apply4residency
Search
Close this search box.

نحوه سرمایه گذاری در ایرلند | اخذ اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری

نحوه سرمایه گذاری در ایرلند

در این نوشته شما میخوانید:

 

بیش از 1000 شرکت چندملیتی، ایرلند را به‌عنوان پایگاه استراتژیک اروپایی خود انتخاب کرده‌اند، شرایط حمایت‌کننده از کسب ‌و‌ کار، نرخ پایین مالیات شرکتی، سابقه موفقیت اقتصادی و نیروی کار جوان و بسیار ماهر دلایل اصلی سرمایه‌ گذاری در ایرلند هستند. اخیرا، ایرلند با جذب سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی قابل‌توجه (FDI) توانست کل اشتغال شهروندان ایرلندی در شرکت‌های بین‌المللی را در ژانویه 2019 به بالاترین سطح خود برساند، حدود 230000 نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند. سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی در ایرلند شامل سرمایه‌ گذاری مستمر بوده و برای اولین بار اجرا می‌شود و بسیاری از شرکت‌های پیشرو جهان به‌طور مرتب تعهد خود را برای ماندن در ایرلند و ادامه مسیر مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری نشان می‌دهند.

دریافت اقامت ایرلند با سرمایه گذاری

شروع سرمایه­ گذاری در ایرلند

مالیات پایین شرکتی ایرلند بخشی حیاتی از سیاست صنعتی ایرلند در این زمینه بوده و علیرغم تغییر چشم‌انداز مالیاتی جهانی، دولت ایرلند همچنان به نرخ مالیات شرکتی 12.5 درصد متعهد است.

اگر قصد سرمایه گذاری در ایرلند را دارید، ممکن است این مسیر در ابتدا دلهره‌آور به نظر برسد. اما لازم نیست در اعماق این مسئله غوطه‌ور شوید. بدون شک اطلاعات ما راهنمای نهایی برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار باهوش است!

نگاهی کلی به فرایند سرمایه ‌گذاری

قبل از شروع، باید اصول اساسی را درک کنیم: پس باید بدانید سرمایه‌ گذاری چیست؟ سرمایه‌ گذاری یعنی خرید یک دارایی با ارزش به این امید که ارزش دارایی در طول زمان افزایش یابد، پس از افزایش قیمت می‌توانید دارایی مذکور را بفروشید و سود کسب کنید.

بنابراین، به طور طبیعی، سرمایه‌گذاران دارایی‌هایی را هدف قرار می‌دهند که امیدوارند در طول زمان ارزششان افزایش یابد یا درآمد ایجاد کنند.

سرمایه‌ گذاری یا پس ‌انداز؛ کدام یک را انتخاب کنم؟

متأسفانه، در روند اقامت ایرلند از طریق سرمایه‌ گذاری این احتمال وجود دارد که ارزش یک دارایی در طول زمان کاهش یابد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا پولم را در بانک ذخیره نکنم؟ به‌طور خلاصه، اگر آماده سرمایه‌ گذاری هستید، باید بدانید مزایای بالقوه سرمایه‌ گذاری می‌تواند از خطرات آن بیشتر باشد.

در بانک، پول شما یا بدون بهره است، یا سود بسیار کمی دریافت می‌کند، یا حتی ذخیره آن برای شما هزینه دارد. در واقع، اگر پول شما سود کسب می‌کند، این مقدار به‌ندرت بیشتر از تورم سالانه بیشتر خواهد بود، به این معنی که بهره حاصل از پس‌انداز در درازمدت به شما قدرت خرید بیشتری نمی‌دهد. از سوی دیگر، سرمایه‌ گذاری فرصتی برای ایجاد درآمد غیرفعال است. به عبارت دیگر، در این روش شما برای کسب درآمد بالقوه هیچ تلاشی انجام نمی‌دهید.

آیا آماده سرمایه گذاری در ایرلند هستید؟

قبل از مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری ابتدا نگاهی به وضعیت مالی فعلی خود بیندازید تا مطمئن شوید که آماده شروع سرمایه گذاری در ایرلند هستید.

