apply4residency
Search
Close this search box.

مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس از جوانب مختلف در سال 2023

مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس

در این نوشته شما میخوانید:

اگر به فکر مهاجرت به اروپا و به دنبال یافتن بهترین کشورها از بین کل کشورهایی که در این قاره وجود دارند، هستید؛ پیشنهاد ما به شما دو کشور توسعه یافته آلمان یا انگلیس خواهد بود. این دو کشور از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت هستند زیرا اقتصاد پیشرفته و رو به رشدی دارند اما پیش از تصمیم‌گیری بهتر است اقتصاد آن‌ها رابا هم یکدیگر مقایسه کرد. به منظور مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس باید عنوان کنیم که آلمان قوی‌ترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است، اما در عین حال می‌توان گفت لندن که به عنوان پایتخت بریتانیا شناخته می‌شود؛ فرصت‌های شغلی زیادی را می‌تواند برای مهاجران در نظر بگیرد زیرا یک شهر جهانی و توسعه یافته شناخته می‌شود. حال با مقایسه انگلیس و آلمان به شما کمک خواهیم کرد که بهترین گزینه را بر اساس شرایط فعلی خود و هدفی که در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.

همچنین اگر قصد دارید در این کشور به کارآفرینی بپردازید و استارتاپ شخصی خود را در آن راه اندازی کنید، پیشنهاد میکنیم حتما به صفحه ویزای استارتاپ انگلیس مراجعه کنید. 

مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس

پژوهشگران با مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند که آلمان از نظر PPP پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است و صادرکننده برتر در زمینه تجهیزات خانگی، وسایل نقلیه، ماشین‌آلات و مواد شیمیایی محسوب می‌شود. این در حالیست که هیچ کشوری خود را در سطح آلمان نمی‌بیند تا با آن رقابت کند، اما به دلیل نرخ پایین باروری و زاد و ولد یا بالا رفتن میانگین سن جمعیت در دراز مدت، دچار بحران و مشکلاتی شده و افزایش مهاجرت به این کشور فشار زیادی را به سیستم رفاه اجتماعی آن وارد کرده است که بهخ همین سبب نیاز به اصلاحات ساختاری قابل توجهی دارد.

عدم سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی، دولت را بر این داشته است که این شرکت‌ها را تشویق کند تا باعث رشد تولید ناخالص داخلی آلمان شوند و مازاد تجاری این کشور را بالا ببرند، اما در مقایسه انگلیس و آلمان باید گفت انگلیس در رده سوم اقتصاد بزرگ اروپا پس از آلمان و فرانسه قرار دارد و با به کارگیری دستگاه‌های مکانیزه در امر کشاورزی با کمتر از 2 درصد نیروی کار توانسته است تا تقریباً 60 درصد نیازهای غذایی را تأمین کند.

این کشور دارای منابع طبیعی نفت، گاز و زغال سنگ فراوانی است اما با توجه به شرایط آب و هوایی، ذخایر منابع نفت و گاز آن رو به کاهش بوده و از سال 2005 شروع به واردات انرژی کرده است. با این حال می‌توان به جرئت گفت که همچنان حدود 10 درصد از تولیدات اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده است. در مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس به این نقطه ضعف رسیده‌اند که کاهش مداوم ارزش پوند انگلیس باعث شده قیمت‌های مصرفی و تولیدی بالا برود و بر روی هزینه‌های مصرف‌کنندگان تأثیرگذار باشد. این امر مهاجران را بین انتخاب آلمان یا انگلیس برای زندگی دچار سردرگمی کرده است.

مطلب پیشنهادی: روش های مهاجرت به انگلیس 

 

مقایسه انگلیس و آلمان

 

صنایع آلمان و انگلیس

مورد دیگری که در مقایسه اقتصاد انگلیس و آلمان باید در نظر گرفت صنایع تولید شده در این دو کشور است. با اینکه آلمان از تولیدکنندگان پیشرو صنعت فولاد در جهان شناخته شده است اما تعدادی از کارخانه‌های این کشور پس از اتحاد با دیگر کشورها تعطیل شد. در مقایسه صنایع آلمان و انگلیس می‌توان آلمان را پیشرو در صنعت ماشین سازی، فراوری مواد غذایی، مهندسی برق و مواد الکترونیک و ماشین سازی به حساب آورد. تولیدات خودرو در شهرهای باواریا، زارلند، وستفالن، هسن، نیدرزاکسن و نوردراین متمرکز شده است. شرکت‌های خودروسازان پشرو در آلمان عبارتند از بی ام و، دایملر، آ ئو دی، فورد، فولکس واگن، بنز و اوپل که از خودروهای دوست دار محیط زیست شناخته شده‌اند و به مونتاژ یا تولید قطعات ماشین در شرق آلمان مشغول هستند. صنعت کشتی سازی که در زمان‌های گذشته جزء صنایع بزرگ کشور آلمان بوده که به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. با وجود تمامی این موارد انتخاب آلمان یا انگلیس همچنان سخت است.

