apply4residency
Search
Close this search box.

همه چیز درباره مالیات در انگلیس

مالیات در انگلیس

در این نوشته شما میخوانید:

هر کشور در خصوص بحث مالیات از یک کد مالیاتی که از سیستم چند وجهی تشکیل شده به وجود آمده است و مالیات در انگلیس نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. برای اینکه بتوانید به خوبی با نرخ مالیات انگلیس آشنا شوید باید در ابتدا از اصول اولیه آن مطلع باشید. مالیات در کشورهای مختلف از طریق مالیات بر درآمد شرکت‌ها، مالیات بر کالاها یا خدمات، مالیات بر بیمه اجتماعی و مالیات بر دارایی تامین خواهند شد. ترکیب میزان مالیات گرفته شده از هر یک از حوزه‌ها میزان مالیات در هر کشوری را مشخص می‌کند و میزان مالیات در انگلستان نیز به چنین حوزه‌هایی وابسته است. توجه داشته باشید که مالیات بر درآمد ممکن است آسیب بیشتری در مقایسه با مالیات بر مصرف و دارایی در کشورها ایجاد کند و میزان تکیه کشورهای مختلف به مالیات‌ها کاملاً متفاوت از دیگری خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راه اندازی استارتاپ در این کشور به صفحه اخذ ویزای استارتاپ انگلیس مراجعه کنید. 

عوامل موثر بر نرخ مالیات انگلیس

برای اطلاع از مالیات در انگلیس باید در ابتدا به سراغ عوامل موثر بر این حوزه برویم تا بتوانیم در انتها بیان کنیم که در خصوص مالیات حاکم بر کشور انگلیس کدام عوامل تاثیر مثبت و منفی می‌گذارند. در ادامه به بررسی 6 عامل مهم که بر روی نرخ مالیات انگلیس تاثیر می‌گذارند می‌رویم تا بتوانیم با توجه به این عوامل بیان کنیم که میزان مالیات در انگلستان با استفاده از چه شیوه‌هایی محاسبه می‌شود.

اولین عامل موثر بر نرخ مالیات در انگلیس درآمد مشمول مالیات نام دارد که این عامل سبب می‌شود تا میزان مالیات پرداختی شما در هنگام افزایش درآمد، افزایش یابد. در واقع این میزان درآمد شما است که در انتها مشخص می‌کند میزان مالیاتی که باید پرداخت کنید چقدر است. افرادی که با توجه به میزان درآمدشان ملزم به پرداخت مالیات هستند، در گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و از آن‌ها با نام براکت‌های مالیاتی یاد می‌شود. با توجه به تمامی این موارد و نوع گروهی که افراد در زمان پرداخت مالیات بر درآمد در آن قرار گرفته‌اند، ملزم به پرداخت میزان خاصی مالیات هستند.

پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را هم مطالعه کنید: 

صفر تا صد دریافت ویزای استارتاپ هلند

مالیات در انگلستان
دومین عامل تاثیرگذار بر میزان مالیات در انگلستان وضعیت پرونده است که این عامل بیان می‌کند در زمان مشخص کردن میزان مالیات، علاوه‌بر میزان درآمد شما، باید به وضعیت پرونده نیز توجه شود. توجه داشته باشید که افراد در پرونده‌های مختلف یعنی مجرد، متاهل به طور جداگانه، متاهل به طور مشترک و سرپرست خانواده میزان مالیات متفاوتی خواهند داشت. عامل سوم که بر روی نرخ مالیات انگلیس تاثیر می‌گذارد، میزان درآمد ناخالص است. برای اطلاع از میزان درآمد ناخالص خود باید تمام درآمد به دست آورده از حقوق، دستمزد و انعام را با درآمدی که به دست نیاورده‌اید؛ مانند پرداخت سود سهام و سایر حساب‌های اجتماعی یا تامین اجتماعی خود جمع کنید تا بتوانید به این میزان دسترسی پیدا کنید.

