apply4residency
Search
Close this search box.

همه چیز درباره مهاجرت کاری به ایرلند در سال 2022

مهاجرت کاری به ایرلند

در این نوشته شما میخوانید:

 

آیا می‌خواهید شرکت شار کسب‌وکار خود را در خارج از کشور و ایرلند گسترش دهید؟ اگر قصد دارید با تیم با استعداد متشکل از کارمندان فعلی این حرکت را انجام دهید یا موقعیت‌های شغلی جدیدی برای متقاضیان در سراسر جهان باز کنید، فراموش نکنید کارمندان شما برای زندگی و کار قانونی در ایرلند به ویزا نیاز دارند. این روش مهاجرت کاری به ایرلند نام دارد.

فرآیند دریافت این ویزاها بسته به کشور مبدا کارمندان شما و ماهیت کاری که برای شرکت شما انجام می‌دهند  متفاوت است. این مرحله می‌تواند کمی پیچیده باشد. این سیستم در ایرلند به نفع شهروندان کشورهای اروپایی است، اما هنوز هم می‌توان برای کارمندان خارج از اروپا ویزای کاری دریافت کرد.

انواع ویزای کار در ایرلند

مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا، ایرلند به شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد بدون مجوز یا ویزای خاص در این کشور کار کنند. شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیز واجد شرایط کار بدون ویزا در ایرلند هستند. شهروندان ساکن مناطقی غیر این کشورها نیاز به مجوز کار صادر شده توسط وزارت مشاغل، شرکت و نوآوری ایرلند  (DJEI) دارند.

چندین مجوز کاری مختلف برای افرادی از خارج از اروپا که قصد اقامت در ایرلند و انجام کار قانونی را دارند وجود دارد. در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است به کارمندان شما مرتبط باشد:

  • مجوز استخدام مهارت‌های حیاتی: این مجوز برای کارمندانی که پیشنهاد شغل یا قرارداد کاری برای کار در ایرلند در نقشی با حداقل 64000 یورو در سال یا حداقل 32000 یورو در سال در صورتی که شغل بالا باشد در دسترس است. افراد فعال در شغل های وابسته به مهارت خاص می‌توانند برای دریافت این ویزا درخواست دهند.
  • مجوز همسر/شریک/وابسته: این نوع ویزای کاری ایرلند ممکن است توسط همسر، فرزندان (زیر 18 سال)، شریک مدنی یا شریک قانونی متقاضی از طریق مجوز استخدام مهارت‌های حیاتی دریافت شود.
  • مجوز فعال‌سازی مجدد: اگر کارمندی قبلاً ویزای کار در ایرلند را دریافت کرده باشد اما برنامه مهاجرت کاری به ایرلند را ترک کرده باشد، ممکن است واجد شرایط مجوز فعال‌سازی مجدد باشد. چند الزام دیگر نیز وجود دارد، برای مثال، دریافت پیشنهاد استخدام یکی از شرط‌های اصلی برای فعال‌سازی مجدد ویزای کاری خواهد بود.
  • ویزای تعطیلات کاری یا ویزای کار موقت: این نوع مجوز کار ایرلند برای افرادی که به مدت حداکثر یک سال به ایرلند سفر می‌کنند و قصد دارند در طول اقامت خود کار کنند صادر می‌شود. برای واجد شرایط بودن، آنها باید بین 18 تا 30 سال سن داشته باشند و شهروند یک کشور منتخب باشند. این کشورها عبارتند از: نیوزلند، استرالیا، ایالات متحده، شیلی، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایوان یا ژاپن.
  • مجوز انتقال درون شرکتی: صدور این ویزا برای کارمندان شرکت‌های چند ملیتی که به شعبه‌ای در ایرلند می‌آیند اعمال می‌شود. واجد شرایط بودن بستگی به حقوق کارمند و طول مدت کار آنها دارد.