  • آیا بدهی دارید که باید آن را پرداخت کنید؟
  • آیا زمان خاصی وجود دارد که انتظار بازگشت سرمایه خود را داشته باشید؟
  • آیا پس‌انداز کافی برای پوشش 3-6 ماه هزینه‌های عادی زندگی دارید؟

واژه ‌نامه سرمایه ‌گذاری شما

سرمایه‌ گذاری سهمی عادلانه از زبان فنی دارد که می‌توانید برای معاملات از آن استفاده کنید. پس بیایید با پوشش دادن اصول اولیه شروع کنیم.

دارایی

دارایی چیزی است که شما در آن سرمایه‌ گذاری می‌کنید. دارایی‌ها می‌توانند هر چیز باشند، از آثار هنری یا عتیقه‌جات گرفته تا سرمایه‌ گذاری‌های سنتی‌تر مانند سهام، بورس و اوراق قرضه. آنها می‌توانند ملموس (اقلام فیزیکی) یا نامشهود (چیزهایی که به‌صورت فیزیکی وجود ندارند اما هنوز دارای ارزش پولی هستند) باشند.

سهام

برای اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری، مالکیت یک شرکت به سهام تقسیم می‌شود – یعنی باید یک سهم را به‌عنوان یک تکه از مالکیت شرکت در نظر بگیرید. ارزش سهام می‌تواند مطابق با عملکرد شرکت افزایش یا کاهش یابد. اصطلاحات سهام و حقوق صاحبان سهام اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

راهنمای کامل سرمایه گذاری در ایرلند

معنی اوراق قرضه در سرمایه گذاری در ایرلند

اوراق قرضه در فرایند سرمایه گذاری در ایرلند در حقیقت پولی است که از طرف سرمایه‌گذار به شرکت یا دولت داده می‌شود.

صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری

یک صندوق معمولاً پول ترکیبی است که از چندین سرمایه‌گذار به دست می‌آید و برای یک هدف خاص استفاده می‌شود.

صندوق مدیریت شده

صندوق مدیریت شده توسط یک متخصص سرمایه‌ گذاری نظارت می‌شود. آنها در مورد دارایی‌ها و بازار اطلاعات کافی دارند، بنابراین می‌توانند به مدیریت ریسک و کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

پورتفویلو دارای چند دارایی (MAP)

MAPS طیفی از واحدهای مرتبط با دارایی‌ها هستند که در انواع مختلفی از حوزه‌های مالی برای مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری استفاده می‌شوند و در طرح‌های سرمایه‌ گذاری تضمین زندگی ایرلندی در دسترس هستند. بسته به ترکیب دارایی‌ها و نوسانات آنها، این وجوه دارای دامنه ریسک کم تا زیاد خواهند بود.

مفهوم نوسان در سرمایه گذاری در ایرلند

نوسانات به معنی تغییر در قیمت یا ارزش یک دارایی، به‌ویژه در کوتاه‌مدت هستند. این امر کاملا طبیعی است. می‌تواند ناشی از تغییرات در خود دارایی یا تغییرات در بازار باشد.

  • نوسانات کم = خطر کمتر ایجاد تغییرات بزرگ در ارزش دارایی.
  • نوسانات بالا = خطر بالاتر و فرازو‌نشیب‌های شدید مالی

 تنوع در سرمایه‌ گذاری

تنوع سرمایه‌ گذاری یک استراتژی برای مدیریت ریسک است. این شکل سرمایه گذاری در ایرلند روشی است که تمام تخم‌مرغ‌ها یا دارایی خود را در یک سبد قرار نمی‌دهید. اگر ارزش یک دارایی کاهش یابد، ممکن است به‌طور همزمان ارزش دارایی دیگر افزایش یابد و خطر زیان کلی کاهش یابد. یک سرمایه‌گذار به این امید که مسیر سرمایه‌ گذاری را هموار کند و در بلندمدت آرامش خاطر را به همراه داشته باشد انواع مختلفی از دارایی‌ها را می‌خرد.

