apply4residency
Search
Close this search box.

شرایط مهاجرت به هلند برای راه اندازی کسب و کار در سال 2023

مهاجرت به هلند

در این نوشته شما میخوانید:

 

هلند، خانه آسیاب‌های بادی، لاله‌ها و رنگ‌های متنوع و سرگرمکننده زندگی فوق‌العاده‌ای را به کسانی که دنبال یک زندگی جدید در هلند باشند ارائه می‌کند. جای تعجب ندارد که سالانه حدود 200000 نفر به هلند نقل مکان می‌کنند چرا که هلند به مهمان نوازی و نگرش باز شهرت دارد. اگر شما نیز می‌خواهید به هلند مهاجرت کنید بایستی که شرایط مهاجرت به هلند را بشناسید و با الزامات زندگی در آنجا که شامل مزایای زندگی در هلند و راه‌اندازی کسب و کار در هلند می‌شود آشنا شوید. و همچنین عامل مهمی مانند ملیت خود را پیش از پروسه مهاجرت در نظر بگیرید؛ چرا که بسته به اینکه اهل کجا هستید، روند درخواست متفاوت خواهد بود.

 

در این راستا پیشنهاد می‌کنیم حتما به صفحه ویزای استارتاپ هلند مراجعه کرده و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب نمایید.  

 

آیا می‌ توانم به هلند مهاجرت کنم؟

بله، تقریباً هرکسی که دلیل موجهی دارد (مانند کار، تحصیل و غیره)، می‌تواند درصورت داشتن شرایط مهاجرت به هلند به آنجا نقل مکان کند و از مزایای مهاجرت به هلند بهره‌مند شود. با این حال، برای شهروندان اتحادیه اروپا، شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس این پروسه مهاجرت بسیار آسان‌تر است.

درصورتی که شخصی شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشد مجاز است که بدون ویزا به هلند مهاجرت کند و راه‌اندازی کسب و کار در هلند را استارت بزند. تنها برای اقامت بیش از چهار ماه آن شخص بایستی که اقامت خود را در پایگاه داده سوابق شهرداری محلی که قصد دارد در آن مستقر شود، ثبت کند.

در صورتی که شخصی شهروند غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشد برای مهاجرت باید دلیل محکمی همچون راه‌اندازی کسب و کار در هلند داشته باشد. ابتدا باید اجازه اقامت موقت بگیرد، پنج سال مداوم در هلند زندگی کند و سپس واجد شرایط اقامت دائم شود. اما در هر دو صورت می‌تواند از مزایای مهاجرت به هلند که مختص شخص خاصی نیست بهره ببرد.

 

شرایط مهاجرت به هلند برای کارآفرینی

 

ساده‌ترین روش مهاجرت به هلند

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، اگر می‌خواهید به هلند مهاجرت کنید، ساده‌ترین روش یافتن شغل و درخواست ویزای کار است. شرایط مهاجرت به هلند بسته به روشی که شما برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید متفاوت است، روند مهاجرت به هلند از طریق شغل شامل مراحل زیر است:

  1. 1. در هلند شغل پیدا کنید.
  2. 2. برای ویزای کار هلند اقدام کنید.
  3. 3. به هلند بروید.

 

درخواست ویزای کار هلند

برای درخواست ویزای کار هلند باید:

  • در ابتدا یک قرار ملاقات با IND (خدمات مهاجرت و تابعیت) بگیرید؛ سپس تمامی درخواست‌های لازم برای اجازه اقامت موقت را باید به IND ارسال کنید. در خاطر داشته باشید که اگر برای MVV (ویزای اقامت طولانی مدت هلند) درخواست می‌دهید، باید این کار را در سفارت انجام دهید.
  • در قدم دوم تمام مدارک مورد نیاز را که برای مهاجرت به اتریش لازم است جمع‌آوری کنید.
  • در قدم بعدی برای اجازه اقامت موقت اقدام کنید. ممکن است از شما خواسته شود که برای MVV (ویزای اقامت طولانی مدت) و همچنین مجوز کار درخواست دهید.
  • حرکت بعدی شما دریافت مجوز کار است. برای این کار یک کارفرمای هلندی باید از طرف شما برای مجوز درخواست کند تا مجبور نباشید ثابت کنید که یک کارگر بسیار ماهر هستید.
  • مدیریت کردن امور مالی حرکت بعدی شما باید باشد. قبل از مهاجرت به هلند، در مورد هزینه‌های زندگی در هلند تحقیق کنید و برای قیمت‌های بالا آماده باشید؛ چرا که علیرغم مزایای مهاجرت به هلند ممکن است هزینه‌های زندگی بیش از تصورتان باشد.

 

شایان به ذکر است که چیزی که شرایط مهاجرت به هلند را کمی دشوار کرده است این است که ویزای کار برای خارجی‌ها تنها در صورتی صادر می‌شود که شهروند هلندی وجود نداشته باشد که واجد شرایط شغلی درنظر گرفته شده باشد.

 

مقامات هلند چه تعریفی از یک مهاجر ماهر دارند؟

اداره مهاجرت هلند یک کارمند خارجی را در صورت داشتن شرایط زیر به عنوان کارگر مهاجر بسیار ماهر طبقه‌بندی می‌کند:

 

  • شخص یک قرارداد کاری معتبر با یک کارفرمای هلندی داشته باشد. موسسه یا کسب و کار باید توسط IND به رسمیت شناخته شود.
  • شخص بتواند ثابت کند که می‌تواند نیاز مالی کافی را بدست آورد.
  • دستمزد شخص مطابق با شرایط بازار باشد.

 

اما نکته‌ای که بایستی ذکر کنیم این است که اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی کار کنید، باید در (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) که ثبت حرفه‌های مراقبت‌های بهداشتی فردی هلند است، ثبت نام کنید. همچنین برای درخواست به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا، کارفرمای هلندی شما باید درخواست را برای شما ارسال کند. قیمت کلی فرآیند درخواست 345 یورو است.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ویزا‌های هلند کدامند؟  

 

مزایای مهاجرت به هلند چیست؟

 

شرایط مهاجرت به هلند چیست؟

مزایای مهاجرت به هلند به قدری وسوسه‌کننده هست که تمامی افراد علاقه دارند درصورت دارا بودن شرایط مهاجرت به هلند به آنجا مهاجرت کنند. شخص مهاجر بایستی که واجد شرایطی باشد که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم:

  • قرارداد کار معتبر؛ قبل از مهاجرت به هلند باید کار پیدا کنید.
  • درآمد پایدار؛ معمولاً درآمد ماهانه حداقل 1200 یورو مورد نیاز است.
  • محل اقامت؛ ثبت اقامت شما مرحله مهمی از فرآیند مهاجرت شماست و بنابراین باید از قبل یک قرارداد اجاره داشته باشید.
  • بیمه درمانی معتبر؛ برای پوشش هزینه‌های پزشکی خود در هلند، یک بیمه درمانی خصوصی دریافت کنید.

 

نکته حائز اهمیت این است که اگر برای MMV (ویزای اقامت طولانی هلند) به عنوان همسر یک شهروند هلندی یا یک روحانی درخواست می‌کنید، باید گواهی ادغام مدنی نیز داشته باشید. این گواهی سطح مهارت زبان هلندی شما را نشان می‌دهد.

همانطور که پیشتر نیز در مقاله ذکر کردیم اگر عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سویس نیستید شرایط مهاجرت به هلند برای شما به نسبت سخت‌تر خواهد شد چراکه بدون اثبات اینکه دلیل معتبری برای مهاجرتتان دارید نمی‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. دلایلی نظیر راه‌اندازی کسب و کار در هلند، تحصیل و کار کردن می‌تواند دلایل قابل قبولی برای مهاجرتتان باشد.