در بین عوامل تاثیرگذار بر مالیات در انگلیس چهارمین عامل معافیت‌ها هستند که شما می‌توانید برای رسیدن به مقدار مالیات خود از محاسبه تعدیل‌ها و معافیت‌ها استفاده نمایید. در هنگام محاسبه معافیت‌ها توجه داشته باشید که از دو دسته شخصی و وابسته تشکیل شده‌اند. پنجمین عامل تاثیرگذار در مالیات انگلیس نیز کسر مالیات نام دارد و پرداختن به این عامل کمی با پیچیدگی روبه‌رو است. برخی از پرداخت کنندگان مالیات در انگلیس، بر اساس فاکتورهایی مانند سن، درآمد و وضعیت پرونده میزان مالیات را کاهش می‌دهند. شما نیز می‌توانید فاکتورهای مهمی که سبب کسب مالیاتتان می‌شود را شناسایی کنید و با استفاده از آن‌ها میزان مالیات پرداختی خود را کاهش دهید.

حال می‌خواهیم به سراغ آخرین عامل تاثیرگذار بر روی مالیات کشور انگلستان برویم و این عامل اعتبارات مالیاتی نام دارد. اعتبار مالیاتی در دسترس افرادی قرار می‌گیرد که میزان درآمد آن‌ها از یک میزان مشخص کمتر باشد، بر صورت حساب مالیاتی نهایی آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است توجه داشته باشید که افرادی که مسئولیت پذیرش فرزندی را به عهده بگیرند یا کسانی که هزینه مراقبت از کودک را بر عهده داشته باشند، می‌توانند از این عامل برای کاهش دادن مالیات خود استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی: روش های مهاجرت به انگلیس 

 

انواع مالیات در انگلیس

برای اطلاع از نرخ مالیات انگلیس بهتر است در ابتدا متوجه شویم که انواع مالیات در کشور انگلیس به چه شیوه‌ای مشخص می‌شود و مالیات‌ها در این کشور چند نوع دارند. جالب است بدانید که در انگلیس مالیات‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آشنایی با آن‌ها می‌پردازیم. دسته اول مالیات‌هایی هستند که به صورت مستقیم و از شخص دریافت می‌شوند و این مالیات‌ها معمولاً با توجه به درآمد شخص مورد نظر اعلام خواهند شد. برای اشاره به مالیات‌های مستقیم شخصی می‌توانیم از مالیات بر درآمد، مالیات بیمه ملی و مالیات بر عایدی نام ببریم. توجه داشته باشید که مالیات بر شرکت نیز در دسته مالیات‌های مستقیم شخصی قرار دارد؛ با این تفاوت که این نرخ از مالیات را به جای یک شخص، یک شرکت پرداخت می‌کند.

مالیات بر درآمد اولین حالت مالیات مستقیم و شخصی است که با توجه به درآمد هر شخصی مشخص خواهد شد. دومین نوع مالیات مستقیم و شخصی مالیات بر عایدی سرمایه نام دارد که در زمان خرید هر چیزی که بر دارایی شما بیفزاید به وجود می‌آید و این عامل میزان مالیات در انگلستان برای هر فردی را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از مالیات‌های شخصی و مستقل در انگلیس مشارکت‌های بیمه ملی نام دارد که شما با پرداخت این نوع مالیات می‌توانید در زمان زایمان، هنگام بیکاری و در مواقعی که دچار بیماری شوید از آن استفاده کنید. یکی دیگر از حالت‌های جدید که دولت انگلیس به مزایای پرداخت مالیات اضافه کرده است، این بوده که شما می‌توانید برای هزینه‌های مربوط به مرقبت‌های بهداشتی و اجتماعی نیز از آن استفاده کنید.