درخواست برای مجوز کار و مهاجرت کاری به ایرلند

اگر تحت یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرید، از مجوز کار ایرلند معاف هستید (یعنی می‌توانید بدون مجوز کار کار کنید):

  • شما دارنده ویزای دانشجویی ایرلند هستید.
  • به دانشجویان بین‌المللی اجازه داده می‌شود در طول سال تحصیلی تا ۲۰ ساعت در هفته به‌صورت تمام وقت و ۴۰ ساعت در تعطیلات کار کنند.
  • برای مهاجرت کاری به ایرلند شما باید همسر تبعه خارجی، شریک مدنی یا والدین یک شهروند ایرلندی باشید.
  • افرادی که برای اقامت در ایرلند از روش پناهندگی استفاده می‌کنند.
  • شما اجازه اقامت را از طریق فعالیت‌های بشردوستانه را دریافت کرده‌اید.
  • افرادی که برای سازمان‌های معتبر ایرلندی پروژه‌های تحقیقاتی انجام می‌دهند.
  • شما دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و اشتغال بخشی ضروری از دوره شما است.

شرایط مهاجرت کاری به ایرلند

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار ایرلند

ایرلند در مرحله صدور ویزای کاری برای افراد خارج از اتحادیه اروپا و خارج کشورهای منطقه اقتصادی اروپا الزامات سختگیرانه‌ای دارد. ویزای کار فقط برای کار با مهارت بالا یا شغلی که در ایرلند کمبود مهارت وجود دارد اعطا می‌شود. قبل از اینکه کارمندان شما بتوانند برای مجوز کار درخواست دهند، یک قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی نیز لازم است.

شرایط اصلی برای اینکه متقاضی بتواند در برنامه مهاجرت کاری به ایرلند شرکت کند عبارت است از:

  • شما باید یک قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری از یک شرکت ایرلندی داشته باشید.
  • اگر در مهاجرت کاری به ایرلند از طریق درخواست برای مجوز استخدام مهارت‌های حیاتی اقدام می‌کنید، کارفرمای شما باید آزمون نیازهای بازار کار را بگذراند. هدف اصلی این آزمون اطمینان از این مورد است که کارفرمای ایرلندی نمی‌تواند شهروند ایرلندی یا اتحادیه اروپا/EEA/سوئیس را پیدا کند که برای این کار مناسب باشد.
  • اگر برای مجوز استخدام مهارت‌های حیاتی درخواست می‌کنید، حداقل حقوق سالانه شما بسته به شغل باید حداقل 30000 یورو یا 80000 یورو باشد.
  • اگر برای مجوز کار عمومی درخواست می‌کنید، حداقل حقوق سالانه شما باید حداقل 30000 یورو باشد.
  • برای هر نوع مجوز کار ایرلند دیگری، حداقل حقوق سالانه باید حداقل دستمزد ملی را برآورده کند.
  • حداقل 50 درصد از کارفرمایان در شرکت ایرلندی که شما را استخدام می‌کند باید اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس باشند.

0 تا 100 اخذ ویزای استارتاپ ایرلند در سال 2022 

چک لیست اسناد مجوز کار ایرلند

هنگام ارسال درخواست برای مهاجرت کاری آپلود چندین سند به‌صورت آنلاین در سند الزامی است. اسناد بسته به مجوزی که درخواست می‌کنید نوع مدارک و اسناد تغییر می‌کند. اما در حالت کلی شامل موارد زیر است:

  • کپی از پاسپورت که تصویر، امضا و مشخصات شخصی شما را نشان می‌دهد.
  • عکس پاسپورتی مطابق با استانداردهای ایرلند.
  • کپی از قراردادی که توسط کارفرما و متقاضی امضا شده برای مهاجرت کاری به ایرلند الزامی است.
  • اگر در زمان درخواست مقیم ایرلند هستید، یک کپی از مجوز مهاجرت فعلی خود تهیه کنید.
  • جزئیات یک شخص فرد برای تماس‌های اضطراری: نام، موقعیت در شرکت، شماره تلفن و آدرس ایمیل.
  • شماره ثبت یا مجوز مربوط به تاسیس شرکت که توسط نهادهای نظارتی ایرلند یا وزرای دولت صادر شده باشد.
  • در صورت وجود، ارائه کپی از نامه پشتیبانی IDA/Enterprise Ireland.
  • جزئیات کارفرما مانند شماره ثبت شرکت، آدرس، نام و گواهی‌های مربوطه از مراجع مجاز.
  • جزئیات شغل مانند حقوق، مسئولیت‌های کاری، وظایف و مدت.

چه کسی باید درخواست مجوز کار و مهاجرت کاری به ایرلند را ارسال کند؟

درخواست برای اجازه کار در ایرلند می‌تواند توسط شما (کارمند خارجی) یا کارفرمای شما ارسال شود.

