apply4residency
Search
Close this search box.

بررسی کامل روند دریافت اقامت انگلیس در سال 2023

دریافت اقامت انگلیس

در این نوشته شما میخوانید:

دریافت اقامت کشور انگلستان توسط وزارت این کشور به انجام می‌رسد و فردی که با موفقیت این مجوز را دریافت کند می‌تواند به راحتی در کشور انگلیس مشغول به زندگی، کار، تحصیل و حتی دسترسی به خدمات عمومی این کشور باشد. برای اینکه شما بتوانید از شرایط دریافت اقامت انگلیس برخوردار شوید می‌توانید به انتخاب خود یکی از روش‌های موجود دریافت اقامت را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید شما با در دست داشتن ویزای انگلیس این امکان را دارید که وارد مرز این کشور شوید و تا مدت زمان مشخص شده در انگلیس بمانید. یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که برای دریافت اقامت انگلیس مورد توجه افراد متقاضی قرار می‌گیرد، دریافت اقامت از طریق استارتاپ خواهد بود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال دریافت اقامت انگلیس می‌گردید و می‌خواهید با روش‌های دریافت اقامت انگلیس و شرایط اخذ آن آشنا شوید بهتر است ما را همراهی کنید.

اگر متقاضی کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ در انگلستان هستید، میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ویزای استارتاپ انگلیس مراجعه کنید. 

 

شرایط دریافت اقامت انگلیس چیست

پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را هم مطالعه کنید: 

صفر تا صد دریافت ویزای استارتاپ هلند

روش ‌های دریافت اقامت انگلیس

یکی از روش‌هایی که معمولاً در بین متقاضیان دریافت اقامت کشور انگلیس مورد انتخاب قرار می‌گیرد، دریافت ویزای کاری طولانی مدت است و شما در این هنگام نیاز دارید تا برخی مراحل را پشت سر بگذارید. شرایط دریافت اقامت انگلیس با استفاده از ویزای کار طولانی مدت به این صورت خواهد بود که در ابتدا شما نیاز دارید تا یک شغل پیدا کنید. بعد از آن نوبت به این مرحله می‌رسد که نوع ویزای خود را مشخص نمایید، سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید. زمانی که این مراحل با موفقیت انجام شد متقاضیان نیاز دارند تا به کشور انگلیس سفر کنند و یک مرخصی نامحدود دریافت نمایند.

در این هنگام شاید این سوال برای متقاضیان به وجود آید که آیا می‌توان بدون شغل به ان کشور مهاجرت کرد و شرایط اخذ اقامت انگلستان بدین صورت چگونه است؟ در این خصوص بهتر است بدانید که امکان مهاجرت بدون انتخاب شغل تنها برای افرادی وجود دارد که از هوش و استعداد بالایی برخوردار باشند. دیگر راه‌هایی که این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا بدون انتخاب شغل، مهاجرت به انگلیس را انجام دهید؛ ثروتمند بودن شما یا ارتباط خانوادگی شما با فردی در این کشور خواهد بود. اگر شما از این شرایط برخوردار باشید می‌توانید یکی از ویزاهای زیر را انتخاب کنید و به راحتی به کشور انگستان مهاجرت داشته باشید.

