apply4residency
Search
Close this search box.

مزایا و معایب زندگی در انگلیس (هزینه ها، اشتغال، فرهنگ و…)

مهاجرت به انگلستان

در این نوشته شما میخوانید:

شرایط زندگی در انگلیس به شکلی است که اگر شما مایل به مهاجرت به انگلستان باشید، باید بر اساس مزایا و معایبی که دارد و تمام اطلاعاتی که در این زمینه است تصمیم نهایی را بگیرید. ما در این مطلب سعی داریم مطالبی در ارتباط با شرایط زندگی در انگلستان، از جمله هزینه‌هایی که برای زندگی باید بپردازید شرایط زندگی با حیوانات خانگی، انواع ویزا‌ها، مشاغل، تحصیلات و حتی مشکلات زندگی در انگلستان با شما صحبت کنیم؛ بنابراین اگر مایل هستید این موارد را بدانید بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

اگر تمایل دارید در انگلیس کارآفرینی کرده و کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید، حتما مطلب روند اخذ ویزای استارتاپ انگلیس را مطالعه کنید. 

 

چرا باید به انگلستان مهاجرت کنیم؟

شرایط زندگی در انگلیس به صورتی است که این کشور برای بیشتر افراد، کشوری محبوب به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کردند و تقریباً ۶۰۰ هزار خارجی هم در این سال به بریتانیا مهاجرت کردند. افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، دلایل مختلفی را برای این کار خود در نظر دارند. اما به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم این کشور مکانی عالی برای زندگی است و مزایای بسیار زیادی دارد و میلیون‌ها دلیل برای اینکه هر شخصی عاشق زندگی در آن شود وجود دارد. در ادامه مواردی را برای شما بیان می‌کنیم تا بدانید دلیل محبوبیت انگلستان چیست؟

 

مزایا و معایب زندگی در انگلستان

مزایا و معایبی که کشور انگلستان برای زندگی و افرادی که در آن ساکن هستند، دارد را در ادامه به دو دسته تقسیم می‌کنیم و بر اساس آن‌ها می‌توانید یک تصمیم مناسب برای زندگی در این کشور بگیرید. شرایط زندگی در انگلستان باید بر اساس نیاز و توانایی‌هایی باشد که هر شخص دارا است.

مطلب پیشنهادی: روش های مهاجرت به انگلیس

 

مزایای زندگی در انگلستان

در ابتدا برخی مزایای زندگی در انگلیس را با هم مرور می‌کنیم:

کیفیت زندگی بسیار بالا

افرادی که در انگلستان زندگی می‌کنند، به این صحبت ایمان دارند که کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است و به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا به حساب می‌آید. شرایط زندگی در انگلیس به گونه‌ای فراهم شده است که افراد بتوانند از تمامی خدمات عمومی به صورت بسیار عالی از جمله سلامت، ایمنی و امنیت و رفاه بهره بگیرند.

 

وضعیت زندگی در انگلیس

 

 NHS

از جمله مزایایی که در این کشور برای افراد در نظر گرفته شده است، خانه بهداشت ملی بوده که به صورت کاملاً رایگان از خدمات آن استفاده می‌کنند این سیستم یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت بهداشتی در دنیا است.

 

ارتباط با حیوانات خانگی

هیچ کشوری در دنیا مانند بریتانیا داشتن حیوانات خانگی را انقدر آزاد نگذاشته است. بسیاری از افراد دارای سگ، خرگوش، پرنده، گربه و هر نوع حیوان دیگری هستند.

 

حمل و نقل عمومی

شبکه‌های عظیم حمل و نقل عمومی از جمله مواردی است که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. این شبکه حمل و نقل بسیار گسترده است و شامل اتوبوس قطار تراموا و غیره می‌شود.

