apply4residency
Search
Close this search box.

بررسی فرایند ثبت شرکت در ایرلند | هزینه ها، مدارک و مراحل

ثبت شرکت در ایرلند

در این نوشته شما میخوانید:

ایرلند همواره از نظر رفاه و سطح اقتصاد جزو برترین کشورهای اروپایی به شمار می‌آید. این کشور  توانسته با ارائه یک سری قوانین صریح و دقیق برای ثبت شرکت، سرمایه‌گذاران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. ثبت شرکت در ایرلند مراحل مختلفی دارد و آشنایی با این مراحل، برای سرمایه‌گذاری در این کشور ضروری است.

در این متن قصد داریم به طور کلی در مورد اصلی‌ترین شرایط ثبت شرکت در این کشور با شما صحبت کنیم. این مراحل اگرچه ممکن است کمی پیچیده به نظر برسند، اما شناخت آن‌ها می‌تواند روند کلی ثبت شرکت را کوتاه‌تر کرده و از وقوع مشکلات حقوقی جلوگیری کند.

 

آشنایی با ایرلند

در این قسمت قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که ایرلند چه ویژگی‌هایی دارد؟ جمهوری ایرلند در قسمت شمال غربی اروپا و در کنار اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. این کشور از شرق با کانال شمالی، دریای ایرلند و کانال سنت جورج همسایگی دارد.

ایرلند بزرگ‌ترین جزیره منطقه بریتانیا و سومین  جزیره بزرگ در اروپا به شمار می‌آید. جمعیت جمهوری ایرلند حدود 6.6 میلیون نفر و بزرگ‌ترین شهر و پایتخت آن دوبلین است. زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و ایرلندی‌ها لهجه مخصوص خود را دارند.

چشم‌انداز ایرلند از مناطق پست در شمال و بخش مرکزی کشور، کوه‌های مختلف در جنوب غربی و زمین‌های کشاورزی در شرق کشور تشکیل شده است. به دلیل پوشش گیاهی سرسبز و داشتن تپه‌های جنگلی، به ایرلند لقب «جزیره زمرد» را داده‌اند. آب و هوای ایرلند به شدت ناپایدار است. باران، باد و مه در تمامی فصول سال همراه شما خواهند بود. این وضعیت به دلیل آب و هوای معتدل اقیانوسی این کشور است. اداره ثبت شرکت‌ها، مسئول ثبت شرکت در ایرلند و ادغام شرکت‌های مختلف محسوب می‌شود.

راه‌اندازی یک شرکت تابعه در ایرلند یک راه عالی برای گسترش تجارت در اتحادیه اروپا (EU) است. ایرلند دسترسی بدون مانع را به 28 کشور دیگر اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با ثبت شرکت در این کشور،  آزادانه کالاها، سرمایه، خدمات و کارمندان خود را در سراسر این اتحادیه جابه جا کنید.

 

نحوه ثبت شرکت در ایرلند

 

مزایای راه‌ اندازی کسب‌ و کار در ایرلند

همان‌طور که می‌دانید ایرلند از جمله کشورهایی اروپایی به شمار می‌آید که هرساله نرخ رشد اقتصادی رشد خوبی را تجربه می‌کند. همین امر موجب شده تا راه‌اندازی کسب‌وکار در ایرلند مزایای مختلفی داشته باشد.  از جمله مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در ایرلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد ایرلند یکی از بزرگ‌ترین و سریع‌ترین اقتصادهای در حال رشد جهان است
  • ایرلند عضو اتحادیه اروپا است.
  • وجود یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های دریافت مالیات در بین کشورهای اروپایی
  • حمایت دولت فدرال از رشد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی.
  • سهولت انجام تجارت (ایرلند یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای شرکت‌های بین‌المللی محسوب می‌شود، زیرا به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازار اروپا عمل می‌کند).
  • سیستم ارتباطی توسعه یافته (اینترنت بسیار خوب).
  • محیط سیاسی باثبات.
  • دستگاه‌های صنعتی پیشرفته.

پیشنهاد میکنیم حتما مقاله اخذ ویزای استارتاپ ایرلند را نیز مطالعه کنید.

