apply4residency
Search
Close this search box.

معایب و مزایای ویزای استارتاپ کانادا

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

در این نوشته شما میخوانید:

برنامه ویزای استارتاپ کانادا بر کارآفرینان مهاجری تمرکز می‌کند که با توانایی‌ها و مهارت خود می‌توانند در کانادا یک کسب ‌و کار موفق راه‌ اندازی کنند. این گروه از افراد، از مزایای ویزای استارتاپ کانادا همچون اقامت دائم (PR) بهره‌مند خواهند شد. کارآفرینان باید خلاقیت بالایی داشته باشند، بتوانند در کانادا مشاغل جدید با بهره‌‌وری بالا ایجاد کنند و در سطح جهانی توانایی رقابت داشته باشند. از طرف دیگر باید معایب ویزای استارتاپ کانادا را هم در نظر گرفت.

یکی از معایب ویزای استارتاپ برای کانادا این است که ممکن است تأمین بودجه برای کسب‌ و کار متقاضی در کانادا دشوار باشد. برنامه ویزای استارتاپ کانادا یک برنامه مهاجرتی منحصربه‌فرد است که هدف آن جذب کارآفرینان است تا از این طریق هر دو طرف سود ببرند. یعنی از یک طرف اقتصاد کانادا پویاتر شده و از طرف دیگر خلاقیت کارآفرینان به عرصه ظهور رسد. البته در این میان باید به تمام جوانب مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا نیز توجه داشت. در ادامه مطلب از موسسه اپلای 4 بیشتر به بررسی اهمیت ویزای استارتاپ کانادا و شرایط آن می‌پردازیم.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برنامه ویزای استارتاپ کانادا یک برنامه مهاجرتی منحصربه‌‌فرد است که هدف آن جذب کارآفرینان خلاق از سرتاسر جهان است. این برنامه در سال 2013 شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌‌هایی تبدیل شده است که بسیاری از کارآفرینان از آن به‌ عنوان فرصتی طلایی برای مهاجرت کاری به کانادا استفاده می‌کنند.

ویزای استارتاپ کانادا با این هدف طراحی شد تا کارآفرینان خلاقی که ایده‌‌های ناب تجاری دارند بتوانند با بهره‌‌بردن از مزایای ویزای استارتاپ کانادا، به رشد اقتصادی این کشور کمک کرده و در هر کدام از شهرهای کانادا کسب‌ و کار خود را آغاز کنند (البته برای راه‌اندازی کسب و کار در استان کبک، می‌بایست بر اساس برنامه استارتاپ مخصوص این استان اقدام کرد). متقاضیان می‌توانند با استفاده از برنامه ویزای استارتاپ کانادا، اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده دریافت کنند. با این‌ حال همانند هر طرح دیگری، باید مزایا و معایب ویزای استارتاپ کانادا را در نظر گرفت.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا

شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا

برای اینکه کارآفرینان بتوانند از مزایای ویزای استارتاپ کانادا بهره‌‌مند شده و آن را دریافت کنند، چهار شرط مهم وجود دارد که باید با دقت رعایت شوند. در ادامه شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا را مشاهده می‌کنید:

1- سهام شرکت

متقاضی ویزای استارتاپ باید حداقل 10 درصد از سهام و حق رأی شرکت را دارا باشد. همچنین با سهام سازمان‌های ارزیاب جمعاً باید حداقل 50 درصد سهام و حق رأی مرتبط با تمام سهام شرکت را داشته باشد.

2- معرفی‌ نامه

دومین موردی که برای دریافت ویزا و بهره‌مندی از مزایای ویزای استارتاپ کانادا ضروری است، داشتن یک معرفی‌ نامه از طرف شرکت ارزیاب (Designated organization) است. مؤسسات حقوقی مهاجرتی کانادا به متقاضیان در این زمینه کمک خواهند کرد تا اثبات کنند از حمایت یک صندوق سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر، یک گروه سرمایه ‌گذار فرشته یا مرکز رشد برخوردار هستند.

فرایند ایده کسب‌ و کار متقاضیان برای سازمان‌‌های مختلف متفاوت است؛ اگر طرح متقاضی قبول شود، می‌تواند نامه پشتیبانی سازمان را دریافت کند. این نامه در مدارک مربوط به درخواست ویزای استارتاپ قرار می‌گیرد.