اگر از یک شرکت خارجی به شعبه ایرلندی آن شرکت (انتقال درون شرکتی) منتقل می‌شوید، کارفرمای شما می‌تواند از طرف شما نیز درخواست ارسال کند.

کجا می‌توانم درخواست ارسال کنم؟

در برنامه مهاجرت کاری به ایرلند، شما (یا کارفرمایتان) باید درخواست مجوز کار ایرلند را به‌صورت آنلاین از طریق EPOS، سیستم مجوزهای استخدام آنلاین ارسال کنید.

هنگامی که یک برنامه آنلاین را راه‌اندازی می‌کنید، شماره‌ای به نام MyWork-ID دریافت می‌کنید. این شماره به شما امکان می‌دهد برنامه را موقتاً متوقف کرده و بعداً از جایی که کار را متوقف کردید، آن را از سر بگیرید. با این حال، هنگامی که درخواست مجوز کار ایرلند را شروع می‌کنید، باید آن را ظرف 28 روز تکمیل کنید، زیرا پس از آن، داده های شما از بین می‌رود.

فرآیند درخواست مهاجرت کاری به ایرلند

هنگامی که درخواست مجوز کار را شروع می‌کنید، از شما پرسیده می‌شود که برای کدام نوع مجوز کار درخواست می‌دهید (انواع مجوزهای کار ایرلندی را در زیر ببینید)، بنابراین می‌توانید به فرم درخواست مناسب هدایت شوید. اگر کاربر با تجربه‌ای هستید، می‌توانید به‌سادگی فرم را خودتان انتخاب کنید.

هنگامی که به فرم درخواست مناسب هدایت شدید، باید تمام اطلاعات موردنیاز را وارد کنید. فرم به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

توضیح کوتاهی در مورد نوع مجوز کار و مهاجرت کاری به ایرلند که برای آن درخواست می‌کنید دریافت خواهید کرد. ثبت اطلاعات شخصی در این مرحله ضروری بوده و باید اعلام کنید که آیا نماینده در تکمیل اطلاعات به شما کمک می‌کند یا خیر.

  • جزئیات ثبت نام
  • مشخصات اتباع خارجی
  • جزئیات افزونگی
  • جزئیات استخدام
  • جزئیات حقوق و دستمزد.
  • جزئیات نهایی

در طول فرآیند درخواست، می‌توانید هر بخشی را که دوست دارید تکمیل کنید و پیشرفت خود را تا آنجا ذخیره کنید. این امکان برای کاربر وجود دارد که می‌تواند به عقب برگشته و اطلاعات را ویرایش کند.

نحوه مهاجرت کاری به ایرلند

پیوست مدارک

شما باید مدارک مورد نیاز را به‌صورت الکترونیکی در فرم درخواست پیوست کنید (چک لیست زیر را ببینید). یک کادر کشویی وجود دارد که اسناد مورد نیاز را لیست می‌کند. باید سند و مدارک پیوست شده را انتخاب و آپلود کنید. برای آپلود به‌موقع عکس‌ها و مدارک دسترسی به اسکنر الزامی است.

اسناد الکترونیکی شما می‌توانند در فرمت‌های زیر باشند: PDF، PNG یا JPEG/JPG و بزرگتر از 10 مگابایت نباشد.

علاوه بر این، برای مهاجرت کاری به ایرلند پس از تکمیل بخش‌هایی از فرم درخواست، باید آنها را پرینت بگیرید و امضا کنید، یا در صورت لزوم، آنها را برای امضای آنها به مرجع مربوطه ارسال کنید. پس از امضای مدارک، باید آنها را اسکن کرده و مجدداً در سامانه آنلاین آپلود کنید.

پرداخت هزینه برای مهاجرت کاری به ایرلند

قبل از تکمیل فرم درخواست، باید هزینه پردازش مجوز کار ایرلند را بپردازید. شما باید آن را به‌صورت آنلاین، از طریق کارت اعتباری یا نقدی پرداخت کنید.

مدت‌زمان پردازش مجوز اشتغال ایرلند حدود 13 هفته است.

درخواست ویزای کار ایرلند

اگر اجازه کار در ایرلند (یعنی مجوز کار ایرلند) را دریافت می‌کنید، می‌توانید برای ویزای کار ایرلند درخواست دهید. ویزای کاری در حقیقت ویزای اقامت طولانی‌مدت در ایرلند است و دارنده آن می‌تواند به‌منظور اقامت بیش از سه ماه وارد خاک ایرلند شود.