 

توجه داشته باشید که تمام مدارک برای درخواست ویزای هلند باید قبل از ارسال به هلندی نوشته یا ترجمه شوند.

 

درباره مجوز Essential Start-up Personnel 

هلند سال گذشته مجوز کار جدیدی را معرفی کرد که هنوز برای بسیاری ناشناخته است. نام برنامه Essential Start-up Personnel است و هنوز یک برنامه آزمایشی است. اگر به عنوان یک کارفرما، یک استارت آپ نوآورانه دارید و می‌خواهید استعداد‌های بین‌المللی را جذب کنید، اکنون می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. از سوی دیگر، برای کارگران خارجی، از 1 ژوئن 2021، طرح اقامت Essential Start-up Personnel به شما این فرصت را می‌دهد تا در صورت داشتن تخصص خاص به راحتی در هلند کار کنید و از مزایای مهاجرت به هلند نهایت بهره را ببرید و حتی این شرایط را برای کارمندان و علاقه مندان به مهاجرت نیز فراهم کنید. این مجوز جدید برای یک کارگر خارجی به طور تقریبی 345 یورو هزینه خواهد داشت.

این طرح جدید اقامت مبتنی بر مشارکت 1 درصدی کارکنان در شرکت Start-up است. با این شکل از پاداش، طرح جدید مطابق با ساختار‌های پاداشی است که در اکوسیستم نوپا رایج است. طرح اقامت بخشی از یک آزمایشی است که به مدت 4 سال از سال 2021 تا 2025 اجرا خواهد شد. طرح مجوز اقامت از این طریق نیز به مدت 1 سال پس از اجرای آزمایشی ادامه خواهد داشت. شایان به ذکر است که این ویزای جدید شرایط مهاجرت به هلند را برای بسیاری از کمپانی‌هایی که ایده‌ای نو مطرح کردهاند راحت کرده است.

 

چه شرایطی برای اخذ مجوز Essential Start-up Personnel لازم است؟

این ایده که به صورتی راه‌اندازی کسب و کار در هلند است دارای شرایطی برای اخذ مجوز Essential Start-up Personnel می‌باشد که عبارتند از:

  • داشتن حداکثر 15 کارمند که برای این شرکت با ایده نو آورانه کارمیکنند.
  • کارمندان در این شرکت نوپا، نوآور و مقیاس‌پذیر با حقوق تعیین شده از پیش مشغول به کار هستند.
  • حقوق کارمندان مشغول به کار در این شرکت بایستی که حداقل با حداقل حقوقی که برای مهاجران ماهر در نظر گرفته‌اند برابری کند. که در این صورت حقوق کارمندان باید بدون کمک هزینه تعطیلات 2543 یورو باشد.
  • حداکثر 5 کارمند خارجی برای start-up مجوز کار دریافت خواهند کرد.
  • کارمندان حداقل 1 درصد از سهام سرمایه‌گذاری شده در شرکت start-up را دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که نحوه دریافت این سهم نیز به صورت زیر است:

_ سهام در شرکت.

_ رسید‌های سپرده‌گذاری برای سهام شرکت.

_ گزینه‌های سهام. اختیار خرید سهام حق خرید سهام در شرکت است. قیمت این سهام در قرارداد توافق شده است.

 

  • کارمند سهام را حداکثر 3 سال پس از شروع قرارداد دریافت می‌کند.
  • کارمند همیشه مستحق سهام است. هیچ شرایطی برای اینکه این سهام به کارمند تعلق نگیرد وجود ندارد.
  • لازم به ذکر است که پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی دیگری داشته باشید. درصورت داشتن فرزند، کودک نیز باید در گذرنامه یکی از والدین گنجانده شود.

 

پیشنهاد می‌کنیم مطلب مهاجرت به امارات در سال 2022 را نیز مطالعه کنید.  