مالیات بر ارث یکی دیگر از انواع مالیات در انگلیس به شمار می‌رود که این نوع مالیات زمانی در میان می‌آید که شخصی فوت کند. توجه داشته باشید که اعلام یک نرخ کلی برای کل دارایی فرد فوت شده در کشور انگلیس وجود ندارد. به طور مثال املاکی که از ارزش کمتری از حالت استاندارد برخوردار باشند، مشمول طرح مالیات بر ارث نخواهند بود.

احتمالا مطلب زیر هم برایتان مفید خواهد بود: 

راهنمای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

شرایط مالیات در انگلیس

 

اکنون می‌بایست تا به سراغ دسته دوم از انواع مالیات‌ها در کشور انگلیس برویم که در دسته مالیات‌های غیر مستقیم هستند. مالیات‌های غیر مستقیم معمولاً به کالاها یا خدمات مربوط می‌شوند و افراد نیازی به پرداخت آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که این نوع مالیات را شما زمانی که برای خرید کالاها یا استفاده از خدمات اقدام می‌کنید، پرداخت خواهید کرد و به صورت مستقیم این گونه مالیات‌ها از شما دریافت نمی‌شوند. در ادامه قصد داریم تا شما را بیشتر با انواع مختلف مالیات‌های غیر مستقیم آشنا کنیم.

پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین شهر انگلیس برای زندگی را مطالعه کنید.

مالیات بر ارزش افزوده در واقع در دسته مالیات‌های غیرمستقیم قرار دارد و شما در زمان تهیه برخی کالاها ملزم به پرداخت آن هستید. مالیات برحق بیمه نیز همانند مالیات بر ارزش افزوده عمل می‌کند و در زمان استفاده از خدمات مربوط به درمان، شما ملزم به پرداخت این نوع مالیات خواهید بود. اگر شما بیمه داشته باشید بعد از پرداخت این هزینه در زمان استفاده از خدمات درمانی این امکان را دارید که هزینه پرداخت شده را از بیمه دریافت کنند. توجه داشته باشید که علاوه‌بر مالیات‌های نام برده شده، شما در زمان زندگی در کشور انگلیس ملزم به پرداخت برخی دیگر از مالیات‌های غیر مستقیم خواهید بود که تعیین‌کننده نرخ مالیات انگلیس هستند. معمولاً این دسته از مالیات‌ها برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه برخی کالاها اعلام می‌شوند. از جمله کالاها و خدماتی که در هنگام تهیه آن‌ها ملزم به پرداخت مالیات هستید می‌توان به الکل، تنباکو، قمار و سوخت‌های هیدروکربنی اشاره کرد.

یکی دیگر از مالیات‌های غیر مستقیم در کشور انگلیس حق تمبر و مالیات املاک یا زمین‌ها است که شما در زمان زندگی در این کشور ملزم به پرداخت آن هستید. توجه داشته باشید که شما هنگامی ملزم به پرداخت مالیات برای زمین خواهید بود که ارزش زمین شما بالای استاندارد تعیین شده باشد. افرادی که برای نخستین بار ملکی را خریداری کنند که از ارزشی پایین‌تر از حالت استاندارد برخوردار است، می‌توانند از تخفیف تمبر نیز استفاده کنند.

در هنگام صحبت از نرخ مالیات انگلیس ممکن است با نام مالیات برای افراد تجاری نیز روبه‌رو شوید. این نوع مالیات تنها برای افرادی کاربرد دارد که در حال انجام کارهای تجاری در کشور انگلستان هستند. توجه داشته باشید که یک فرد به عنوان تاجر در انگلیس نیاز به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دارد و اگر گردش مالی آن فرد از حد استاندارد بیشتر شود نیز ملزم به ثبت نام در طرح ارزش افزوده است. سایر مالیات‌ها در کشور انگلیس مالیات شورایی و مالیات بر وسایل نقلیه هستند که هر فردی در صورت داشتن این شرایط ملزم به پرداخت این گونه مالیات‌ها نیز خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: سرمایه گذاری در انگلیس 

 