سازمانی که DBEI مجوزهای کار ایرلند را صادر می‌کند،INIS  شار خدمات مهاجرت و تابعیت ایرلند است. این سازمان ویزای کار واقعی ایرلند را صادر می‌کند.

با این حال، در برنامه مهاجرت کاری به ایرلند، هر فردی غیر از ساکنین اتحادیه اروپا / EEA مجبور نیست برای ویزای کار درخواست دهد.

پیشنهاد میکنیم مقاله روش های سرمایه گذاری در ایرلند را نیز مطالعه کنید.

لطفا توجه داشته باشید:

ویزای کار ایرلند فقط یک شرط قبل از ورود به خاک این کشور است. این بدان معنا است که به دارنده اجازه داده می‌شود تا به ایرلند سفر کند، اما پس از رسیدن به مبادی ورودی (فرودگاه / بندر دریایی)، باید از طریق ایستگاه کنترل مرزی عبور کنید.

افسر مهاجرت در Border Control اسناد شما را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا شما واجد شرایط ورود به ایرلند هستید یا خیر. افسر مهاجرت می‌تواند شما را از خاک این کشور بیرون کند حتی اگر ویزای معتبر داشته باشید.

شرایط ویزای کار ایرلند

هنگامی که درخواست خود را برای ویزای کار ایرلند ارسال می‌کنید، باید چندین مدرک پشتیبانی داشته باشید، مانند:

  • فرم درخواست ویزای کار ایرلند
  • پاسپورت معتبر
  • عکس‌ها مطابق با شرایط استاندارد عکس ایرلند
  • پرداخت هزینه‌های ویزای کار
  • مدرک اقامت قانونی در کشوری که از آن درخواست می‌دهید.
  • ارائه نامه‌ای که توضیح می‌دهد هدف شما از سفر، اشتغال‌زایی است در مهاجرت کاری به ایرلند الزامی خواهد بود.
  • مدارکی که نشان دهد شما در ایرلند اقامت دارید. اگر کارفرمای به شما محلی برای اقامت می‌دهد، جزئیات محل اقامت را ذکر کنید.
  • جزئیات ویزاهای قبلی (در صورت وجود).
  • اثبات تمکن مالی به‌صورت صورت‌حساب بانکی از شش ماه قبل.
  • صورت‌حساب‌های بانکی باید به‌صورت سرنویس از بانک باشد.
  • آنها باید نام، آدرس، شماره حساب و نوع حساب شما را نشان دهند.
  • تراکنش‌های بانکی در شش ماه گذشته باید نشان داده شود. اگر تراکنش‌های بزرگ یا غیر عادی وجود دارد، باید این موارد را توضیح دهید.
  • ارائه مدرکی مبنی بر اینکه پس از اتمام دوره کار خاک ایرلند را ترک کرده و به کشور خود باز خواهید گشت.
  • پاکتی دارای آدرس شخصی متقاضی و نشان‌دهنده پرداخت هزینه‌ها.
  • مجوز استخدام از وزارت مشاغل، شرکت و نوآوری.
  • قرارداد کاری متقاضی یا ارائه جزئیات کامل جاب آفر
  • نامه‌ای از کارفرمای شما در ایرلند که:
  • تایید می‌کند که آنها شما را استخدام کرده‌ا‌ند و جزئیات استخدام و کاری که انجام خواهید داد را بیان می‌کند.
  • در روند مهاجرت کاری به ایرلند حقوقی که دریافت می‌کنید باید به‌صورت دقیق بیان شود.
  • ارائه مدارک تاییدکننده صلاحیت‌ها (مانند گواهینامه‌های یا سایر مدارک تحصیلی).
  • جزئیات سابقه کار قبلی
  • گواهی بیمه درمانی. شما باید بیمه پزشکی خصوصی در ایرلند بگیرید که حداقل 25000 یورو برای موارد تصادف، بیماری و بستری شدن در بیمارستان پوشش می‌دهد.