3- زبان

برای بهره‌‌مندی از مزایای ویزای استارتاپ کانادا، متقاضی باید بتواند توانایی‌ خود را در زمینه تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی نشان دهد. به این منظور باید در یک آزمون زبان مورد تأیید دولت کانادا شرکت کرده و حداقل نمره قبولی یعنی  CLB5 را کسب کند.

4- اثبات تمکن مالی

مؤسسات حقوقی مهاجرتی کانادا به متقاضیان برای اثبات تمکن مالی کمک خواهند کرد. متقاضی باید تمام مدارک مربوط به تمکن مالی و توانایی حمایت مالی از خود و خانواده ‌اش را ارائه دهد. اگر متقاضی بتواند تمام این شرایط را فراهم کرده و آن‌ها را اثبات کند از تمام مزایای ویزای استارتاپ کانادا بهره‌ مند خواهد شد.

سازمان‌ های ارزیاب ویزای استارتاپ کانادا

یکی از موارد لازم در فرایند دریافت ویزای استارتاپ کانادا ارائه گواهی مربوط به نامه پشتیبانی یک شرکت یا سازمان ارزیاب است. متقاضی باید نامه پشتیبانی مبنی بر اینکه کسب‌ و کار او توسط یک یا چند سازمان حمایت می‌شود، ارائه کند. برخلاف برنامه‌‌های سرمایه‌‌گذاری فدرال و استانی، در این مورد هیچ وجهی از فرد دریافت نمی‌شود. افراد واجد شرایط باید حداقل 75 هزار دلار از یک سرمایه‌ گذار فرشته یا حداقل 200 هزار دلار از یک صندوق سرما‌یه ‌گذاری کانادایی خطرپذیر که مورد تأیید دولت کانادا است، تضمین دریافت کنند.

چگونه برای ویزای استارتاپ درخواست دهیم؟

برای درخواست ویزای استارتاپ باید ابتدا یک حساب کاربری برای درخواست آنلاین اقامت دائمی ایجاد کنید. سپس با استفاده از راهنمای دستورالعمل IMM 5759 فرم‌ها را پر کنید. تمامی فرم‌ها، اسناد، نتایج آزمون زبان و رسید پرداخت هزینه‌ها را در حساب کاربری خود بارگذاری کنید. ناقص‌بودن مدارک به معنای رد درخواست متقاضی است.

فرم‌های زیر را که در سایت بارگذاری شده‌اند کامل کنید:

  • فرم درخواست عمومی برای کانادا (IMM0008)
  • جدول A – پیشینه/ بیانیه (IMM 5669)
  • اطلاعات خانواده (IMM 5406)
  • اطلاعات تکمیلی- سفرهای خارجی (IMM 5562)
  • عکس (بر اساس دستورالعمل هر دو سمت عکس را اسکن و بارگذاری کنید)
  • پرداخت هزینه‌های درخواست

پرداخت هزینه احراز هویت

در اغلب موارد بعد از ارائه فرم درخواست باید هزینه احراز هویت را پرداخت کنید. درغیراین‌صورت درخواست شما رد می‌شود. هزینه احراز هویت شامل اثرانگشتان و تصویر دیجیتال متقاضی است. بعد از پرداخت هزینه احراز هویت، به متقاضی اعلام می‌شود که برای احراز هویت به کجا مراجعه کند.

مزایای ویزای استارتاپ کانادا برای کارآفرینان

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

دولت کانادا برای توسعه اقتصادی خود برای کارآفرینان خلاق از سراسر جهان امکانات منحصربه‌فردی فراهم می‌کند. این افراد با دریافت ویزای استارتاپ کانادا از مزایای آن بهره‌‌مند خواهند شد. از جمله مهم‌‌ترین مزایای ویزای استارتاپ کانادا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1- دریافت اقامت دائم

یکی از مهم‌‌ترین مزایای ویزای استارتاپ کانادا این است که کارآفرینان برتر می‌توانند از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این طرح یک مجوز کار موقت نیست و مسیری مطمئن برای دریافت اقامت دائم است. کارآفرینانی که اثبات کنند ایده و کسب ‌و کار آنان می‌تواند در کانادا موفق باشد، می‌توانند از مزایای اقامت دائم در کانادا بهره‌ مند شوند. این مزایا عبارتند از:

  • اقامت دائم اعضای خانواده و فرزندان زیر 22 سال
  • استفاده از سیستم درمانی و آموزشی کشور کانادا
  • حق انتخاب برای سکونت در ایالت مورد نظر خود
  • دریافت حق شهروندی کانادا بعد از سه سال زندگی در این کشور (البته زمزمه‌هایی در مورد تغییر این مورد وجود دارد و احتمالاً بعد از 5 سال زندگی در کانادا حقوق شهروندی اعطا خواهد شد.)

