apply4residency
Search
Close this search box.

بررسی انواع روش های مهاجرت به انگلیس

روش های مهاجرت به انگلیس

در این نوشته شما میخوانید:

انگلستان یک جزیره کوچک و بخشی از قاره اروپا است. قرمانروایی بریتانیا شامل چهار کشور اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز و انگلستان است. بریتانیا همچنین به‌عنوان زادگاه شکسپیر و گروه موسیقی مشهور جهانی بیتلز شناخته می‌شود. این شهر همچنین جایگاه محبوب‌ترین دانشگاه‌های جهان یعنی کمبریج و آکسفورد است. فضای مناسب کسب‌وکار در بریتانیا باورنکردنی و مانند افسانه است. این مزیت مشتاقان زیادی را از سایر نقاط جهان برای زندگی و کار به این جزیره زیبا دعوت می‌کند. بیایید روش های مهاجرت به انگلیس را بدانیم. پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارید یک استارتاپ در خارج از کشور راه اندازی کنید، مقاله اخذ ویزای استارتاپ انگلیس در سال 2022 مناسب شما است.

 

دریافت ویزای خانوادگی

اگر بستگانی دارید که در بریتانیا زندگی می‌کنند، برای پیوستن به آنها باید ویزای خانوادگی داشته باشید. برای استفاده از این روش، بستگان شما باید دارای مجوز اقامت دائم انگلستان و مدارک معتبر باشند. قبل از ملاقات با آنها در انکلیس، باید تمام اطلاعات مربوط به خویشاوندان و اطلاعات اقامت را به افسر سفارت ارائه دهید. زیرا این محل زندگی آنها اقامتگاه اصلی شما یعد از ورود به بریتانیا خواهد بود.

 

دریافت ویزای کاری یکی از روش های مهاجرت به انگلیس

دو روش برای دریافت ویزای کار در انگلستان وجود دارد: ویزای tier1 و ویزای tier2. متقاضیان در صورتی می‌توانند برای دریافت ویزای سطح ۲ درخواست دهند که شغل یا مهارت مناسبی در بریتانیا پیدا کرده باشد یا ساکن سوئیس یا کشورهای غیر منطقه اقتصادی اروپا باشند. اگر با ویزای tier2 وارد انگلیس شوید، اجازه اقامت 5 ساله در انگلیس خواهید داشت.

اگر متقاضیان ساکن سوئیس یا کشور‌های منطقه اقتصادی اروپا نباشند، می‌توانند برای ویزای tier1 درخواست دهند. در صورتی که این متقاضیان به‌عنوان رهبر یک استارتاپ یا کسب‌وکار نوظهور در هر یک از رشته‌های‌: مهندسی، مراقبت‌های بهداشتی، هنر، علم یا فناوری دیجیتال شناخته شوند می‌تواند برای دریافت ویزای کاری tier1 درخواست دهند. .

بر اساس سیستم جدید مهاجرت و معرفی روش های مهاجرت به انگلیس، رایج‌ترین ویزای کاری، ویزای Skilled Worker است که برای متقاضیانی اعمال می‌شود که پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای بریتانیایی دریافته کرده‌اند. با قوانین تعیین شده در مسیر ویزای کارگر ماهر، شرکت‌های بریتانیایی فعال در بخش مواد غذایی نیز می‌توانند از این مسیر برای حمایت از مدیران فروشگاه‌ها یا مغازه‌داران استفاده می‌کنند.

ویزای Skilled Worker برای متقاضیان دارانده سهام شرکت‌هایی که می‌خواهند پس از مهاجرت به انکلیس درآنجا مشغول به کار شوند نیز قابل‌استفاده است.   این روش به کاندیدا‌هایی که مایل به ایجاد یا خرید یک کسب‌وکار در بریتانیا هستند اجازه می‌دهد تا اسپانسر خود در مسیر دریافت ویزای کاری شوند. این روش برای مهاجران امکان استقرار امن در انگلستان را پس از پنج سال اقامت ارائه می‌دهد.