 

راه اندازی کسب و کار در هلند

 

شرایط متفاضی مهاجرت به هلند برای راه‌ اندازی کسب و کار 

  • متقاضی برای برخورداری از مزایای مهاجرت به هلند باید که گواهی پیشینیان را امضا کند. گواهی پیشینیان را می‌توان در فرم درخواست یافت. در این گواهی متقاضی اطلاعاتی در مورد سابقه کیفری خود ارائه می‌دهد. مثلا اعلام می‌کند که هیچ جرمی مرتکب نشده است. همچنین اعلام می‌کند که هیچ اطلاعات نادرستی ارسال نکرده است و بهطور غیرقانونی در هلند اقامت نکردهاست. لازم به ذکر است که کودکان زیر 12 سال نیازی به پر کردن این فرم ندارند.
  • متقاضی پس از ورود به هلند، تحت آزمایش پزشکی برای سل (TB) قرار خواهد گرفت. خوب است بدانید که شخص در بسیاری از شرایط خاص از انجام آزمایش سل معاف خواهد بود.

نحوه اقدام برای مجوز کار جدید

درخواست می‌تواند توسط کارفرما یا کارمند ارسال شود. البته که بر اساس شرایط مهاجرت به هلند توصیه می‌شود که اگر کارفرما در هلند درخواست دهد پروسه سریع‌تر انجام می‌شود چراکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر کارمند به سفارت یا کنسولگری هلند می‌شود.

اما اگر شرکت start-up برای مجوز کار درخواست می‌کند بایستی که مواردی را در نظر گرفته باشد و آن نیز این است که اید‌های نوآورانه و مقیاس‌پذیر داشته باشد که بتواند شرکت را از لحاظ مالی تامین کند و کارمندان در شرکت نقش فعال و موثر دارند و حتی نقشی که کارمند برای استخدام در شرکت باید ایفا کند را نیز مشخص کرده‌اند.

 

آیا یک کارمند می‌ تواند شخصا برای مجوز کار درخواست دهد؟

کارمند درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری هلند در کشوری که در آن اقامت دائم دارد به قصد راه‌اندازی کسب و کار در هلند می‌برد. سفارت یا کنسولگری درخواست را به IND ارسال می‌کند. پس از درخواست، سفارت یا کنسولگری نامه‌ای ارسال می‌کند که نحوه پرداخت هزینه‌ها را توضیح می‌دهد. و سپس پس از اطمینان حاصل کردن IND از اینکه شخص به عنوان یک متقاضی برای آن‌ها درخواست فرستاده است و پس از مورد قبول واقع شدن قرار داد قرار داری را برای کارمندان می‌فرستد که در آن موارد زیر در نظر گرفته می‌شود:

  • ماهیت کار.
  • نحوه توافق مشارکت کارکنان شرکت و هرگونه شرایط مرتبط با آن.
  • قرار داد امضا شده توسط کارمندان و شرکت که نشان دهد چه مدتی کار آن‌ها بدون قید و شرط ادامه خواهد داشت.
  • مدرکی از سوی کارآفرین که بر اساس آن حقوق تقریبی کارکنان تعیین شده است.
  • امضای هر دو طرف (شرکت و کارمندان کلیدی).

 

شرایط اخذ ویزای start-up برای کارآفرینان مهاجر در هلند

برای راه‌اندازی کسب و کار نوآورانه خود در هلند برنامه‌ریزی می‌کنید؟ که در آن صورت شما می‌توانید از مزایای مهاجرت به هلند بهره‌مند شوید. ویزای start-up یک گزینه اجازه اقامت خوب برای مهاجرانی است که می‌خواهند در هلند بمانند. اما ممکن است از خود بپرسید که ویزای استارت آپ هلند چیست؟ و چگونه می‌تواند در تسهیل بخشیدن به شرایط مهاجرت به هلند موثر باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ویزای start-up رسماً به عنوان «اجازه اقامت برای کارآفرینان نوپا» است. این ویزا در ژانویه 2015 توسط دولت هلند برای جذب کارآفرینان خارجی معرفی شد. این مجوز برای یک سال معتبر است و به شرکت‌های بلند پرواز این شانس را می‌دهد که تجارت نوآورانه خود را در یکی از رقابتی‌ترین اقتصاد‌های جهان شروع کنند.