2- حمایت سازمان‌ های ارزیاب

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ویزای استارتاپ کانادا جلب حمایت‌‌های سازمان‌های ارزیاب است. این سازمان‌ها با ارزیابی ایده‌‌های کسب ‌و کار و برآورد میزان موفقیت‌‌های احتمالی کارآفرینان، نقش مهمی در برنامه ویزای استارتاپ کانادا دارند. این سازمان‌ ها در فرایند دریافت ویزا، از کارآفرینان حمایت کرده و آن‌‌ها را راهنمایی می‌کنند. حمایت سازمان‌های ارزیاب برای کارآفرینانی که هیچ‌‌گونه تجربه شغلی در کانادا ندارند، بسیار ارزشمند است.

معایب ویزای استارتاپ کانادا

با وجود مزایای ویزای استارتاپ کانادا این برنامه معایبی نیز دارد. در این بخش مهم‌ترین معایب ویزای استارتاپ کانادا را معرفی می‌کنیم.

رقابت بالا

یکی از مهم‌‌ترین معایب ویزای استارتاپ کانادا بالا بودن تعداد متقاضیان است. در این طرح تعداد کارآفرینانی که تلاش می‌کنند کسب ‌و کار خود را در کانادا توسعه دهند بسیار بالا است. این در حالی است که تعداد ویزاهای استارتاپی سالانه محدود است. این سخن بدان معنی است که حتی اگر متقاضی ایده‌‌های بسیار عالی نیز داشته باشد، پذیرفته‌‌شدن در برنامه ویزای استارتاپی کانادا دشوار است.

بیشتر بخوانید: راهنمای دریافت ویزای استارتاپ انگلیس

عوامل مؤثر بر رد درخواست ویزای استارتاپ

برای دریافت ویزای استارتاپ، معیارها و شرایط دشواری وجود دارد. در صورتی‌ که کارآفرین واجد شرایط نباشد و تمام معیارهای لازم را نتواند کسب کند از دریافت ویزای استارتاپی کنار گذاشته می‌شود. از جمله فاکتورهای مهم در این زمینه این است که متقاضی، نوآوری در ایده خود را اثبات کرده و نشان دهد که کسب ‌و کار او می‌تواند به رشد بیشتر اقتصاد کانادا کمک کند.

این مسئله برای کارآفرینانی که در زمینه کسب‌ و کار، تجربه یا پیش‌ زمینه‌‌ای ندارند می‌تواند دشوار باشد و نمی‌توانند از مزایای ویزای استارتاپ کانادا بهره‌‌مند شوند. بی‌تجربگی موجب می‌شود که این گروه از متقاضیان نتوانند حمایت مالی صندوق‌‌های سرمایه‌گذار را جذب کنند. برای آشنایی بیشتر با دلایل ریجکت، مقاله بررسی دلایل ریجکت ویزای استارتاپ را بخوانید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای استارتاپ

مدارک لازم برای درخواست ویزای استارتاپ

کارآفرینانی که قصد دارند کسب و کار خود را در کانادا ادامه دهند با ارزیابی شرایط خود و میزان آمادگی باید مدارک لازم را آماده و ارسال کنند. تمام مدارک باید در دفتر خانه رسمی قوه قضاییه به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند. مدارک موردنیاز عبارتند از:

  • رزومه جامع متقاضی
  • نامه حمایتی از مؤسسه ارزیاب (Letter of Support)
  • پیش ‌نویس طرح استارتاپ
  • کپی گذرنامه یا هر نوع مدرک قانونی سفر
  • شناسنامه و مدارک هویتی
  • سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • مدارک مربوط به ترخیص قانونی از کشور مبدأ
  • اثبات تمکن مالی (صورت‌ حساب بانک مربوط به 6 ماه گذشته)
  • معرفی‌ نامه از طرف بانک مبنی بر تمکن مالی
  • مدرک بین ‌المللی زبان (آیلتس CLB5 یا NCLC5)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه اپلای
  • عکس
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بایومتریک

