apply4residency
Search
Close this search box.

استارتاپ های ایرانی | معرفی و بررسی بهترین استارت آپ های ایرانی

استارتاپ های ایرانی

در این نوشته شما میخوانید:

کشور ایران  دارای بیشترین کاربر استفاده از تلفن همراه در منطقه MENA را دارد که درصد بالایی از آنها از اینترنت استفاده می کنند. هنوز چالش های زیادی در مسیر موفقیت کارآفرینی  و راه‌اندازی استارتاپ های ایرانی وجود دارد. نظیر بوروکراسی اداری، عدم وجود سیستم اعتباری و عدم تسهیلات دهی مناسب در کنار مسائلی نظیر تورم. صحنه فناوری در ایران ممکن است تحت تأثیر تنش‌های ناشی از مسائل سیاسی قرار بگیرد. آینده در صحنه استارت آپ های ایرانی بیشتر از همه به سیاست بستگی دارد. اما وقتی این مشکل حل شد، ممکن است تبدیل به یک قطب قوی در خاورمیانه و آسیای مرکزی شود تا افراد کارآفرین جسور در آن وارد شوند . لذا ما در این مطلب سعی نموده‌ایم به معرفی بهترین استارتاپ های ایرانی بپردازیم که محدودیت‌ها نتوانسته مانع از خلاقیت، انگیزه و پشتکار آن‌ها برای خلق چیزی نو و ارزش‌آفرینی جلوگیری نماید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با معروف‌ترین استارت آپ های ایرانی آشنا شویم.

بهترین استارتاپ های ایرانی

 

بهترین استارتاپ های ایرانی فعال 

در ادامه بهترین استارتاپ های ایرانی فعال را به شما معرفی میکنیم.

اسنپ

پلتفرم آنلاین تاکسی (در ابتدا)

اسنپ (تاکسی یاب  سابق) یکی از استارت آپ های ایرانی است که یک پلت فرم سفارش تاکسی از طریق موبایل و وب می‌باشد. این پلتفرم بخشی از شرکت «گروه اینترنت ایران» است. اسنپ در حال حاضر در بسیاری از شهرهای اصلی ایران فعالیت می‌کند. این شرکت تنها در سطح شهر تهران ده‌ها هزار راننده استخدام کرده است. اسنپ قیمت سفر را از قبل ارائه می دهد و این شرکت ادعا می کند که رانندگان تحت بررسی سوء پیشینه قرار می گیرند و تیم اسنپ همه  وسیله های  نقلیه ها  را بازرسی می کند. اسنپ در ابتدا خدمات مختلفی مانند تاکسی، خدمات حمل و نقل تجاری، خدمات حمل و نقل لوکس را ارائه می داد ولی هم اکنون در بسیاری از زمینه ها نظیر مواد غذایی، پزشکی، گردشگری و … فعال است.

درباره شرکت

سال تاسیس 2014
سرمایه گذاران MTN

 

شیپور

پلتفرم آنلاین اشتراک گذاری و جستجوی کالا و خدمات

شیپور یکی از بهترین استارتاپ های ایرانی می‌باشد که در واقع یک پلت فرم آنلاین است و به کاربران اجازه می دهد تا فهرستی از کالاها و خدمات خود را به صورت رایگان به اشتراک گذاشته و یا جستجو کنند. این فهرست خدمات و کالاها بر اساس موقعیت مکانی ارائه می شوند. این شرکت در ایران فعال هستند. شیپور اپلیکیشن‌هایی را در پلتفرم های iOS و کافه بازار ارائه داده است.

درباره شرکت

سال تاسیس 2011
سرمایه گذاران شرکت سرمایه گذاری پامگرنت (سوئد)، هولدینگ ایندیگو ، سرمایه گذاری خطرپذیر رویش

 

کتاب صوتی نوار

فروشگاه کتاب های صوتی ایران

نوار یک فروشگاه آنلاین کتاب صوتی در خارج از ایران است. این فروشگاه دارای مجموعه ای از آثار ناشران کتاب و تولید کنندگان محتوای صوتی است که آنها را در فضای ابری ذخیره می کند.