 

شرایط راه اندازی استارتاپ در هلند

 

ویژگی‌ های ویزای start-up هلند 

برای دریافت ویزایstart-up، قبل از ارسال درخواست خود به IND، باید شرایط عمومی و خاصی را رعایت کنید. پس از دریافت مجوز اقامت، می‌توانید به هلند بروید و شروع به توسعه کسب و کار خود کنید. به کمک این ویزا، مهاجرانی که در start-up خود در هلند کار می‌کنند توسط یک تسهیل‌کننده با تجربه راهنمایی می‌شوند. در صورت عدم آگاهی از کسب و کار جدید مربی ای برای آموزش در نظر گرفته می‌شود. تمامی این شرایط با هم بهترین شانس موفقیت یک شرکت نو پا را فراهم می‌کند. که هم به نفع کارآفرین است و هم به نفع اقتصاد هلند.

 

افرادی که صلاحیت اخذ ویزای start-up را دارند

شهروندان هر کشوری برای راه‌اندازی کسب و کار در هلند واجد شرایط درخواست ویزای راه‌اندازی هستند، به شرطی که تمام شرایط مهاجرت به هلند را داشته باشند. شهروندان کشور‌های اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و اتباع سوئیس برای زندگی و کار در هلند نیازی به ویزای start-up ندارند زیرا آن‌ها قبلاً طبق قوانین اتحادیه اروپا این حق را دارا هستند و می‌توانند بدون این ویزا از مزایای مهاجرت به هلند بهرهمند شوند. اما به طور کلی شرایطی برای اخذ ویزای start-up در هلند نیاز است که افراد بایستی این شرایط را دارا باشند؛ این شرایط به دو دسته شرایط عمومی و شرایط خاص تبدیل می‌شود که هر کدام از آن‌ها به شرح زیر است:

 

شرایط عمومی ویزای start-up

  • پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • شما تهدیدی برای نظم عمومی یا امنیت ملی نباشید.
  • هنگام ورود به هلند آماده انجام آزمایش سل هستید. برخی از ملیت‌ها از این الزام مستثنی هستند.
  • هنگام ورود به هلند، بیمه درمانی هلندی داشته باشید.

 

شرایط خاص ویزای start-up هلند 

  • برای همکاری با یک تسهیل‌کننده شناخته شده باید توافق نامه داشته باشید.
  • محصول یا خدمات شما نوآورانه است.
  • شما یک طرح تجاری محکم دارید.
  • کسب و کار جدید خود را در اتاق بازرگانی هلند (KvK) ثبت می‌کنید.
  • منابع مالی کافی (مانند پس انداز) برای زندگی در هلند را دارید.

 

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره مهاجرت به پرتغال 

 

نقش تسهیل‌ کننده شناخته شده در اخذ ویزای start-up 

تسهیلگر یک سازمان مربی باتجربه تجاری است که در حین توسعه start-up خود در هلند شما را راهنمایی و پشتیبانی می‌کند. بسته به نیاز start-up این پشتیبانی می‌تواند به اشکال مختلف ارائه شود و می‌تواند شامل کسب سرمایهگذاری، بازاریابی، کمک به مدیریت عملیاتی، تحقیق و ارائه تماس‌های تجاری باشد. قبل از درخواست برای ویزای start-up، باید تسهیلگری را پیدا کنید و با آن کار کنید که توسط آژانس سازمانی هلند (RVO) به رسمیت شناخته شده است.