 

استفاده آزاد از دوچرخه

از شرایط زندگی در انگلیس می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که هر شخص می‌تواند از دوچرخه به عنوان یک وسیله برای رفت و آمد‌های خود در مسیر‌ها و جاده‌های مختلف استفاده کند. بیشتر مردم در بریتانیا از دوچرخه حتی برای سفرهای خود استفاده می‌کنند.

 

فرصت‌های شغلی ایده آل

در این کشور شرایط زندگی به گونه‌ای فراهم شده است که افراد بتوانند در شغل‌هایی که مورد علاقه آنها است، فعالیت داشته باشند. در شهرهای بزرگ می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید و بر اساس مهارت‌هایی که دارید فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی را به دست آورید.

 

مهاجر پذیر

همانطور که در بالا اشاره کردیم این کشور بسیار مهاجر پذیر است و میزبان بسیار خوبی برای افراد مختلف از سراسر دنیا هست.

 

جاذبه‌های بسیار زیاد

تنوع زیست محیطی که در این کشور وجود دارد، می‌تواند شما را بسیار شگفت‌زده کند. از جمله شرایط زندگی در انگلیس این است که می‌توانید از کوه‌های سر به فلک کشیده و خطوط ساحلی بسیار جذاب آن هر زمان که مایل باشید، دیدن کنید. ۱۵ پارک ملی، شهرها و روستاهای بسیار جذابی در این کشور وجود دارند.

 

شهرهای بسیار دیدنی

لندن، منچستر، گلاسکو، لیورپول، بریستول، ادینبورگ، بلفاست و… از جمله شهرهای بسیار جذابی هستند که می‌توان در آنها ساکن شد و زندگی خود را در آنها آغاز کرد.

 

معایب زندگی در انگلستان

  • آب و هوا: انگلستان به دلیل اینکه آب و هوای مناسبی ندارد، شاید برای برخی از افراد زندگی در آن سخت باشد این کشور معمولاً دارای روزهای سرد و بارانی است.
  • قیمت‌های بالا: از جمله مشکلات زندگی در انگلستان این بوده که کمی زندگی در آن گران است. هزینه‌های برخی موارد بسیار بالا است و باید با برنامه‌ریزی‌های بسیار هوشمندانه زندگی در آنجا را به سر ببرید.
  • گرفتن ویزا: ورود به انگلستان کار خیلی آسانی نیست و اگر بخواهید ویزای این کشور را به دست آورید، فرایند بسیار طولانی و سختی را باید پشت سر بگذارید.

 

پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین سرمایه گذاری در انگلیس را مطالعه کنید.

 

میانگین هزینه زندگی در انگلستان چقدر است؟

انگلستان می‌تواند برای برخی افراد یکی از مکان‌های بسیار گران قیمت باشد؛ اما باید این مورد را در نظر داشته باشید که برخی قیمت‌ها بر اساس این است که شما در کجا زندگی می‌کنید. مثلا اگر شما بخواهید در لندن به سر ببرید به طور قطع هزینه‌های بسیار بالایی را باید پرداخت کنید. اگر می‌خواهید شرایط زندگی در انگلیس را بدانید، لازم است برخی قیمت‌های آن را نیز ارزیابی کنید. در ادامه برخی از این قیمت‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد. این قیمت‌ها بر اساس زندگی در لندن و نیوکاسل است.

 

در لندن برای زندگی باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنید:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۱۷۳۸ پوند
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۱۲۹۸ پوند
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۳۴۱۶ پوند
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر ۲۱۱۶ پوند
  • بلیط یک طرفه در وسایل نقلیه عمومی محلی۲.۷۰ پوند
  • مجوز ماهیانه معمولی برای حمل و نقل عمومی محلی ۱۵۴ پوند
  • وعده غذایی یک نفره در یک رستوران ارزان قیمت ۱۵ پوند
  • غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران میان رده ۶۰ پوند
  • آبجوی خانگی بزرگ در بار یا رستوران 5 پوند
  • کاپوچینو معمولی در کافه یا رستوران ۳.۱۰ پوند
  • ۱۲ اونس کوکاکولا یا پپسی در کافه یا رستوران ۱.۵۵ پوند