اثبات تمکن مالی

متقاضی دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید بتواند اثبات کند که بعد از مهاجرت به کانادا تمکن مالی کافی برای تأمین خود و خانواده ‌اش را دارد. میزان توانایی مالی به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. در جدول زیر میزان تمکن مالی به ازای هر فرد از اعضای خانواده را مشاهده می‌کنید:

تعداد اعضای خانوادهمیزان تمکن مالی (به دلار کانادا)
1 نفر13.757 دلار کانادا
2 نفر17.127 دلار کانادا
3 نفر21.055 دلار کانادا
4 نفر25.564 دلار کانادا
5 نفر28.994 دلار کانادا
6 نفر32.700 دلار کانادا
7 نفر36.407 دلار کانادا
به ازای هر نفر که اضافه شود3.706 دلار کانادا

البته این اعداد میانگین هستند و توصیه می‌کنیم هنگام مهاجرت به کانادا تا جایی که برای شما امکان دارد پشتوانه مالی خوبی داشته باشید. ضمناً از هزینه‌های راه‌اندازی استارتاپ خود نیز غافل نشوید و منابع موردنیاز را باتوجه‌به مطالعاتی که در بیزینس پلن خود انجام داده‌اید، تأمین کنید. استارتاپ‌های جدید یک شبه ورشکست نمی‌شوند؛ پس شما در کشور کانادا به سرمایه کافی برای تأمین زندگی خانواده خود نیاز دارید. موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر هنگام ورود به خاک کانادا بیشتر از 10.000 دلار کانادا با خود دارید باید هنگام ورود به این کشور، موضوع را به افسر خدمات مرزی کانادا (CBSA) اطلاع دهید.

هزینه درخواست ویزای استارتاپ کانادا

هزینه درخواست ویزای استارتاپ کانادا

یکی دیگر از بخش‌های مهم در فرایند دریافت ویزای کانادا، پرداخت هزینه‌های درخواست ویزای استارتاپ است. تمام هزینه‌ها به واحد پول کانادا یعنی دلار کانادا است.

مواردهزینه کل

درخواست متقاضی

بررسی مدارک: 1625 دلار کانادا

حق اقامت دائم: 515 دلار کانادا

2/140 دلار کانادا
درخواست بدون حق اقامت دائم1/625 دلار کانادا

هزینه درخواست برای همسر

بررسی مدارک: 850 دلار کانادا

حق اقامت دائم: 515 دلار کانادا

1/365 دلار کانادا
همسر (بدون حق دریافت اقامت دائم)850 دلار کانادا
فرزندانهر فرزند 230 دلار کانادا
هزینه احراز هویت 
هزینه احراز هویت هر فرد85 دلار کانادا
هزینه احراز هویت با خانواده (2 نفر یا بیشتر) 170 دلار کانادا

ممکن است در آینده این هزینه‌ها با صلاح‌ دید دولت کانادا تغییر کنند.

جمع‌‌بندی

ویزای استارتاپ کانادا یک برنامه مهاجرتی منحصربه‌فرد است که مزایا و معایب خود را دارد. یکی از مزایای ویزای استارتاپ کانادا این است که مسیری مستقیم برای دریافت اقامت دائمی کانادا فراهم می‌کند. کارآفرینان خلاق می‌توانند با ارائه ایده‌های ناب خود و اثبات اینکه ایده‌های آن‌‌ها می‌تواند به شکوفایی بیشتر اقتصاد کانادا کمک کند، در این کشور مشغول به کار شوند. کارآفرینان باید بتوانند توانایی و مهارت خود را اثبات کنند و حمایت صندوق‌های سرمایه ‌گذار را به دست آورند.

در صورتی ‌که متقاضی بتواند تمام مراحل دریافت ویزا را با موفقیت طی کند، علاوه بر حق اقامت دائم از حمایت‌های شرکت‌‌های سرمایه‌‌گذار نیز بهره‌‌مند می‌شود. از طرف دیگر باید به معایب ویزای استارتاپ کانادا نیز اشاره کرد. رقابت بالا، دشواری در یافتن سرمایه‌گذار و مراحل دشوار اخذ ویزا از جمله این معایب هستند. کارآفرینان باید تمام نکات مثبت و منفی این فرایند را در نظر بگیرند و خود را برای روبه‌رو شدن با چالش‌های شروع یک کسب ‌و کار در کانادا آماده کنند. از طریق صفحه تماس با ما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای استارتاپ کانادا و ویزای استارتاپ هلند با مشاوران ما در موسسه اپلای 4 در ارتباط باشید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.