قبل از دسامبر ۲۰۲۰، زمانی که قوانین جدید لازم‌الاجرا شد، شرکت‌هایی که به دنبال حمایت از مهاجران کشور‌های غیر اتحادیه اروپا بودند، مجبور شدند یک آزمون پیچیده بازار کار مقیم RLMT را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هیچ فرد بومی انکلیسی برای کسب شغل پیشنهادی وجود ندارد.

اما انجام این آزمون دیگر الزامی نیست. علاوه بر این، بسیاری از شغل‌هایی که قبلا برای حمایت مالی در روش های مهاجرت به انگلیس مناسب نبودند، اکنون به فهرست تایید شده نقش‌های حمایتی اضافه شده‌اند که به مهاجران هندی امکان دسترسی آسان‌تر به بازار کار بریتانیا را می‌دهد. همچنین دیگر محدودیتی برای تعداد ویزای Skilled Worker موجود نیست.

 

انواع روش های مهاجرتی به انگلیس

 

مسیر برای راه‌اندازی شغل پس از دریافت ویزای کارگر کاهر

مشاغلی که مایل به توسعه خود در بریتانیا هستند می‌توانند از ویزای نماینده انحصاری استفاده کنند. در این برنامه یک کارمند ارشد می‌تواند برای نمایندگی سازمان و ایجاد دفتر به بریتانیا سفر کند. استفاده از این مسیر برای هر نوع کسب‌وکار باز است. کارمند ارشد پس از تاسیس شعبه یا شرکت تابعه، می‌تواند برای مجوز Skilled Worker Sponsor درخواست دهد و حمایت از کارکنان خارج از کشور از جمله مدیر یا مدیر عامل شرکت را آغاز کند. ویزای اسپانسر یکی از روش های مهاجرت به انگلیس است و به‌گونه‌ای طراحی شده که متقاضیان را پس از گذراندن یک دوره پنج ساله مستمر (کار و اقامت) در بریتانیا به‌عنوان نماینده انحصاری برای اقامت دائم درخواست دهد.

ویزای استعداد‌های درخشان جهانی توسط بسیاری از کاندیدا‌ها به‌عنوان بلیط طلایی برای مهاجرت به انگلستان در نظر گرفته می‌شود. برای افرادی که در حوزه‌های فناوری اطلاعات، علوم، مهندسی و هنر واجد شرایط هستند استفاده از این ویزا امکان‌پذیر است. این برنامه فرصت مناسبی برای داوطلبان فراهم می‌کند تا پس سه یا پنج سال اقامت موقت در انکلیس برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

ویزای مبتکر یکی دیگر از مسیر‌های نسبتا جدید برای مهاجرت به این جزیره زیبا است. استفاده از این ویزا برای افرادی که مایل به راه‌اندازی کسب‌وکار در بریتانیا هستند تنها در صورتی قابل‌اجرا است که ایده شغل آنها کاملا نوآورانه بوده و هیچ نمونه مشابهی در انکلیس نداشته باشد. فراموش نکنید این برنامه زمانی اجرا می‌شود که طرح کسب‌وکار متقاضی توسط نهادهای مربوطه تایید شود.

در در ادامه معرفی روش های مهاجرت به انگلیس به سراغ ویزای سرمایه‌گذاری می‌رویم. ویزای سرمایه‌گذاری برای افرادی که ۲ میلیون پوند به سرمایه‌گذاری در بریتانیا اختصای داده‌اند و از تمام معیار‌های تأیید شده برخوردار هستند قابل‌استفاده است.  برای اجرای این برنامه هیچ الزامی برای مهارت در زبان انگلیسی وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان مهاجرت به انگلیس از طرق استارتاپ بهره مند شوید.

 

ویزای اقامت کاری دانشجویان یکی از روش های مهاجرت به انگلیس

اگر در حال تحصیل یا کار در بریتانیا هستید و قصد دارید در همان شهر زندگی کنید، می‌توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید. اگر بیش از ۵ سال در بریتانیا اقامت داشته باشید، واجد شرایط برای دریافت این ویزا مجسوب می‌شوید. اگر مایل به ارائه درخواست برای استفاده از مزایای ویزای اقامتی هستید، با مشاوران برتر مهاجرت انگلستان در امارات تماس بگیرید.