سرمایه‌ گذاری سازمانی راهی برای سرمایه گذاری در ایرلند

بر اساس گزینه اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری، متقاضیان دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری ایرلند باید حداقل 1 میلیون یورو در یک شرکت واجد شرایط ایرلندی برای حداقل سه سال سرمایه‌ گذاری کنند. اگر در سال 2021 سرمایه‌ گذاری می‌کردید، به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا کسب درآمد سخت بود. اما، در سال 2022 بازارهای سهام جهانی 27.5 درصد بر اساس یورو رشد کردند. به نظر می‌رسد امسال به مهارت بیشتری برای هدایت سرمایه نیاز دارد، زیرا نرخ بهره افزایش یافته و سیاست مالی جهانی و ارزش‌گذاری‌های فناوری تحت نظارت بیشتری هستند.

امسال، چالش‌ها متفاوت است که فرصت‌های جدیدی برای سرمایهگذار‌ی به‌منظور رشد در ایرلند ارائه می‌دهد.

سرمایه‌گذاران می‌دانند که باید از پول خود در برابر تورم محافظت کنند. به نظر می‌رسد در مسیر سرمایه گذاری در ایرلند امسال نرخ بهره بانکی ایرلند ثابت بماند. ما شاهد افزایش نرخ بهره در ایالات متحده و بریتانیا بوده‌ایم، اما به نظر می‌رسد که بانک مرکزی اروپا حداکثر تا پاییز نرخ بهره را در ایرلند افزایش نخواهد داد. حفظ ارزش واقعی پول شما در این محیط حیاتی خواهد بود.

در روند مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری، مسئله دیگری به نام مدیریت افشای دارایی‌ها برای شرکت‌های فناوری وجود دارد. در این مرحله برنده و بازنده وجود خواهد داشت. برخی ارزش‌گذاری‌ها تحت فشار شدیدی قرار گرفته‌اند، زیرا رشد اقتصادی در اثر بیماری همه‌گیر کرونا متوقف شده است. اما، برخی شرکت‌های فناوری در این دوره بسیار انعطاف‌پذیرتر بوده‌اند و توانستند سود قابل‌قبولی به دست آورند. برای مثال، از ابتدای دسامبر 2021، شاخص فناوری نزدک بیش از 10 درصد کاهش داشته است. اما قیمت سهام اپل 4.2 درصد افزایش یافته است.

ویزای سرمایه‌ گذاری در ایرلند

برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایرلند در سال 2012 تأسیس شد تا به افراد و خانواده‌های ثروتمند خارج از اتحادیه اروپا اجازه دهد به‌ازای سرمایه‌ گذاری تایید شده در اقتصاد ایرلند اقامت این کشور را دریافت کنند. اگرچه اقامت دائم توسط این برنامه اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری ارائه نمی‌شود، اما پس از برآورده شدن شرایط مناسب می‌توان مجوز اقامت را هر چند سال یک‌بار برای مدت نامحدود تمدید کرد. برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاران به ایرلند به‌طور رسمی تابعیت ایرلند را از طریق سرمایه‌ گذاری ارائه نمی‌دهد، اما اقامت طولانی‌مدت در ایرلند می‌تواند برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم تحت قوانین تابعیت این کشور استفاده شود.

روش های سرمایه گذاری در ایرلند

واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای سرمایه گذاری ایرلند 2021

دریافت “ویزای طلایی” از طریق برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایرلند تنها راه ممکن برای شهروندی از طریق سرمایه‌ گذاری است. به‌منظور واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری ایرلند، متقاضی باید حداقل دارایی خالص قانونی حدود 2 میلیون یورو داشته باشد. متقاضی همچنین باید دارای شخصیت خوب و فاقد محکومیت کیفری در هیچ کجای دنیا باشد. قبل از اینکه ویزای سرمایه‌ گذاری اتحادیه اروپا به‌طور رسمی به این فرد اعطا شود، متقاضی باید مدارکی را به اداره خدمات تابعیت و مهاجرت ایرلند (INIS) ارائه کند که نشان دهد مسیر موفقیت سرمایه‌ گذاری در این کشور را مطابق با قوانین انجام داده است. در راستای این موضوع پیشنهاد میکنیم مقاله ویزای کاری یا جاب آفر چیست را نیز مطالعه کنید.

