apply4residency
Search
Close this search box.

بررسی بهترین سرمایه گذاری در انگلیس | نحوه سرمایه گذاری در انگلستان

بهترین سرمایه گذاری در انگلیس

در این نوشته شما میخوانید:

 

ممکن است بریتانیا (انگلستان) پنجمین اقتصاد ملی بزرگ در جهان باشد، اما دومین مرکز مالی بزرگ پس از شهر نیویورک را در خود جای داده است. در واقع، لندن یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است و بالاترین تولید ناخالص داخلی (GDP) را در اروپا دارد. این امر بریتانیا را به یک مرکز مالی بسیار مهم برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند. سرمایه گذاری در انگلیس مزایای مختلفی دارد.

بورس لندن دارای ارزش بازار بیش از 3 تریلیون دلار بوده که آن را به پنجمین بورس بزرگ جهان تبدیل کرده است. حدود 2000 شرکت متعلق به بیش از 100 کشور از جمله شرکت‌هایی از آفریقا، چین، آمریکای لاتین، اروپا و آسیا در بورس لندن حضور دارند.

بررسی اجمالی فرایند بهترین سرمایه گذاری در انگلیس:

برای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری باید بدانید این کشور محیطی قوی و مناسب برای برای توسعه کسب‌و‌کار، تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مطمئن ارائه می‌دهد. بریتانیا دارای یک بازار مصرف بالغ و پر هزینه، اقتصاد آزاد، فرصت‌های مالی در سطح جهانی و یک محیط نظارتی مناسب برای تجارت است.

زبان، سیستم قانونی، محیط مالی و فقدان تشریفات اداری به بریتانیا کمک می‌کند تا به یکی از آسان‌ترین بازارها برای راه‌اندازی، مقیاس‌بندی و رشد یک تجارت تبدیل شود.

روش سرمایه گذاری در انگلیس

چرا سرمایه گذاری در انگلستان؟

برای اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری و زمانی که می‌خواهید دارایی خود را در کشور دیگری سرمایه‌گذاری کنید، باید دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشید. مهمترین مواردی که سرمایه‌گذاری در بریتانیا را به یک فرصت ایده‌آل تبدیل کرده عبارتند از:

 محیط تجاری مناسب انگلستان

سرمایه‌گذاران در بریتانیا می‌توانند به بازاری با بیش از 60 میلیون نفر، تامین‌کنندگان و شرکای متنوع دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، از طیف وسیعی از برنامه‌ها برای کمک به رشد کسب‌وکارها در هر شکل و اندازه، از جمله تعهد 100 میلیارد پوندی هزینه‌های زیرساختی در مسیر بهترین سرمایه گذاری در انگلیس بهره‌مند شوند.

مالیات و مشوق ‌ها

در ادامه مسیر مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری جالب است بدانید بریتانیا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات شرکتی را در گروه ۲۰ دارد. این کشور برای توسعه کسب‌و‌کارهای مختلف مناسب است. زیرا، طیف وسیعی از تخفیف‌های مالیاتی را برای انعطاف‌پذیری به شرکت‌های داخلی و بین‌المللی ارائه می‌کند.

استعداد و نیروی کار

بریتانیا رتبه اول اقتصاد اروپا را برای جذب استعدادهای جهانی دارد. یکی از بزرگترین نیروهای کار در اروپا را به خود اختصاص داده و از هزینه استخدام نیروی کار کمتری نسبت به ایتالیا، فرانسه یا آلمان برخوردار است.

نوآوری

انگلستان یکی از بهترین و جاه‌طلبانه‌ترین اکوسیستم‌های جهان را برای رشد شرکت‌های نوآور و کسب و کارهای نوپای جهانی ارائه می‌دهد.

زیر ساخت

برای اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری باید بدانید بریتانیا بزرگ‌ترین سیستم حمل‌و‌نقل هوایی در اروپا را دارد. این کشور از یک شبکه انرژی قوی استفاده می‌کند که توسط بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی جهان پشتیبانی می‌شود. به‌علاوه، از سیستم‌های پیشرفته جاده‌ای و ریلی و 100 بندر دریایی بهره می‌برد.

رشد پاک

بریتانیا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تحقیقات انقلابی در حال پیشروی برای رقابت به سمت اقتصاد خالص عاری از کربن است.

بنادر آزاد

بنادر آزاد  فرصت‌های جدیدی در مسیر سرمایه گذاری در انگلستان برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند، باعث رشد اقتصادی می‌شوتد و از تجارت، نوآوری و راه‌اندازی مشاغل جدید در سراسر بریتانیا حمایت می ‌کنند.