کشور بریتانیای کبیر از نظر اقتصادی پس از ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و هند در رتبه ششم قرار دارد و جمعیت آن در حدود 66 میلیون نفر است. طبق آمار ملی بریتانیا، صنعت خدمات یکی از بزرگ‌ترین صنایع در این کشور شناخته شده و شامل خدمات مالی و تجاری می‌شود که در سال‌های اخیر در معرض خطر قرار گرفته است. صنعت گردشگری در این کشور یکی دیگر از منابع درآمد‌‌زایی برای بریتانیا در سال 2019 بوده که بازدیدکنندگان زیادی را در فصل‌های گردشگری به این کشور کشانده است. این صنعت حدوداً 2.34 میلیارد پوند درآمدزایی کرده که در مقایسه با سال 2018 حدود 13 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

آلمان یا انگلیس

 

مطلب پیشنهادی: بهترین شهر انگلیس برای زندگی 

مهم ‌ترین واردات انگلیس و آلمان

اگر بخواهیم راجع به مهم‌ترین واردات به کشور آلمان یا انگلیس صحبت کنیم باید بگوییم که کشور آلمان عمدتاً واردات خود را از طریق کشورهای چین، هلند، لهستان، فرانسه و ایتالیا انجام می‌دهد، که عمده این واردات وسایل نقلیه موتوری هستند. از دیگر اقلام وارداتی که در رده پایین‌تری قرار دارند می‌توان داروهای بسته‌بندی شده، واکسن، آنتی سرم و خون را نام برد. آلمان یکی از بزرگ‌ترین واردات ترکیبات هتروسیکلیک نیتروژن، ضایعات فلزات گران‌بها و بلبرینگ است.

در مقایسه انگلیس و آلمان در صنعت واردات، بیشترین واردات انگلیس شامل طلا، داروهای بسته‌بندی شده، نفت خام و خودرو می‌شود و این کشور مانند آلمان این اقلام را از کشورهایی همچون چین، هلند، فرانسه و ایالات متحده وارد می‌کند. طی آمار به دست آمده در سال 2020 انگلیس یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان گوشت کنسرو شده با تخصیص 878 میلیون دلار بوده و همچنین شیر تخمیر شده، آجرهای سرامیکی، باقی مانده‌های گیاهی و ضایعات دیگر و وارد کردن نخ‌های پشمی از دیگر مواردی هستند که انگلیس نسبت به وارد کردن آن‌ها اقدام کرده و هزینه‌های زیادی صرف نموده است. حال می‌توان گفت که در بازار جهانی آلمان یا انگلیس سهم بسزایی در واردات دارند.

 

رتبه اقتصادی آلمان و انگلیس

 

صادرات در انگلیس و آلمان

طبق مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس در زمینه صادرات این دو کشور می‌توان گفت تبادلی بین آن‌ها در سال 2020 صورت گرفته که شامل اتومبیل و وسایل نقلیه موتوری و همچنین قطعات و لوازم جانبی و نیز داروهای بسته‌بندی شده در طی 25 سال گذشته می‌شود و از 39.6 میلیارد دلار در سال 1995 به 74.4 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش یافته و رشد 2.55 درصدی داشته است.

محصولاتی که در بالا نام برده شد از طریق کشور آلمان به انگلیس صادر شده است. حال به صادرات کشور انگلیس به آلمان می‌پردازیم. عمده محصولاتی که انگیس به آلمان صادر کرده قطعات هواپیما، داروهای بسته‌بندی شده و نفت خام بوده که طی 25 سال گذشته با رشد سالانه 1.27 درصد از 29.1 میلیارد دلار به 39.9 میلیارد دلار افزایش یافته است. جدول صادرات در انگلیس و آلمان اختصاص دادن رتبه 4 به کشور آلمان در شاخص پیچیدگی اقتصادی و رتبه 3 در کل صادرات و همچنین اختصاص دادن رتبه 13 در شاخص پیچیدگی اقتصادی و رتبه 11 در کل صادرات به کشور انگلیس را نشان می‌دهد.

پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین سرمایه گذاری در انگلیس را هم مطالعه کنید. 

 

شرایط اقتصادی انگلیس و آلمان

 

نرخ بیکاری در انگلیس و آلمان

یکی دیگر از موضوعات تاثیرگذار بر مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس توجه به نرخ بیکاری در این دو کشور خواهد بود که به گزارش ایسنا در ماه سپتامبر، نرخ بیکاری در انگلیس 3.6 درصد ثبت شده است که در سه ماهه اخیر دو درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین با دو برابر شدن میزان تخمین زده شده در تغییر اشتغال، تعداد کارمندان حقوق بگیر افزایش یافته است.

در خصوص مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس برای نرخ بیکاری باید بدانیم که هر دو کشور موقعیت‌های شغلی بسیار مناسبی را برای شهروندان خود در نظر گرفته‌اند اما در صورتی که آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنید باید توجه داشته باشید که در این کشور کم‌تر پیش می‌آید که شما فرصت شغلی پیدا کنید که انگلیسی زبان باشد پس بهتر است در ابتدا زبان آلمانی را به خوبی آموزش ببینید. نرخ بیکاری در کشور آلمان امروزه حدود 3.5 درصد بوده و اگر شما در زمینه تحصیلاتتان بسیار حرفه‌ای باشید؛ شاید موفق به یافتن کاری شوید که به زبان آلمانی نیاز نداشته باشد.

 

کارآفرینی در آلمان یا انگلیس؟

 

کارآفرینی در انگلیس و آلمان

با توجه به اینکه امروزه قابلیت‌های تجارت الکترونیک اختراع شده است، پس بحث کارآفرینی در انگلیس و آلمان نیز آسان‌تر خواهد بود. در صورت مطالعه تحقیق‌ها و آمارهای به دست آمده راجع به مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس درمی‌یابیم که اخیراً پیشرفت‌های چشم‌گیر در فناوری، سبب افزایش کارآفرینان در این دو کشور شده و همین موضوع در به وجود آمدن مشاغل جدید اهمیت بسیار بالایی دارد. به طور مثال در این سال‌ها شاهد افرادی بودیم که حتی به ورود به کسب و کارها نیز فکر نمی‌کردند، اما امروزه در به وجود آوردن کسب و کارهای مختلف، موفق شده‌اند و تنها با یک کامپیوتر خانگی و یک ایده درخشان کسب و کار خود را شروع کرده و با موفقیت روز به روز مواجه هستند.

با توجه به آمارهای ثبت شده که نرخ بیکاری را در آلمان یا انگلیس نشان می‌دهد در کشور انگلیس در سال 2020 حدود 5.9 میلیون کسب و کار کوچک وجود داشت. کسب و کارهای کوچک، مشاغلی در بخش‌های خصوصی هستند که بین 0 تا 49 کارمند خواهند داشت؛ اما امروزه زمانی که بحث مقایسه انگلیس و آلمان در حوزه نرخ بیکاری می‌شود، می‌توانیم به رشد چشم‌گیر این دو کشور اشاره کنیم.

مشاغل کوچک در کشور انگلیس 99.3 درصد از کل جمعیت تجاری را به خود اختصاص داده‌اند که 64 درصد این مشاغل خواهان به وجود آوردن کسب و کار بوده‌اند. شاید جالب باشد که بدانید میانگین سنی افرادی که در کشور انگلیس صاحب مشاغل هستند 40 سال برآورد شده است. اطلاع از این موضوع به شما نشان می‌دهد که اگر به فکر راه‌اندازی کسب و کار هستید هیچ زمان برای شما دیر نخواهد بود. شاید نیاز باشد تا اشاره‌ای به سطح تحصیلات کارآفرینان در کشور انگلیس نیز داشته باشیم و در این خصوص باید بدانیم که تنها 9 درصد از این افراد دارای مدرک لیسانس در رشته تجارت هستند. زمانی که نگاهی کلی به این افراد داشته باشیم درمی‌یابیم که حدود 11 درصد آن‌ها مدرک تحصیلی ندارند اما در حوزه کاری بسیار موفق بوده‌اند.