انواع مالیات در انگلیس

 

قوانین مالیاتی انگلیس

در هنگام کسب اطلاعات در حوزه مالیات در انگلیس باید به سراغ این موضوع نیز برویم و مطلع شویم که قوانین مالیاتی انگلیس چه قوانینی هستند. اگر شما به عنوان یک فرد خارجی در کشور انگلیس مقیم هستید، برای اطلاع از میزان مالیات خود باید به این موضوع توجه داشته باشید که نرخ مالیات انگلیس برای شما به این بستگی دارد که شما سرمایه‌ای را به کشور انگلیس آورده‌اید یا از طریق دیگری توانسته‌اید اقامت این کشور را دریافت کنید. اگر شما کمک هزینه شخصی استاندارد داشته باشید ملزم به پرداخت 12570 پوند مالیات هستید. نرخ پایین برای پرداخت مالیات شخصی و استاندارد در کشور انگلیس 12571 الی 50270 پوند است و نرخ بالاتر ان از 50271 پوند تا 150000 پوند ادامه دارد.

اگر شما برای پرداخت مالیات خود این امکان را نداشته باشید که بتوانید تمامی مبلغ را به صورت یکجا پرداخت کنید این امکان وجود دارد که پرداخت مالیات شما به صورت اقساطی تبدیل شود. مالیات در انگلیس به این صورت است که حتی اگر شما در یکی دیگر از کشورها مشغول به زندگی باشید و در کل 183 روز را به این کشور سفر کنید نیز ملزم به پرداخت مالیات هستید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ ویزای کارآفرینی برای راه اندازی استارتاپ با مجموعه اپلای 4 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

1) نحوه محاسبه مالیات بر درآمد در کشور انگلیس به چه صورت است؟

محاسبه میزان مالیات بر درآمد در کشور انگلیس به این صورت خواهد بود که هر چه میزان درآمد شما افزایش پیدا کند، میزانی که به عنوان مالیات ملزم به پرداخت آن هستید نیز افزایش می‌یابد.

2) اگر شما ملکی در کشور انگلیس خریداری کرده باشید در چه صورتی نیاز به پرداخت مالیات ندارید؟

در واقع اگر ملک خریداری شده شما در کشور انگلیس ارزشی کمتر از 250 هزار پوند داشته باشد، از پرداخت مالیات معاف می‌شوید.

3) چه افرادی نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد ندارند؟

افرادی که میزان حقوق دریافتی آن‌ها کمتر از 12570 پوند باشد، نیاز به پرداخت مالیات ندارند و معاف می‌شوند.

مالیات در انگلیس چگونه است؟

برای اطلاع از شیوه پرداخت مالیات در انگلیس باید گفت که نرخ مالیات انگلیس بستگی به انواع مختلفی دارد. به طور مثال افراد در وضعیت‌های گوناگون مثلاً مجرد، متاهل به صورت جداگانه یا متاهل به صورت مشترک ملزم به پرداخت میزان مختلفی از مالیات هستند. توجه داشته باشید که کشور انگلیس نیز همانند دیگر کشورها از کد مالیاتی مخصوص به خود پیروی می‌کند. برای مشخص کردن میزان مالیات پرداختی افراد در کشور انگلیس عامل‌های گوناگونی وجود دارد.

اگر افراد به عنوان یک سرمایه‌گذار وارد کشور انگلیس شده باشند، باید به ازای افزایش درآمدشان میزان بیشتری را به عنوان میزان مالیات در انگلستان پرداخت کنند. بهتر است بدانید که برای پرداخت مالیات در کشور انگلیس برخی از معافیت‌ها نیز وجود دارد که میزان مالیات پرداختی افراد را کاهش می‌دهد. این امکان نیز برای افرادی که میزان درآمد کمتری از میزان مشخص شده در انگلیس داشته باشند وجود دارد که پرداخت مالیاتشان با کاهش روبه‌رو شود.

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.