گزینه ‌های سرمایه گذاری در ایرلند

تنها استفاده از سرمایه‌ گذاری‌هایی که به‌طور رسمی توسط برنامه مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری تأیید شده باشند، متقاضی اصلی و خانواده‌اش را برای اقامت در ایرلند واجد شرایط می‌کنند. سرمایه‌ گذاری‌های مجاز تحت برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاران به ایرلند به چهار مسیر تقسیم می‌شوند:

بر اساس قانون شرکت می‌تواند یکی از کسب‌و‌کارها موجود در ایرلند باشد یا یک تجارت جدید باشد که توسط سرمایه‌گذار اصلی شروع شده است. شرکت باید در ایرلند ثبت شده و دفتر مرکزی آن در این کشور واقع باشد. این شرکت همچنین باید با ایجاد یا حفظ مشاغل محلی به اقتصاد ایرلند کمک کند.

مهاجران بالقوه برای اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری باید سرمایه‌ گذاری تجاری را به نام خود انجام دهند (نه به نام یک شرکت یا تراست) و اجازه ندارند تحت این گزینه از طریق خرید سهام عمومی، املاک و مستغلات که قصد اجاره آن را به مستاجران دارند، خود را واجد دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری بدانند. نامزدهای بالقوه ممکن است یک سرمایه‌ گذاری بزرگ شامل تعدادی از شرکا را پیشنهاد دهند.

در این روش، تا زمانی که هر سرمایه‌گذار به‌طور مستقل واجد شرایط باشد، می‌توانند برای استفاده از برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاران به ایرلند درخواست دهند. همچنین می‌توان در چندین کسب‌و‌کار مختلف در ایرلند سرمایه‌ گذاری کرد تا زمانی که مجموع سرمایه‌ گذاری انجام شده در این کشور به حداقل یک میلیون یورو برسد.

صندوق سرمایه ‌گذاری مورد تایید برای سرمایه گذاری در ایرلند

تحت این گزینه برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ایرلند، نامزدها باید حداقل 1 میلیون یورو در یک صندوق سرمایه گذاری واجد شرایط برای حداقل سه سال سرمایه‌ گذاری کنند. صندوق سرمایه‌ گذاری باید از قبل توسط اداره مهاجرت ایرلند برای این برنامه تایید شده باشد. که این صندوق باید یک صندوق سرمایه‌ گذاری خصوصی یا سرمایه‌ گذاری خطرپذیر با تمرکز بر شرکت‌های کوچک و متوسط باشد. این صندوق همچنین باید حداقل دارایی با اندازه هدف 20 میلیون یورو داشته باشد.

تراست سرمایه‌ گذاری املاک و مستغلات (REIT)

تحت این گزینه برای مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری، نامزدها باید در یک REIT ایرلندی سرمایه‌ گذاری کنند. REIT یک شرکت بورسی است که برای نگهداری املاک اجاره‌ای به‌گونه‌ای استفاده می‌شود که ریسک سرمایه‌ گذاری را کاهش دهد و در عین حال از پرداخت مالیات اضافی اجتناب کند. REIT معمولاً در مجموعه‌ای از املاک سرمایه‌ گذاری می‌کند تا ریسک را به حداقل برساند و به بیشترین سود سالانه دست پیدا کند.

 وقف عامل مهم سرمایه گذاری در ایرلند

تحت این گزینه از برنامه سرمایه گذاری در ایرلند، نامزدها باید حداقل 500000 یورو به یک پروژه بشردوستانه واجد شرایط در پروژه‌های هنری، ورزشی، بهداشتی، فرهنگی یا آموزشی اهدا کنند. کاندیداهایی که با چهار یا چند سرمایه‌گذار مهاجر دیگر همکاری می‌کنند، می‌توانند تا زمانی که کل کمک‌های مالی به یک پروژه اختصاص داده شود، هر کدام به اندازه 400000 یورو سرمایه‌ گذاری کنند. سرمایه‌گذاران مهاجر نباید هیچ بازده مالی از سهم خود دریافت کنند. از آنجایی که این گزینه نیازی به سرمایه‌ گذاری ندارد، فاقد حداقل دوره نگهداری خواهد بود.