 

مالیات در فرایند ثبت شرکت در ایرلند

شناخت میزان مالیات در شرایط مختلف یکی دیگری از موضوعاتی است که باید هنگام ثبت شرکت در ایرلند به آن توجه نمود. مالیات‌ها در ایرلند بر اساس نوع فعالیت شرکت تجاری تعیین می‌شوند. انواع مالیات تخصیص یافته در شرایط مختلف عبارت‌اند از:

  • مالیات بر درآمد شرکت (برای شرکت‌های تجاری – 12.5 درصد)
  • شرکت‌های غیرتجاری 25 درصد
  • مالیات بر ارزش افزوده 23 درصد
  • سود سهام دریافتی مشمول مالیات نمی‌شود
  • مالیات بر درآمد شخصی 20 درصد است

توجه به این نکته ضروری است که 25٪ اعتبار مالیاتی برای هزینه‌های تحقیق و توسعه تعلق دارد که به طور خلاصه به موجب کسر مالیات مؤثر به میزان 37.5٪ خواهد شد. علاوه بر این، تحت طرحKnowledge Development Box، نرخ مالیات شرکتی کاهش یافته به میزان 6.27% برای سودهای معین ناشی از دارایی‌های حاصل از طرح‌های تحقیق و توسعه اعمال می‌شود.

اگر مجموع مالیات شرکتی قابل پرداخت از 40000 یورو در هر سال تجاوز نکند، ممکن است برخی شرکت‌های نوپا به مدت سه سال از تخفیف مالیاتی بهره‌مند شوند. در ادامه بحث ثبت شرکت در ایرلند به این پرسش پاسخ می‌دهیم که شرایط لازم برای ثبت شرکت در این کشور چیست؟

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت

بر اساس قوانین این کشور یک شرکت باید حداقل یک مدیر داشته باشد. مدیر شرکت  باید مقیم کشور بوده و اشخاص حقوقی نمی‌توانند به عنوان مدیر مجموعه تعیین گردند. مدیر باید مقیم EEA باشد. اگر شرکت ایرلندی از حداقل یک مدیر ساکن در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) بهره نبرد، باید اوراق قرضه صادر کند. اوراق قرضه شرکت را برای مبلغ 25000 یورو بیمه خواهند کرد. سایر شرایط عبارت‌اند از:

  • حداقل تعداد سهام‌داران یک نفر است.
  • هیچ الزامی برای حداقل سرمایه اولیه شرکت وجود ندارد. اطلاعات مربوط به مالک ذی‌نفع در دسترس عموم نیست.
  • وجود آدرس قانونی در ایرلند الزامی است.
  • شرکت باید منشی داشته باشد. منشی می‌تواند مقیم ایرلند نباشد.
  • مدیر می‌تواند منشی شرکت نیز باشد. وظایف دبیر شامل نگهداری صورت‌ جلسات و ثبت نام حاوی اطلاعات در مورد مدیران و دبیران، سهام‌داران، درآمدها و هزینه‌ها است.
  • تعداد سهام، مسئولیت شرکت‌کنندگان شرکت را محدود می‌کند.
  • نام شرکت باید شامل کلمه Teoranta (Teo) یا Limited (Ltd) باشد که نشان ‌دهنده نوع شرکت است. استفاده از بعضی کلمات به مجوز خاصی نیاز دارد، این کلمات شامل مواردی همچون “استاندارد”، “بانک”، “بیمه”، “جامعه”، “گروه”، “هلدینگ”، “بین المللی” می‌شود.
  • حداقل سرمایه صادر شده ثابت نیست.
  • میزان حداقل سرمایه پرداخت شده 1% مبلغ صادر شده است.
  • سهام نباید در بورس قرار گیرد.
  • انتشار سهام ممتاز و مشاع امکان ‌پذیر است.

 

شرایط ثبت شرکت در ایرلند به چه شکل است

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

در این بخش از مطلب آشنایی با شرایط ثبت شرکت در ایرلند، قصد داریم به شناخت مدارک ضروری برای انجام این کار بپردازیم. به طور و در شرایط عادی، مدارک مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار در ایرلند به شرح زیر است:

  • گواهی ثبت
  • تفاهم‌نامه و اساسنامه
  • صورت‌جلسه مدیران
  • گواهی‌های اشتراکی
  • آپوستیل

 

فرایند راه‌ اندازی یک شرکت در ایرلند

فرایند ثبت نام با مشاوره رایگان و ارزیابی تخصصی وکلای ما آغاز می‌شود و اطمینان حاصل خواهد شد که مدارک مدنظر با الزامات ثبت شرکت جدید مطابقت دارند. پس از این مرحله، متخصصان ما مدارک لازم را جمع‌آوری و آماده می‌کنند و درخواست ثبت شرکت را ارائه خواهند داد.