این برای اطمینان از اینکه تسهیل‌کننده قابل اعتماد، از نظر مالی سالم و دارای تجربه در هدایت مشاغل جدید است ضروری است. هنگامی که یک مربی پیدا کردید، باید با امضای قراردادی با آن‌ها، به طور رسمی همکاری خود با آن‌ها را اعلام کنید. لیستی از تسهیلگران شناخته شده و موفق برای ویزای start-up که بر اساس شرایط مهاجرت به هلند پروسه به رسمیت شناختن start-up را سرعت می‌بخشند شامل موارد زیر می‌شود:

  • 15KM
  • Amsterdam Center for Entrepreneurship (ACE)
  • B. Building Business
  • Brainport
  • Collider
  • Erasmus Centre for Entrepreneurship
  • Gemeente Amsterdam
  • High Tech Campus
  • Impact Hub
  • Rockstart Enterprises
  • Stichting PortXL
  • TEC Europe
  • THNK Social Enterprise
  • World Startup Factory
  • Space Business Innovation Centre Noordwijk

همچنین شما می‌توانید صفحه وب RVO را برای فهرست کامل تسهیلگران شناختهشده بررسی کنید.

 

مراحل راه اندازی کسب و کار در هلند 2022

 

روش‌ های اثبات نو آورانه بودن محصول و خدمات یک شرکت start-up 

برای واجد شرایط بودن برای ویزا start-up، که به کمک آن شخص می‌تواند از مزایای مهاجرت به هلند بهرهمند شود بایستی که متقاضیان با رعایت یکی از سه شرط زیر ثابت کنند که محصول یا خدمات خود در هلند نوآورانه است:

  • خدمات یا محصول در هلند جدید است.
  • کسب و کار شامل یک فناوری جدید برای تولید، توزیع یا بازاریابی است.
  • کسب و کار شامل یک رویکرد سازمانی یا روی‌های جدید است.

جنبه‌های دیگری که می‌توانند ثابت کند که یک start-up نوآورانه است عبارتند از: فناوری جدید، مسئولیت اجتماعی، رویکرد اصلی به صرفهجویی در انرژی، نوآوری اجتماعی و سازگاری‌های هوشمند برای کاربرد‌های بینبخشی و… با ثابت کردن اینکه یک ایده نوآورانه است شرایط مهاجرت به هلند به طور کلی تغییر می‌کند و بسیار آسان می‌شود. شایان به ذکر است که در صورت تمایل به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه چیزی یک کسب و کار نوآورانه را تشکیل می‌دهد می‌توانید به وب سایت RVO مراجعه کنید.

 

موارد تحت پوشش طرح کسب و کار start-up

مطرح کردن یک start-up که یکی از راه‌های راه‌اندازی کسب و کار در هلند است روش خوبی است اما بایستی که برای اطمینان از اینکه ایده start-up شما به اندازه کافی قوی است تا به یک تجارت تبدیل شود، یک برنامه دقیق ارائه دهید که در صورت موفق شدن start-up شرایط مهاجرت به هلند برایتان به طور کلی تغییر می‌کند! این برنامه می‌تواند شامل موارد زیر است:

  • مروری بر شرکت راه‌اندازی داشته باشید. ساختار سازمان، اسامی، نقش‌ها و مسئولیت‌های همه افراد درگیر شرکت نقش مهمی دارد. همچنین مرور کلی سازمان باید نشان دهد که کارآفرین start-up نقش فعالی را ایفا می‌کند.
  • شرح ایده محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت start-up و توضیح دلیل نوآوری آن.
  • برنامه‌ای از فعالیت‌های مورد انتظار برای سال اول که شامل فرآیند گام به گام برای راه‌اندازی کسب و کار می‌باشد.

 

مشاوره مهاجرت و راه‌ اندازی کسب و کار در هلند 

در صورت تمایل می‌توانید با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت به هلند و راه‌اندازی کسب و کار در این کشور استفاده کنید. ما تلاش می‌کنیم تا در طول این مسیر پر چالش، بهترین‌ها را به شما ارائه دهیم و در کنارتان باشیم. برای اخذ ویزای استارتاپ هلند و مواردی از این قبیل می‌توانید از خدمات مجموعه اپلای 4 بهره‌مند شوید.

 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.