مزایا و خطرات بهترین سرمایه گذاری در انگلیس

سرمایه‌گذاری در بریتانیا و مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری ممکن است ایمن‌تر از بسیاری از بازارهای نوظهور و مرزی باشد. اما هنوز ریسک‌های زیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاران باید آنها در نظر بگیرند. برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در بریتانیا عبارتند از:

قطب یا مرکز مالی: لندن یکی از پیشرفته‌ترین بازارهای مالی در جهان را در کنار نیویورک دارد. بازار اوراق بهادار این کشور برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال قرار گرفتن در خارج از ایالات متحده هستند، بازاری بسیار با ثبات است.

سهام بلو چیپ: بریتانیا خانه بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های بلو چیپ از ریوتینتو گرفته تا بی پی تا گلاکسو اسمیت کلاین در جهان است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری و مسیر اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری در این منطقه را نسبت به سایر بازارهای مالی در سراسر جهان کم خطر می‌کند.

سرمایه گذاری در انگلستان

برخی از خطرات سرمایه‌گذاری در انگلیس عبارتند از:

اقتصاد خدماتی: بیش از 70 درصد اقتصاد بریتانیا را صنایع خدماتی تشکیل می‌دهند. البته این روال در بین کشورهای توسعه یافته رایج است. این امر می‌تواند به معنای ثبات اقتصادی بیشتر در مسیر سرمایه گذاری در انگلستان باشد. با این حال، تغییرات در اعتبار مصرف‌کننده و قیمت کالاها می‌تواند به‌سرعت مشکلات اقتصادی متعددی ایجاد کند.

خطرات سیاسی: بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده است. اسکاتلند تهدیدهای مشابهی مبنی بر خروج از بریتانیا داشته است. این نوع تهدیدها می‌تواند منجر به نوسانات اقتصادی شود.

نحوه سرمایه‌گذاری مستقیم در انگلستان

برخی سرمایه‌گذاران به دنبال رویکرد مستقیم‌تری در سرمایه‌گذاری هستند و می‌خواهند از مزایای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری بهره‌مند شوند. این دسته می‌توانند سهام را در بورس اوراق بهادار لندن (LSE) خریداری کنند. در حالی که برخی از حساب‌های کارگزاری ایالات متحده قابلیت های تجارت بین‌المللی را ارائه می‌دهند، با این حال، برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است مجبور به افتتاح حساب های کارگزاری خارجی باشند. و همه سرمایه‌گذاران باید پیامدهای مالیاتی سرمایه‌گذاری مستقیم در بریتانیا را به دقت در نظر بگیرند.

کارگزاری‌های ایالات متحده، از جمله شرکت‌هایی مانند eTrade Financial Corporation و Interactive Brokers، به بورس لندن دسترسی دارند. اما، کارگزاری‌های سهام بسیار محبوب برای سرمایه گذاری در انگلیس شامل شرکت‌هایی مانند Banco Santander’s Abbey Sharedealing و Barclays Stockbrokers  می شود.

ویزای کارآفرینی (Tier 1) برای راه‌ اندازی کسب‌‌ و کار و بهترین سرمایه گذاری در انگلیس

اگر می‌خواهید یک کسب‌و‌کار در انگلستان ایجاد یا راه‌اندازی کرده و برای اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری درخواست دهید، ممکن است بتوانید برای ویزای Innovator  یا ویزای استارتاپ انگلیس درخواست دهید.

ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان یک ویزای Tier 1، بخشی از سیستم مبتنی بر امتیاز انگلستان ضروری است. این امتیاز برای افراد ثروتمندی که مایل به سرمایه‌گذاری حداقل 2 میلیون پوند در انگلستان هستند، ارائه می‌شود. هر چه مقدار پول سرمایه‌گذاری‌شده بیشتر باشد، فرد سریع‌تر می‌تواند برای تسویه حساب و در نهایت شهروندی بریتانیا درخواست دهد.

برای افرادی که دارای ارزش مالی خالص بالایی هستند و قصد اقامت در بریتانیا را دارد، مناسب‌ترین گزینه‌ها شامل موارد زیر است:

 ویزای نوآوری برای سرمایه گذاری در انگلیس

در مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری ابن نوع ویزا معمولاً برای تجار با تجربه‌ای صادر می‌شود که به دنبال راه‌اندازی کسب‌و‌کار جدید در انگلستان هستند. ویزای نوآوری به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 5 سال با خانواده خود در انگلستان اقامت داشته باشید. شما می‌توانید پس از گذراندن 5 سال اقامت و سرمایه گذاری در انگلستان برای اقامت دائم (اقامت نامحدود برای اقامت) درخواست دهید.

پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری با سرمایه کم را نیز مطالعه کنید.

 ویزای استعداد جهانی

این طرح که برای نخبه‌ها در حوزه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، هنر و فرهنگ یا فناوری‌های دیجیتال ایجاد شده است. با این حال، استعداد و توانمندی این افراد به دریافت تأییدیه از یک سازمان معتبر نیاز دارد. این ویزا برای دوره‌های پنج ساله اعطا می‌شود و هر بار که منقضی شود قابل تمدید است.

ویزای افزایش مقیاس یا Scale up

هدف سیستم جدید ویزای Scale Up تشویق نوآوری از طریق ساده‌سازی فرآیند کسب‌وکارهای «Scale Up»  است. این برنامه قصد دارد افرادی «بسیار ماهر» و «نخبگان آکادمیک» را به بریتانیا بیاورد.

سرمایه گذاری در انگلیس با سرمایه کم

الزامات سرمایه گذاری در انگلستان

در گام اول برای اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری باید یک حساب بانکی یا حساب سرمایه‌گذاری در انگلستان باز کنید.

داشتن صندوق‌های سرمایه‌گذاری که باید حداقل 2 سال قبل از درخواست ویزا در یک موسسه مالی معتبر نگهداری شود.

ارائه شواهدی مبنی بر اینکه وجوه به طور قانونی به دست آمده و متعلق به متقاضی یا همسر او است.

باید بریتانیا را خانه اصلی خود قرار دهند و باید حداقل 50 درصد از وقت خود را در بریتانیا بگذرانند.

یکی دیگر از شرایط اصلی برای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری این است که فرد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

متقاضی دریافت ویزای سرمایه گذاری در انگلستان باید یک گواهی عدم سوابق کیفری ارائه دهد که تأیید کند آنها محکومیت کیفری ندارند.

ارائه نتیجه آزمایش سل (بسته به محل سکونت)

متقاضی می‌تواند مبلغ بیشتری را برای درخواست مرخصی نامحدود برای اقامت سریع‌تر سرمایه‌گذاری کند.

روند دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری

درخواست ویزا باید به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری انگلستان به محل زندگی متقاضی ارائه شود.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست ویزای 3 ساله اولیه صادر خواهد شد.

ویزا را می‌توان برای 2 سال دیگر تمدید کرد مشروط بر اینکه متقاضی شرایط سرمایه‌گذاری و اقامت را حفظ کند.

متقاضیان می‌توانند پس از یک دوره متغیر بسته به مبلغ سرمایه‌گذاری به شرح زیر برای اقامت نامحدود (ILR) درخواست دهند:

  • با سرمایه‌گذاری 2،000،000 پوند، متقاضی می تواند پس از 5 سال درخواست اقامت دائم دهد
  • با سرمایه‌گذاری مبلغ 5،000،000 پوند، متقاضی می تواند پس از 3 سال درخواست دهد
  • با سرمایه‌گذاری 10،000،000 پوند، متقاضی می‌تواند پس از 2 سال برای اقامت دائم درخواست دهد

شما می‌توانید برای ویزای Innovator یا نوآوری درخواست دهید اگر:

  • در مسیر اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری اگر می‌خواهید یک کسب‌و‌کار نوآورانه در بریتانیا ایجاد و راه اندازی کنید – باید چیزی متفاوت از مشاغل یا خدمات موجود در بازار فعلی انگلستان باشد
  • ایده کسب‌وکار شما توسط یک نهاد که به‌عنوان نهاد تایید کننده شناخته می‌شود، تایید شود.
  • باید سایر الزامات واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا کارآفرینی و سرمایه گذاری در انگلستان را داشته باشید.

شایستگی برای دریافت ویزا

برای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری شما باید بتوانید نشان دهید که ایده کسب و‌کار شما یکی از موارد زیر است:

  • جدید – در این مرحله نمی‌توانید به کسب‌وکاری بپیوندید که در حال معامله است
  • نوآورانه – شما باید یک ایده تجاری اصلی داشته باشید که با هر چیز دیگری در بازار فعلی انگلیس متفاوت باشد.
  • قابل دوام، با پتانسیل رشد
  • دانش زبان انگلیسی
  • شما باید قادر به صحبت کردن، خواندن، نوشتن و درک مطالب انگلیسی باشید. معمولاً هنگام درخواست باید دانش انگلیسی خود را ثابت کنید

مدت اقامت پس از دریافت ویزای انگلیس چه قدر است

اگر یکی از موارد زیر را داشته باشید، می توانید 3 سال در انگلستان بمانید:

با ویزای Innovator به انگلستان بیایید

زمانی که در انگلستان هستید، از فرایند تبدیل ویزا استفاده کنید

چگونه درخواست خود برای سرمایه گذاری در انگلستان را ثبت کنیم

باید به‌صورت آنلاین درخواست دهید.