  • ویزای اجداد: اگر شما بتوانید ثابت کنید که یکی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شما در کشور انگلیس متولد شده‌اند می‌توانید به راحتی ویزای این کشور را دریافت کنید.
  • ویزای سرمایه‌گذاری: اگر میزان تمکن مالی شما حداقل 2 میلیون پوند باشد، می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذار ویزای کشور انگلیس را دریافت نمایید.
  • ویزای استعدادهای جهانی: یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت انگلیس استفاده از ویزای استعدادهای جهانی خواهد بود. اگر شما در رزومه خود یک دستاورد برجسته در زمینه‌های دانش و پژوهش، هنر و فرهنگ یا تکنولوژی دیجیتالی داشته باشید، به راحتی می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.
  • دریافت ویزای تحصیلی: توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی در بیشتر مواقع، به صورت کوتاه مدت برای فرد متقاضی صادر می‌شود.
  • دریافت ویزا از طریق پیوستن به اعضای خانواده: در هنگامی که یکی از اعضای خانواده شما در این کشور مشغول به زندگی باشد، می‌توانید به عنوان اعضای خانواده آن فرد ویزای این کشور را دریافت کنید. ویزای خانواده انواع مختلفی دارد و شما باید برای دریافت این ویزا باید یکی از انواع آن که شامل ویزای خانواده برای پیوستن به همسر، ویزای خانواده برای پیوستن به والدین، ویزای خانواده برای کودکان و ویزای خانواده برای بستگان شما که نیاز دارند از آن‌ها مراقبت شود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این نوع ویزا معمولاً دو سال و نیم اعتبار دارد و بعد از اتمام زمان اعلام شده، شما نیاز دارید تا ویزای خود را تمدید نمایید.
  • ویزای راه‌اندازی: یکی از بهترین ویزای‌هایی که شما برای دریافت اقامت انگلیس می‌توانید آن را انتخاب کنید، ویزای راه‌اندازی کار یا همان استارتاپ است. این ویزا برای افراد کارآفرین صادر می‌شود و برای دریافت آن شما نه به سرمایه بسیار زیاد نیاز دارید و نه نیاز دارید که فارغ‌التحصیل شده باشید. دریافت این ویزا تنها نیاز به یک ایده نوآورانه برای راه‌اندازی یک کسب و کار در کشور انگلیس را دارد و مدت زمان آن 2 سال است.
  • ویزای مبتکر موسس: کارآفرینان تازه کار یا تاجران باتجربه برای دریافت اقامت انگلیس می‌توانند از ویزای Innovator Founder استفاده کنند. در هنگام انتخاب این روش برای دریافت اقامت انگلیس افراد نیاز به بودجه مالی نخواهد داشت و تنها ارائه یک ایده تجاری نوآورانه کفایت می‌کند. مدت اعتبار این ویزا سه سال است و حتی ممکن است به یک مرخصی نامحدود برای شما تبدیل شود که بتوانید ماندن خود را در کشور انگلیس افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی: 

[irp posts=”10023″ name=”شرایط اقتصادی انگلیس برای راه اندازی استارتاپ در سال 2023 چطور است؟”]

 

روش های دریافت اقامت انگلیس کدامند؟

 

هزینه اخذ اقامت انگلیس

برای اطلاع از شرایط اخذ اقامت انگلستان باید توجهی به هزینه‌های مربوط به انجام این کار نیز داشته باشیم. در هنگام ورود به کشور انگلستان شما نیاز دارید تا حداقل 1270پوند تمکن مالی داشته باشید تا بتوانید از کار جدیدی که قرار است شروع کنید، حمایت نمایید. توجه داشته که برای اطلاع از هزینه‌های دریافت اقامت انگلستان باید در ابتدا مشخص کنید که قصد دریافت چه نوع ویزایی را دارید و قرار است که در کدام منطقه از این کشور زندگی کنید.

شرایط دریافت اقامت انگلیس بر اساس هزینه‌های مربوط به زندگی در این کشور به این صورت است که شما نیاز دارید که حداکثر 1400 پوند را به هزینه درخواست ویزا اختصاص دهید. توجه داشته باشید که هزینه‌های اضافی مانند هزینه مربوط به مراقبت‌های بهداشتی در کشور انگلستان 624 پوند در سال است. شما برای تهیه بلیط هواپیما نیز باید حداکثر 5000 پوند را کنار بگذارید و برای برخورداری از اخذ اقامت در این کشور، نیاز دارید تا تمامی این فاکتور‌ها و روش‌های دریافت اقامت انگلیس را مد نظر داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را هم مطالعه کنید: 

[irp posts=”9844″ name=”بهترین شهر انگلیس برای زندگی کدام است؟”]

 

اطلاع از شرایط اخذ اقامت انگلستان

بیشتر بخوانید: راهنمای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

شرایط دریافت اقامت انگلیس

برای اطلاع از شرایط دریافت اقامت انگلیس و روش‌های دریافت آن باید توجه داشته باشید که بعد از دریافت اقامت موقت این کشور این امکان برای شما فراهم است که اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. افراد متقاضی برای بر خورداری از شرایط اخذ اقامت انگلستان باید حداقل 5 سال در این کشور زندگی یا کار کنند. تبدیل اقامت موقت شما به اقامت دائم به نوع ویزای شما بستگی دارد، به طور مثال اگر ویزای Tier 1 را داشته باشید بعد از گذشت 2 یا 3 سال این امکان برای شما فراهم است که اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل نمایید. ویزای Global Talent  یا Innovator این نیز امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید پس از 2 یا 3 سال ویزای دائم دریافت کنید.