 

در نیوکاسل باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنید

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۶۸۶ پوند
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۴۸۴ پوند
  • آپارتمان سه خواب در مرکز شهر ۱۱۱۲ پوند
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر ۶۷۷ پوند
  • بلیط یک طرفه در حمل و نقل عمومی محلی ۲.۵۰ پوند
  • مجوز ماهیانه معمولی برای حمل و نقل عمومی محلی ۷۲.۵۰ پوند
  • وعده غذایی یک نفر در یک رستوران ارزان قیمت ۱۲ پوند
  • غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران میان رده 45 پوند
  • آبجوی خانگی بزرگ در بار یا رستوران ۳.۷۰ پوند
  • کاپوچینو معمولی در کافه یا رستوران ۲.۷۸ پوند
  • ۱۲ اونس کوکاکولا یا پپسی در کافه یا رستوران ۱.۳۷ پوند

با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت متوجه خواهید شد که اگر بخواهید در لندن هم زندگی کنید با توجه به خارج از مرکز یا در مرکز بودن آن هزینه‌های مختلفی را باید بپردازید. در صورتی که نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی را برای زندگی در انگلستان پرداخت کنید، به شما توصیه می‌کنیم شرایط زندگی در انگلیس را برای جایی غیر از پایتخت در نظر بگیرید.

 

آیا برای زندگی در انگلستان به ویزا نیاز داریم؟

بهتر است بدانید شرایط زندگی در انگلستان به گونه‌ای است که هیچ تفاوتی ندارد شما از کجا به این کشور وارد شده اید، بلکه باید برای زندگی در آن ویزا داشته باشید. اما اینکه چه ویزایی برای زندگی در انگلیس را نیاز دارید بستگی به شرایط شما دارد. اینکه برای ازدواج به این کشور مهاجرت می‌کنید یا اینکه می‌خواهید یک استارتاپ را در انگلستان راه‌اندازی کنید یا اینکه به عنوان یک فرصت مطالعاتی قصد سفر به آنجا را دارید، برای شما مشخص می‌کند که برای حضور در این کشور باید چه ویزایی را تهیه کنید.

با توجه به شرایطی که دارید بهتر است همه ویزاهای انگلستان را مورد ارزیابی قرار دهید. نکته‌ای که در ارتباط با شرایط زندگی در انگلیس و به دست آوردن ویزای آن باید بدانید این است که بیشتر افراد از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت می‌کنند و این ویزا می‌تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

 

هزینه زندگی در انگلیس

 

آیا در صورت مهاجرت به انگلستان به شغل نیاز داریم؟

اگر برای کار به انگلستان می‌روید به احتمال زیاد قبل از ورود به بریتانیا یک شغل مناسب نیاز خواهید داشت؛ بنابراین باید ویزای کاری را تهیه کنید؛ زیرا بدون ویزا نمی‌توانید به این کشور سفر کنید. قبل از اینکه به این کشور وارد شوید، بهتر است که شغل مناسبی را پیدا کنید تا در زمان مهاجرت مشکل خاصی را نداشته باشید.

 

وضعیت غذا در انگلستان

شرایط زندگی در انگلستان به گونه‌ای مهیا شده است که پیدا کردن غذای خوب در این کشور بسیار آسان است و می‌توانید بهترین رستوران‌های دنیا را در انگلیس پیدا کنید. بسیاری از این رستوران‌ها ارزان هستند و حتی به صورت بازاری هم برخی غذاها تهیه می‌شود که دانشجویان می‌توانند به راحتی و با کمترین بودجه از آنها استفاده کنند. غذاهای ایتالیایی، هندی، چینی، تایلندی و مکزیکی تنها برخی از غذاهایی است که شما می‌توانید در انگلیس آنها را پیدا کنید و از آنها استفاده نمایید. غذاهای سنتی بریتانیا شامل: ماهی و چیپس، صبحانه کامل انگلیسی، شام برشته یکشنبه، پودینگ، یورکشایر، پنیر محلی و البته چای و کیک است. سوپرمارکت‌ها نیز مکان‌های خوبی هستند تا بتوان یک ناهار ارزان قیمت و کم هزینه را برای خود پیدا کنید.