درباره شرکت

سال تاسیس 2014
سرمایه گذاران شرکت سرمایه گذاری پامگرنت (سوئد)، آواتک، سرآوا و یک سرمایه گذار دیگر

پیشنهاد میکنیم مقاله ویزای استارتاپ چیست را نیز مطالعه کنید.

کاروان رو

اپلیکیشن اشتراک خودرو ایرانیان

کاروان رو نمونه دیگری از استارت آپ های ایرانی به حساب می‌آید. کاروان رو یک اپلیکیشن اشتراک خودرو است که افراد درخواست کننده سواری را با رانندگانی که در همان جهت حرکت می کنند مطابقت می دهد. با استفاده از کاروان رو، رانندگان صندلی‌های خالی خود را فهرست می‌کنند که با مسافران جویای ماشین مطابقت داده می‌شوند. پرداخت بر روی پلتفرم انجام می شود.

درباره شرکت

سال تاسیس 2015
سرمایه گذاران هلدینگ ایندیگو ، سرمایه گذاری پامگرنت

 

کورتادو

رستورانی با فناوری  SaaS

کورتادو یکی از بهترین استارتاپ های ایرانی است که راه حلی برای مدیریت کافه ارائه می دهد که مالکان را قادر می سازد از راه دور کلیه کارهای روزانه خود را مدیریت کنند و همچنین یک برنامه وفاداری مشتری را از جانب کافه داران اجرا می کند.

درباره شرکت

سال تاسیس 2014
سرمایه گذاران آواتک، هم آوا

 

دونرو

پلت فرم لیست آنلاین برای چندین سرویس محلی

دونرو یک پلت فرم لیست آنلاین برای خدمات محلی متنوع مانند سالن های زیبایی، تعمیرگاه ها و موارد دیگر است. این اپلیکیشن در میان استارت آپ های ایرانی به کاربران این امکان را می دهد که خدمات ارائه شده به همراه شماره تلفن، آدرس، رتبه بندی و نظرات ارائه شده در مورد این خدمت را بیابند و همچنین کاربران می توانند نظرات و رتبه بندی یا عکس هایی از خدمات را از طریق پلتفرم خود اضافه کنند. ارائه دهندگان خدمات می توانند برای ارتباط با کاربران در پلتفرم ثبت نام کنند. این اپلیکیشن برای دستگاه های iOS و آندروید در دسترس است.

درباره شرکت

سال تاسیس 2014
سرمایه گذاران گروه ارتباطی آفتاب نت

 

دیجی کالا

فروشگاه آنلاین خرده فروشی

دیجی کالا یک فروشگاه خرده فروشی آنلاین است. این فروشگاه محصولات خود را در بخش های مادر ،کودک، ورزش و سرگرمی، فرهنگ و هنر، سلامت و زیبایی، لوازم خانگی و کالاهای دیجیتالی ارائه می دهد. این شرکت که در واقع یکی از بهترین استارتاپ های ایرانی است در  سال 2011 «دیجی کالا تی وی» را راه‌اندازی کرد، که رسانه‌ای رایگان است که ویدیوهای بررسی، آموزش و معرفی درباره لوازم الکترونیکی مصرفی ارائه می‌کند. در سال 2015 توسط روزنامه  اکونومیست  ارزش آن 150 میلیون دلار برآورد شد که در حال حاضر ارزش آن رشد بسیار چشمگیری داشته است.

درباره شرکت

سال تاسیس 2007
سرمایه گذاران سنتو ونچرز ، سرآوا ، شرکت سرمایه گذاری پامگرنت

 

استارتاپ اخبار رسمی

پلتفرم توزیع مطبوعات

اخبار رسمی  پلتفرم توزیع مطبوعاتی است. یک داشبورد روابط عمومی را برای شرکت‌ها ارائه می‌کند تا بیانیه‌های خبری و محتوا ایجاد کنند، آنها را بر اساس کمپین‌های روابط عمومی هدف‌مند مختلف پخش کنند و گزارش‌های تحلیلی و تاثیرگذاری را در لحظه دریافت کنند. در میان بهترین استارتاپ های ایرانی تنها این پلتفرم زیر نظر شتاب دهنده آواتک بوده است.