در ادامه قصد داریم تا برخی دیگر از انواع ویزا‌ها و مدت زمانی که می‌توانید با استفاده از چنین ویزا‌هایی در کشور انگلیس به اقامت دائم دسترسی پیدا کنید را برای شما شرح دهیم. اگر به وسیله ازدواج توانسته باشید اقامت موقت کشور انگلیس را دریافت کنید، می‌توانید بعد از گذشت 2 سال اقامت دائم بگیرید. اقامت قانونی بر هر مبنایی در کشور انگلیس 10 سال زمان نیاز دارد و اقامت غیر قانونی این کشور 14 سال طول می‌کشد. اگر شما بخواهید از طریق دریافت مجوز کار اقامت دائم خود را دریافت کنید، نیاز به گذر 3 سال دارید و دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری، ورزشکاری یا هنر 5 سال است. دریافت اقامت از طریق اصل و نصب نیز 5 سال زمان نیاز دارد و اگر شما جزء هر یک از دسته‌های ذکر شده در موارد فوق باشید شرایط اخذ اقامت انگلستان برای شما محیا است.

یکی دیگر از شرایط دریافت اقامت انگلیس و در واقع بهترین روش در میان روش‌های موجود برای دریافت اقامت این کشور، ویزای استارتاپ است. شما در صورتی واجد شرایط دریافت اقامت انگلیس از طریق استارتاپ هستید که حداقل 18 سال سن داشته باشید. همچنین شما باید پیش از این، کسب و کاری را در انگلستان شروع نکرده باشید و اگر چنین نباشد کسب و کار شما نیاز به تایید از سوی یک نهاد تایید کننده از نظر نوآوری، دوام و مقیاس پذیری دارد.

توجه داشته باشید که نامه تاییدیه شما حداکثر از 3 ماه قبل از ویزا صادر می‌شود. برای اخذ اقامت انگلیس از طریق استارتاپ نیاز دارید تا از نظر سطح زبان انگلیسی نیز صلاحیت شما تایید شده باشد. لازم به ذکر است که علاوه‌بر شرایط دریافت اقامت انگلیس که مطرح شد، باتوجه به شرایط فردی شما ممکن است اخذ اقامتتان کمی متفاوت‌تر باشد و این تفاوت به روش‌های دریافت اقامت انگلیس و روش انتخابی شما بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی: 

[irp posts=”8611″ name=”بررسی بهترین سرمایه گذاری در انگلیس | نحوه سرمایه گذاری در انگلستان”]

 

شرایط دریافت اقامت انگلیس به چه شکل است

 

مزایای اخذ اقامت انگلستان چیست؟

بعد از اطلاع از شرایط دریافت اقامت انگلیس نیاز است تا بدانید که اقامت در کشور انگلیس چه مزایایی برای شما به همراه دارد. اطلاع از مزایای اخذ اقامت انگلیس به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دید گسترده‌تر به سراغ شرایط اخذ اقامت انگلستان بروید. اگر شما به دنبال دریاقت اقامت دائم این کشور هستید، بهتر است بدانید که در این کشور اقامت دائم به نام مرخصی نامحدود شناخته می‌شود. شما زمانی می‌توانید از اقامت دائم کشور انگلیس برخوردار شوید که مشغول به زندگی، کار یا تحصیل در آن باشید. در ادامه به سراغ مزایای اخذ اقامت کشور انگلیس می‌رویم تا شما عزیزان بیشتر با این موارد آشنا شوید.