 

آب و هوا در انگلستان

انگلستان از جمله کشورهایی است که دارای آب و هوای ثابت نیست و گاهی باران می‌بارد و گاهی هم آفتابی است؛ بنابراین بهتر است شرایط آب و هوایی این منطقه را به خوبی بررسی کنید تا بتوانید یک زندگی راحت را داشته باشید.

 

جاذبه‌های دیدنی انگلیس

بریتانیا یکی از برترین کشورهایی است که گالری‌های هنری، مکان‌های موسیقی، موزه‌ها و تئاتر‌های فراوانی در آن وجود دارد. حتی اگر به خارج از شهر‌ها مراجعه کنید متوجه قلعه‌ها، پارک‌ها و خانه‌های تاریخی و باغ‌های متعدد می‌شوید که هر کدام از آنها جاذبه‌های خاصی را برای گردشگران به نمایش می‌گذارند. مراکز متعددی هم در این کشور وجود دارد که دانشجو‌ها می‌توانند از آن‌ها برای برنامه‌های اجتماعی مختلفی که دارند، استفاده کنند. از طریق این مراکز می‌توانید هرچه بیشتر با مکان‌های دیدنی انگلیس آشنا شوید. استونهنج، آکسفورد، کمبریج، لندن، ادینبورگ و یورک از جمله مکان‌های جذابی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

 

تحصیل در انگلستان

شرایط زندگی در انگلیس به شکلی است تا افرادی که می‌خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند از استانداردهای بسیار بالایی می‌توانند برخوردار شوند. بر اساس نظرسنجی‌هایی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد انگلیس توانست رتبه 1 را برای آموزشی که ارائه می‌کند به دست آورد. شما میتوانید در مدارس دولتی و پولی انگلیس شرکت کنید.

البته تفاوت خیلی زیادی میان این دو مدرسه وجود ندارد و در هر دوی آنها تحصیل و آموزش با امکانات بسیار خوبی در اختیار دانش آموزان است. بیشتر کودکان انگلیسی در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و از کیفیت بالای آنها نیز راضی هستند؛ البته در این کشور استفاده از مدارسی که باید برای تحصیل در آنها پول پرداخت کرد اصلاً ضروری نیست و تنها یک گزینه محسوب می‌شود.

 

حمل و نقل عمومی در انگلستان

در انگلیس دیدنی‌های بسیار زیادی وجود دارد که از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانید به هر کدام از آنها مراجعه کنید و از آنها دیدن نمایید. اگر به فکر یک راه سریع برای بازدید از آنها هستید بهترین گزینه برای شما استفاده از قطار است؛ اما اگر می‌خواهید سفری ارزان را تجربه کنید استفاده از اتوبوس، روشی مقرون به صرفه به حساب می‌آید. تنها با پرداخت ۵ پوند می‌توانید بین شهرهای بزرگ به سفر بپردازید.

 

ترانسفر فرودگاهی در زمان ورود به انگلیس

اگر می‌خواهید شخصی در فرودگاه به استقبال شما بیاید می‌توانید از طریق مراکز مربوطه آن را رزرو کنید در صورتی که از فرودگاه با وسیله نقلیه عمومی سفر می‌کنید، خدمات اتوبوس و قطار هم برای شما آماده است. در لندن خدمات قطار سریع السیر وجود دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید هر کدام را گرفت خواسته شما نزدیک تر است انتخاب کنید.