درباره شرکت

سال تاسیس 2014
سرمایه گذاران آواتک ، سرآوا ، هم آوا

دریافت خدمات تهیه بیزینس پلن بین المللی 

فول فکر

ارائه دهنده خدمات روانشناسی از راه دور

فول فکر یک پلتفرم آنلاین است که به بیماران امکان می دهد با روانشناس مشورت کنند. این  پلتفرم یک مدل بازار است که در آن روانشناسان می توانند خود را فهرست کنند و بیماران می توانند روانشناسان را بر اساس پروفایل  آنها انتخاب کنند و از طریق پیامک یا تلفن یک قرار ملاقات برای مشاوره از راه دور رزرو کنند. فول فکر به کاربران امکان می دهد هویت خود را ناشناس نگه دارند و سوال خود را مطرح کنند . میتوان آن را یک گزینه  برای مشاوره در مشکلات جزئی در نظر گرفت.

درباره شرکت

سال تاسیس 2015
سرمایه گذاران آوا تک ، هم آوا

 

وب یاد

پلتفرم یادگیری و آموزش آنلاین

وب یاد یک پلتفرم بازار برای دوره های آنلاین مبتنی بر ویدئو است. دسته بندی دوره ها شامل بازاریابی و فروش، فرهنگ و هنر، مدیریت کسب و کار، فناوری و غیره است. مربیان می توانند از این پلت فرم برای ساخت برنامه های آموزشی آنلاین خود استفاده کنند. این پلتفرم  به صورت مدل تقسیم درآمد عمل می کند.

درباره شرکت

سال تاسیس 2013
سرمایه گذاران آوا تک

 

آپارات

زمانی که یوتیوب در ایران محدود شد، آپارات به عنوان یکی از بهترین استارتاپ های ایرانی وارد صحنه شد. آپارات یک سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو است و توسط شرکت فناوری ایده صبا در سال 2011 راه‌اندازی شد. آپارات تقریباً مانند همتای خود در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند و بیش از 25 میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد ماهانه، به علاوه 5 میلیون بازدیدکننده از طریق برنامه دارد. این سرویس بدون وقفه در حال رشد بوده است و حتی تعدادی سرویس دیگر مانند فیلیمو که مشابه نتفلیکس است را معرفی کرده است.

درباره شرکت

سال تاسیس 2011
سرمایه گذاران  

دریافت خدمات بهینه سازی ایده استارتاپی 

کافه بازار

در زمانی که فروشگاه گوگل پلی در ایران قابل دسترسی نبود، رضا محمدی و حسام ارمندهی به جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در تهران پیوستند تا کافه بازار، تجسم ایرانی اپ استور اندروید را ایجاد کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کافه بازار این است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را در کنار برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های گوگل در کشور خود راه‌اندازی کنند. این برنامه با آمار ده ها میلیون بازدید هفتگی، توسط اکونومیست با ارزش تخمینی 20 میلیون دلار در سال 2014 در رتبه سوم قرار گرفت.

دیوار

Divar که در زبان فارسی به معنای دیوار است، یک پلتفرم آنلاین است که در آن کاربران می‌توانند مانند سایت Craigslist خدماتی را خریداری و بفروشند. تراکنش ها با پیام های درون برنامه ای بسیار آسان تر شده است . دیوار در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و بهترین استارتاپ های ایرانی است که در بسیاری از شهرهای ایران قابل استفاده است و به بزرگترین شرکت آگهی‌دهی آنلاین و محبوب‌تر از رقیب خود شیپور تبدیل شده است.

 

بهترین استارتاپ های ایرانی کدامند

 

استارتاپ خود را راه اندازی کنید!

همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره شد. استارتاپ های ایرانی بسیاری درحال فعالیت هستند. لذا ما در این مطلب سعی کردیم به معرفی برخی از معروف‌ترین‌ها و بهترین استارتاپ های ایرانی بپردازیم و شما را با نحوه فعالیت، سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند آشنا کنیم. امیدواریم که مطلب مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای استارتاپ و دریافت مشاوره رایگان در این خصوص میتوانید با مجموعه اپلای 4 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مجموعه آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.