 

ویزای ازدواج

ویزای ازدواج یا ویزای همسر نوعی ویزای اقامت در انکلیس است. این ویزا یا مجوز به متقاضی اجازه می‌دهد تا حداکثر ۳۰ ماه در بریتانیا بماند.

 

روش های مهاجرت به انگلیس؛ دریافت ویزای تحصیلی

سه نوع ویزای تحصیلی وجود دارد. این موارد شامل ویزاهای زیر است:

 

ویزای عمومی دانشجویی

ویزای عمومی دانشجویی یکی از روش های مهاجرت به انگلیس است. البته این ویزا برای افرادی قابل‌استفاده است که بیش از ۱۶ سال سن دارند.

ویزای دانش‌آموزی

اگر مایل به تحصیل در یک مدرسه مستقل در انگلستان هستید و سن شما بین ۴ تا ۱۷ سال است، می‌توانید برای دریافت این ویزا درخواست بدهید.

ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت

در صورتی که قصد دارید در دوره‌ای کوتاه‌مدت شرکت کنید و سن شما بالای ۱۸ سال است، واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت هستید.

برای استفاده از مزایای دریافت مهاجرت به انکلیس و درخواست دریافت ویزای تحصیلی و سایر موارد، متقاضی باید مدارک معتبر خود را همراه با سایر مدارک ضروری به سفارت و سازمان‌های وابسته ارائه کند.

 

طریقه مهاجرت به انگلیس

 

مزایای استفاده از روش های مهاجرت به انگلیس

متخصصان ماهر و واجد شرایط از هند و همچنین سایر کشور‌ها هنوز انگلستان را به عنوان یکی از بهترین مقاصد جهان برای مهاجرت و اقامت دائم برای زندگی، کار و تحصیل می‌دانند. استاندارد‌های بالای زندگی و یکپارچگی فرهنگی انگلیس، آن را به بهترین مقصد برای زندگی، کار و تحصیل تبدیل می‌کند. اگر به دنبال زندگی با کیفیت برای خود و افراد خانواده‌تان هستید بدون شک آشنایی با روش های مهاجرت به انگلیس می‌تواند رویای شما را به واقعیت تبدیل کند. علیرغم پیچیدگی‌های مربوط به برگزیت، بریتانیا به دلیل مشارکت عمیق در صادرات و واردات جهانی از طریق صنایع مستقر و برخورداری از برترین موسسات دانشگاهی جهان توانسته رشد اقتصادی قوی خود را حفظ کند.

برخی از مزایای اصلی اقامت در انگلستان به شرح زیر است:

  • اقتصاد رو به رشد در صنایع و شرکت‌های داخلی متنوع
  • تقاضای زیاد کارگران ماهر و واجد شرایط برای رونق اقتصاد این کشور
  • برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا و کاملا رایگان که از طریق خدمات بهداشت ملی انگلیس ارائه شده است.
  • ارائه سیستم آموزشی بسیار معتبر جهانی در سراسر دانشگاه‌ها و کالج‌ها
  • گذرنامه قوی که سفر به سراسر جهان را تسهیل می‌کند

 

چطور به انگلیس مهاجرت کنم؟

 

فرآیند انجام روش های مهاجرت به انگلیس

حوزه بریتانیا شامل کشور‌هایی مانند انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است. تنوع روش های مهاجرت به انگلیس به دلیل سهولت دریافت ویزا برای مهاجران بین‌المللی واجد شرایط به‌منظور آمدن و اسکان در این کشور‌ است. با این حال، افرادی که به دنبال اقامت دائم در بریتانیا هستند، باید ابتدا برای دریافت مجوز اقامت موقت درخواست دهند و پس از مدت‌زمان قابل‌توجهی از طریق برنامه اقامت دائم یا ILR واجد شرایط درخواست اقامت دائم بریتانیا خواهند بود.