  • شما در هنگام دریافت اقامت دائم انگلیس می‌توانید از مقامات و تشریفات اداری بسیار زیادی برخوردار باشید. در این هنگام شما نیاز به اثبات خود شغل، منابع کافی، بیمه درمانی و … را نخواهید داشت. برای برخورداری از این مزیت باید 5 سال از اقامت شما در کشور انگلیس گذشته باشد.
  • یکی دیگر از مزایای دریافت اقامت دائم این است که افراد می‌توانند خانواده‌اش را به خود محلق کند و این امکان وجود دارد که با استفاده از اقامت شخص خانواده او نیز مقیم کشور انگلیس شوند.
  • در صورت داشتن اقامت کشور انگلیس شما می‌توانید از دریافت کمک بی‌خانمانی یا مسکن شورای شهر استفاده کنید.
  • استفاده از کمک‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی نیز یکی دیگر از مزایای دریافت اقامت دائم انگلیس به ‌شمار می‌رود.
  • شما می‌توانید بعد از گذشت سه سال از اقامت دائم خود در کشور انگلیس از برنامه‌های آموزشی این کشور بهره‌مند شوید.

در هنگام اطلاع از شرایط دریافت اقامت انگلیس و مزایایی که شما می‌توانید از آن استفاده کنید؛ شاید این سوال برای شما پیش آید که اگر از طریق استارتاپ این اقامت را دریافت کنید، در این هنگام از چه مزایایی برخوردار هستید. اگر از بین روش‌های دریافت اقامت انگلیس، استارتاپ انتخاب شماست بهتر است بدانید که در این زمان مزایای بسیار زیادی در دسترس شما قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که امروزه ویزای استارتاپ به عنوان جایگزین ویزای فارغ‌التحصیلان شناخته می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ویزای استارتاپ همسر و فرزند خود را نیز تحت تکفل خود قرار دهید. با استفاده از استارتاپ این امکان برای شما وجود دارد که اقامت دوساله‌ای دریافت کنید و حتی این اقامت را به اقامت نامحدود تبدیل کنید. برای دریافت ویزای استارتاپ شما به سرمایه‌گذاری نیاز ندارید.

 

مطلب پیشنهادی:

[irp posts=”9590″ name=”دلایل مهاجرت به انگلیس برای راه اندازی کسب و کار چیست؟”]

 

راه‌اندازی استارتاپ؛ بهترین روش اقامت انگلیس

برای آشنایی با شرایط دریافت اقامت انگلیس بهتر است بدانید که در بین روش‌های دریافت اقامت انگلیس اخذ اقامت با استفاده از استارتاپ به عنوان یکی از بهترین روش‌ها شناخته شده است. شما می‌توانید با استفاده از استارتاپ بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا نیاز به ادامه تحصیل در این کشور، اقامت دائم آن را نیز دریافت کنید. تنها کافیست تا شما بتوانید یک طرح نوآورنه از خود ارائه کنید و به عنوان کارآفرین در این کشور مشغول شوید. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب استارتاپ برای دریافت اقامت، شما می‌توانید خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرید. اطلاع از هزینه‌های مربوط به دریافت اقامت نیز یکی دیگر از شریط اخذ اقامت انگلستان به شمار می‌رود که در بین فاکتورهای مهم برای متقاضیان شناخته شده است. برخی امکانات عالی در کشور انگلیس امروزه سبب شده تا افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ ویزای بیزینس برای راه اندازی استارتاپ با مجموعه اپلای 4 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

1) برای مهاجرت به کشور انگلیس چقدر هزینه نیاز است؟

شما برای اطلاع از هزینه مربوط به مهاجرت به کشور انگلیس باید توجه داشته باشید که اعلام هزینه بستگی به محل انتخاب شده شما دارد. پس بهتر است در ابتدا روشی که می‌خواهید با استفاده از آن به کشور انگلیس مهاجرت کنید را انتخاب نمایید و سپس از هزینه‌های مربوط به مهاجرت خود مطلع شوید.

2) بهترین روش اقامت در کشور انگلیس چه روشی است؟

در بین روش‌های دریافت اقامت انگلیس بهتر است بدانید که دریافت اقامت از طریق استارتاپ یک روش بسیار مناسب خواهد بود و مزایای بسیار زیادی به دنبال دارد.

3) برای سرمایه‌گذاری در انگلیس میزان تمکن مالی شما باید چقدر باشد؟

اگر به دنبال این هستید که با استفاده از سرمایه‌گذاری بتوانید اقامت انگلیس را دریافت کنید باید توجه داشته باشید که حداقل سرمایه مورد نیاز 2 میلیون پوند است. اگر شما این میزان تمکن مالی را دارید، می‌توانید برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری اقدام کنید و به راحتی بتوانید اقامت این کشور را دریافت نمایید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.