الزامات استاندارد برای دریافت ویزای و مهاجرت کاری به ایرلند

علاوه بر این، مجموعه‌ای از الزامات استاندارد وجود دارد که همه باید هنگام ارائه درخواست ویزای ایرلند داشته باشند. تمام مدارکی که ارسال می‌کنید باید اصل باشند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

همه اسناد و مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند -اگر اصل مدارک به زبان انگلیسی نیست علاوه بر ترجمه باید آنها را در دفاتر اسناد رسمی تایید کنید. ارسال اصل مدارک و نسخه ترجمه شده آنها الزامی است.

باید از تمام مدارکی که ارسال می‌کنید کپی تهیه کنید. اصل‌ها مانند پاسپورت، مجوز کار و سایر مدارک ضروری به شما بازگردانده می‌شود، بنابراین باید آدرس برگشت را وارد کنید. اگر مدارک خاصی دارید که می‌خواهید بازگردانده شوند، باید فهرستی را در آن ذکر کنید.

هزینه مهاجرت کاری به ایرلند

ارسال درخواست مهاجرت کاری به ایرلند به‌صورت آنلاین

شما باید درخواست ویزای کار و مهاجرت کاری به ایرلند را به‌صورت آنلاین از طریق AVATS، تسهیلات درخواست ویزای آنلاین ایرلند، ارسال کنید.

پس از دسترسی به AVATS، باید فرم درخواست را پر کنید، خلاصه تکمیل شده فرم درخواست را پرینت کنید و فرم را به همراه مدارک مورد نیاز به آدرسی که در خلاصه مشخص می‌شود ارسال کنید

زمان لازم برای پردازش این اطلاعات در سفارت ایرلند حدود هشت هفته است. با این حال، اگر مدارک مفقودی دارید یا در اوج سفر سال است، زمان پردازش ممکن است به تعویق بیافتد. بنابراین، قبل از زمان مورد نظر خود برای سفر درخواست دهید، اما نه زودتر از سه ماه.

آیا می‌توانید از ویزای کار ایرلند به اقامت دائم بروید؟

بله، پس از اینکه با مجوز کار (ویزای کاری) در ایرلند زندگی کردید، برای پنج سال متوالی، می‌توانید برای اجازه اقامت دائم ایرلند اقدام کنید.

اگر پنج سال از نه سال “اقامت قابل محاسبه” در ایرلند زندگی می‌کنید، می‌توانید برای شهروندی ایرلند نیز درخواست دهید، البته مشروط بر اینکه شرایط را داشته باشید.

یکی از روش‌هایی که برای مهاجرت به ایرلند پیش روی شما قرار دارد، مهاجرت کاری است. مهاجرت کاری به ایرلند پروسه‌ای نسبتا ساده بوده اما به شرایط و مدارک خاصی نیاز دارد. در صورتی می‌توانید در این مرحله موفق باشید که همه مدارک را در زمان معین به سفارت ارسال کنید. دریافت ویزای کاری هزینه معینی دارد. مدت زمان پردازش درخواست نیز حدود هشت هفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری و ویزای استارتاپ ایرلند با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید.

 

 

سوالات متداول

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری ایرلند چیست؟

فرم ثبت درخواست کار، پاسپورت، عکس، سابقه کاری، جاب آفر، اثبات تمکن مالی و گواهی بیمه درمانی برای دریافت ویزای کاری ایرلند الزامی است.

آیا می‌توان پس از دریافت ویزای کاری برای اقامت دائم درخواست داد؟

بله، افرادی که پس از دریافت ویزا 5 سال اقامت دائمی در ایرلند داشته باشند، می‌توانند برای دریافت ویزای کاری درخواست دهند.

مدت زمان پردازش درخواست برای دریافت ویزای کاری ایرلند چه قدر است؟

بررسی فرایند دریافت ویزای کاری حدود هشت هفته طول خواهد کشید.

هزینه لازم برای دریافت این ویزا چه قدر است؟

هزینه دریافت ویزای کاری با توجه به نوع ویزا و کشور مبدا متفاوت خواهد بود.

چه افرادی می‌توانند برای دریافت این ویزا درخواست دهند؟

افرادی که همسر یا فرزندان آنها در ایرلند زندگی کرده یا مشغول به کار هستند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به کار نیاز دارند. افرادی از طریق پناهندگی وارد خاک ایرلند شده‌اند. افرادی که ویزا دریافت کرده اما از کار در این کشور انصراف داده‌اند. افرادی که در مراکز تحقیقاتی معتبر کار می‌کنند. افرادی که قصد دارند به شعبه‌ای شرکت خود در ایرلند منتقل شوند.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.