 

آشنایی با مردم انگلستان

اگر بخواهیم در ارتباط با مردم کشور انگلیس صحبت کنیم بهتر است به تنوع قومیتی و البته لهجه‌های مختلفی که در این کشور وجود دارد نگاهی بیاندازیم:

 

تنوع فرهنگی در انگلیس

شاید برخی، تنوع فرهنگ‌های مختلف در انگلیس را یکی از مشکلات زندگی در انگلستان بدانند؛ اما این تنوع که به خاطر وجود مردم بسیاری از سراسر جهان در این کشور است، باعث می‌شود احساس خوشایندی در بین مردم به وجود آید. در این کشور دانشجویان بین‌المللی فراوانی هم وجود دارند که هر کدام دارای آداب و رسوم خاص خود هستند. در انگلیس به صورت متداول تبعیض علیه افراد به خاطر مذهب، نژاد، جنسیت، تمایلات جنسی یا حتی معلولیت‌ها، غیرقانونی به شمار می‌آید.

 

لهجه‌های مختلف در انگلیس

همانطور که اشاره کردیم یکی از شرایط زندگی در انگلیس این است که باید با افراد مختلفی در این کشور سر و کار داشت. با توجه به اینکه این کشور بسیار مهاجرپذیر هست این امکان وجود دارد که شما با افرادی از سایر کشورها مراوده داشته باشید. لهجه‌های مردم در این کشور بسیار وسیع و متنوع است؛ مثلاً صدای فردی از اهالی ادینبورگ با شخصی که از بریستول ست کمی تفاوت دارد. البته اگر نگران دانش‌آموزان خود هستید، در ارتباط با این موضوع هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا معلمان و افرادی که در این محیط‌ها مشغول به فعالیت هستند بسیار واضح صحبت می‌کنند و لهجه‌هایی بسیار قابل فهم دارند. انگلیسی را یک زبان جهانی می‌دانند و اگر بتوانید با لهجه‌های مختلف انگلیسی هم آشنا شوید، قطعاً مهارت خاصی را پیدا کرده‌اید.

 

شرایط زندگی در انگلستان

 

انگلیس؛ کشوری برای زندگی بهتر

شرایط زندگی در انگلیس به صورتی رقم خورده است که می‌تواند برای هر شخصی در هر جایی از دنیا یک موقعیت ایده‌آل و استثنایی باشد. مشکلات زندگی در انگلستان را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم و این مشکلات و معایب در برابر فرصت‌های بسیار خوبی که افراد می‌توانند در انگلستان به دست آورند قطعاً ناچیز به شمار می‌آید. انگلیس برای افرادی که می‌خواهند به دنبال فرصت‌های شغلی خوب باشند ۱ فرصت مناسب به شمار می‌آید که با حضور در آن می‌توانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و رونق ببخشند.

در این کشور شما هر کسی که باشید و از هر کجا که آمده باشید، می‌توانید یک زندگی مستقل و جدید را آغاز کنید. شرایط زندگی در انگلستان به شما این امکان را می‌دهد تا در کنار کار، تحصیل و فعالیت‌های روزمره به لذت بردن از زندگی خود هم بپردازید؛ بنابراین نیازی نیست تا برای یک مدت خیلی طولانی در یک مکان زندگی کنید؛ بلکه می‌توانید هر چند ماه یک بار آپارتمانی را برای یک زندگی کوتاه مدت اجاره کنید.

 

 

 

سوالات متداول

  • هزینه‌های زندگی در انگلیس به چه صورت است؟

هزینه‌هایی که شما در این کشور باید پرداخت کنید، بر اساس مکان اقامتی شما و کاری است که می‌خواهید انجام دهید.

  • آیا زندگی برای ایرانیان در انگلیس سخت است؟

بله. ایرانیان بسیاری در این کشور زندگی می‌کنند و توانسته‎اند یک زندگی خوب و ایده‌آل را برای خود با توجه به موقعیت شغلی و رده اجتماعیشان به دست آورند.

  • برای زندگی در انگلستان به چه ویزایی نیاز داریم؟

برای زندگی کردن در انگلستان ویزایی را باید انتخاب کنید که بر اساس آن می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.