شرایط برای دریافت ویزای استارتاپ ایرلند

افرادی که قصد دارند از طریق راه‌اندازی یک استارتاپ یا اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند، در گام اول باید از عهده تامین بودجه 50 هزار یورویی آن برآیند. راه‌اندازی این نوع مشاغل حدود چند ماه طول خواهد کشید. مسئولیت تامین بودجه اولیه بر عهده مدیر اصلی است و سایر سرمایه‌گذاران موظف هستند بودجه‌ای معادل 30 هزار یورو را در این شرکت سرمایه‌ گذاری کنند. تنها افرادی می‌توانند موفق به دریافت این نوع ویزا شوند که پتانسیل درآمدزایی شغل آنها بالا باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله نحوه اخذ ویزای استارتاپ ایرلند را مطالعه کنید.

نحوه سرمایه گذاری در ایرلند

زمان درخواست بررسی این نوع ویزا با توجه به نوع کسب‌و‌کار و پیچیدگی‌های آن متفاوت است. اما زمان لازم برای ثبت درخواست حدود 7 روز کاری و برای ویزاهای کوتاه مدت حدود 4 هفته خواهد بود. ارائه پاسپورت و تاریخچه سفرهای متقاضی، ارائه مدارک تحصیلی و سابقه کار، مدارک اثبات کننده تامین سرمایه برای راه‌اندازی کار و سرمایه گذاری در ایرلند، ارائه مدارک تایید کننده اشتغال‌زایی برای 10 شهروند ایرلندی و ارائه مدرک زبان برای دریافت این نوع ویزا الزامی است.

روند مهاجرت سرمایه‌ گذاران به ایرلند

مرحله 1: یک وکیل واجد شرایط مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه‌ گذاری پیدا کنید

مرحله 2: مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم ایرلند را با گزینه‌های سرمایه‌ گذاری با مشاور حقوقی ارزیابی کنید

مرحله 3: با وکیل مهاجرت ایرلند همکاری کنید تا تمام مدارک پشتیبانی مورد نیاز را به دست آورید

مرحله 4: بر اساس یکی از چهار گزینه سرمایه‌ گذاری موجود درخواست خود را همراه با اسناد پشتیبانی به مقامات مهاجرت ایرلند ارسال کنید. در حال حاضر نیازی به سرمایه‌ گذاری نیست، اما برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده او باید مبلغ غیرقابل استردادی معادل 1500 یورو پرداخت شود. درخواست ویزای سرمایه‌ گذاری در ایرلند فقط در طول دوره پنجره‌های رسمی پذیرفته می‌شود که تقریباً پنج بار در سال اتفاق می‌افتد و هر کدام حدود 25 روز طول می‌کشد.

مرحله 5: تأیید درخواست ویزای طلایی ایرلند را باید از کمیته ارزیابی مهاجرت ایرلند دریافت کنید. کمیته ارزیابی این اختیار را دارد که درخواست ویزای سرمایه‌ گذاری را برای تایید توسط وزیر دادگستری توصیه کند.

مرحله 6: هنگامی که وزیر دادگستری درخواست ویزای سرمایه‌ گذاری ایرلند یا اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری را تأیید کرد، نامزد باید سرمایه‌ گذاری تعیین‌شده خود را انجام دهد و مدرکی ارائه دهد که سرمایه‌ گذاری در ایرلند به طور کامل انجام شده است.

مرحله 7: ارائه شواهدی مبنی بر بیمه پزشکی

مرحله 8: سوگندنامه صادر شده توسط یک وکیل دارای مجوز فعالیت در ایرلند را ارسال کنید. این شرط جدا از گواهی عدم سوءپیشینه از پلیس است که در درخواست اولیه گنجانده شده است.