مطلب پیشنهادی: بهترین سرمایه گذاری در انگلیس چیست؟ 

 

معیار‌های واجد شرایط بودن برای مهاجرت به بریتانیا

برای اکثر ویزاهایی که در بالا توضیح داده شد، رعایت تمام شرایط زیر الزامی است:

  • متقاضی برای درخواست ویزای دانشجویی باید حداقل ۱۶ سال یا بالاتر و برای درخواست ویزای کار بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • برایدرخواست ویزای کار، باید بیش از ۹۵ امتیاز در سیستم امتیازی معتبر تحت طرح‌های ویزای Tier ۱ و Tier ۲ کسب کنید. علاوه بر این، دانشجویان باید قبل از درخواست برای ویزای دانشجویی در انگلستان، در یکی از موسسات یا مراکز آموزش عالی مورد تایید آژانس مرزی بریتانیا یا UKBA ثبت‌نام کنند.
  • در روش های مهاجرت به انگلیس شرکت در آزمون زبان انگلیسی برای متقاضیان الزامی است. این عمدتا شامل آیلتس و تافل می‌شود.
  • شما باید ساکن کشوری باشید که در منطقه اقتصادی اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا قرار نگرفته باشد.
  • باید تمام مدارک موردنیاز، گواهی‌ها سابقه کارريالمدارک برای ثبت‌نام در کالج و پیشنهاد شغلی خاص برای ورود به انگلستان داشته باشید.
  • باید از تمکن مالی کافی برای زندگی در بریتانیا در تمام دوره اقامت خود برخوردار باشید. این مورد برای دانشجویان اهمیت بیشتری دارد.
  • همچنین ملزم به ارائه گواهینامه‌های عدم سوءپیشینه و سلامت کامل روانی و جسمی هستید. ارائه این مدارک صلاحیت شما را برای دریافت ویزا را ثابت می‌کند.

 

به انگلیس مهاجرت کنید

اقتصاد قوی، سیستم آموزشی قدرتمند، امنیت اجتماعی و اقتصادی، تکنولوژی‌های پیشرفته و برخورداری از خدمات بهداستی و درمانی رایگان مزایای اصلی مهاجرت به انگلیس است. اگر شما برای تجصیل، رفاه اقتصادی و آرامش خود یا خانواده‌تان انگلیس را به‌عنوان مقصد نهایی انتخاب کرده‌اید آشنایی با روش های مهاجرت به انگلیس در تسهیل دریافت ویزا بسیار مفید خواهد بود.

 

سؤالات متداول

ساده‌ترین روش های مهاجرت به انگلیس چیست؟

دریافت ویزای کاری، تحصیلی، خرید یا راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور هستند.

شرایط استفاده از ویزای تحصیلی چیست؟

برای ویزای دانش‌آموزی متقاضی باید بین 4 تا 17 سال سن داشته باشد. اما دریافت ویزای دانشجویی تنها برای افراد بالای 16 سال امکان‌پذیر است. برخورداری از تمکن مالی برای تمام متقاضیان الزامی است.

مزایای اصلی مهاجرت به بریتانیا را نام ببرید؟

برخورداری از امنیت شغلی و افتصادی، امکان تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان، برخورداری از خدمات درمانی رایگان و دسترسی به سیستم آموزشی قدرتمند مزایای اصلی مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.

فرایند مهاجرت به انگلیس چگونه است؟

بریتانیا گزینه‌های مختلفی برای مهاجرت منقاضیان واجد شرایط به این جزیره ارائه کرده است. ابتدا باید روش مناسب را انتخاب کرده، سپس مدارک و درخواست خود را در زمان معین به سفارت ارائه دهید.

آیا امکان اقامت دائم پس از دریافت ویزای انگلیس وجود دارد؟

بله. اگر پس از دریافت ویزا 3 تا 5 سال اقامت دائم در این کشور داشته باشید واجد دریافت مجوز اقامت دائم در انکلیس خواهید بود.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.