apply4residency
Search
Close this search box.

قوانین جدید ویزا برای ملیت های غیر اتحادیه اروپا در آلمان

ملیت های غیر اتحادیه اروپا در آلمان

در این نوشته شما میخوانید:

قوانین جدید ویزا برای ملیت های غیر اتحادیه اروپا در آلمان

خبرهای خوبی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا دارای تمایل به کار در آلمان وجود دارد. از 2 مارس 2020، آلمان قوانین و شیوه های ساده تر ویزا را در قانون مهاجرت مهارت جدید آلمان معرفی می کند.

قانون جدید به ملیت های غیر اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد شغل هایی را ایجاد کنند که در غیر این صورت توسط یک کارگر آلمانی یا اتحادیه اروپا می تواند تکمیل شود. کارگران خارجی می توانند برای حداکثر 6 ماه به آلمان بیاییند و به دنبال شغل باشند. قانون مهاجرت مهارت جدید آلمان، کسب و کار آلمانی بیشتری برای کارگران با مهارت از خارج از اتحادیه اروپا فراهم می کند.

به ندرت شغل های زیادی در آلمان به دلیل کمبود کارگران با مهارت بدون تقاضا باقی می ماند. هدف قانون جدید افزایش تعداد نیروی کار در آلمان می باشد.

قوانین جدید مشاغل واجد الشرایط را تعریف می کند.

آلمان فهرستی از مشاغل مجاز واجد الشرایط برای کار در کشور را  گسترش داده است. همراه با متخصصانی که دارای تحصیلات متوسطه بالاتر هستند، افراد واجد شرایط آموزش حرفه ای نیز واجد شرایط کار در آلمان هستند.

کارگران خارجی باید معیارهای زیر را برای کار در آلمان رعایت کنند:

  • صلاحیت آموزشی باید توسط مقامات مرتبط آلمانی تشخیص داده شود
  • باید پیشنهاد شغلی از کارفرماهای آلمانی در رشته مرتبط خود داشته باشند.

قبلا، ملیتهای غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار در مشاغل نبودند که می تواند توسط کارگران آلمانی یا اتحادیه اروپا انجام شود. به هرحال هیچ موردی در قوانین جدید وجود ندارد. سایر آژانس های حقوقی فدرال در این زمینه بررسی های اولویت دار را انجام نمی دهند.

ملیت های غیر اتحادیه اروپا با تشخیص صلاحیت آموزشی اشان می توانند در آلمان به مدت حداکثر 6 ماه به دنبال کار باشند. به منظور اقدام برای ویزای کار 6 ماهه در آلمان، شما باید سرمایه کافی برای حمایت از خانواده خود برای مدت کل ویزا داشته باشید. همچنین، شما باید دانش پایه آلمانی ، حداقل سطح B1  از CEFR (چهارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبانها) را داشته باشید.

در قوانین جدید، کارگران غیر اتحادیه اروپا همچنین قادر به کارکردن در مشاغل مربوط به رشته تخصصی خودشان و لزوما در رشته تحصیلی اشان نمی باشند. آنها همچنین می توانند مشاغلی را در نظر بگیرند که به تحصیلات دانشگاهی نیازی ندارند. علاوه براین، آنها می توانند مشاغلی را انتخاب کنند که مرتبط با رشته تحصیلی آنها می باشد.

افرادی با صلاحیت فنی مجاز به انتخاب مشاغل خواهند بود که می تواند توسط کارگران اتحادیه اروپا یا آلمانی تکمیل شوند.

در ویزای آلمانی جویای کار، شما باید حداکثر 10 ساعت در هفته کار کنید. این به کارفرمایان بالقوه اجازه بررسی می دهد اگر شما نیازهای شغلی آنها را برآورده کنید.

توسعه مهارت و آموزش در آلمان

کارگران غیر اتحادیه اروپا که  صلاحیت آموزشی آنها در آلمان به رسمیت شناخته نمی شوند، حالا این گزینه را دارند که آنها می توانند با ویزای آموزش و توسعه مهارت وارد آلمان شوند مشروط بر اینکه آنها مهارت سطح زبان آلمانی A2 را داشته باشند.

ویزای آموزشی و توسعه مهارت مجوز سکونت حداکثر تا 18 ماه را ارائه می دهد. این مجوز همچنین بصورت مشروط تا 4 ماه دیگر نیز تمدید می شود.

مهاجرت به آلمان به عنوان کارآموز

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که کمتر از 25 سال سن دارند و  مهارت زبان آلمانی آنها در سطح B2 می باشد، درقوانین جدید می توانند به عنوان کارآموز وارد آلمان شوند.

این دانشجویان باید گواهی مرخصی دبیرستان را ارائه دهند و باید بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت در آلمان داشته باشند.

قوانین ساده تر برای دانشجویانی که وضعیت اقامت را تغیر می دهند

دانشجویان بین المللی در آلمان حالا می تواند وضعیت اقامت خود را به سادگی تغیر دهند. دانشجویان بین المللی می توانند برای گرفتن مجوز اقامت دوره های درسی فنی حرفه ای را بگذرانند. آنها می توانند در حال آموزش حرفه، شغل داشته باشند.

دانشجویان بین المللی که دوره آموزش حرفه ای در آلمان را تکمیل کرده اند، بعد از گذشت دو سال زندگی در آلمان می توانند برای مجوز اقامت دائم اقدام کنند.

ویزای ورزشی- E

قهرمانان  و مربیان ورزش – E می توانند برای ویزای ورزشی- Eدر قوانین جدید تقاضا دهند. ویزا به آنها اجازه خواهد داد تا به آلمان بیایند و مجوز اقامت برای استخدامی را دریافت کنند. آنها نیازی به گرفتن تاییدیه از آژانس شغلی فدرال آلمان ندارد.

متقاضیان شایسته باید بالای 16 سال باشند. حقوق آنها باید همچنین حداقل 50% آستانه درامد بیمه بازنشستگی قانونی باشد.

موسسه Apply4Residency گستره وسیعی از محصولات و خدمات مهاجرتی و ویزا و همچنین خدماتی برای مهاجران/دانشجویان مشتاق و علاقمند فراهم می­نماید. این خدمات و محصولات شامل؛ ویزای کاری آلمان، ویزای کسب و کار شینگن، ویزای تحصیلی شینگن، ویزای توریستی شینگن و همچنین ویزای کاری شینگن می­باشد.

اگر شما به دنبال تحصیل، کار، سفر توریستی، سرمایه­ گذاری و یا مهاجرت به آلمان هستید، با موسسه معتبر ویزا و امور مهاجرتی A4R در ارتباط باشید.

 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.