مرحله 9: پس از تایید رسمی سرمایه‌ گذاری، به متقاضیان موفق اقامت اولیه دو ساله در ایرلند همراه با اعضای خانواده که در درخواست گنجانده شده‌اند، اعطا می‌شود. دارندگان ویزای سرمایه‌ گذاری ایرلند برای حفظ اقامت خود نیازی به اقامت در ایرلند ندارند.

برنامه کار آفرینی نوپا (STEP)

بر اساس برنامه کارآفرینی تازه‌کار، کارآفرینان خارجی می‌توانند مجوز اقامت موقت در ایرلند را دریافت کنند، در صورتی که پروژه راه‌اندازی شده توسط آنها به‌عنوان یک سرمایه‌ گذاری با پتانسیل بالا (HPSU) در نظر گرفته شود.

  • متقاضیان دریافت ویزا باید بنیانگذاران یا تصمیم‌گیرنده اصلی در کسب و کار باشند (مثلاً مدیر عامل، مدیر مالی، CTO، CIO)
  • برای واجد شرایط بودن در روند مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری، صاحبان مشاغل باید حداقل 50000 یورو برای سرمایه گذاری در ایرلند و راه‌اندازی شغل خود داشته باشند. برای سرمایه‌گذاران دوم و بعدی، مدیرعامل، مدیر مالی، مدیر ارشد فناوری، CIO و غیره، 30000 یورو بودجه اضافی مورد نیاز است.
  • بودجه ممکن است از منابع مالی سرمایه‌گذاران، وام تجاری، کمک‌های مالی تجاری، سرمایه مخاطره‌آمیز یا کمک مالی از یک آژانس دولتی ایرلند گرفته شود.

مرحله ارزیابی پروژه ‌های تجاری

کمیته ارزیابی Enterprise Ireland) ) پروژه تجاری را با توجه به عوامل زیر ارزیابی خواهد کرد:

  • یک محصول یا خدمات جدید یا نوآورانه را به بازارهای بین‌المللی معرفی می‌کند.
  • توانایی ایجاد 10 شغل در ایرلند و تحقق فروش 1 میلیون یورویی در طی سه تا چهار سال پس از راه‌اندازی.
  • تجربه بالا برای رهبری تیم مدیریت
  • مقر و دفتر مرکزی در ایرلند باشد
  • کمتر از شش سال از تاسیس آن بگذرد.
  • سرمایه‌گذارانی که یک تجارت فعال را خریداری می‌کنند در برنامه STEP ارزیابی نمی‌شوند.
  • همسر / شریک زندگی و فرزندان ممکن است در برنامه گنجانده شوند.
  • اجازه اقامت به افراد این حق را می‌دهد که به مدت 2 سال در ایرلند زندگی و کار کنند.
  • برای تمدید مجوز، استارت‌آپ باید فعال باشد و ارزیابی موفقیت و دوام آن توسط کمیته انجام خواهد شد.
  • اگر در مسیر سرمایه گذاری در ایرلند، ارزیابی مثبت باشد، اجازه اقامت 3 ساله تمدید خواهد شد. پس از 3 سال، ساکنین می‌توانند بدون توجه به عملکرد یا وجود کسب‌و‌کار، مجوز اقامت خود را در برای دوره‌ای 5 ساله تمدید کنند.
  • پس از 8 سال اقامت، فرد ممکن است واجد شرایط دریافت تابعیت از روش مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه گذاری باشند، مشروط بر اینکه آنها 365 روز اقامت مستمر قابل‌محاسبه را بلافاصله قبل از تاریخ درخواست اقامت ایرلند از طریق سرمایه‌ گذاری و در طول 8 سال قبل از اقامت در این کشور اقامت داشته باشند. کل اقامت قابل‌محاسبه در ایرلند باید 1460 روز (4 سال) باشد. ممکن است از کاندیداهای شهروندی ایرلند درخواست شود که در مصاحبه و آزمونی در مورد فرهنگ، تاریخ و ارزش‌های کشور شرکت کنند.