در پایان مراحل ثبت نام، گواهی شرکت ممکن است از طریق خدمات پیک یا ایمیلی به آدرس مؤسسان شرکت ارسال گردد. ثبت یا تشکیل شرکت حقوق عملیاتی و معاملاتی را در جمهوری ایرلند می‌دهد، اما برای کار در منطقه ایرلند شمالی باید مجوزهای دیگری را دریافت کنید.

مطالعه مطلب نحوه سرمایه گذاری در ایرلند نیز به شما پیشنهاد میشود.

 

انواع شرکت‌ های قابل تاسیس در ایرلند

انواع شرکت‌ها در ایرلند به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که  همانند بسیاری از کشورهای اروپایی، ثبت شرکت در ایرلند وابسته به شناخت انواع شرکت‌های قانونی است. شناخت چنین مواردی می‌تواند روند کلی ثبت شرکت را تسریع کند. انواع کسب‌وکار‌های قابل ثبت در ایرلند عبارت‌اند از:

  • شرکت خصوصی محدود
  • شرکت خصوصی محدود با سهام (LTD)
  • شرکت با مسئولیت محدود توسط گارانتی (CLG)
  • شرکت فعالیت تعیین شده (DAC)
  • شعبه شرکت
  • شرکت سهامی عام (PLC)
  • شرکت تضامنی (LP)
  • کارآفرینی انفرادی

 

راه‌ اندازی کسب‌ و کار یا سرمایه‌ گذاری در ایرلند

اگر شما تبعه منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، می‌توانید به عنوان کارمند یا خوداشتغال در ایرلند کار کنید. اتباع منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای ایجاد کسب‌وکار در ایرلند احتیاجی به مجوز ندارند و برای بازدید، سفر، زندگی یا کار در ایرلند نیازی به ویزا نخواهند داشت.

شهروندان بریتانیا حق دارند در داخل ایرلند کار کنند (حتی به صورت خوداشتغالی). دو روش اصلی برای ثبت شرکت در ایرلند توسط اتباع غیر EEA وجود دارد که در ادامه متن به آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که کلیه این روش‌ها باید به صورت قانونی طی شوند.

 

برنامه سرمایه‌ گذار مهاجر در فرایند ثبت شرکت در ایرلند

برنامه سرمایه‌گذار مهاجر طیف وسیعی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌کند. این برنامه به سرمایه‌گذاران تأیید شده در منطقه اقتصادی اروپا و خانواده نزدیک آنها اجازه می‌دهد که با ویزای ویژه وارد ایرلند شده و تا 5 سال (با امکان تمدید مداوم) در این کشور بمانند.

سرمایه‌گذاری مربوطه باید برای اقتصاد ایرلند مفید باشد. چنین سرمایه‌گذاری‌هایی باید در جهت منافع عمومی جامعه ایجاد شوند. وجوه باید به طور قانونی تحصیل شده و در مالکیت سرمایه‌گذار باشند (وجوه قرضی ممنوع هستند).

سرمایه‌گذاران باید دارای شخصیت خوبی بوده و نباید در هیچ حوزه قضایی، به ارتکاب جرایم کیفری محکوم شده باشند (حتی در سنین جوانی). سرمایه‌گذاران ثبت شرکت در ایرلند باید به صورت خالص 2 میلیون یورو دارایی داشته باشند و بتوانند این مورد را به طور قانونی اثبات کنند. شاید پرسش شما این باشد که طرح بعدی چه شرایطی دارد؟ در ادامه به روش سرمایه‌گذاری پیشنهادی خواهیم پرداخت.

 

سرمایه‌ گذاری پیشنهادی

به منظور ثبت شرکت در ایرلند، سرمایه‌گذاری پیشنهادی باید شامل یکی از دسته‌هایی باشد که در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری،‌ با احتمال پیشرفت شما در آینده رابطه مستقیمی دارد.

 

سرمایه‌ گذاری سازمانی

این روش شامل حداقل 1 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کل در کسب‌وکارهای جدید یا کسب‌وکارهای موجود برای حداقل 3 سال است. این نوع شرکت می‌تواند یک استارت‌آپ باشد که توسط سرمایه‌گذار ثبت شده است.

