به کیفیت زندگی شهروندان خود اهمیت بالایی داده و به همین دلیل ساعات کار در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر بوده و شما می توانید اوقات بیشتری را به استراحت، تفریح یا وقت گذراندن با خانواده خود بپردازید.

  • میزان جرم و جنایت در هلند بسیار کم است

هلند یکی از امن ترین کشورهای اروپایی به شمار رفته و میزان جرم و جنایت در آن کم است چون سیاست های صحیح و کارآمدی در مورد مواد مخدر داشته و سطح فقر در آن پایین می باشد. از طرفی دولت هلند ترجیح می دهد به جای حبس مجرمین، به بازپروری آنها بپردازد.

 

قیمت کالاهای اساسی در هلند

شیر (معمولی)، (0.25 لیتر) = 0.25 €

نان سفید تازه (125.00 گرم) = 0.46 €

برنج (سفید)، (0.10 کیلوگرم) = 0.19 €

تخم مرغ (معمولی) (2.40) = 0.41 €

پنیر محلی (0.10 کیلوگرم) = 1.11 €

فیله مرغ (0.15 کیلوگرم) = 1.21 €

گوشت گاو گرد (0.15 کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ساق پا) = 3.83 €

سیب (0.30 کیلوگرم) = 0.78 €

موز (0.25 کیلوگرم) = 0.33 €

پرتقال (0.30 کیلوگرم) = 0.42 €

گوجه فرنگی (0.20 کیلوگرم) = 0.51 €

سیب زمینی (0.20 کیلوگرم) = 0.21 €

پیاز (0.10 کیلوگرم) = 0.09 €

کاهو (0.20 سر) = 0.16 €

 

اجاره خانه در هلند چقدر است؟

به طور معمول، اجاره یک آپارتمان متوسط در آمستردام هلند، می تواند بین 1000 تا 5000 یورو در ماه اجاره بها داشته باشد؛ به همراه مبلغی که به عنوان سپرده قرارداد پرداخت می کنید. البته می توانید به جای اجاره یک واحد مسکونی، یک اتاق در یک واحد مسکونی اجاره کنید که هزینه ای حدودا بین 400 تا 1200 یورو در ماه خواهد داشت.

هزینه خرید ملک در هلند

از دیگر نکات مهم درباره شرایط زندگی در هلند، هزینه خرید ملک است. از آن جایی که تعداد مسکن در هلند پایین بوده و رقابت در بازار مسکن بالاست، شاهد افزایش قیمت در زمینه مسکن هستیم. اگر قصد خرید خانه در مرکز شهر را داشته باشید؛ باید به ازای هر مترمربع، حدود 3400 تا 9500 یورو پرداخت کنید. در حالی که قیمت هر مترمربع خانه در اطراف شهر می تواند بین 2500 تا 6000 یورو باشد.

با این حال، هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف هلند با هم متفاوت بوده و براساس شهر مورد نظرتان باید قیمت املاک را به دست آورید:

  • آمستردام 510919 یورو
  • گرونینگن 241080 یورو
  • لاهه 355807 یورو
  • روتردام 307358 یورو
  • اوترخت 405791 یورو

 

بررسی شرایط زندگی در هلند

 

شرایط کار و میزان دستمزد در هلند

یک هفته کاری در هلند برای افراد 21 سال به بالا بین 36 تا 40 ساعت است که افراد براساس نوع کار خود، حقوق مقرر و دستمزد تعیین شده توسط مقامات دولت هلند را دریافت می کنند و شما با یک شغل مناسب می توانید از پس هزینه زندگی در هلند بربیایید. براساس قوانین حقوق و دستمزد کشور هلند، میزان دستمزد افراد شاغل از سن 15 سال به بالا به صورت زیر است:

آداب و رسوم مردم هلند

هلند یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که مردم شاد و فرهنگ های جالب و صلح آمیزی دارد. از جمله نمادهای هلند می توان به آبجوی هلندی، پنیر هلندی و جشن روز پادشاه اشاره کرد. همچنین اسکیت روی یخ یکی از تفریحات هیجان انگیز و ملی کشور هلند است که به جزئی از فرهنگ این کشور تبدیل شده است. از طرفی ورزش کردن میان هلندی ها جایگاه ویژه ای دارد.

بیمه و تسهیلات درمانی ساکنین هلند

سیستم مراقبت بهداشتی در کشور هلند بسیار گسترده و باکیفیت بوده و عموم مردم به راحتی به آن دسترسی دارند. بیمه درمانی در کشور هلند به صورت خصوصی یا دولتی ارائه شده و شما می توانید با پزشکان انگلیسی زبان برای درمان بیماری خود در ارتباط باشید.

 

هزینه تحصیل در هلند به چه صورت است؟

  • شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA در دانشگاه های دولتی

هزینه تحصیل برای دانشجویان به طور متوسط در یک سال حدود 700 تا 2100 یورو می باشد. البته این هزینه براساس نوع مدرک و مقطع تحصیلی که می تواند کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری باشد، متغیر است.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور هلند، بسیار بیشتر از مراکز دولتی بوده و می تواند حدود 30000 یورو در سال باشد. البته برخی رشته ها مثل پزشکی و بازرگانی نسبت به سایر رشته ها، به بودجه بیشتری نیاز دارند.

 

جاذبه های توریستی در هلند

از دیگر نکات مهم درباره شرایط زندگی در هلند، جاذبه های توریستی آن برای گذراندن اوقات فراغت است. از جمله زیباترین و جذاب ترین نقاط توریستی این کشور می توان به این موارد اشاره کرد:

  • آمستردام: یک شهر زیبا
  • دلفت: آثار هنری را جشن بگیرید
  • روتردام: ترکیبی عالی از تاریخ و فرهنگ
  • لاهه: برای زیست شبانه پر جنب و جوش
  • ماستریخت: با معماری دوران قرون وسطی
  • ادام: ایده آل برای گردشگری
  • آیندهوون: یک کاوش پرهیجان در موزه ها
  • لیدن: تجربه یک منظره بی نظیر
  • اوترخت: کاوش برترین معماری های اروپایی
  • هارلم: شهر قرون وسطایی
  • گرونینگن: کانال های پر زرق و برق را تجربه کنید
  • میدلبورگ: یک شهر قدیمی در هلند
  • ولندام: از جذاب ترین مکان های دیدنی هلند

 

آب و هوای هلند چطور است؟

هلند یک کشور 4 فصل بوده و شما می توانید زیبایی هر فصل را در این کشور اروپایی تجربه کنید. شما می توانید در زمستان از اسکیت روی دریاچه های یخ زده لذت برده و در فصل تابستان به سراغ قایق سواری بروید. همچنین در فصل بهار از لاله های رنگارنگ شگفت زده شده و در پاییز شاهد تغییر رنگ برگها باشید.

بهترین دمای هلند مربوط به ماه های مه و سپتامبر بوده که هوا تا حدودی گرم و مرطوب بوده و بهترین زمان برای یک پیاده روی دلچسب به شمار می رود.

 

زندگی در هلند، یک زندگی ایده آل

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به تمامی نکات مهم درباره شرایط زندگی در هلند بپردازیم. زندگی در هلند تقریبا برای تمام افراد یک ایده آل و فرصت طلایی محسوب میشود و در صورت امکان و فراهم بودن شرایط، احتمالا این کشور در اولویت مهاجرتی شما قرار میگیرد. اگر در زمینه مهاجرت و راه اندازی استارتاپ در هلند به راهنمای احتیاج داشتید، میتوانید از مشاوره رایگان مجموعه اپلای 4 در این زمینه بهره مند شوبد.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.