خدمات اخذ ویزای استارتاپ ایرلند

الزامات سرمایه گذاری در ایرلند

  • اگر متقاضی در یک شرکت تجاری در حال نقل مکان به ایرلند مشغول به کار باشد، آخرین حساب‌های حسابرسی شده آن کسب‌و‌کار باید برای حمایت از درخواست مهاجرت ارائه شود.
  • یک طرح تجاری جامع برای راه‌اندازی یک استارتاپ برای بررسی دقیق توسط کمیته ارزیابی مورد‌نیاز است. در طرح کسب‌وکار باید همه مکان‌های پیشنهادی برای راه‌اندازی شغل جدید (یعنی ایرلند و جاهای دیگر) و تعداد کارمندان را در هر کشور دقیقا مشخص کند.
  • ارائه شواهدی مبنی بر وجوهی که قرار است برای راه‌اندازی استفاده شود، روش تامین آن وجوه و توانایی متقاضی برای انتقال آن وجوه به ایرلند.
  • بیمه درمانی جامع.
  • عدم سوءپیشینه.

تابعیت از طریق سرمایه گذاری در ایرلند

برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایرلند به‌طور رسمی یک برنامه اقامت است، نه یک برنامه دریافت مجوز شهروندی از طریق سرمایه‌ گذاری. با این وجود، شرکت‌کنندگان حق دارند برای تابعیت ایرلند مانند هر فرد دیگری درخواست کند، و اجازه اقامت می‌تواند به سرمایه‌گذاران مهاجر در برآوردن شرایط اقامت برای شهروندی ایرلندی کمک کند.

برای واجد شرایط بودن به‌منظور ارائه درخواست شهروندی ایرلند از طریق برنامه مهاجرت به ایرلند از طریق سرمایه‌ گذاری، سرمایه‌گذاران مهاجر باید حداقل 12 ماه قبل از تاریخ درخواست خود در ایرلند اقامت داشته باشند و قبل از درخواست باید حداقل 4 سال از اعتبار 5 ساله ویزای خود را در ایرلند اقامت داشته باشند. برای واجد شرایط بودن شهروندی و اقامت دائم فرد مستلزم حضور فیزیکی واقعی در کشور است، اما اجازه دارد هر از گاهی برای سفرهای کاری یا تعطیلات ایرلند را ترک کنند، باز هم می‌توان یک فرد را مقیم ایرلند دانست. داوطلبان باید بیشتر وقت خود را در یک سال معین به‌صورت فیزیکی در ایرلند سپری کنند تا در آن سال مقیم ایرلند در نظر گرفته شوند.

ویزای سرمایه گذاری ایرلند

سخن پایانی در خصوص ضوابط سرمایه گذاری در ایرلند

سرمایه گذاری در ایرلند یک راه برای دریافت مجوز اقامت دائم در این کشور است. برای اینکه بتوانید این ویزا را دریافت کنید شغل شما باید پتانسیل درآمدزایی بالایی داشته باشد و حداقل برای 10 شهروند ایرلندی شغل ایجاد کند. اطلاعات کلیدی درباره این نوع ویزا ارائه کردیم. مطالعه آنها بسیار مفید خواهد بود. برای دریافت مشاوره اخذ ویزای استارتاپ ایرلند میتوانید با مجموعه اپلای 4 تماس بگیرید یا فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس گرفته شود.

 

سوالات متداول

آیا سرمایه‌ گذاری در ایرلند سودآور است؟

با توجه به پایین بودن مالیات سود سرمایه گذاری در ایرلند مطلوب است.

امکان اقامت ایرلند از طریق سرمایه ‌گذاری وجود دارد؟

اگر 4 سال از مدت اعتبار ویزای خود را در ایرلند سکونت مستمر داشته باشید می‌توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید.

مدت زمان دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری چقدر است؟

این دوره با توجه به نوع شغل و پیچیدگی‌های آن متغیر بوده و در بازه 7 روزه تا 4 ماهه انجام خواهد شد.

 

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.