سرمایه‌گذاری شما می‌تواند در یک شرکت ایرلندی واحد باشد یا در تعدادی از شرکت‌ها پخش گردد. شرکت باید در ایرلند ثبت شده و دفتر مرکزی آن درون این کشور  باشد. سرمایه‌گذاری مربوطه باید از ایجاد یا حفظ اشتغال حمایت نماید.

 

صندوق سرمایه‌ گذاری

این روش شامل حداقل 1 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در یک صندوق سرمایه‌گذاری برای حداقل 3 سال است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید در مشاغل و پروژه‌های ایرلندی سرمایه‌گذاری کنند. مسیر پذیرش صندوق به عنوان سرمایه‌گذاری (برای اهداف برنامه سرمایه‌گذار مهاجر) این است که بخشی از درخواست توسط یک سرمایه‌گذار ارائه شود.

توجه داشته باشید که در این روش لیستی از صندوق‌های تأیید شده وجود ندارد اما می‌توانید در مورد معیارهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در وب‌سایت ISD اطلاعاتی را در این مورد به دست بیاورید. شناخت چنین اطلاعاتی می‌‌تواند روند ثبت شرکت در ایرلند را تسریع کند.

 

 

هزینه ثبت شرکت در ایرلند چقدر است

 

تراست سرمایه‌ گذاری املاک و مستغلات (REIT)

روش تراست به معنی سرمایه‌گذاری 2 میلیون یورویی در حوزه REIT ایرلند خواهند بود. REITها در بورس اوراق بهادار ایرلند عرضه می‌شوند. سرمایه‌گذاری ممکن است در تعدادی از REITهای ایرلندی پخش شود، به همین دلیل پیش از انتخاب محل سرمایه‌گذاری باید به خوبی شرایط را بررسی کنید.

 

وقف در ثبت شرکت در ایرلند

این روش شامل اختصاص 500.000 یورو به یک پروژه عمومی که به نفع هنر، ورزش، بهداشت، فرهنگ یا آموزش است خواهد بود. مبلغ وقف برای ثبت شرکت در ایرلند می‌تواند 400.000 یورو نیز باشد (البته اگر توسط 5 نفر جمع شود).

شما می‌توانید برای هر یک از روش‌های مربوطه درخواست خود را ارائه دهید. در صورت تأیید، می‌‌توانید فرایند سرمایه‌گذاری ترجیحی خود را آغاز کرده و به دنبال آن، برای شما (و اعضای خانواده معرفی شده توسط خودتان) اجازه اقامت در ایرلند صادر می‌شود. برای استفاده از این برنامه لازم نیست در ایرلند زندگی کنید، اما باید حداقل سالی یک به از ایرلند سفر نمایید.

برای کسب اطلاع بیشتر درباره مهاجرت کاری میتوانید مطلب مهاجرت کاری به ایرلند را مطالعه کنید.

 

برنامه کارآفرینی نوپا

برنامه کارآفرینی نوپا (STEP) به شهروندانی که تابعیت منطقه اقتصادی اروپا را ندارند اجازه می‌دهد تا با داشتن یک ایده مناسب و 50000 یورو سرمایه، به ثبت شرکت در ایرلند بپردازند. هدف این برنامه حمایت از استارت‌آپ‌هایی با پتانسیل بالا است که به عنوان سرمایه‌گذاری‌های نوپا تعریف می‌شوند. اصلی‌ترین شرایط شروع به کار  این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

  • معرفی یک محصول یا خدمات جدید و یا نوآورانه به بازارهای بین المللی
  • ارائه خدمات تجارت بین المللی
  • توانایی ایجاد 10 شغل در ایرلند و تحقق فروش 1 میلیون یورویی در طی سه تا چهار سال پس از راه‌اندازی
  • مدیریت توسط یک تیم مجرب
  • داشتن دفتر مرکزی و تحت کنترل در ایرلند
  • سن کم شروع به کار استارت‌آپ

 

مجوز مهاجرت ۱۲ ماهه ثبت شرکت در ایرلند

یک مجوز مهاجرت ۱۲ماهه برای کارآفرینان خارجی که در انکوباتورها یا بوت‌کمپ‌های نوآوری در ایرلند شرکت می‌کنند در دسترس است و به آنها اجازه دهد تا درخواست STEP خود را آماده کنند. این مجوز ۱۲ماهه برای دانشجویانی که تابع منطقه اقتصادی اروپا نیستند (با شرط داشتن مدارک پیشرفته STEM در علوم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) صادر خواهد شد تا نسبت به ثبت شرکت در ایرلند اقدام کنند.