روش درخواست افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد و به موارد زیر وابسته است:

خارج از بریتانیا هستید و تازه به انگلستان می‌آیید

در داخل انگلستان و برای تمدید ویزای فعلی و بهترین سرمایه گذاری در انگلیس اقدام می‌کنید.

در داخل انگلستان برای تبدیل ویزا اقدام کرده اید

در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانید شریک زندگی و فرزندان خود را در درخواست برای اقامت در بریتانیا بگنجانید.

نحوه سرمایه گذاری در انگلیس

دریافت ویزا چقدر طول می‌کشد

برای اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری به‌عنوان بخشی از درخواست خود، باید هویت خود را ثابت کرده و مدارک خود را ارائه دهید.

اگر برای انجام مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری نیاز به قرار ملاقات حضوری داشته باشید، ممکن است لازم باشد زمان بیشتری در نظر بگیرید. هنگامی که برنامه خود را شروع می‌کنید، متوجه خواهید شد که آیا به این کار نیاز دارید یا خیر.

مزایای ویزای Innovator

راه‌اندازی یک یا چندین کسب‌و‌کار جدید

مالک کسب و کار خود باشید. این مورد شامل استخدام به‌عنوان مدیر، خوداشتغالی، عضوی از یک شراکت تجاری است.

در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید شریک زندگی و فرزندان خود را به‌عنوان «وابستگان» با خود به انگلیس بیاورید

امکان سفر به خارج از کشور و بازگشت به انگلستان بدون از دست دادن اعتبار ویزا

اگر به مدت 3 سال در بریتانیا زندگی کرده‌اید و سایر شرایط واجد شرایط بودن برای سرمایه گذاری در انگلستان را دارید، می‌توانید برای اقامت دائم در بریتانیا (که به‌عنوان “اقامت نامحدود” نیز شناخته می شود، درخواست دهید.

با ویزای نوآوری چه کاری نمی توان انجام داد

نمی‌توانید کاری را خارج از کسب و کار خود انجام دهید، به‌عنوان مثال، امکان کاری که به شغل اصل شما ربط ندارد برای شما فراهم نیست.

نمی‌توانید به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای، به‌عنوان مثال یک مربی ورزشی کار کنید

در اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری با استفاده از ویزای نوآوری نمی‌توانید برای اکثر مزایا (صندوق دولتی) یا بازنشستگی دولتی درخواست دهید.

جالب است بدانید دولت بریتانیا قرار است در بهار 2022 مسیر مهاجرتی جدید را به‌عنوان بخشی از برنامه خود برای تبدیل بریتانیا به یک مرکز جهانی نوآوری تا سال 2035 ارائه دهد.

دریافت خدمات ویزای استارتاپ انگلیس

سرمایه گذاری در انگلستان یکی از گزینه‌های مناسب برای دریافت مجوز اقامت دائم در یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی جهان است. بهترین گزینه این است که برای دریافت ویزای نوآوری درخواست دهید. اگر ایده ای خلاقانه دارید یا مالک یک استارتاپ موفق هستید این گزینه را فراموش نکنید. سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره روند دریافت ویزا و سرمایه‌گذاری در بریتانیا ارائه کنیم. مطالعه این موارد برای شما کاربردی و مفید خواهد بود. برای دریافت مشاوره در زمینه سرمایه گذاری و اخذ ویزای استارتاپ با مججموعه تماس حاصل فرمایید. ما در مجموعه اپلای 4 انواع خدمات در زمینه اخذ ویزای استارتاپ را به صورت صفر تا صد به متقاضیان ارائه میدهیم.

 

سوالات متداول

آیا پس از دریافت ویزای سرمایه‌گذاری می‌توان اقامت دائم گرفت؟

بله. اگر 3 تا 5 سال از اقامت شما در انگلستان بگذرد می‌توانید برای دریافت ویزا درخواست دهید.

چه افرادی می‌توانند در این مسیر با شما همراه باشند؟

پس از دریافت ویزای سرمایه‌گذاری می توانید همسر و فرزندان خود را به انگلیس بیاورید.

مزایای ویزای نوآوری چیست؟

دریافت این ویزا فرصت برای راه‌اندازی یک یا چندین شغل جدید در انگلیس را فراهم می‌کند.

 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.