شاید در این حین سوال برای شما پیش بیاید که آلمان یا انگلیس را برای راه اندازی کسب و کار انتخاب کنیم که در این صورت بهتر است کمی راجع به کسب و کار در آلمان نیز صحبت کنیم تا در نهایت شما بتوانید یک تصمیم درست را داشته باشید. بهتر است بدانید که آلمان یک مکان بسیار عالی برای راه‌انداری کسب و کار خواهد بود زیرا با انجام کسب و کار در این کشور می‌توانید از مزایای موجود در آن نیز استفاده کنید.

یکی از این مزایا اقصاد پویا در کشور آلمان است که در آن می‌توانید از قدرت مخارج قابل توجه، روح نوآوری و کارگران ماهر برخوردار شوید. همچنین اگر شما یک کارآفرین در کشور آلمان باشید از این بابت خیالتان راحت است که محیط اقتصادی و سیاسی در اختیار شما قرار می‌گیرد. از دیگر مزایای راه‌اندازی کسب و کار در کشور آلمان این است که شما تنوع فرهنگ را در آنجا به خوبی حس خواهید کرد.

پیشنهاد میکنیم بعد از این مطلب، حتما مطلب زندگی در کانادا بهتر است یا انگلیس را هم مطالعه کنید. 

 

در آخر، آلمان یا انگلیس؟

اگر هنوز هم با توجه به نکاتی که راجع به مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس مطالعه کرده‌اید به دنبال این هستید که آلمان یا انگلیس مقصد انتخاب شما باشد، باید بدانید که امروزه کشور انگلیس یک مقصد جهانی برای اکثر دانشجویان و کارآفرینان بین‌المللی به شمار می‌رود و این کشور از نظر تحصیلات نیز دارای برترین دانشگاه‌های جهان است. همچنین دومین اقتصاد بزرگ در قاره اروپا بوده که توانسته با شرکت‌های بین‌المللی همکاری داشته باشد. علاوه بر تمامی موضوعات اشاره شده در کشور انگلیس در پایتخت لندن بزرگ‌ترین بازارهای مالی در جهان را شما می‌توانید مشاهده کنید.

بنابراین کشور انگلیس میتواند گزینه بهتری برای راه اندازی استارتاپ و کارآفرینی برای صاحبان ایده های خلاقانه باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاع بیشتر از شرایط راه اندازی استارتاپ در انگلیس میتوانید از مشاوره رایگان مجموعه اپلای 4 استفاده کنید.

 

 

 

سوالات متداول

 

1/ شهرهای تاثیرگذار و اقتصادی آلمان کدامند؟

زمانی که صحبت از مقایسه اقتصاد آلمان و انگلیس به میان خواهد آمد بهتر است به برخی از شهرهای مهم در کشور آلمان اشاره‌ای داشته باشیم. در واقع شهرهای مهم در کشور آلمان که در شمار شهرهای مهم اقتصادی این کشور قرار دارند برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن و فرانکفورت هستند.

2/ وضعیت اقتصادی در کشور آلمان به چه صورت خواهد بود؟

در هنگام صحبت راجع به وضعیت اقتصادی کشور آلمان باید توجه داشته باشیم که امروزه این کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و برترین اقتصاد در قاره اروپا به شمار می‌رود.

3/ اقلام وارداتی در کشور آلمان کدامند؟

کشور آلمان برخی اقلام مانند محصولات دیجیتالی، الکترونیکی و نوری، مواد شیمیایی و فرآورده‌های شیمیایی و وسایل نقلیه موتوری را به عنوان واردات به کشور خود انتقال می‌دهد.

4/ اقتصاد آلمان پیشرفته‌تر است یا انگلستان؟

باتوجه به تولید انبوه صنایع مختلف در آلمان و پایین بودن نرخ بیکاری آن و همچنین رتبه‌بندی جهانی؛ اقتصا آلمان بهتر و پیشرفته‌تر است.

5/ میانگین سنی صاحبان مشاغل در انگلستان چقدر است؟

میانگین سنی صاحبان مشاغل در بریتانیا 40 سال است

تلگرام
واتساپ
لینکدین
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا Apply4Residency ؟

مشاوره انتخاب مسیر صحیح

تضمین کیفیت خدمات

قیمت و روش پرداخت منصفانه

رزرو وقت مشاوره

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.

خدمات مشاوره

برای ارتباط با کارشناس فرم زیر را تکمیل نمایید.