طرح STEP برای خرده‌فروشی، پذیرایی، خدمات شخصی یا مشاغل مشابه اعمال نمی‌شود. هیچ هدف اولیه‌ای برای ایجاد شغل تعیین نخواهد شدزیرا مشخص شده است که چنین مشاغلی ممکن است مدتی طول بکشد تا شروع به کار کنند. اطلاعات دقیقی در دستورالعمل‌های برنامه کارآفرینی نوپا وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

 

مجوز کسب‌ و کار

طرح مجوز کسب‌وکار که به شما امکان می‌داد خرده‌فروشی، پذیرایی، خدمات شخصی یا کسب‌وکار مشابهی را در ایرلند به راه بیندازید. این طرح تا 16 مارس 2016 باز بود اما دیگر فعال نیست. اگر قبل از پایان این طرح به شما اجازه داده شده است، می‌توانید اطلاعاتی را در مورد درخواست تمدید مجوز در وب‌سایت INIS پیدا کنید. پرسش بعدی این خواهد بود که نحوه کسب اقامت در ایرلند به چه نحو است؟

 

دریافت اقامت

به متقاضیان موفق در برنامه سرمایه‌گذار مهاجر، برنامه کارآفرین تازه‌کار و خانواده‌های نزدیک آنها، اجازه اقامت دو‌ساله در ایرلند اعطا خواهد شد. خانواده نزدیک به معنای همسر، شریک مدنی یا شریک زندگی آنها و فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال است.

در موارد خاص، کودکان بین 18 تا 24 سال برای اقامت تحت این برنامه، پذیرش خواهند شد. این مجوز برای 3 سال دیگر قابل تمدید است. پس از 5 سال اول، سرمایه‌گذار یا کارآفرین می‌تواند برای اقامت طولانی ‌مدت اقدام کند. در صورت نیاز به آنها ویزای multiple entry (برای مدت زمان مشخص) داده می‌شود.

 

دریافت مشاوره ثبت شرکت در ایرلند

به پایان مطلب آشنایی با مراحل و شرایط ثبت شرکت در ایرلند رسیدیم. همان‌طور که در ابتدای متن گفته شد، کشور ایرلند از لحاظ رشد اقتصادی و سطح رفاه مردم جزو برترین کشورهای اروپایی است. ثبت شرکت در این کشور شامل پیروی از یک سری شرایط و مراحل خاص خواهد بود.

اگرچه این مراحل ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسند، اما باید توجه داشته باشید که چنین قوانینی تنها برای حفظ نظم و ایجاد ثبات اقتصادی تعیین شده‌اند. آشنایی کامل با این قوانین می‌تواند به شما در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی خود کمک کند.

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت در ایرلند با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید.

 

راه های ثبت شرکت در ایرلند

 

سوالات متداول

در این بخش از مقاله آشنایی با مراحل ثبت شرکت در ایرلند، قصد داریم به چند پرسش متداول در این زمینه پاسخ دهیم. باید توجه داشته باشید که قوانین ثبت شرکت در این کشور متغیر هستند و برای آشنایی با جدیدترین قوانین، می‌توانید با مشاوران مربوطه تماس بگیرید.

چرا باید در ایرلند شرکت ثبت کنیم؟

ایرلند با داشتن یکی از رو به رشد ترین اقتصادهای اروپا، می‌‌تواند بهترین گزینه برای ثبت شرکت باشد. سیستم مالی باثبات موجب شده تا بسیاری از افراد به سرمایه‌گذاری در این کشور روی بیاورند.

ثبت شرکت در کشور ایرلند چگونه است؟

همانند بسیاری از کشورهای اروپایی، ثبت شرکت در این کشور از قوانین خاصی پیروی می‌کند. این قوانین و شرایط، محیط مناسب‌تری را برای سرمایه‌گذاری (نسبت به سایر کشورها اروپایی) فراهم کرده‌اند.

هزینه ثبت شرکت در ایرلند چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در کشور ایرلند متغیر خواهد بود. پس از انتخاب نوع شرکت، باید با ارائه مدارک و شواهد تمکن مالی، درخواست خود را برای انجام این کار ارائه دهید.

ثبت شرکت در ایرلند چقدر زمان می‌برد؟

به طور کلی می‌‌توان گفت ثبت شرکت در این کشور فرایند طولانی‌مدتی ندارد و افراد پس از ارائه مدارک خواسته شده، می‌‌توانند نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.